Naapurin mies tuli huutamaan minulle ja lapsilleni.

• Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti
joo-o
Jäin vain miettimään, että mitähän muuta ne ap:n lapset mahtaa touhuta. Ehkä tää oli vaan viimeinen pisara sille naapurille ja hermot meni. Ei silti huutaa saisi, mutta vois itselläkin proput palaa.

"Niinpä"
[QUOTE="vieras";24893262]Itsekin olisin kyllä huutanut lapsilleni tuossa tilanteessa, olisi sitten tullut itku tai ei, sillä tuollaiset vahingot ei kertakaikkiaan naurata, vaikka kuinka saisi vakuutuksesta rahaa.[/QUOTE]

Näin juuri, mä olen saanut huutoa mieheltä ihan senkin takia, että vahinko on ollut lähellä tapahtua, ja kun sit tajusin se kustannukset, olen oppinut varovaisemmaksi, vaikka olenkin joskus omissa ajatuksissani ja siten huolimaton - niin, itse en aja autoa..

1
Naapurin auton vahinko on murehduttava, ja naapurin reaktio oli varmaan ylilyöty, mutta sinänsä ymmärrettävä... Suurimman säälin tässä tarinassa kyllä saavat ap:n lapset, jotka omaa syyttään ovat saaneet aivan typerän ja vastuuttoman äidin. Vanhemmuuden osa-alueisiin kuuluu se, että voi kasvattaa lapsiaan huomioimaan toisia ja pärjäämään maailmassa vahingoittamatta itseään ja muita. Ja tässä yksi antaa lastensa leikkiä leikkiä jossa taatusti ennenpitkää vahingoittavat muita (nyt naapurin autoa) ja myös vahingoittuvat itse (koska idioottikin tajuaa että haukut siitä saa jos toisen auton menee hajottamaan...).

Jotain vanhemmuuden hoitoa tässä tarinassa tarvitsis lapsiparkojen äiti.

"jep"
Kai te "ei aikuinen ihminen saa huutaa, asiat pitää selvittää rauhallisesti puhumalla" -ihmiset olette loputtoman pitkäpinnaisia omien lastenne spedeillessä? Että niinkun ikinä ei mene hermot ja tule äyskäistyä?

Menittekö siis ihan selvittämään tilannetta, että tällainen vahinko kävi ja olemme pahoillamme ja korvaamme, vai miten homma meni?

onko se tosiaan joillekin noin kamalaa jos lapsi itkee tehtyään väärin? Voi anna mun kaikki kestää!

voi yhyy vaan!

Muualla maailmassa ihmiset huutavat, huitovat ja ovat tempperamenttisia jo toisille puhuessaan ja kiihdyksissään aivan käsittämätöntä mekastusta. Varsinkin liikenteessä ( esim. Italiassa on tullut seurattua ) minulla on myös Kreikkalainen tuttu ja ihan normaalistikin puhuu hyvinkin kovaäänisesti ja suuttuessaan se möykkä on melkoinen.

Minä ainakin huudan jos on syytä!

Öö, ei missään? Ainakin itse pyrin hoitamaan asiat ihan puheäänellä.
miksi kaikkien pitää olla sellaisia? Minä ainakin olen kovaääninen ja tempperamenttinen. Kun suutun huudan, mutta lepynkin suhteellisen nopeasti. Ihmiset on erilaisia ja minusta se on ok. En minäkään koskaan ihmettele hiljaisia, ujoja ja arkoja ihmisiä. Toiset ovat sellaisia.

ttppii
[QUOTE="...";24893035]En ymmärrä yhtään.
Onneksi en tunne oikeasti tällaisia tyyppejä kuin n.90 % (!) näyttäisi täällä olevan!
Siis; onko nyt niin, että jos ihminen tekee virhearvion ja sen vuoksi jonkun auto (joka jonkun vastaajan mukaan voi olla toisille yhtä tärkeä kuin läheinen ihminen!) kolhiintuu, saa karjua ja nimitellä sekä itkettää lapsia (joille se on ihan oikein!).
Onneksi tunnen ihmisiä, jotka eivät rinnasta autoja ihmisiin ja jotka sallivat kanssaläheisilleen virheitä. Huh.[/QUOTE]

No jos olisi kyseessä "oikea" vahinko, niin huutaminen olisi turhaa. Mutta kun kyseessä on ihan törkeä huolimattomuus. Ja aika ihme vakuutus on jos korvaa kaiken vaivan mitä tuollaisen huoltamisesta tulee. Ja tuleehan siitä varmaan sellainen 200-500€ euroa ap:llekin vakuutuksen omavastuusta maksettavaksi - vai onko niin sossun asiakas että menee sekin sinne sossun piikkiin, niin ei tarvitse murehtia?

rumrum
Kyllähän se mies tuossa kasvonsa menetti.
En olisi antanut lasten tuollaista leikkiä leikkiä, mutta itkupotkuraivarit auton naarmusta - olkoonkin mikä tahansa auto - ovat naurettavat.

En mä tajua mitä huutamista tai suuttumista siinä on, jos naapurin lapsi naarmuttaa autoa. Naapuri maksaa ja that's it, en mä ainakaan repisi pelihousujani tuollaisen takia.
Joillekin miehille se auto on yhtä rakas kuin palstamammoille on niiden pikku piltit. Kyllä palstamammatkin(minä mukaan lukien) vetäis herneen nenuun jos joku vahingos heittäis omaa pilttiä kivellä.

"..."
En puhunut mitään vahingosta vaan virhearviosta l. mokasta.

No jos olisi kyseessä "oikea" vahinko, niin huutaminen olisi turhaa. Mutta kun kyseessä on ihan törkeä huolimattomuus. Ja aika ihme vakuutus on jos korvaa kaiken vaivan mitä tuollaisen huoltamisesta tulee. Ja tuleehan siitä varmaan sellainen 200-500€ euroa ap:llekin vakuutuksen omavastuusta maksettavaksi - vai onko niin sossun asiakas että menee sekin sinne sossun piikkiin, niin ei tarvitse murehtia?

Ja nämä kaksi on keskenään täysin vertailukelpoisia
No tietenkin auto on vain auto ja ihminen on ihan eri asia, en minä sitä. Mutta on ne sillä tavalla vertailukelpoisia kun tälläset äijät todella pitää sitä autoaan kuin pikkulasta - ja se kolhu autossa on heille ihan yhtä järkyttävä asia kuin kolhu palstamamman piltin otsassa. Ymmärrätkö pointin?? Ei pointti oo se, että auto ja ihminen olis samanarvoisia näin yleisesti vaan näiden autofanaatikkomiesten korvien välissä auto=lapsi?? etkö tunne yhtään sellasta, mun tuttavapiirissä on useampi sellanen mies.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
"mä"
En mä tajua mitä huutamista tai suuttumista siinä on, jos naapurin lapsi naarmuttaa autoa. Naapuri maksaa ja that's it, en mä ainakaan repisi pelihousujani tuollaisen takia.
just joo, ja katos aina se ei oo niin helppoo saada korvauksia keneltäkään ja homma menee omaan piikkiin, kyllä ketuttaa... hirvee homma selvittää vakuutusyhtiöön kaikki ja siinä menee aikaa vaivaa rahaa yms.

mä olen kieltänyt lapsilta KAIKENKOKOISTEN kivien heittelyt juuri ton takia. Lähinnä pelkään, et menee omaan autoon, kun se on lähinnä...tulee niin vaivaa...mut olihan toi tietty törkeetä huutaa noin.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja CyrpäNaama;24893522:
Niinpä. Itkeehän se lapsi, kun sille annetaan remmiäkin. Vittu, sehän se on tarkoituskin! Että oppii. Kunnioittamaan. Muita. Kin!

Joku joka on seurannut palstaa pidempään, mikä tämä tyyppi on? Ihan sairasta tekstiä. Provosoiko tahallaan? Jos provo niin mitä järkeä? Tulee ihan paha olo. Mikä on asiatonkommentti? Ylittäisikö tämä rajan?

• Tykkää
Reactions: CyrpäNaama
Mulle tuli mielee vielä sellanenkin asia, että onkohan tässä taustalla jotain vanhojakin juttuja, lapet on touhunneet muutakin älytöntä ja tämä oli se viiminen niitti sille naapurille, joten kilahti ihan totaalisesti?
Oliko se kivenheitto vahinko? Miten 6-vuotias ei huomannut muutaman metrin päässä olevaa autoa? Jos autoon oikeesti tuli kauhea klommo, niin tuskin on vahingossa työntäny kuulaa sinne päin... Aika voimalla on saanut työntää..

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä