Naapurin mies tuli huutamaan minulle ja lapsilleni.

• Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24892593]Tärkeintä maailmassa? Toisen omaisuutta on kunnioitettava ja toimittava sen mukaan. Jännästi tunnut syyttävän naapuria? Ehkäpä asenteesi sai aikaan huudon.[/QUOTE]

Näinpä.Naapurin pitäisi sinun mielestäsi pitää kaikki omaisuutensa 20 metrin päässä rajasta.Pahus jos sattuu talo olemaan edessä kun lapset harrastavat.Pahimmassa tapauksessa olisi voinut osua jonkun päähän.No mitäs tuli eteen vai....

määä
en tajua, ette voi olla tosissaan. Eihän se vakuutus aivan täysin mahda kattaa, vai kattaako?
Ja kun autoa on jouduttu oikomaan /maalaamaan, eikö siitä kohdasta lähde myöhemmin ruosteet helpommin liikkeelle? Ja onko se maalipinta aina täysin uudenveroinen? Ja kaikki vain sen takia, että jotkut ääliömuksut heittelevät kiviä paikassa missä on kuitenkin mahdollisuus sattua jotain.
Plus se vaiva, ja auto voi olla käytöstä pois kauankin. Korvaako vakuutus senkin täydellisesti?

Mulla on vanhempi auto, ja jos sellaiseen tulee peltivaurio, ei vakuutusyhtiö esim. maksa uuden oven hintaa, vaan vain puolet siitä, koska katsotaan, että tämä nyt oli niin vanha muutenkin.
Siinä sitten saat saalistaa romuttamolta vielä huonompaa ovea, jos löydät.
Eihän sitä voi toisen autoa pistää paskaksi ajatuksella, että kyllähän se vakuutus korvaa.
Kyllähän kaikki vauriot aiheuttavat arvon alenemista.

Esim. mulla, kun autosta varastettiin rekisterikilvet, neuvottiin pitämään tallessa kopio rikosilmoituksesta, jotta voi selittää miksi auto rekisteröity uudestaan eri kilville.
Rekisteristä pois ollut aiheuttaa välittömästi epäluuloja ja arvon alenemisen.

Olenko ainut jonka mielestä AP ei ole sanonut, että auto ei hänestä voi olla tärkeä?

Ja olenko ainut joka huomasi että AP puhui juurikin vakuutuksesta eli vahinko tullaan korvaamaan?

Olenko myöskin ainut, jonka mielestä ei ole aiheellista alkaa noin karjumaan, vaikka vtuttaisikin? Asian voisi varmaan sopia ihan puhumalla, varsinkin kun olivat ennestään tuttuja.

• Tykkää
Reactions: versatile
kello
No hei, jos aapeella on vakuutus joka korvaa niin kyllä minä autonomistajana olisin pysynyt asiallisena vaikka ois vituttanutkin. En todellakaan olis alenutnut raivoamaan.
Niin samaa mieltä. Mua ihmetyttää tää nykyinen huutamiskulttuuri. Joka asiasta täytyy huutaa kurkku suorana vieraille ihmisille. Musta aikuinen ihminen hillitsee itsensä ja oikeesti on kyl ihan eri juttu osuuko kivi autoon vai jonkun päähän. Haloo. Auto on peltinen kottero merkistä riippumatta, tarkoitettu vaan liikkumiseen. En minäkään kivien heittelyä ymmärrä, mutta vahinko on vahinko eikä ne pellit sillä huudolla oikene.

"vieras"
Niin samaa mieltä. Mua ihmetyttää tää nykyinen huutamiskulttuuri. Joka asiasta täytyy huutaa kurkku suorana vieraille ihmisille. Musta aikuinen ihminen hillitsee itsensä ja oikeesti on kyl ihan eri juttu osuuko kivi autoon vai jonkun päähän. Haloo. Auto on peltinen kottero merkistä riippumatta, tarkoitettu vaan liikkumiseen. En minäkään kivien heittelyä ymmärrä, mutta vahinko on vahinko eikä ne pellit sillä huudolla oikene.
Ap jatkamassa keskustelua.

Olenko ainut jonka mielestä AP ei ole sanonut, että auto ei hänestä voi olla tärkeä?

Ja olenko ainut joka huomasi että AP puhui juurikin vakuutuksesta eli vahinko tullaan korvaamaan?

Olenko myöskin ainut, jonka mielestä ei ole aiheellista alkaa noin karjumaan, vaikka vtuttaisikin? Asian voisi varmaan sopia ihan puhumalla, varsinkin kun olivat ennestään tuttuja.
Olet! Minua ainakin ärsyttää suunnattomasti ap:n asenne, että lapset saa tehdä tyyliin mitä tahansa. Se ainakin paistaa kirjoituksesta läpi, kuten myös "halveksunta" toisen omaisuutta kohtaan. Myös se vaiva mikä tuosta aiheutui auton omistajalle tulisi ottaa huomioon. itse olisin todella,todella höäpeissäni jos lapselleni kävisi noin, koska ei mikään vakuutus korvaa tuossa sitä vaivaa ja mahdollisia haittoja auton omistajalle!

määä

voi luoja. Siis eri asia olisi, jos olisi heitelty jotain palloa, tms. normaalia, mutta sitäkin riittävän kaukana, vaikka voihan se siltikin vahinkoja sattua.
Mutta ap on antanut lasten heitellä isoa kivenmurikkaa nähtävästi 10 m2 pihalla.
Joutaa sitä kuulaa mennä kentälle heittelemään. Entä jos olisi joku vieras lapsirynnännyt jostain, ja saanut kienmurikan päähänsä.
Sanooko ap silloinkin, että vakuutushan korvaa, joten mitä sitä hermostumaan.

Mitä tuollainen vakuutus mahtaa maksaa, joka korvaa kaikki tyhmyydet?

niin varmasti teille monelle palstalaisille se auto onkin joku kottero, mutta jotkut on työllä, hiellä ja tuskalla halunnut hankkia itselleen hienon menopelin ja vaalivat sitä arvoisella tavalla. Kyllä siinä varmasti pääsee ärräpää jos toinenkin jos joku sitä kolhii ja vielä kun tuo olisi ollut täysin estettävissä.

Minulla ei ole mitään hienoja autoja, mutta ymmärrän kyllä, että toisilla on ja siksi yritän pitää lapset ruodussa, enkä vähättele toisten kokemaa tuskaa!

Kyllä itsekin tavallaan ajattelen että "auto on vain auto". Ei ole kuitenkaan väärin, että se on toiselle tärkeä. Moni on tehnyt kauan töitä saadakseen sen unelmiensa auton, juuri sellaisen, jonka haluaa. Sitten se tottakai ottaa kuppiin, jos joku vaan sanoo, että ei sun pitäis parkkeerata sitä meidän tonttimme lähelle, ja että auto ei ole tärkeä asia. Sanoinkin jo ensimmäisessä puheenvuorossani, että naapurinkin käytös on tietenkin asiatonta, mutta ainakin tässä ketjussa, niin on aloittajankin. Kiven heittäminen naapurin autoa kohti ei missään nimessä ole ok toimintaa lapsilta.

"vatelma"
mä oonkin varmaan ainoa joka on sitä mieltä että auto on vaan auto..olkoot sitten mersu tai vaikka ferrari..toki se itseäkin harmittais mutta ei se nyt sentään lunastukseen mene ja tuossa tapauksessa vakuutus korvaa..enemmän harmittais kun joku kadulla ryttäis autoa ja omasta pussista maksat korjauksen.

Siis oliko sulla ammattia vai ei? Miksi se sanoi sinua kouluttamattomaksi ihmiseksi?
Ja siis kuinka suuren vahingon se kivi aiheutti? Lommon ja naarmuja, vai pelkästään naarmuja?

Ja ei tarvii huutaa, vaikka lapset olisivatkin vapaan kasvatuksen tuloksia. :kieh:

Kyllä mä myönnän, että olisin saattanut huutaa tuossa tilanteessa, varsinkin jos toinen osapuoli tokasee vaan, että kyllä vakuutus korvaa. Se vakuutus ei korvaa sitä, että auton arvo vähenee huomattavasti, kun siihen on tullut peltivaurioita, joita on jouduttu korjaamaan ja oikomaan.

Enkä mä todellakaan ymmärrä sitä, että lasten annetaan leikkiä kivillä kuulantyöntöä auton vieressä. Pienellä lapsella ei paljon oo voimaa, joten tosi lähellä on saanut olla, että autoon on kunnon jälki tullut kun kivi on siihen lentänyt. Meillä kyllä lapsille opetetaan, ettei autojen lähellä oteta edes pikkukiveä käteen, saati, että mennään leikkimään toisen auton viereen.

"vieras"
[QUOTE="vatelma";24892736]mä oonkin varmaan ainoa joka on sitä mieltä että auto on vaan auto..olkoot sitten mersu tai vaikka ferrari..toki se itseäkin harmittais mutta ei se nyt sentään lunastukseen mene ja tuossa tapauksessa vakuutus korvaa..enemmän harmittais kun joku kadulla ryttäis autoa ja omasta pussista maksat korjauksen.[/QUOTE]

Onko aika surkeaa, jos joutuu uuden autonsa korjauttamaan, ei se ole enää uudenveroinen. Lisäksi voi vain toivoa että korjatusta maalipinnasta ei lähde ruostevaurio liikenteeseen.

Naapurisi sanavalinnat olivat asiattomia, vaikka ymmärrän hänen sanoneen ne suutuspäissään. Onneksi teillä on vakuutus, mikä kattaa sattuneen vahingon. Luulisi, että myös naapurilla on autoonsa vakuutus (täyskasko?) sen pitäisi kattaa vuokra-auto siksi aikaa kun oma auto on korjaamolla- ainakin kalliilla Mersulla kannattaisi ko. vakuutus olla.
Vastaisuuden varalle varmaan nyt kiellät kuulantyöntöleikit autojen, rakennusten jne. lähettyvillä ja myöskin niiksi ajoiksi kun teet ruokaa, etkä täysin katso lasten touhuja. Pihalla voi tehdä paljon muuta kivaa ikkunan lähettyvillä, kuulantyöntöä voi harrastaa kun aikuinen on 100% läsnä. Vahinko on jo tapahtunut, nyt pitää vaan korjata sattunut parhaalla mahdollisella tavalla. Kerro lapsillesi, että naapuri vihastui, kun niin tapahtui. Ajan kanssa tilanne varmasti korjaantuu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä