Eivät sitten jatkaneet mun opintoaikaani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";24694464]miten paha skolioosi?[/QUOTE]

Paha ja sit mulla vielä välilevytyrä, nykyään jo 5 minuutin seisominen saa selän särkemään tosi lujaa.

[QUOTE="vieras";24694460]Ymmärrän, ettei ole mukavaa muuttaa perhen takia muualle, mutta se on kuitenkin vain pari vuotta, ja edelleen, niin me muutkin perheelliset joudutaan tekemään ja selvitään siitä.[/QUOTE]

ymmärrän tuon mutta mies ja lapsi jäisivät tänne eikä mies edes suostu tuollaiseen. Hänelle on varmaan kova paikka jo tämä etten pärjännyt. Tiesi kyllä mun vaikeuksista mutta vasta nyt tajusi kun opiskelen miten pahoja ne on.

[QUOTE="Mie";24694486]Kysyin miten paha, mutta et vastannut tarkemmin.Miten sitä on hoidettu?Välilevytyrään on myös apua saatavissa.[/QUOTE]

No mä olen saanut fysioterapeutilta jumppaohjeita joita aina teen. Sitten kun mulla on toinen jalka useamman sentin lyhyempi kuin toinen niin mulla on korotus kengissä. On mulla muitakin sairauksia kuin vain tämä selkäjuttu.

[QUOTE="vieras";24694492]Tämä kuulostaa kovasti siltä että sun olisi ensin syytä hoitaa terveys kuntoon tai sitten luopua opiskeluhaaveista. Et pysty tekemään käytännössä mitään työtä jos et voi seisoa 5 minuuttia.[/QUOTE]

Niin sitä eläkettä mietin, kyllä mä opiskeluhaaveista olen jo luopunut. On vaan niin monenlaista asiaa ja se häpeä on monelle läheiselleni kova kestää jonka aiheutin kun en taaskaan pärjännyt.

ymmärrän tuon mutta mies ja lapsi jäisivät tänne eikä mies edes suostu tuollaiseen. Hänelle on varmaan kova paikka jo tämä etten pärjännyt. Tiesi kyllä mun vaikeuksista mutta vasta nyt tajusi kun opiskelen miten pahoja ne on.

Harmi ettet saa tukea mieheltäsi :( Meillä on edessä myös se, että muutan kauas opiskelemaan, mutta mies onneksi tajuaa, että mun on pakko saada ammatti että voin alkaa tienata osani perheen rahoista. Mies on saanut opiskella kaksi ammattia itselleen niin että mä olen joustanut ja tukenut, nyt on mun vuoro.

Miten muuten miehen mielestä sun pitäisi hankkia rahaa, jos et saa käydä muualla töissä etkä saa mennä opiskelemaan? Mistä hän kuvittelee sun käärivän rahaa?

[QUOTE="vieras";24694520]Harmi ettet saa tukea mieheltäsi :( Meillä on edessä myös se, että muutan kauas opiskelemaan, mutta mies onneksi tajuaa, että mun on pakko saada ammatti että voin alkaa tienata osani perheen rahoista. Mies on saanut opiskella kaksi ammattia itselleen niin että mä olen joustanut ja tukenut, nyt on mun vuoro.

Miten muuten miehen mielestä sun pitäisi hankkia rahaa, jos et saa käydä muualla töissä etkä saa mennä opiskelemaan? Mistä hän kuvittelee sun käärivän rahaa?[/QUOTE]

Mies on varmaan ajatellut etten tule ikinä mitään tienaamaan. Oikeassahan tuo on. Eläke olisi paras ja uskon että sen saisin mutta sitä ei mieheni hyväksy. Ymmärrän että se on liian suuri häpeä. Ehkä annan hänen kohta ottaa uuden vaimon.

Sulle voi olla hyvä kokeilu ns kuntouttava työtoiminta.

Työttömyysetuutta maksetaan työllistymistä edistävien palvelujen ajalta, vaikka työnhakijalla ei ole työttömänä ollessaan oikeutta etuuteen.Työllistymistä edistävään palveluun osallistuessasi saat työmarkkinatuen ilman tarveharkintaa eli puolisosi tulot eivät vaikuta maksettavan tuen suuruuteen.

Oletko kokeillut?

Mies on varmaan ajatellut etten tule ikinä mitään tienaamaan. Oikeassahan tuo on. Eläke olisi paras ja uskon että sen saisin mutta sitä ei mieheni hyväksy. Ymmärrän että se on liian suuri häpeä. Ehkä annan hänen kohta ottaa uuden vaimon.

Välillä kirjoitat ettet saisi eläkettä ja sitten taas että saisit, mutta miehesi ei sitä hyväksyisi.Kovin vaihtelevaa.

Kannattaisiko kysyä aulaemännän paikkoja? Ainakin henkilöstövuokrausfirmat hakevat sellaisia usein asiakasyrityksilleen. Ainoa vaatimus, mikä mieleen tulee, on jonkinlainen englanninkielentaito, jos yrityksessä käy ulkomaisia vieraita. Muutoinhan se työ on puhelinvaihteenhoitoa, vierailijoitten vastaanottoa, kahvitusten hoitamista jne. Yksi kaverini on sellaisessa, eikä siihen ollut mitään koulutusvaatimuksia.

Hieman asian vierestä, mulla on leikattu skolioosi 16.v. Eli mulla on raudat selässä. Tällähetkellä olen 30.ve ja ammatiltani sairaanhoitaja ja teen jopa sitä työtä... Mut jokainen tyylillään..

[QUOTE="Ihme";24694588]Hieman asian vierestä, mulla on leikattu skolioosi 16.v. Eli mulla on raudat selässä. Tällähetkellä olen 30.ve ja ammatiltani sairaanhoitaja ja teen jopa sitä työtä... Mut jokainen tyylillään..[/QUOTE]

Aivan, skolioosiin on hoitokeinoja.Itselläni on onneksi vain lievä skolioosi ja sen kanssa on vielä pärjännyt.

Sä et voi mennä muualle töihin tai opieskelemaan kun mies ei hyväksy, etkä voi saada eläkettä kun mies ei hyväksy... ja etkös sä kuitenkin ole aikaisemmin valittanut, että mies ei suostu elättämään sua? Miksi sä annat miehen päättää sun asoista? Sinuna miettisin, mitä sinä haluat ja mikä sulle on parasta, ilman että välität miehen mielipiteestä. Etpä paljon menetä, vaikka se sut jättäisi, kuulostaa ihan paskalta mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24694598:
kannattaa varmaa sit jäädä eläkkeelle, siitähä tuon näät sitten nakkaako se ukko oikeesti pihalle vai ei.

No en mä halua että se heittää pihalle eri asia jos lasta ei olisi.

[QUOTE="vieras";24694618]Sä et voi mennä muualle töihin tai opieskelemaan kun mies ei hyväksy, etkä voi saada eläkettä kun mies ei hyväksy... ja etkös sä kuitenkin ole aikaisemmin valittanut, että mies ei suostu elättämään sua? Miksi sä annat miehen päättää sun asoista? Sinuna miettisin, mitä sinä haluat ja mikä sulle on parasta, ilman että välität miehen mielipiteestä. Etpä paljon menetä, vaikka se sut jättäisi, kuulostaa ihan paskalta mieheltä.[/QUOTE]

No jos mä menetän miehen mä menetän lapsenkin. Ja sitten varmasti joudun olemaan loppuelämän yksin.

No en mä halua että se heittää pihalle eri asia jos lasta ei olisi.

No ei teidän lapsi vaikuta nytkään elävän tavallisessa perheessä jossa vanhemmilla on tasa-arvoinen ja hyvä parisuhde. En usko että lapsen on hyvä olla perheessä jossa pariskunta ei tue toisiaan ja mies kontrolloin ja määräilee vaimoaan ja äiti huolehtii, mistä saa ruokaan rahaa kun mies ei suostu elättämään.

No jos mä menetän miehen mä menetän lapsenkin. Ja sitten varmasti joudun olemaan loppuelämän yksin.

Voi elämä sun kanssas...kyllä sullakin on oikeuksia lapseen mahdollisen eron jälkeen.Pidä puoliasi äläkä tyydy muiden päätöksiin, niin ei tarvi valittaa niin paljon.Kuulostaa karulta tekstiltä, mutta eikö vain pidäkin paikkansa?
Vai onko koko kirjoitus taas provoilua?

Yhteistyössä