Naapurin mies tuli huutamaan minulle ja lapsilleni.

• Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti
:S
6 -ja 8v lapset ovat olleet pihalla "kuulantyöntöä", eli työntävät semmoista alle kilon painoista kiveä. Olen sanonut että se on ok, kunhan katsotaan ettei se lennä ketään tai mitään päin. Olen itse vahtinut ikkunasta samalla kun teen ruokaa. No, sitten oli käynyt vahinko että 6v ei ollut huomannut naapurin autoa ja noh... kivi sitten oli lentänyt suoraan sitä autoa päin. Jälkihän siitä jäi, meillä on onneksi vakuutus noiden varalle. Mutta naapuri sitten pillastui täysin, hän tuli tuohon meidän pihalle huutamaan "tiedätköhän yhtään paljon tuollainen mersu maksaa? Enemmän kuin sinun 10 vuoden palkkasi. Mikä v*ttu siinä on kun te kouluttamattomat ihmiset ette osaa kasvattaa lapsianne? Minulla itselläni on kolme lasta, ja yksikään heistä ei ole ikinä aiheuttanut mitään vahinkoa toisen omaisuudelle!" 6v rupesi itkemään ja minäkään en meinannut kestää koossa. Tuli hirveän paha mieli, kyse on kuitenkin silkasta vahingosta :/

juuh
No voi voi... Miten kummassa ne lapset heittävät sitä kiveä niin lähellä naapurin autoa, että se voi osua siihen. Silloin ei oikeasti ole kyse vahingosta vaan tilannetajun puutteesta. Täytyyhän sun ymmärtää, että kiven heittelystä ennemmin tai myöhemmin seuraa se, että se lentää jonnekin, mihin ei saisi.
Naapurin haukkuminen on toki tyhmää, mutta ymmärrän hänen turhautumisensa. Auton vieminen "turhan takia" korjaamolle aiheuttaa ylimääräistä haittaa ja vaivaa, asioiden selvittelyä, ajan varaamista, vara-auton hankkimista ym.

"jep"
Sanavalinnat olivat asiattomia, mutta ymmärrän hyvin naapurin kiukustumisen. Eikö pihassa ole mitään sellaista nurkkaa, johon autolla ei saa ajaa, olisit rajoittanut tuon leikkiluvan koskemaan vain tuota paikkaa? Sori nyt vaan.

Olisin itsekin raivostunut jos oma tai vieraat muksut vahingoittavat toisen/tai omaa omaisuutta. Meillä kiviä ei heitetä. Kuulantyöntöä voi mennä harrastamaan urheilukentälle tai harjoitella pallolla josta ei jää niin isoa vahinkoa!

eijuu
Kuusivuotias ei jaksa kiveä kauas heittää, joten lähelläpä ovat autoa olleet. Eikö ole selvää, että tuollaiset leikit ohjeistetaan leikkimään tietyllä aikuisen osoittamalla alueella, koska lapsi ei osaa arvioida sopivaa paikkaa?

Siinä ripitysosuus, nyt miehen kippuun: Miehen mesotessa tuosta kouluttamattomuudesta olisi pitänyt sanoa, että "jaahas, sun vanhempasi eivät siis ole koulun penkkiä kuluttaneet, kun eivät ole osanneet kasvattaa sinusta hyväkäytöksistä aikuista" :)

Naapurin käytös oli kieltämättä asiatonta, mutta itsekin suuttuisin, jos lapset heittelisivät pihalla suurta kiveä, ja vielä vanhempiensa luvalla. Ihan järjetöntä touhua. Ymmärrän ihan hyvin, että auton vahingoittaminen harmittaa, vaikka vakuutus kuinka korvaisi asian.

Kyllä mä ainakin olisin mennyt vastaamassa tilanteessa naapuriin valittamaan.
Teidän naapurin sanavalinnat ei tainnut ihan asiallisimmasta päästä olla, mutta ymmärrän kyllä että tuossa tilanteessa suuttuu.

En antaisi omien lasten heitellä kiviä pihassa tuolla tavoin. Siinä kuitenkin voi lapsillekin sattua vahinkoa, jos kivi osuu esim päähän...

Huhhuh! Ole onnellinen, ettei osunut keneenkään ihmiseen tai eläimeen.Teidän vakuutus ei paljoa auta, jos joku saa kilon painoisesta kivestä päähänsä:( Täytyykö lasten saada tehdä ihan mitä vaan päähän pälkähtää, ja alueella, jossa kuitenkin ihmisiä liikkuu???

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
ja ovat kyllä heitelleet todella lähellä autoja, koska ei tuon ikäiset isoa kiveä kovin pitkälle saa heitettyä. Nuo auton korjaukset ei ole kivoja! Ihan turhan takia joutuu viemään korjaamolle, menee turhaa aikaa, mahdollisesti joutuu siirtämään töitään, ei pääse työmatrkoja ajamaan jos ei saa esim . vara-autoa nekin yleensä sellaisia kotteroita joilla hyvä kun pääsee eteen päin. Kaikki tämä olisi ollut vältettävissä.

"minna"
No joo, mä en antaisi lasten heitellä kiviä niin, että on riski osua autoon. Jossain sellaisessa paikassa, jossa ei ole lähellä autoja. Eihän se mitään auta, jos ikkunasta katsoo. Ei siinä ehdi mitään tehdä. No vahinko kuitenkin tapahtui. Ymmärrän, että auton omistaja kiukustui. Mutta siltikään en ymmärrä, että aikuinen ihminen tulee tuolla tavalla raivoamaan ja puhuu tuollasilla sanoilla toisille. Eipä siinäkään kovin fiksu ole, vaikka olisikin hyvin kouluttautunut. Kyllä aikuisen pitää osata hillitä itseään ja vähän rajoittaa, mitä suustaan päästää, vaikka olisi kuinka kiukkuinen!

Niimpä
Valitettavasti olen samaa mieltä kuin aiemmat kommentoijat. Vahinko on vahinko, mutta mielestäni tällaiset sattumat ovat helposti ennaltaehkäistävissä, kiviä ei heitellä edes kuulantyöntömielessä MINKÄÄN tai KENENKÄÄN lähellä mihin voi osua. Siitä voi tietysti keskustella miten naapuri toi asian esille, kiivastuksissaan ihmisillä usein lentää terve järki ikkunasta ulos. Mutta oppia ikä kaikki, jatkossa jättänette kivileikit vähemmälle.

"mä"
Maksathan myös vara-auton naapurillesi siksi aikaa kun oma on korjaamolla, varaat korjausajat, viet ja tuot auton ja hoidat kaiken muunkin? Typerää antaa lasten heitellä kilon painoista kiveä autojen lähellä.

"jep"
Tosiaan, eivät nuo sanavalinnat fiksuja ole. Mutta hermojen menettämisen ja huutamisen ymmärrän kyllä. Varsinkin, jos aloittaja puolusteli tuolla vakuutuksella ja sillä, että se oli vahinko. Lapsen puolelta toki oli vahinko, mutta vanhemman puolelta selkeää huolimattomuutta - lupaa antaessa olisi pitänyt ottaa huomioon myös, voiko lähistöllä olla pysäköityjä autoja.

"heh"
Siis miksi ihmeessä työnsivät kuulaa niin lähellä autoja??? Mua ainakin ottaa päähän kun lapset leikkivät ja jopa pyöräilevät parkkipaikalla autojen välissä. Sitäkään en ymmärrä kun vanhemmat antavat lasten koskea vieraisiin autoihin. Meillä on ollut aina se sääntö, että toisten autoihin ei kosketa. Piste.

[QUOTE="mä";24892520]Maksathan myös vara-auton naapurillesi siksi aikaa kun oma on korjaamolla, varaat korjausajat, viet ja tuot auton ja hoidat kaiken muunkin? Typerää antaa lasten heitellä kilon painoista kiveä autojen lähellä.[/QUOTE]

Niinpä! Tuohon kun kuuluu niin paljon ylimääräistä hommaa. Ap voisi todellakin tehdä nämä naapurin puolesta!

Yhteistyössä