Eivät sitten jatkaneet mun opintoaikaani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24694638]No ei teidän lapsi vaikuta nytkään elävän tavallisessa perheessä jossa vanhemmilla on tasa-arvoinen ja hyvä parisuhde. En usko että lapsen on hyvä olla perheessä jossa pariskunta ei tue toisiaan ja mies kontrolloin ja määräilee vaimoaan ja äiti huolehtii, mistä saa ruokaan rahaa kun mies ei suostu elättämään.[/QUOTE]

No kyllä mies aina lapsensa elättää ja enpä halua miksikään viikonloppuäidiksi alkaa. en halua loppuelämää yksin jossain yksiössä viettää.

[QUOTE="vieras";24694661]Miksi olet niin varma, että susta tulee viikonloppuäiti?[/QUOTE]

Tämän tiedän varmasti, lisäksi lapsella ihan hyvä olla isänsä kanssa että kyllä se mulle sopisi en vaan haluaisi ilman kumppania elää loppuelämän.

No mähän olen yrittänyt tehdä, opiskella yms.

Oletko nostanut ns kissan pöydälle ja sanonut miehellesi suorat sanat? Jos sä joka kerta teet niin kuin miehesi sanoo, niin onko se sun mielestäsi reilua sinua kohtaan?Tasa-arvoista?Pidä puoliasi.Mä en suostuis tuollasessa parisuhteessa elämään jos kaikki kirjoittamasi ovat totta.

Oletko nostanut ns kissan pöydälle ja sanonut miehellesi suorat sanat? Jos sä joka kerta teet niin kuin miehesi sanoo, niin onko se sun mielestäsi reilua sinua kohtaan?Tasa-arvoista?Pidä puoliasi.Mä en suostuis tuollasessa parisuhteessa elämään jos kaikki kirjoittamasi ovat totta.

No olen mä sille asioista suoraan sanonut. Ja tämä viimisin opiskelu mitä en saanut loppuun oli ihan oma ideani. Halusin ammatin ja työtä.Tietysti miehenkin pitää alkaa miettimään meidän toimeentuloa eli kun en saa työmarkkinatukea,olisiko hänenkin mielestä jo järkevämpää ottaa se eläke. Eihän se paljoa ole mutta jotain kuitenkin.

[QUOTE="vieras";24694687]Mutta et suostu lähtemään minnekään missä olisi sulle sopivia töitä tai opintoja tarjolla. Kaikki pitäisi tuoda nenän eteen.[/QUOTE]

No se on vaikeaa jättää perhe 2v vaikka kotona välillä kävisikin. Miehen mielestä se on ero tuossa tapauksessa ja mistä tiedän että jos lähden löydän yhtään mistään töitä, olen minä muillakin paikkakunnilla asunut ja työttömänä ollut. Kun ei ole ammattia eikä työkokemusta ei niin vain työllisty. Toinen juttu on se etten välttämättä saa mitään opiskelua ikinä loppuun niin siinä vaiheessa mulla ei olisi enää perhettä ei mitään.

Saisin eläkkeen mies vaan sanoi ettei ala eläkeläisen kanssa olemaan. Olen kokeillut tuota työtoimintaa mutta eipä ne työkkärissäkään enää halua antaa mulle mitään. Täällä paljon hakijoita.

Entä oppisopimuskoulutus merkonomiksi? Oppisopimuskoulutuksessa saa ohjausta ja voi sopia paremmin sellaisille ihmisille, joille teoreettinen opiskelu ilman apua tuottaa vaikeuksia. Itse olen opiskellut ensimmäisen ammattini käsityöalalle oppisopimuksella ja suosittelen sitä kaikille. Kokemus oli hyvä: sain paljon käytännön neuvoja ja töissä keskityttiin aivan eri asioihin kuin mitä koulussa sen perusteella, mitä keskustelin teoriajaksoilla toisten varsinaisten opiskelijoiden ja opettajien kanssa (esim. käytännöllisyys, asiakkaiden mieltymykset).

Mitkä ovat mahdollisuutesi päästä selkäleikkaukseen, onko sitä jo leikattu vai eikö sitä edes leikata jalkojesi eripituisuuden vuoksi?

No olen mä sille asioista suoraan sanonut. Ja tämä viimisin opiskelu mitä en saanut loppuun oli ihan oma ideani. Halusin ammatin ja työtä.Tietysti miehenkin pitää alkaa miettimään meidän toimeentuloa eli kun en saa työmarkkinatukea,olisiko hänenkin mielestä jo järkevämpää ottaa se eläke. Eihän se paljoa ole mutta jotain kuitenkin.

Jos todella eläkkeen saat, niin käytä se mahdollisuus.Onhan se parempi kuin ei mitään ja parantaa kuitenkin toimeentuloa.Ja jos miehesi jotenkin häpeää eläkeasiaa( mitä en ymmärrä ), niin ei sitä tarvitse koko maailmalle kuuluttaa.
Sanot että asia on nyt niin, että laitat paperit eteenpäin ja siinä ei ole ns nokan koputtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;24694757:
Entä oppisopimuskoulutus merkonomiksi? Oppisopimuskoulutuksessa saa ohjausta ja voi sopia paremmin sellaisille ihmisille, joille teoreettinen opiskelu ilman apua tuottaa vaikeuksia. Itse olen opiskellut ensimmäisen ammattini käsityöalalle oppisopimuksella ja suosittelen sitä kaikille. Kokemus oli hyvä: sain paljon käytännön neuvoja ja töissä keskityttiin aivan eri asioihin kuin mitä koulussa sen perusteella, mitä keskustelin teoriajaksoilla toisten varsinaisten opiskelijoiden ja opettajien kanssa (esim. käytännöllisyys, asiakkaiden mieltymykset).

Mitkä ovat mahdollisuutesi päästä selkäleikkaukseen, onko sitä jo leikattu vai eikö sitä edes leikata jalkojesi eripituisuuden vuoksi?

Kunpa joku huolisi harjoittelijaksi, olen minä tämän paikkakunnan ja jopa naapuripaikkakunnan yrityksissä käynyt kyselemässä, eipä niillä ole halua edes ilmaiseksi harjoittelijaksi ottaa.
Selkäleikkausta eivät vielä ainakaan tee. Minulla lisäksi reuma ja epäily menierin taudista runsaan huimauksen takia ja 3 muuta sairautta vielä lisäksi.

Jos todella eläkkeen saat, niin käytä se mahdollisuus.Onhan se parempi kuin ei mitään ja parantaa kuitenkin toimeentuloa.Ja jos miehesi jotenkin häpeää eläkeasiaa( mitä en ymmärrä ), niin ei sitä tarvitse koko maailmalle kuuluttaa.
Sanot että asia on nyt niin, että laitat paperit eteenpäin ja siinä ei ole ns nokan koputtamista.

Olisin saanut jo nuorena tyttönä 20v sitten eläkkeen näiden oppimisvaikeuksien takia. En vain silloin suostunut ottamaan kun luulin että joskus sen ammatin saan. Mietin vain miten se eläke vaikuttaisi lapseen?siis näkevätkö neuvolassa että olen eläkkeellä yms?

Olisin saanut jo nuorena tyttönä 20v sitten eläkkeen näiden oppimisvaikeuksien takia. En vain silloin suostunut ottamaan kun luulin että joskus sen ammatin saan. Mietin vain miten se eläke vaikuttaisi lapseen?siis näkevätkö neuvolassa että olen eläkkeellä yms?

Läheiseni on pitkään ollut eläkkeellä.....jo ennen kuin lapset syntyivät ja ei todellakaan ole mitenkään vaikuttanut lapsiin.
Vaikka neuvolan tiedoissa näkyisi että olisit eläkkeellä, niin se ei vaikuta mitenkään.

kuule. Olen sanonut tämän kymmenen kertaa. On paljon kehitysvammaisia jotka saavat ammatin itselleen ja heillä on ollut vaikka mitä sairauksia, mutta sitkeästi ovat koulussa käyneet ja opiskelleet.

Tiedän tämän koska olen heidän kanssa työskennellyt, ohjannut jne.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

joo, merkkaavat lapsen suoraa eläkeläiseksi jos vanhempi on, varsinkin äiti :headwall::headwall:

kuule. Olen sanonut tämän kymmenen kertaa. On paljon kehitysvammaisia jotka saavat ammatin itselleen ja heillä on ollut vaikka mitä sairauksia, mutta sitkeästi ovat koulussa käyneet ja opiskelleet.

Tiedän tämän koska olen heidän kanssa työskennellyt, ohjannut jne.

Joo mutta kun ap ei suostu asumaan missään edes väliaikaisesti, missä järjestettäisiin hänelle sopivaa koulutusta/toimintaa. Mies kuulemma kiristää erolla ja lapsen viemisellä jos ap lähtee hankkimaan itselleen työtä tai koulutusta.

[QUOTE="mie";24694827]No onko sun pakko käydä sitä lukioo samalla.Käyt vaan sen kauppiksen ja se siitä.Ei luulis sen olevan hirveän vaikeaa.Lukio kyllä on![/QUOTE]

No en mä niitä yhtäaikaa olekkaan käynyt.

[QUOTE="vieras";24694814]Joo mutta kun ap ei suostu asumaan missään edes väliaikaisesti, missä järjestettäisiin hänelle sopivaa koulutusta/toimintaa. Mies kuulemma kiristää erolla ja lapsen viemisellä jos ap lähtee hankkimaan itselleen työtä tai koulutusta.[/QUOTE]

Pitäisi sitten muuttaa satojen kilometrien päähän. Pitää sitä sitten katsoa kun lapsi on isompi.

[QUOTE="vieras";24694814]Joo mutta kun ap ei suostu asumaan missään edes väliaikaisesti, missä järjestettäisiin hänelle sopivaa koulutusta/toimintaa. Mies kuulemma kiristää erolla ja lapsen viemisellä jos ap lähtee hankkimaan itselleen työtä tai koulutusta.[/QUOTE]

Siis mies ei halua, että muutat, mies ei halua, että jäät eläkkeelle, mies ei anna lasta, mies ei anna rahaa, eikä halua elättää sinua plaa plaa....

Siis mies ei halua, että muutat, mies ei halua, että jäät eläkkeelle, mies ei anna lasta, mies ei anna rahaa, eikä halua elättää sinua plaa plaa....

Niin no sinun on varmasti vaikea tajua tilannettani kun olet niin hyväosainen. Täältä lukeneena olet saanut aina kaiken mitä olet halunnut. En halua jättää miestäni sillä ottajia ei minulla ole niinkuin terveillä. Ei ole kivaa elää vuosikymmenet yksin ja kuolla yksinäisenä vanhuksena.

Niin no sinun on varmasti vaikea tajua tilannettani kun olet niin hyväosainen. Täältä lukeneena olet saanut aina kaiken mitä olet halunnut. En halua jättää miestäni sillä ottajia ei minulla ole niinkuin terveillä. Ei ole kivaa elää vuosikymmenet yksin ja kuolla yksinäisenä vanhuksena.

luuletko, että muut eivät joudu raatamaan elämänsä eteen? en ymmärrä näitä aloituksia, koska sinulle annettu niin paljon neuvpoja. mikään ei käy tai onnistu.

Yhteistyössä