sairaslomalle rv 27..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami2012
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami2012

Vieras
Minulla on ollut jo jonkin aikaa tuskasia selkäsärkyjä, jotka alkaa aina työpäivän jälkeen illalla. Nukahtaminen on vaikeaa ja kun heräilee koko ajan vessaan, niin aamuisin on tosi väsynyt ja töihin pitäisi lähteä. Työnikin on aika rankkaa, mutta en halua sitä kuvailla sen enemäpää.Seisomatyötä, hirveästi töitä työvuorossa ja ollaan yksin töissä.
Ajattelin neuvolalääkärille puhua, eikö se ole oikea paikka? Kuinkahan paljon hän saa sairaslomaa kirjoittaa? ja saako tälläsistä vaivoista sairaslomaa?

Ja EI en ole mikään sellanen tyyppi, joka hakee muuten vaan saikkaria, kun on raskaana. Pidän työstäni ja en todellakaan hae helposti sairaslomaa ikinä! Selkäkivut rupeavat olemaan vaan aika sietämättömiä

mä jäin noilla viikoilla kokonaan pois töistä tai ensin pariks viikoks mut jatkettiin äitiyslomaan asti..just selkäsärkyjen takia ja löystyneen lantion sekä supistelujen..ja siis neuvolalääkäri nuo kirjoitti ja töissä oltiin ihmeissään kun niinkin pitkälle jaksoin olla:p

Mulle neuvolalääkäri kirjoitti sairaslomaa supistuksien takia viikon kerrallaan. Sairasloman jälkeen kävin päivän tai kaksi töissä toteamassa, ettei tule mitään ja hain lisää saikkua.
Raskausviikolla 33 sain sitten sairausloman äitiysloman alkuun asti.

kyllä se vain niin on, että raskaus on joillekin "sairaus". mä oon nyt rv 32 ja en oo moneen kuukauteen pystyny liikkumaan kunnolla, on niin pahat liitoskivut. postilaatikolla ja kaupassa käyminenkin on välillä vaikeaa. eli totta kai haet sairaslomaa, joko työterveyslääkäriltä tai neuvolalääkäriltä. lääkärit yleensä ymmärtää tän et on vaikeeta, kun kropalle se raskaus on aikamoinen rasite, joillekin. toki niirä löytyy jotka on elämänsä kunnossa ja kuvittelee et kaikki muutkin on. mä hain kans joskus noilla viikoilla saikkua, olin niin kipeä etten saanu nukutuksi. ekassa raskaudessa siis. kaks viikkoo sain, loput oli kesälomaa/äitiyslomaa...soita lääkäriin!

Varmaan juurikin noin kuten yllä eli viikko tai muutama viikko kerrallaan saikkua ja sitten katsotaan taas tilanne. Näin oli minullakin, ihan äitiysloman alkuun asti, vaikka lääkärikin totesi että harvoin ne selkäsäryt helpottaa loppua kohti ;) En sitten tiedä mikä siinä oli ettei kerralla voinut laittaa pidempää jaksoa? Itselle tuli vain tunne että ihan kuin minua ei uskottaisi..

Mulla on iltasin just tosi kamala olla, jalat särkee ja selkä särkee:/ vapaa päivänä ei oo paljon näitä oireita, mut heti kun töihin menee ni se oli sit siinä :/ mul on lääkäri ens viikolla, ni siellä sitten juttelen asiasta..

Niin se on just hassua, kun ei ne selkäkivut loppua kohden parane:D Todennäkösesti menis pahemmaks, jos ensin on 3 viikkoa pois ja sit menee töihin päiväks yhtäkkiä ja selän rasitus alkaa..

noillla viikoilla kirjoittavat viikon kerrallaan eli lääkärillä saa rempata koko ajan. Minä jäin noilla viikoilla töistä kokonaan pois lääkärin määräyksestä. Olen sairaanhoitaja ja työvuorot oli niin rankkoja, että en istunut, syönyt, enkä ehtinyt käymään vessassa koko vuoron aikana. Oli myös paljon rankkoja nostoja ja lääkkeitä joita en saanut laitella. vauva ei ollut kasvanut tarpeeksi, joten lääkäri sanoi heti, että nyt loppui työnteko.

Meiän työterveyslääkäri on vähän niinku terveyskeskus ja ne kyllä ota vakavasti:/ Siks haen mieluummin neuvolan kautta..

No mä sit vaan ramppaan koko ajan lääkärissä=)

Kuulostaa siltä että sun selkä väsyy töissä. Kysyn sen mitä lääkärikin todennäköisesti tulee sulta kysymään, oletko treenannut selkälihaksia? Jos sulla on rv 27 selkä kovilla, niin sun loppuraskausaika tulee olemaan tylsää aikaa. Vaikka hakisit ja saisit sairaslomaa, niin ihan itsesi vuoksia ala tehdä selkälihasliikkeitä jotta kroppasi kestää loppuraskauden. :)

Tuo nukahtamisen vaikeus ja yölliset vessareissut kuuluivat ainakin mulla raskauteen, enkä siitä johtuvan väsymyksen vuoksi käynyt saikkua pyytelemässä. Mutta se väsymys mulla pysyikin siedettävissä rajoissa, nukuin sitten viikonloppuisin päiväunia yms.

En ole treenannut, kiitos vinkistä!=)
Juu väsyy ja myös vapaa-ajalla esim jos kävelen koko päivän/ siivoa tai teen muuten raskasta työtä..
Juu tiedän että ne kuuluvat, enkä mä niistä perjaattees haekkaan saikkaa. Mulla vaan on se, et ei ole viikonloppuisin vapaata:/ Ja jotenki sit kun pitäis nukkua päiväunia, ni ei varmasti saa unta :/