Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Moikka vaan kaikille :wave:

Neuvolatätinä mulla on sellainen 40+v. nainen. Aluksi ei odotukset hänen suhteen olleet korkealla, olen aika kriittinen vaikka se ei onneksi ulospäin näy, mutta onkin ollut tosi mukava ja ymmärtäväinen :) Sain esim. käydä tällä viikolla kuuntelemassa sydänäänet ja on lääkäriäkin ihan vapaaehtoisesti konsultoinut mun vaivoihini liittyen.

Liikkeet tuntuu päivä päivältä enemmän, mutta aika vaimeina silti istukan takia. Yritän olla stressaamatta asiasta, onneksi on heti maanantaiaamuna se ultra :heart:

Kantokoppa-asiasta sen verran, että mä olin siinä luulossa, että sitä kovaa koppaa on hankala irrottaa ja kuljettaa, mutta olin väärässä. Tämä siis selvisi tällä viikolla lastentarvikeliikkeessä kun käytiin vähän katselemassa... Meille tulee kuitenkin pehmeä koppa, heijasin esikoista niistä kahvoista uneen monet kerran pikkuvauva-aikana, ja samaan olen varautunut nytkin.

Sokerirasitus on mulla viikolla 23+4, varasin ajan pari viikkoa sitten. Innolla en odota, mutta onhan se käytävä läpi. Painon (ja iän, vaikka en mä nyt NIIN vanha ole :LOL:) takia sinne joudun, ikinä ei ole sokereissa ongelmia ollut enkä usko, että on nytkään.

Liiveinä käytin esikoisen syntymän jälkeen paljon sellaisia Carriwellin toppimaisia liivejä, jotka ei painaneet eikä puristaneet mistään :heart: Toisaalta eihän ne juuri tukeneetkaan, joten isotissisille ei varmaan sovellu. Luukkuliivejä ei tainnut olla yksiäkään, muutamat "alasvedettävät" imetysliivit oli, ja ne ajoivat kyllä asiansa.

Turvakaukalossa pitäydytään Britaxissa, joko esikoisen vanhassa tai sitten ihan uudessa :p

Influenssarokotuksen otin ennen joulua, kuulemma pienempi riski ottaa rokotus kuin tauti olisi. Tuli kyllä käsivarsi tosi kipeäksi, muuten ei tullut mitään "oireita".

Eebowi 19+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ja tervetuloa uusille! :)

Niin, tänään oli neuvola pari tuntia sitten. Siellä hoitaja halusi kuunnella vauvojen sydänäänet ja siinä meni sitten 15-20min ennenkuin molempien pulssit kuuluivat. Huh... Se johtuu kyllä siitä että mulla on istukka ihan edessä nii ääniä ei ihan heti kuuluneet. No, kohdunpohjan korkeus mitattiin ekaa kertaa, se on 24cm. Tää ei varmaan merkitse mitään ku mahani kasvaa eri lailla kuin muiden mahat...?

Rakenneultra on 23.1 ja seuraava neuvola 1.2.

malendra+pikkuiset 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Olikos täällä muita suurperheellisiä?
Mietityttää tuoautovalinta.... Meillä on siis jo nyt 7-paikkainen mersun vaneo, mutta sinne ei mahu kyl rattaita olleskaan, se takapenkin jälkeen jäävä tila on olematon, ei edes kauppakassi mahdu..
Mä haluisin mersun viton tai volkkarin caddy maxin.. tuossa on kait sen verran tilaa enempi et mahtuu jotkut rattaatkin mukaan..
Onkohan mun rakenneultra annettu väärään aikaan... siis mulla vasta 16.2 ja viikkoja mun laskujen mukaan silloin jo 22+... Noh kaippa se on hyvä ajankohta, muista olen käynyt aina 19 viikon lopulla.
Mä toivon et rattaat joita tänään meen katsoon, olis sellaset ku haluisin.. uusia en tartte.. Kopan taidan ostaa sillä äippäpakkausrahalla sitten, kaippa senkin uskaltaa ostaa käytettynä?
Mulla ei ole ollut käytössä tukivyötä ekan kokeilukerran jälkeen, mua alkaa heti supistella jotenkin se..
Kaippa sitä apteekkiin tarttee lähtee levolacia hakeen... ei tuu mitään muuten :(

Jaa jos lähtis komentaa noita mukulia, ettei kohta kaikki paikat oo entisiä..

Jisse
 
Heippa kaikille!

Taas tääl kommentoimas ja avautumassa. :D

Jisse Ei suurperheellistä löydy, mutta sama vaiva hoituu täälläki levolacilla. Nyt toiminut aika hyvin tuo vatsa et pidän pient taukoo ja katellaa kuis ny sit sujuu. =)

Hankinnoista Turvaistuimena saa kelvata mikä oli esikoisella ja vanha sänkyki löytyy. Et eipä oikeestaa tartte mitää isompaa hankintaa täällä onneksi tehdä. Rattaatki löytyy kahdet esikoisen aikaset ja uusia en usko et tarttetaan, saas nähdä nyt. :)

4 päivää vielä siihe tokaa ultraan!

Missy 19+0 (taas yks viikko täynnä!)
 
Eebowi: meillä myös pehmeä koppa oli hyvä tuossa heijauksessa :)

Mulla ei edelleenkään tunnu liikkeitä :( Ehkä yksi pieni tuntemus mutta se saattoi hyvinkin olla jotain muuta. Olen vähän stressissä asiasta, kun liikkeet tuntuiva jo niin hyvin ja varmaan jotain parisen viikkoa. Toisaalta mulla on se istukka etuseinässä ja jos vauva on kääntynyt, ei ehkä siksi tunnu. En tiedä. Toivon niiiin kovin, että kaikki olisi kunnossa.

Mulla on ollut kaksi neuvolaa, th joskus vko 10 ja lääkäri vko 15. Nyt menen ensi viikolla, siis vko 20, neuvolaan, kun halusin mennä. Olisi kuulemma voinut mennä vasta helmikuussa, mutta olisi tullut 2kk tauko neuvolakäynneissä. Halusin ottaa tuon ajan, nyt sitten n. 5 viikon välein käynti.
 
Viimeksi muokattu:
Jopas meitä on isokööri mukavaa toki vain..
Tervetuloa kaikille uusille :)

Influenssarokotusta en ole ottanut..

ultran jälkeen vaunukaupoille viel ku osais päättää et mitkä.. löytyy kaikkee merkkii mallii sitä ja tätä ja tota huoh :D

viikko ja 4 päivää ultraan toivon mukaan näkis kumpi tulee haluan kovasti tietää :)
selkä reistailee taas ihan sama oli ekassa raskaudessaki mälsää :(
muuten on jees olo ja liikkeitä tuntuu päivittäin :heart:
ja kaikinpuolin o lippukorkeella ja asioita saanu selväksi mitä mies oli mennyt törttöilemään silloin..
eli kaiketi näyttää siltä et yhteiselo saattaa jatkua.
iso kiitos vielä tukijoille, jotka kertoi omia tilanteita ja jaksoi tukea minua :flower:

hyvää viikonloppua kaikille!!

Taistis ja pikkukamu 18+5
 
Höpöttäjä, mulla kans hankala liivikoko, noin 70 E normaalisti ja nyt sitten pitäis löytyä 70 F-G. Ärsyttää just kun tuo ympärysmitta usein lähtee isoissa kupeissa vasta 80:sta ja sitten ne liivit nousee niskaan. Esikoisen ajalla käytetyt imetysliivit just tsekkasin ja totesin että ihan väärää kokoa (muistelinkin että ne oli ihan epäkelvot, mutta en silloinkaan löytänyt sopivia). Ostin huuto.netistä kokeilun vuoksi Bebes -merkkiset imetysliivit kokoa 70 H/I, mutta kuppikoko on nyt jo nafti tai ainakin väärän mallinen. Tältä paikkakunnalta ei meinaa löytyä mun kokoisia liivejä, tai sit ne on jotain puuterinväristä erotiikantappajaa (niitä oon sit joutunut ostamaan, kun kunnon istuvuus kuitenkin menee kaiken edelle).

Liikkeitä oon ehkä tuntenut muutaman iltana. Sellaisia pieniä hipaisuja, joista ei oikein oo varma onko ne suoliston liikkeitä vai kohdusta tulevia. Vielä en siis varmaksi voi sanoa tunteneeni liikkeitä.

Hankinnoista, kestovaippoja tuli tänään postissa :) M- ja L-kokoisia meillä onkin esikoisen jäljiltä, mutta pieniä vaippoja ei ollut esikoisella alussa kunnollisia (sähelsin kaikenlaisten ihme viritysten kanssa) ja tilasinkin nyt alesta S-kokoisia sisävaippoja ja yhdenkoon taskuja. Onko joukossa paljon muita entisiä tai tulevia kestoilijoita?

Maikki rv 17+3
 
Hankinnoista, kestovaippoja tuli tänään postissa :) M- ja L-kokoisia meillä onkin esikoisen jäljiltä, mutta pieniä vaippoja ei ollut esikoisella alussa kunnollisia (sähelsin kaikenlaisten ihme viritysten kanssa) ja tilasinkin nyt alesta S-kokoisia sisävaippoja ja yhdenkoon taskuja. Onko joukossa paljon muita entisiä tai tulevia kestoilijoita?

Maikki rv 17+3[/QUOTE]

Mistä alesta tilasit? Aijon taistella kestovaippojen kanssa, ei siis kokemusta. Isäntä kyllä on vastaan, mutta katotaan miten käy!!
 
Moi taas! :wave:

Mites tonne fb-ryhmään pääsisi? :)

Miulla on vissiin sokerirasitus rv 24-26 paikkeilla. Esikoisen aikaan ei tarvinnut käydä mut miula ei kerenny nuo edelliset raskauskilot (n. 20kg) sulaa minnekkään, joten nyt sitten BMIn takia rasitus tiedossa. Jippii :rolleyes:

Mie en ikinä rupeis kestovaippailemaan mutta nostan hattua niille ketkä semmosta rumbaa jaksavat.

Masuasukin liikkeet ovat tuntuneet about rv 14 asti :) Istukka sijaitsee takaseinämässä että ei ole se vaimentamassa.

Muuttuuko muuten se äitiysavustuksesta tuleva raha sen mukaan monesko lapsi on kyseessä vai onko se vakio (muistaakseni n.140e)? Siis jos ei ota äitiyspakkausta....

Peikko ja Otus 17+1
 
Siis ei hitto vie flikat!!

Nyt se iski tajuntaan! Mä tosiaan olen raskaana ja meille tosiaan tulee kesäkuussa vauvva o_O huiiiiijj! :D :LOL: ..tein siis tänään ekan isomman oston, kun sain aivan naurettavan halvalla, ostin kaksi kaukaloa / telakkaa ja yhden Gracon turvaistuimen. Kattelin niitä sitte siellä takapenkillä ja tajusin, "Helvetti, mä oon oikeesti raskaana!" :D Jännä fiilis..

Mun neuvolatäti on aiiiivan ihana :) :heart: En vaihtais!

Mäki joudun siihen sokerirasitukseen, kaikki yli 25-vuotiaat kuulemma joutuu.. Ei kiva, en odota yhtään ja pelkään ihan hurjana! :(

Emby^ ja nökö 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Musta tuntuu kanssa että hyvä ettei rinnat pienentyneet viimeeksi kunnes maito kunnolla nousi. Nyt tuntuu että ovat kasvaneet jo tässä vaiheessa. Vinkkinä muuten sellainenkin että maidonnousun yhteydessä rinnat toki kasvavat mutta palautuivat ainakin minulla suht nopeasti taas lähelle normaalia kokoaan maidon tulon tasaantuessa. Eli ei siis välttämättä kannata etukäteen hankkia isoa läjää montaa kuppikokoa isompia luukkurintsikoita.

Kovaa koppaa on ehkä hankala kantaa jos meinaa esmes Duo Edgejen tms. vaunuosaa. Eikä Emmaljungan city koppakaan ihan yhtä helposti kainaloon mene kun se varsinainen kantokassi vaikka siinä kahvat onkin. Ainakaan jos toinen taapero riehuu toisessa kainalossa :O Veikkaanpa että tästä oli kyse? Mekin muuten heijattiin siinä kopassa uneen monet illat selkä väärällään kunnes porattiin kattoon koukku, jota ei sitten enää tarvittukaan.

malendra mistä ihmeestä ne tietää neuvolassa että molempien syke on löytynyt?

Mä näin viime yönä unta että olin raskaana ja tänään on ollu koko päivän tosi onnellinen olo :)

Sofiia 16+3
 
Kestovaipoista, täällä ollaan käytetty esikoista lukuunottamatta kaikilla, jossain määrin. Tosin nyt ei sitten ole kuin noita ihan isoja, kun kaiken oon mennyt myymään tai antaan pois. Olen kyl leikannut jo s-koot vaippoja... teen ite, aio.. fleecekankaasta päällisen.. meillä toimi kakkosen ja kolmosen kohdalla hyvin ne. Neloselle ostin uudet aio:t ja ne oon jo myynyt... ei toiminut miellä.
Hankinnoista, vaunuista: Menin sitten ostaan vaunut... sain kaverinkaverin tutulta 100e emmaljungan n.4v vanhat vaunut, just sellaset kun halusinkin... teleskoopillinen heittoaisa, iso vaihdettava vaunukoppa, ratasosa erikseen.. pari miinusta oli.. vähän homepilkkuja oli aihan alanurkassa kuomussa, mutta en ole niin tarkka et pesen koneessa ja saa kelvata. On aikas onnellinen olo :D Ihan vaan rattaiden takia :LOL: Ne on vielä vaaleansiniset, et jos mun poikaveikkaus pitäis vaikka paikkansakin sitten ;) No ei sillä värillä väliä, mun kaverilla on pojallaan vaaleanpunaiset vaunut/rattaat!!

Oon mun neukkatätiin aina ollut vähän negatiivisella otteella... samaa ikää kuin mä.. Hei mun ikähän onkin vaihtunut, voi vaikka päivittää et ikää onkin jo 34v Hups...Niin siis hän on aina myöhässä vartin ja viimeks mun neukka aina oli 10min.. Mulla oli aikoinaan tosi ihana tätsä, mut harmi et jäi eläkkeelle, hän oli kyl niin ihana, aina oli tunnin aika, ja sai käydä niin usein kun halus :heart: haikeena muistan häntä..
Jaa jos vaikka menis tekeen jotain kivaa iltapalaa itelleen, kun mieskin vielä töissä..

Jisse (viikoista ei oikein hajua)
 
Meillä oli tuon nuorimmaisen kanssa kestovaipat käytössä :) Nytkin on iso kasa kankaita odottamassa että väsäisin niitä lisää. Viime kerralla tekemäni meni miehen veljen lapselle käyttöön ja ne saa sieltä takaisin. ja he oli jotain lisääkin hankkinut niin ostan ne heiltä.

Hankinnoista Tuo turvakaukalo ja matkarattaat. Carenan yhdistelmät ostin käytettynä, heittoaisa ja korkeudensäätö ja pehmeä kantokoppa. Ei täällä maalla mitään ihmeellisiä vaunuja tarvitse. Väri on vihreä, jotenkin ihastuin siihen :p
Rintareppu löytyy meiltä jo ennestään, se on nyt siskolla ollut lainassa, mutta eipä hän sitä enään tarvitse joten tulee sieltä takaisin jossain vaiheessa. Kantoliina tuli tänään postissa ja sitten ostin hoitoalustan tuohon meijän "hoitopöydälle". Jotain pieniä vaatteita tarttui tänään mukaan kirppiskierrokselta.
Joo eihän tästä puutu enään kun se vauva.
Paitsi meijän pitää keksii joku uus vaatekaappi ratkasu tonne meijän "vaatehuoneeseen". Tällä hetkellä siel on kaks talon alkuperästä kiinteetä kaappii mun ja nuorimmaisen vaatteille ja sit yks kaappi mis on miehen vaatteet ja petivaatteet ja pyyhkeet, vanhimman tytön vaatteet on tyttöjen huoneessa kiinteessä kaapissa.

Mä en tykkää meijän neuvolatädistä yhtään, en tiiä mikä siin on, se vaan on semmonen ihme sählä ja jotenki välil ärsyttävän kaikkitietävä nirppa. Noh hyvin sen kans juttuun tulee kun ei jaksa kuunnella kaikkee mitä se sanoo :LOL: Hänelle on jotenkin ihan hirvee kauhistus se et mulla on oma talli ja hevosii...tai puhus jo ekal kerral kun kävin et etkai sä vaan ratsasta enää jne, huoh. Ja kannattaa ne tallihommat sitten jättää vähemmälle. Juu totuus on et mä en oo ite ratsastanut luoja ties millo, noh uus heppa kun meille tuli niin sen kanssa joskus rv10 menin vartin. Ja tallityöt on hyvin delegoitu vanhemmalle tytölle, hevosenhoitajalle ja isännälle!

Emby^: Ihme logiikka siellä että kaikki yli 25v joutuu sokerirasitukseen?? Tääl neuvolatäti arvioi sen tarpeen.
 
Jisse, kansii kokeilla vaunujen homepilkkuihin liottaa vuorokauden verran piimässä, ja sit pestä kankaat koneessa. Mulla lähti vanhoista vaunuista aika hyvin homepilkut niin (vaikka piimän kanssa uittaminen oli vähän ällöä).

Sandrastiina, mä ostin yhdenkoon taskuja Beboliinasta, siellä on edelleen Dimooo -taskut alessa:
Beboliina - 1 kpl Dimooo yhdenkoon taskuvaippa 2:lla imulla. Esikoisella oli muutama Bumgenius -vaippa ja nuo näyttää olevan saman mallisia. Ajattelin kokeilla pikkuisella myös sisävaippa + villahousut -yhdistelmää ja ostin kestovaippainfon kirppikseltä muutamia halpoja S-kokoisia bambusisävaippoja. Löysin myös paikallisesta vauvaliikkeestä AIO-vaippoja alesta 11 eurolla.

Emby, mulla kans on tullut muutaman kerran sellainen yhtäkkinen shokki, että hitsi, meille tulee vauva!!!!
 
^ nii-i, mutta mistä ne tietää että molemmat on löytynyt? Sitä mä en ymmärrä! On mullakin huolet :D

Sokerirasitus tehdään täälläkin kaikille yli 25-vuotiaille ensisynnyttäjille. Ei enää onneksi tokalla kierroksella kun mitään ongelmia ei ollut.

Sofiia
 
Sokerirasituksesta: täällä sitä käsittääkseni ei tehdä kaikille yli 25v. Mulle tehtiin eka jo alkuraskaudessa, kun äitilläni on sokerit koholla ja meillä kuopus oli melko iso vauva (ei nyt mikään jätti, mutta kuitenkin yli 4kg eli melkein kilon suurempi kuin esikoinen). Mulla paastoarvo oli 5,2 kun raja on 5,3. Alkuraskaus menikin syömättä makeita herkkuja, ja samoin vaihdoin täysjyvätuotteisiin ihan vain siksi, että pelkkä vehnä ja kaikki makea tökki. Jouluna kuitenkin makea alkoi jossain määrin maistua, ja nyt valitettavasti syön taas karkkiakin. Edelleen siitä saattaa tulla vähän heikko ja huono olo, ei varmaan passaisi syödä :( Uuteen rasitukseenkin pitäisi varata aika.

Vauvan liikkeitä olen kuulostellut, mutta vain jotain epämääräistä tuntenut, mikä saattaa olla jotain suoliston liikettäkin. Ne potkut tuntuivat jo niin selvästi! Ei auta kuin uskoa, että ehkä vauva on kääntynyt toisinpäin. En muista edellisissä raskauksissa stressanneeni näitä liikkeitä. Enkä muista, tuliko niihin taukoja, mielestäni tunsin ne hyvin sitten kun ne alkoivat.
 
Heips kaikille!

ninanina mäkin haluisin ryhmään mukaan ja lisäsin kaveripyynnön. Toivottavasti oli oikea henkilö. =)

Tänne taas odottelee että vielä kolme päivää menis ja ultrapäivä koittais! Ite käyn täällä tosi usein nykyään, ku ei oikeen kauheesti mitää voi tehä. Välillä poitsun kans rakentelen legoja ja kokkailen ku ei oo noita vaihtoehtoja puuhailulle paljonkaan. =) Viime viikonlopun pulkkamäkeilyki meni siihe et mun mies ja poitsu laskeskeli itte kattelin, ku mun "lapset leikkii" nii innoissaan. :heart: No ens talvena pääsen mäkin sitten hauskuuteen mukaan. :D

Sokerirasitukseen täälläki joudutaan, mut vasta suurinpiirtein viikol 24 kuulemma.

Liikkeet tuntuu täällä joka päivä voimakkaammin. Eilen tunsin ihan vatsapeitteitten päälle ekaa kertaa mojovat pari potkua. Eka mietin hetken soffal makoillessa että mitäs nyt tapahtuu :D hetki meni tajuta. :LOL:

Missy 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Ihme logiikka siellä että kaikki yli 25v joutuu sokerirasitukseen?? Tääl neuvolatäti arvioi sen tarpeen.
Ihmelogiikka perustuu tähän:www.kaypahoito.fi - Suositukset
Jos joku ei jaksa avata linkkiä niin tuolla on raskausdiabeteksen käypähoito suositus jonka mukaan raskausdiabeteksen pitiäis tehdä kaikille paitsi:

# Kyseessä on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, joka on normaalipainoinen (BMI 18.5–25) raskauden alkuvaiheessa eikä hänen lähisukulaisillaan ole tyypin 2 diabetesta (sisarukset tai vanhemmat eivät ole sairastuneet alle 50-vuotiaana)
# Alle 40-vuotiaan uudelleensynnyttäjän aiemmassa raskaudessa ei ole esiintynyt raskausdiabetesta eikä lapsen makrosomiaa (paino yli 4 500 g) ja BMI on alle 25 uusimman raskauden alkaessa.

joku joskus kyseli verensokerin omaseurannasta, aikoja sitten (tai sitten muistan väärin) niin siitäkin löytyy nuo ohjeistukset joiden mukaan neuvolatätien ja lääkäreiden pitäisi teille puhua..

Sieltä löytyy myös käypähoitosuositus ennenaikaisesta synnytyksestä jos joku haluaa lukea -Jos olet herkkähipiäinen niin ei kannata lukea ettei ala turhaa stressaamaan.. siellä on tietoa miten eri infektiot vaikuttaa ennenaikaiseen synnytykseen, millaisessa tilanteessa äiti lähetetään erikoissairaanhoitoon ja miten uhkaavaa ja käynnissä olevaa tilannetta tulisi hoitaa...

Ai, että onnistuu kestovaippojen ompelu. Jahas jahas mä en ole selkeästi perehtynyt tähän asiaan vielä tarpeeksi. Onko jossain joku hyvä malli jota ompelette vai ootteko sellasia käsityötaitureita ettei mitään ohjeita kaivata??

Urheilu mun elämäni suola ei tee hyvää masulle. Höh. Tummaa vuotoa tuloksena ekan viikon jälkeen (olen siis jumppaohjaaja). Ei en urheile joka päivä ja olen keventänyt menoa. Eräillä tunneilla täytyy vielä tarkemmin olla miten pitkälle kyykkyjä ja erilaisia vatsalihasliikkeitä, hyppyjä sitten vaan tekee. Maha ei kyllä oireile eli kipua ei tunnu millään tavalla..

Sandrastiina ja Mini POKS 17 POKS
 
Sandrastiina: on niin yksilöllistä, miten raskausaikana jaksaa ja pystyy liikkumaan. Mulla oli yksi jumppaohjaaja, joka oli ihan äippälomaan asti ohjaamassa ison vatsan kanssa :) Samoin yksi kaverini kävi kaikenmaailman jumpissa vielä äippälomallakin muistaakseni. Mutta esimerkiksi itseni on pitänyt lopettaa kaikki jumpat jo alkuraskaudessa, kun on ollut niiiin heikko ja voimaton olo ja kerta kaikkiaan ei ole jaksanut liikkua, liikkumisesta on olo vain tuplasti tai triplasti pahentunut. Myöhemmin raskausaikana on lisäksi tullut sitten vielä pyörrytykset ja jonkinlainen hengenahdistus (henki loppuu, ei saa happea -tunne) niin eipä oo kuin rauhallisia kävelylenkkejä tullut raskausaikana tehtyä. Mä oonkin sanonut, että en to-del-la-kaan ole voinut sanoa olleeni/olevani elämäni kunnossa raskausaikana. Mutta onneksi tämä aika ei ole mitenkään mahdottoman pitkä.

Taisin tuntea potkun tapaista aamupalapöydässä, ihanaa :heart: Tuntui eri paikassa eli ehkä vauva on tosiaan vaihtanut asentoa. Nyt taas jaksaa uskoa, että kaikki on kunnossa ja että meille tosiaan tulee vauva kesällä :heart:
 
Sandrastiina: Mulla on taskuvaippaan kaavat ja ohjeet haettu täältä joskus sillon kun kuopukselle niitä tein, nyt mulla on vielä lisäks jotain kaavoja ja ohjeita mitkä tilasin samal kun kankaat, mut niihin en oo sen enempi vielä perehtyny.
Ja pitäs alkaa kutomaan villapöksyjä mut tyhmänä en tajunnu tilata niit lankoi samal kun tilasin kankait...kun idea tuli sit vähän myöhässä et hei mähän voisin kutoa!

Noi sokerirasitus jutut on näemmä sitten tarkentuneet, noh ehkä sitten hyvä niin?

Mul oli ihan kaamee päivä taas eilen, supisteli ja selkää särki, argh. tiistaina se lääkäri ja saikun jatko, ei pysty mitään tekee, turhauttavaa :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Sofiia, hoitaja käytti kahta laitetta, ensin etsittiin sykettä ja kun se löytyi (syke oli 132) ja jätti sen laitteen siihen paikoilleen ja toisella sitten etsittiin toisen sykettä, johan se löytyi (139) :) toinen oli mahan vasemmalla puolella ja toinen oikealla puolella, ei se ollut niin vaikeaa :) mun mielestä se doppler laite ei kyllä ollut nii hyvä, vaan se laite mitä ultraajilla yleensä on sairaaloissa on parempi kun sillä näkee myös kokonaiskuvan.
 

Yhteistyössä