Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**



Kesämasua kasvattelee:


?.?
Alma78 * ensimmäinen

27.5
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS

28.5
Mupelo * 30 * toinen * K-HKS tyttöolo

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 29 * ensimmäinen * KOS tai NKL varovainen tyttölupaus


1.6
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS tyttölupaus
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS varovainen tyttölupaus
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * KOKS poikalupaus

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
HelenV * toinen * EKKS
Chidi * 28 * ensimmäinen * NKL poikalupaus
nemain * 26 * ensimmäinen * LPKS tyttöolo
Eebowi * 31 * toinen * KOS tyttöolo
Höpöttäjä75 * toinen * NKL
Muumimamma_ * 26 * ensimmäinen * K-PKS äidillä poikaolo, isällä tyttöolo

3.6
malendra * 25 * ensimmäinen ja toinen * OYS poikalupaukset
Stiinuliini * 28 * toinen ja kolmas * JS tyttö&, poikalupaukset
Tuittu25 * 25 * kolmas * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS
Cleopatra * 24 * toinen * SKS tyttölupaus

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS
ninanina * 23 * toinen * KOS tyttölupaus
Bela88 * 24 * toinen * VKS * poikaolo
cobaya * kolmas

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen äidillä poikaolo, isällä tyttöolo
Zoile * 22 * ensimmäinen * KOKS tyttölupaus
rosa81 * 30 * neljäs * KOS poikalupaus

8.6
piuh-78 * 33 * kolmas poikalupaus
Missy1985 * 26 * toinen * NKL tyttölupaus

9.6
PikkuMyy-82 * 29 * toinen * SeKS poikaolo
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS
-U- * 30 * ensimmäinen * PHKS äidillä tyttöolo, isällä poikaolo
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS tyttöolo
Hantuliini * kolmas

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS tyttölupaus
Rintintin * 24 * ensimmäinen poikaolo

11.6
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS * tyttöolo
Aanna * kolmas * EKKS
ventti * 34 * toinen * TYKS

12.6
maritta83 * toinen

13.6
ki7i * 27 * toinen * TAYS
Madde84 * 27 * ensimmäinen * SAS tyttöolo
mouru * 33 * kolmas
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Bamse* * kolmas *
Matte07 * 27 * toinen * TAYS tyttöolo
Enisa84 * 27 * kolmas * TAYS tyttöolo

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
miqri * 30 * toinen * JS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS * poikaolo
HannaH * 33 * ensimmäinen * KOS
Minnuli81 * 30 * toinen * TAYS tyttöolo

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS poikaolo
Feliana * toinen
Ando * toinen
rubiini6 * 25 * ensimmäinen * TAYS poikaolo
Viimatar * 30 * toinen * TYKS * tyttöolo
murukka * 25 * toinen

16.6
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen
Roki82 * 29 * ensimmäinen * PKKS tyttöolo

17.6
wendy79 * 32 * toinen * L-PKS
Pippi79 * toinen
PikkuistaOdottava * 24 *ensimmäinen * TAYS tyttöolo

18.6
Emby^ * ensimmäinen * TYKS poikaolo
Nona76 * 35 * neljäs * TYKS
Milkaja * 25 * toinen * TAYS * poikaolo

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
torstai * 21 * toinen * TAYS poikaolo
maikki79 * 32 * toinen * KYS
ZiiliZeija * 25 * kolmas * SAS poikaolo
Ceciilia * 31 * toinen * VKS poikaolo
Biegga * 23 * esikoinen

20.6
charleene * 27 * ensimmäinen * TYKS tyttöolo
jkoo * 26 * toinen * SatKS tyttöolo
LaraT * 20 * ensimmäinen * KOS

21.6
Jisse78 * 34 * viides * TAYS poikaolo
birdcherry * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttöolo
Rukka-Peikko Takkutukka * 24 * toinen * PKKS poikaolo

22.6
tirlittan87 * 24 * toinen * PKKS poikaolo
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS poikaolo
Poikka * 22 * esikoinen * SatKS tyttöolo

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS poikaolo
haisuli83 * ensimmäinen * PKKS * tyttöolo
Hemutus * 23 * ensimmäinen * SatKs poikaolo

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen * KOKS
Bellava * toinen * EKKS
Sandrastiina * ensimmäinen poikaolo
Jebbis

26.6
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS tyttöolo
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS poikaolo
miimi81 * neljäs

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
möhköpantti * 29 * viides * KYS poikaolo

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS poikaolo

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS
Emppa * 27 * esikoinen * KAKS

30.6
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
Minnin * toinen * NKL



Menetyksen kohdanneet:

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:
DingeliDong :hug:




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Aiemmat höpinät:
Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049849-kesakuun-kastehelmet-2012-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063059-kesakuun-kastehelmet-2012-joulukuussa/

Hyödyllisiä linkkejä:
kestovaippayhdistys:
Tee-se-itse -kestovaipat

kestovaippainfo:
Kestovaippainfo • Tee se itse • Vaipat

Hömppälinkkejä:
Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää tammikuuta ja kiitokset uudesta pinosta =)

Jostain luinkin että nuo sydämentykytykset ovat kyllä ihan harmittomia, mutta kun on tuo paniikkihäiriö jo valmiiksi niin sehän sitten löi taas kohtauksen päälle : / Mutta siinäkin jotain ilosta ajateltavaa, en ole syöny lääkkeitä sitten helmikuun ja tää oli eka isompi kohtaus ja siitäkin selvisin kunnialla =)

Eilen ei sitten nukuttu oikeen mitenkään päin kun tuntuu nää kämpän seinät olevan paperia, kaikki paukut ja älämölöö kuulu. Onnex uusvuos on vaan kerran vuodessa ja aina voi ottaa päikkärit näin pyhänä.

Roki ja mini 16+1
 
Kiitos uudesta pinosta ;)
mulla on toi kirjoittaminen vähä jääny ku olen vieläki kipiä ja töide jälkeen oon yrittäny lepäillä :( nyt sitte malttamattomana odottelen koska pääsis rakenneultraan, päivää en oo viel saanu mut 12.1 on neuvola, sillo saan vast tietoa. Tääl on moni jo tuntenu liikkei mut ite en tunne viel mitään, onnex on toi doppleri ni kuulen sydämmen äänet <3
kyselesin muilta et millaiset on harjoitussupparit?
Tiituliini rv 16+2 joka lähtee syömään..
 
Moi ja hyvää uutta vuotta!

Nopeasti selasin pari viimeistä sivua läpi viime kuun pinosta, on ollut aika pitkä tauko palstailusta kun olen ollut täällä maalla nettipimennossa. Sitten torstaina mies kävi ostamass mulle mokkulan kun piti jotain työjuttujakin tehdä. On kyllä ollut rentouttavaa, ihana vaihteeksi asua isoa taloa metsän keskellä helsinkiläiskaksioon tottuneena. Tänään kotiin. Toisaalta ihana päästä taas ihmisten ilmoille, toisaalta ei millään jaksaisi pakata ja siivota.

Tiituliini: mulla ainakin harjoitussupparit on (tai oli, tässä raskaudessa ei ole vielä ollut) sellaisia, että yhtäkkiä vatsa kovettui ja jäykistyi, ihan niin, että saattoi haitata hengitystä. Ulospäin ei huomannut kun maha oli kivikova ihan koko ajan, mutta oli vaan sellainen tunne, että kovettui.

Täällä tuntuu liikkeet jo selvästi ja ihan mahan päällekin jos tuuri käy :).

Painosta: en ole käynyt vaa'alla enkä käy ennen kuin neuvolassa sitten, mutta en usko että ainakaan paljoa on lisää joulunpyhinä tullut. Mullahan nousi kokonaista 6kg jo siihen 15+ viikolla olleeseen neuvolaan... Ei sanonut täti kyllä mitään poikkipuolista, varmaan siksi kun olen niin hoikka. Viime raskaudessakin tuli painoa nimenomaan alussa, kun yleensä ihmisillä laskee paino, ja sitten lopussa ei enää niin, että kokonaiskertymä jäi sinne 10 kilon paikkeille. Toivottavasti / luultavasti sama homma nyt. Ja syön kyllä ihan sitä mitä huvittaa, sairastin parikymppisenä syömishäiriötä pari vuotta ja siitä kun selvisin niin päätin, että hukkaan menee elämä suupaloja kytätessä, ei ikinä enää. Tosin helppo tullaista vannoa kun on luonnostaan hoikka eli ihan pysyn hyvissä mitoissa ilman kyttäilyjä.

Tälle kakkoselle ei ole vielä hankittu yhtään mitään. En tiedä miksi en uskalla. Toivottavasti ei ole paha enne... rakenneultran jälkeen sitten varmaan jo uskaltaa. Tai ehkä joku pieni vaate tms. aleista jo sitä ennen. Vaunuja olen kyllä katsellut jo, ja mietiskelen tässä, että kannattaako lähteä tilaamaan ulkomailta kun siinä säästäisi vajaat pari sataa. Ironisesti jos Suomesta ostetaan niin pitäisi olla liikkeellä jo ihan helmikuun lopulla, kun maksimitoimitusaika huikeat 12 viikkoa! Ulkomailta saa nopeammin.

Enempää en muista, mitä oli puhuttu, mutta eiköhän tämäkin riitä :). Pakkaamaan se on mentävä...

Inka ja maha 18+3
 
Hyvää alkanutta vuotta sitten vaan odotellaan kesäkuuta ja täällä varsinkin sitä juhannusta :D

Uusi pinokin niin aika menee iik!

Uusivuosi alkoi rauhallisesti illalla käytiin ajelemassa katsomassa raketteja poika tykkäs kovasti ja käy nytkin väliillä katsomassa ikkunasta että näkyykö raketteja. Varmaan pieni ihminen ihmeissään kun ei enää näy raketteja eikä paukukkaan :heart:

Omanapa taas...
Meillä on tuo pikkumies valvottanut mua jo 5 yötä.
Olen saanut nukkua vain pienissä pätkissä yöt eli tuntuu siltä etten olis nukkunut juuri ollenkaan...
Mun jaksaminen on ollut hieman koetuksella ja tänä aamuna tuli itkukin.
Oon koittanut tolle miehelle puhua, että olis viikossa edes yhden yön "vahtina" mutta hän tarttee niin ja niin paljon unta että jaksaa töissä.
Ja viikonloppuisinkaan ei just nyt tämä yö kyllä käy on niiiin väsynyt!
On luvannut, että joskus on, mutta ei ole ollut kun silloin kun on ollut pakko ehkä 2 kertaa toinen kun olin juhlimassa omia 30v ja toista en muista varmaksi onko edes ollut...
Eikä edes aamulla ymmärtänyt itkun syytä ja piikitteli vaan että miks et nuku öisin!
On ollut sellaisia öitä kun herään aamuyöstä eikä uni vaan tule ja olen kuollut päivisin. Mutta nyt on toi poika valvottanut.
Olen koittanut etten ota syliin sitä, mutta kun se ei rauhoitu vaikka yli tunninkin välillä koittanut saada omaan sänkyynsä ja pään tyynyyn laulelemalla ja silittemällä. Aina kun lopetan ampasee pystyyn ja huuto alkaa taas.
Mies ei tietenkään koskaan herää ja jos herää niin kääntääkseen kylkeä ja vilkaisee vain...
Poika rauhoittuu kun ottaa viereen muutamassa minuutissa ja olenkin sitten väsyneenä ottanut sen meidän viereen, mutta en saa itse kunnolla nukuttua kun jannu pyörii ja hyörii, potkii ja tönii unissaan ja itse pitää nukkua ihme asennoissa jotka alkaa sattumaan selkään ja viimeyönä havahduin kun ihan selvästi supisteli!!
Ei pitäis enää antaa periksi kun pitiäs vierottaa jo pikkuhiljaa omaan huoneeseenkin. Väsyneenä ei vaan jaksa...

Jane ja peppiina 15+0 POKS
:wave: väsynyt äiti
 
Ihanaa uutta vuotta!

Ootteko itse miettiny viellä synnytystä? Olen päättänyt tehdä toivomuslistan jonka sitten ojennan kätilölle. Edellisessä synnytyksessä en paljon muusta saanut päättää, kuin kivunlievityksestä. Keho ihmeellisesti tuotti jotain hormoonia siten, ettei kyllä sattunut, mutta olin kuitenkin hiukan sekaisin... Doulaakin olen miettinyt, mutta ne on kumminkin aika kallis investointi. Mies oli viime kerralla mahtava apu. Teki, mitä pyysin ja kasteli kylmää käärettä niin monta kertaa, kuin halusin... En tosin tiedä haluaako hän enää synnytykseen mukaan, kun koki kuulemma itsensä kuitenkin niin avuttomaksi, vaikka helppo synnytys mulla olikin. Tietenkin olisi vielä se kotisynnytyskin, mutta mies ei kyllä ikinä suostuisi. Allasta olisi kyllä ihan luksusta kokeilla ainakin avautumisvaiheessa.

Toisaalta toivon sitäkin, että kumpa saisin edes liikkua! Esikoisen syntymä oli kuitenkin keskossynnytys ja ensin yritettiin estää synnytyksen eteneminen ja liikkuminen oli kielletty. Onneksi sain kuitenkin synnyttää alakautta, sillä oli aika hilkulla, etten joutunut keisarinleikkaukseen perätilan takia. Onneksi kuitenkin vuoroon vaihtunut lääkäri antoi luvan synnyttää, vaikkakin tyttö tulikin jalat edellä... Ne kymmenet ihmiset jotka tuuppi joka puolelta ponnistusvaiheessa ärsytti suunnattomasti! Mitään hätää kuitenkaan tytöllä ei ollut ja sydänäänet pysyi koko ponnistusvaiheen hyvänä... HMPH! Ja tietenkin se, että synnytyksen jälkeen jäin yksin välilihat ompelematta synnytyssaliin tunniksi... Mulle annettiin koko sen ajan supistuksenlisäyslääkitystä, vaikka jälkeisetkin oli jo tullut aikoja sitten! Mieskin lähti viemään tyttöä keskolaan. Se oli ehkä pahinta koko synnytyksessä!


Huh! Purinko liikaa?

Painosta: Viime neuvolassa rv13 oli lähteny puolikiloo ekaan neuvolaan verrattuna. Mulla ei oo kotona vaakaa, joten ny en sit tiä. tyttöö odottaessa ehti tulla 8kg kunnes Tyttö syntykin sitten rv 33+1.

Jane69: Onko sulla jotain kaveria, joka vois auttaa sua vaikka viikonloppuna? Kummia tms. ? En yhtään ihmettele, että jaksaminen on koetuksella. Mullakin tuli itku ykspäivä vaikka saan kyllä nukuttua melko hyvin. Raskaushormoonit vaan yllätti puskista... Voimia ja vetelet sitten päikkäreitä vaikka päivällä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Janelle voimia. Mies vaikuttaa kyllä ihanan itsekkäältä, jos ei ollenkaan ymmärrä sinunkin tarpeitasi. Saisitko lasta ja miestä edes kyläilemään kotoa pois jonnekin päiväksi, että saisit rauhassa nukkua univelkoja pois?

/.\ Eilen illalla iski pieni paniikki, kun toinen jalka alkoi puutua sohvalla makoilusta. Mielessä kävi jo kauhuskenaariot veritulpasta lähtien, mutta onneksi puutuminen alkoi mennä ohi puolen tunnin venyttelyllä ja liikuskelulla. Olisi se ollut hienoa viettää uusi vuosi päivystyksessä oman hätäilyn vuoksi.

Tämä kuu meneekin sitten jännäillessä. 19. päivä oli rakenneultra ja seuraavalla viikolla neljäs neuvola. Ensimmäinen perhevalmennuskin olisi loppukuusta, mutta minä (enkä mies) en ole mitenkään innostunut ajatuksesta. Saa nyt nähdä... Netistä saa haluamaansa ja kaipaamaansa vertaistukea, joten en koe mitenkään tarpeelliseksi "luennoille" osallistumista.
 
Mupelolle kiitos uudesta pinosta :kiss:

Jane69lle voimia :hug: Toivottavasti rupeis yöt helpottumaan.

Nemain, Mulla oli noita puutumisia esikoista odottaessa ja nyt ovat ilmestyneet taas (eivät kyllä täysin hävinneet tuossa välissäkään).. Itsellä tosin voi johtua ylipainosta (joka siis tuli esikoista odottaessa). Inhottavaa varsinkin yöllä kun herää ja raajassa ei oo tuntoa.. : /

SeInka mekään ei olla hommattu tälle kakkoselle mitään. Kai siinä taustalla on semmonen pelko että noinkohan kaikki menee hyvin ja vauva syliin asti saadaan.. Mut näin oli myös esikkoa odottaessa. Kerkee sitä ihan hyvin sitten keväällä tavaroita hommaamaan, enkä mä keksi oikeasti mitään semmosta ihan akuuttia mitä tartteis heti kun muksu on syntynyt ja mitä meillä siis ei jo valmiina ole :)

Mäkin odotan rakenneultra aikaa ihan innolla. Ens viikolla ois neuvola niin siinä varmaan sen ajan varaa. Voi kun sais jo loppukuulle :heart: (eikös se tehdä rv18-21? et ihan hyvin vois jo mullakin olla tässä kuussa :) )

Niin ja tottakai tsemppiä rakenneultraan menijöille, luulisin että toukokuun lopun ja kesäkuun alun LA omaavilla alkaa ne olemaan ihan näinä päivinä :heart: (ja mä oon vähän kade :rolleyes: ) Toivottavasti saatais vain hyviä uutisia tähän pinoon ! :)

T ja toveri 15+2
 
Täällä puutu kans jalat ja kädet jos on pitkään samassa asennossa..

Tuosta rakenneultrasta, itel on se 31.1 eli silloin on 20+2 menos, oishan se kiva ollu jos ois saanu viel aikasemmin ajan.. tirlittan ootko mihin menos rakenneultraan? PKKS?
 
Onnellista uutta vuotta! :)

Minäkään en ole vielä hankkinut mitään vaatteita tai tarvikkeita vauvalle. Päätin jo plussauksen jälkeen, että odotan kunnes rakenneultrassa olen käynyt. Rakenneultra on siis 1.2. Olen kyllä katsellut vaatteita kaupoissa, mutta en ole tosiaan vielä ostanut mitään. Kyllä sitä ehtii sitten helmikuussa! :)

Liikkeistä sen verran etten vielä ole tuntenut mitään. Kovin odottelen liikkeitä, ja pitäisihän niiden pian (noin 2-4 viikon sisällä?) jo tuntuakin, kun kohtu on eteenpäin ja istukka takaseinässä vaikka kyseessä onkin ensimmäinen.

15+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihana siskoni on hampstrannu mulle muutaman (kuin uuden) vauvanvaatteen kirpparilta. Kestovaippojakin sain, mutta saa nähdä innostunko. Itse en ole vielä malttanut ostaa, mutta muutaman neuleen olen tehnyt ekaa talvea silmällä pitäen.

Mulla on rakenneultra 30.1. Jännittää hiukan, kun ei oo ollu mitään oireita hetkeen. Onneks on vielä neuvola välissä 9.1.2012...


Milkaja ja olio rv 15+6
 
Ihanaa uutta vuotta kaikille!:)

Mulla on ollut tykytyksiä säännöllisesti ja oon huomannut että väsyneenä niitä tulee eniten :( todella epämukavan tuntuisia!.. Muljahduksia mulla on ollut ihan ensimmäsiltä viikoilta lähtien, yäk!

Mulla on rakenneultra vasta 16.2 jolloin viikkoja 21+4!! Huoh! Olisipa aikasemmin!! Toisaalta mua helpottaa se, että töissä meillä on uä-laite ja sillä olen kaksi kertaa työkaverini kanssa möykkyä katsonut.. Tosin kys laitteella ei niin tarkkaa kuvaa saa kuin esim äitipkl:n ultralla! Mutta kuitenkin :)

Eilen kun tulimme mieheni kanssa kotiin hieman kahden jälkeen yöllä ja kävimme nukkumaan niin tunsin varmasti ensimmäisen liikkeen! <3 alavatsalla oik.puolen tuli sellainen sarjatulitus!!:D ensin havahduin että mulla on voimakas elohiiri vatsalla kunnes tajusin että sehän oli selvä mielipiteen anto valvomisesta meidän Möykyltä :D mahtavaa!!

Lauantaina uskallauduin ostamaan ensimmäisen vaatteen! Se oli niin söpö että miehelle vaatetta esittäessä tuli itku! :D Haha ihania nämä hormonit ;)


Hemutus & möykky 15+0 POKS
 
Roki82, Jos nyt eivät syystä tai toisesta keskusneuvolassa tee sitä ultraa niin sitten PKKS :) Vähän vaan ahdistaa mennä sinne kun se on jotenkin niin pahaenteisesti vibaava paikka ja ajat aina myöhässä : / Muistan kun esikon aikaan siellä odoteltiin ni tuli semmonen ihan pakokauhu. Mut sairaala on aina sairaala, ei se muuks muutu. Miten muuten kun mä en oikeesti enää muista niin varasko se äitiysneuvolan terkkari sulle sen rakenneultra ajan vai tuliko se kirjeellä? Kun täällä ainakin noi nt- ja rv37 ultra tehdään keskusneuvolan puolella (eli terkkari varaa ajat) mut miten se meni rakenneultrassa? :confused: :)
 
Ihanaa Uutta Vuotta Teille kaikille!

Liikkeitä olen nyt tuntenut päivittäin =) Pikkuinen tuntuu heittelevän välillä kunnon kärrynpyöriä siellä, kun tuntuu ihan muljahduksia. Näin teki muuten myös nt-ultrassa. Tässä vaiheessa siellä on vielä tilaa touhuta. Liikkeet tuntuvat etenkin kohdun vasemmalla sivulla. Ehkä siksi, että istukka on edessä. Mies siis tuskin pääsee vähään aikaan nauttimaan ulospäin tuntuvista potkuista.

Neuvolassa käytiin joulun jälkeen. Olipa mukava hypätä sinne vaa'alle heti mässäilyjen jälkeen... Kiloja oli kertynyt reilut 4 kiloa. Naureskeltiin siinä vain porukalla, että jätetään ne alennusmyyntien jouluherkut kauppaan :LOL: En siis jaksa huolestua tosissani tuosta. Mulle on tullut molempien täysaikaisten raskauksien aikana reilusti kiloja - kuopuksesta jopa 25 eli varmaan tälläkin kertaa paisun kuin pullataikina. Nyt on tosin alkupaino korkeampi kuin silloin eli painoa ei olisi hyvä kertyä hirmuisesti. Ajattelin syödä ihan normaalisti, mutta jättää tosiaan nämä herkuttelut nyt vähemmälle ja palata "arkeen". Muutoin kaikki oli erinomaisen hyvin. Pissa puhdas, verenpaine hyvä, sydänäänet kuuluivat ja kohtu oli kasvanut TODELLA hyvin (lääkäri mainitsi tuon monta kertaa, joten taisi ylittää viikkoihin perustuvan keskiarvon).

Rakenneultra pitäisi varata. Taidan soitella sinne huomenna, jos muistan. Ihmettelin vaan, että neuvolasta käskettiin varata ultra 20+ viikolle. Muistelin, että se olisi ollut jo 18+ viikolla mahdollista ja näin lukee kaikissa oppaissa mitä nyt käsiini löysin. No kaipa se selviää, kun soitan sairaalaan ja varaan aikaa. Haluaisin vaan päästä sinne mahdollisimman nopeasti. Meillä roikkuu hieman edelleen pelko jossain taka-alalla sen aiemman keskeytetyn raskauden vuoksi. Haluaisin mahdollisimman nopeasti nähdä ja kuulla, että kaikki on kunnossa.

Synnytyksestä: Se käy jo silloin tällöin mielessä. En ole ajatellut tehdä mitään toivelistaa tms. Toiveita on kuitenkin mielessä, joita aion pyytää / vaatia mikäli tilanne sen sallii. Koskaanhan ei tiedä mitä siellä eteen tulee. Siksi en tee tarkkoja suunnitelmia. Toivon, että saisin kokea yhtä helpon ja ihanan synnytyksen kuin edellisetkin ovat olleet. Ikä on varmasti tehnyt tehtävänsä, joten oma kunto ei ole ihan sitä mitä 10 vuotta sitten... Saa nähdä miten jaksan ilman lääketieteellistä kivunlievitystä. Se on ainakin tavoitteena. Jos se olisi mahdollista, haluaisin vesisynnytyksen. Tyksissä sitä ei sallittu ainakaan silloin 10 vuotta sitten - tuskin vieläkään :( Kylpyamme siellä kuitenkin on missä voi olla avautumisvaiheen mikäli se on vapaana. Onko joku suunnittelemassa kotisynnytystä? Se hiukan kiinnostaisi, mutta en tiedä uskallanko. Lopulta tärkeämpää on vauvan vointi ja sairaalassa apu on lähellä hädän tullen. Sieltä pääsee kuitenkin heti kotiin jos kaikki menee hyvin.

Vauvaa varten ollaan jo hieman kaiveltu tarvikkeita esille. Raivattiin joulusiivouksen aikaan kodinhoitohuoneeseen tilaa ja kaiveltiin vaipat varaston perukoilta. Lajittelin ne jo eri kokoisiin ja vielä pitäisi pestä vaipat muutamaan kertaan. Vaatteita en ole vielä ottanut esille, kun en tiedä kumpi on tulossa. Kummallekin löytyy kasapäin pieniä vaatteita, joten juuri mitään ei oikeastaan tarvitse hankkia. Vain auton turvakaukalo on välttämättömänä hankintana edessä, mutta sitäkin ajattelin kysäistä luotettavilta tutuilta käytettynä. Kirppikseltä tms. en sitä osta, sillä niistä ei koskaan tiedä onko kolaroituja.

Barbbis 15+2 (ollaan jo maanantain puolella)
 
Heippa naikkoset :wave:

Kiva uusi pino :) Onnellista uutta vuotta tosiaan kaikille!

Mää tulin poksumaan :heart: ja kertomaan, et ehkä, EHKÄ tunsin potkun eilen, mut ei ihan satavarma voi olla.. Khihihi =)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 16+0
 
Synnytys on käynyt mielessä. Esikkohan syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla 25h supistelujen jälkeen. Aukikin oli jo 9cm mutta neiti ei vaan laskeutunut pään virheasennon vuoksi, joten nyt luonnollisesti mietin miten nyt käy. Joskus rv30 mulla mitataan lantio varmuudenvuoksi, vaikka toi esikon tilanne, ettei laskeutunut johtui kuulemman melko varmasti vaan siitä pään virheasennosta. Eli katsotaan nyt ensin että mitä sielä mittauksessa selviää. Jos alatiesynnytys niin pelottaa hieman se ponnistusvaihe koska en tiedä mitä se on, tai lähinnä se jos paikat repee ihan totaalisesti. :D Supistukset ei pelota vaikka kamalia nekin oli mutta tietää mitä odottaa. :D Katsotaan nyt miten menee, meni miten menin niin pääasia että vaavi saadaan turvallisesti ulos, sektiosta ei jäänyt mitään pahaa sanottavaa. :)

Bela ja pikkunen rv17+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milkaja
Paljon on tullut tekstiä reilun viikon aikana. Kaikki olen lukenut ja päivitykset koittanut tehdä, mutta siihen se onkin jäänyt.

Synnytystä en ole pahemmin vielä miettinyt. Viimeeksi meni omalla painollaan ja eiköhän tuo nytkin niin mene. Toiveena ehkä ettei tarttis olla tipassa niin sais liikkua helpommin ilman tippatelinettä ja niitä perskeleen piuhoja ja olis hieman lievemmät supparit. Mulla tuo esikoisen synnytys alko vesien menolla ja sitten supparitkin tyssäs, joten jouduttiin vauhdittaa okstitosiinitipalla sekä tietenkin ab-tippa kun vesien menosta oli se 12h.

Suurempia hankintoja ei olla tehty. Muutaman vaatteen olen ostanut kun en vaan yksinkertaisesti ole voinut niitä kauppaan jättää. :D

Rakenneultra tehdään täällä viikolla 20, tosin mulla se menee rv 21+1 kun edellisviikolla ei ollut enää vapaita ilta-aikoja. Pari viikkoa pitäis vielä malttaa.

Paino on noussut nyt pyhien aikaa kauheeta vauhtia, ehkä joku 5-6 kg on tullut yhteensä ja niistä n. 3 on tulut nyt ihan viikon parin sisällä.

Janelle voimia!

Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta toistaiseksi olen välttynyt suuremmilta muljahduksilta. Ovat lähinnä hipaisuja tuolla navan seudulla ja sitten kunnon monotuksia tuolla alempana. Torstaina autoillessa sintti päätti kiusata äiteetä oikein urakalla pitämällä kunnon monotussarjan.

Mupelo ja sintti rv 19+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Tirlittan PKKS laitto kirjeen missä ilmottivat ajan.

Viime yön sai taas jopa nukuttuu 7asti, heräsin jumalattomaan puutuneeseen käteen ja kun käänsin kylkee niin nyt on sitten molemmat kädet puutunu =( Mitenköhän on tuo nukkuminen kun etenee pidemmällä..?

Roki ja mini 16+3
 
Sen siitä sitten saa kun valvoo palstalla yömyöhään... esikoinen herää kuudelta :heart:. Piti tänään vaikka mitä tehdä, siivota ja pestä pyykkiä ja ulkoilla ja shoppailla ja vaikka sun mitä, mutta veto on niin pois, että yöpuvussa röhnötän vielä ja mietin, että kohta sitten...

Mulla oli kanssa esikoisen synnytys hankala. 30h supistusten ja 3,5h ponnistusvaiheen jälkeen todettiin, että ei se sieltä ulos mahdu. Vastustin tiukasti sektiota (olin ihan sekaisin väsymyksestä ja muusta siinä vaiheessa enkä osannut ajatella mitään fiksua muuta kuin että sektiohaavan kanssa ei saa uida 3 kuukauteen ja se tuntui ihan kamalalta kun oli toukokuu...:ashamed: Onko muuten oikeasti edes näin?). Lääkäri suostui sitten kokeilemaan pihdeillä. Ei uskonut, että onnistuisi ja kaikki sektiovalmistelut tehtiin valmiiksi, mutta niin tuo poika vaan tuli sitten ulos kahdella työnnöllä ja pihdeillä. Pelottaa, että miten käy tällä kertaa, en tiedä miksei vauva viimeksi mahtunut ulos. Sen tiedän, että Suomessa oltaisiin oltu sektiossa jo paljon aikaisemmin ja jos tämä sama tilanne on toistuakseen niin mieluummin menisin sitten suunnitellusti. Puhuin tästä kyllä neuvolassa, mutta en saanut oikein selkeää vastausta, että pääsenkö johonkin lisätutkimuksiin myöhemmin. Vaatia aion.
Viimeksi olin toivonut vesisynnytystä, mutta en kestänytkään niitä supistuksia ollenkaan vaan halusin epiduraalin heti kun mahdollista. Katsotaan kuinka käy nyt, mutta tuskin kipukynnys on mitenkään merkittävästi korkeampi kuin viimeksi.

Vauva on möyrinyt ja hyörinyt koko aamun tosi selkeästi, ihan niin, että näkyy ne muljahdukset :). Hassua, tuntuu, että ihan yhtäkkiä on siirrytty alkuraskaudesta tähän "kunnolla raskaana" -tilaan.

Janelle voimia täältäkin. Toivottavasti miehesi tajuaa pian olevansa itsekäs.

SeInka ja maha 18+4
 
IHANAA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2012 KAIKILLE :wave: Nyt ollan jo oikean vuoden puolella ja kesäkuu taas kuukauden lähempänä :)

Mupelolle kiitos uudesta pinosta!

rakenneultra on meillä 13.1. eli enää vajaa pari viikkoa aikaa. Silloin ois rv 19+6 Papusen mukaan ja neuvolan mukaan 20+1. Toisaalta odottaa ihan malttamattomana, että pääsee taas näkemään pienen ja toisaalta pelottaa, että onhan kaikki varmasti kunnossa.

synnytys Välillä se käy mielessä, mutta tuntuu silti vielä aika kaukaiselta. Kiva lukea teidän jo synnyttäneiden kokemuksia edellisistä synnytyksistä, niin tietää vähän mitä on edessä. Oon välillä käynyt lukemassa myös noita "vauvanhakuvaiheessa" olevien kuukausiketjuja ja niiden synnytyskertomuksia. Kai se on jonkinlaista henkistä valmistautumista, kun niitä lueskelee ;)

liikkeistä Ei tunnu täällä liikkeitä vieläkään :| Kuinka mä odotankaan niitä! Toisaalta hassua, kun ei yhtään tiedä mitä odottaa, eli miltä ne ekat liikkeet tuntuu. Oon muutamana iltana nukkumaan mennessä yrittänyt oikein keskittyä "kuullostelemaan", että tuntuuko mitään. Mutta en oo huomannut mitään selkeää, jonka voisi tulkita liikkeiksi.

Jane69 voimia sinne väsymyksen kanssa! Ei varmasti ole helppoa. Toivottavasti saat jonkun kaverin tai isovanhemmat hoitoavuksi, että saisit nukuttua univelkoja pois. Mitä jos yrittäisit vielä kerran puhua miehelle ja selittää asian, että olet oikeasti tosi väsynyt ja olisi ihanaa, jos mies voisi edes vähän auttaa? Tuntuu, että välillä noille miehille vaan saa vääntää asiat siitä kuuluisasta rautalangasta, ennenkun menee perille ;)

ON: Tuli vähän säikähdettyä uutena vuotena, kun oltiin ampumassa porukalla raketteja. Ammuttiin sellainen tavallinen "ilotulitepata", joka aluksi ampui paukut ihan normaalisti taivaalle, mutta yks kaksi niitä paukkuja alkoikin tulla vaakasuoraan suoraan meitä katsojia kohti! Mun vieressä seisonut tuttu sai yhden kylkeensä ja vaikka oli paksu talvitakki ja paidat päällä, niin kylkeen/mahaan tuli iso punainen ruhje. Onneksi itse selvisin vain vähän aikaa soivalla korvalla, mutta pisti miettimään, että mitä jos ois osunut omaan kylkeen/mahaan, kun ei tosiaan ollut paljosta kiinni, että meni minusta ohi. Huh. Toinen meiän porukasta sai haavan jalkaansa. Ja se pata ei siis mitenkään kaatunut, vaan oli jotenkin viallinen. Koska loput paukuista se ampui taas normaalisti taivaalle.

Tänään vihdoin toiseen neuvolaan :) Mieskin lähtee varmaan mukaan, kun jokatapauksessa joutuu mut sinne autolla heittämään.

Helsingissä sataa lunta!! Ihanaa :heart:

Sanmar + superpapunen 18+3
 

Yhteistyössä