+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

zanca > Kiitos! :flower: Paukkupakkasessa ei kauan tarkene kävellä, mutta ulos on uskaltauduttava ihan lapsen harrastuksenkin takia. Mennään sinne kävellen, sillä on ihan lyhyt matka. Takaisin voitaisiin tulla pienen lenkin kautta, niin tulisi raitista ilmaa vähän enemmän. Ei se ainakaan pahaksi ole. Omaa aikaa olen saanut ja todella tarpeeseen se onkin tullut. Viimeksi menneenä viikonloppuna olin ystäväni kanssa mökkeilemässä yhden yön ja oikein mukava reissu olikin. :) Uni vaan jäi liian vähiin koko viikonlopun ajan, joten yritän nyt sitten olla erityisen tunnollinen tämän viikon nukkumaanmenoissani.

Barbamama35 > Kiitos! :flower: Puhumaan menisinkin mielelläni, kun niitä menetyksiäkin oli vuoden sisällä aivan liian monta. Olen jo kauan halunnut käydä purkamassa, mutta sen askeleen ottaminen pelottaa leimautumisen vuoksi. Tämä on pieni paikkakunta eikä vaitiolovelvollisuus aina täyty. Pikkulinnut laulavat vaikka ammattilaiset pitäisivätkin suunsa kiinni. En kuitenkaan halua laiminlyödä itseäni tuon takia. Oma hyvinvointi on tärkeämpää kuin juorujen välttäminen.

Lääkitystä en suostu ottamaan vaikka masennuksesta olisikin kyse. Periaatteessa mulla ei ole mitään sellaista vastaan, mutta aikaisemman huonon kokemuksen vuoksi en uskalla ottaa riskiä. Sairastuin muutamia vuosia sitten lievään masennukseen elämässäni tapahtuneiden myllerrysten myötä ja lääkkeet saivat minut aivan jumiin. Tunteet tasottuivat huiputtomiksi eli en tuntenut sen enempää positiivisia kuin negatiivisiakaan tunteita. En siis kyennyt iloitsemaan enkä myöskäään purkamaan negatiivisia tunteita. Lopulta ilmaantui itsetuhoisia ajatuksia ja lopetin lääkityksen. Oloni parantui heti ja toipuminen alkoi edistyä vauhdilla. Joku toinen lääke saattaisi olla ihan toimiva, mutta en uskalla kokeilla. Uskon keskusteluavun olevan riittävä hoito tälläkin kertaa, mutta toivon myös labratutkimuksia sairauksien ja puutostilojen pois sulkemiseksi.

Matilda-08 > Onnea ja tarrasukkia! :flower:

Gabrielle > Onnea ja vauvaliimaa! :flower:

iloksi > Toivottavasti jännäily päätyy vahvaan plussaan. Tuo hetkellinen toivon menetys saattaa olla ihan hyvä merkki. Toivotaan parasta. :)

SiSa78 > :hug: Tiedän kokemuksesta kuinka turhauttavaa tuollainen on. Ennen vuotoni niukkenemista kärsin kivuliaista runsaista menkoista, jolloin varsinaisia (normaali tai runsas vuoto) päiviä oli 4-5 ja siihen päälle vielä 3-4 päivää tihkuilua. Edelleen saattaa tihkuilu kestää monta päivää (jopa 5vrk), mutta runsaamman vuodon päiviä on sentään vähemmän. Joskus koko menkat on pelkkää tuhruilua ja silloin ne kyllä kestää kauan. Toivottavasti tätisi älyää häipyä pian ja oviksen tikuttelu tuo plussauutisia. Vauvapölyistä intoa petipuuhiin! ;)

Maira > Raskautta ei käsittääkseni välttämättä huomata ihan alkuviikkojen ultrassa. Paljonko sulla olisi ollut viikkoja silloin kun kävit ja kohtu todettiin tyhjäksi? Mitattiinko kohdun limakalvon paksuus? (Ehkä asian kerroitkin käytyäsi, mutta en musita enää. :ashamed:) Toivottavasti verikoe viimein on nega ja pääset uuteen yritykseen tai sitten vahvasti kasvava plussa ja pikkuisella kaikki hyvin. =)

Mulla saattaa olla ovis ihan käsillä tai sitten tapahtunut jo viikonlopun aikana. Lämpö ei ole noussut, mutta munisten kipuilu on muuttunut poltteluksi. Illalla oli aika äkäisiä vihlaisuja ja sitä ennen jomottelua, joten tässä vaiheessa veikkaisin olevan dpo1. Lämpö on vielä normaali, joten en vielä piinailulistalle hyppää mukaan. Talletuksia tuli kyllä tehtyä oikein mukavissa merkeissä. :D Toivottavasti ajoitus on riittävän hyvä ja parin viikon päästä saisi dippailla testejä.

Kiitoksia kaikille! =) Tosin nuo aamulämmöt on kyl ollu oviksesta ja heti kuumeen laskun jälkeen normaalit, ota näistä nyt sit selvää. Yk tosiaan on täällä vasta 2...ellei oteta huomioon sitte exän kanssa yritystä jota kesti n. vuosi, aikaa tästä tosin 5 vuotta.

Ja iloksi tsemppiä ja voimia paljon! =) Kyllä sen pienen ihmeen aika teillekkin tulee ja toivotaan että nopeasti, ellei jo heti! =) :hug:

Sekä macy gray voimia myös sinne ja jaksamisia. Kehottaisin myös samaa, että otat yhteyttä sairaanhoitajaan tai mikä nyt hyvältä tuntuu...näin raakeasti sanottuna, ennen kuin on liian myöhäistä! Positiivista mielestäni on että itse huomaat tämän ja silloin on paras aika hakea apua! =) :hug:

nepari80 TERVETULOA!! :wave:

Hyvää Ystävänpäivää!! :heart:

Viimeksi muokattu:
Tosiaan uutena kuumeilijana hyppäsin ketjuun mukaan :wave:

Ja tietenkin omaa napaa heti alkuun... Ovis oli tuntemusten mukaan jo viime viikon ma-ti. Nyt on eilisen ja tämän päivän vihlonut masua tosi ikävästi, niinkuin olisi menkat alkamassa. Ja alavatsa tuntuu jotenkin,ööö mitenköhän kuvailisi, "täydeltä". Voihan se olla että täti kurvaa ennen aikojaankin kylään, tiedä näistä aina... Hirmuisesti uskalla ajatella että heti tärppäisi, mutta pitäähän sitä aina toivoa :whistle:

Taustoja sen verran että hormooniehkäisyn jätin pois syksyllä ja sit mentiin kumeilla kunnes nyt annettiin vauvalle lupa tulla... Joten normaalikiertoja jo useampi takana ehkäisyn lopettamisen jälkeen.

nepari80 > Tervetuloa! :wave: Lisäilin sinut listalle samalla, kun siistin päivitystä. :) Sulla on nyt dpo6 tai 7 (jos ovis ollut ma tai ti), joten nuo voivat olla kiinnittymiskipuja. :) Plussatuulia ja vauvaliimaa! Laitanko sinut myös tuonne piinailijoiden listalle? =)

Ansku83 > Kiitos! :flower: Viimeksi en saanut sanottua asiaani ajoissa suoraan (lääkärille siis) ja se sitten kostautui. Kokemus on opettanut huomaamaan avun tarpeen ajoissa ja nyt olisi jo korkea aika ottaa se ratkaiseva askel. Kynnys vaan on harmillisen korkea. Ei auta kuin purra hammasta ja kerätä rohkeutta. Sittenhän se olisi hoidettu ja varmasti helpottaisi jo tieto siitä, että apua on tulossa.

Lämmöt saattavat elää ihan omaa elämäänsä. Mulla on ollut plussakierrossa lämmöt lähes normaalit tai kiinnittymisen aikainen dippi ja lisäkohoaminen jäänyt puuttumaan. Tuo on kyllä ollut huono merkki, mutta aina se ei sitä tarkoita. Toivottavasti sinulla osuu nyt onni kohdalle ja lämmöistä huolimatta asukki ottaa paikkansa. :)

Pystyykä erikoislääkäri näkemään ultralla oviksen aikoihin milloin ja mistä ovis olisi tulossa? (ilman verikokeita...)

Tässä on nyt ku:n jälkeen mennyt aikaa lähes vuosi jolloin yritystä ja kuumeilua ollut enemmän tai vähemmän, nyt viimeiset 4-5 kiertoa erityisen aktiivista yritystä ja oireiden "kyttäämistä". Minultahan poistettiin vasen munatorvi vuosi sitten ja silloin lääkäri "lupasi" että raskautuminen onnistuu lähes normaalisti. Nyt minusta tuntuu että oikea puoleni ei ovuloi ollenkaan, marraskuussa olin ultrassa muista syistä ja siellä näkyi että vasen puoli oli aktiivisempi (15*6 mm fol) ja oikealla ei niinkään (vain 5*6mm fol) kierron alkuvaiheessa, lääkäri totesi että tuo tilanne vaihtelee eri kierroissa eli ei välttämättä ole pysyvä tilanne munasarjoissa. nyt tuosta on mennyt jokunen kierto ja ovulaatiotuntemukset edelleen vasemmalla, missä ei siis munajohdinta ole. Olen huolissani jos en ovuloi ollenkaan jäljelläolevan munajohtimen puolelta, enkä myöskään jaksa ihan uskoa että munasolu voisi kulkeutua toiselle puolelle, niin ei ainakaan ole käynyt vielä. Yksi lapsi on jo ennestään jolloin tärppi tuli aktiivisen yrittämisen alettua. Myös tuo kohdunulkoinen tärppäsi suhteellisen nopeasti vuosi sitten. Nyt on jotenkin ahdistunut olo tuosta ja tuntuu että toivo hiipuu kun aikaa on jo kulunut eikä mitään tapahdu.:( Joka tapauksessa varasin ajan erikoislääkärille oviksen aikoihin siinä toivossa että pystyttäisiin näkemään mikä on tilanne tuolloin, lisäksi olin ajatellut pyytää jotain apua ovulointiin ihan muutenkin koska ovulaatio tulee suhteellisen myöhään, n.23-24 kp:nä ja kierrot venyvät miltein poikkeuksetta 40 pvään. Tuo ei ainakaan edistä raskautumista muttei varmaankaan ole ongelmista suurinkaan tällä hetkellä...: /

Tervetuloa mukaan nepari80 :)

Arvatkaapa mitä... Minä se tein lisää testejä (yllättäen) arvuuteltavaksi. Erittäin herkän Sofi One step-testin (10mIU) ja Pregcheck testin (?herkkyys 25mIU?), jonka kävin vertailukohdaksi hakemassa cittarista. Taidan tulla kohtapuoleen hulluksi täällä... tai en mitenkään vahingossa tulla, vaan teen itseni hulluksi.
Keskittymiskyky töihin on miinuksen puolella... Työnantaja kiittää.

Liitteenä sitten kuvia:

Aamulla tehty Sofi One step:

tässä sama kuva vähän käsiteltynä (kontrastia säädetty):

Sitten Pregcheck, jossa itse olin näkevinäni jotain testiajalla ja testiajan jälkeen näkyy vielä jotain... (kuva otettu myös testiajan jälkeen):
Tässä muutama kuva ko. testistä:

Noniin.. siitä sitten tiiraamaan...

Viimeksi muokattu:
Kiitos InkeriIisakki tiirailuavusta :)

Pääsette nyt kanssakuumeilijasisareni seuraamaan ihan vierestä tämän kuumeilijan asteittaista sekoamista... nyt, jos koskaan pitäisi pariksi päiväksi saada ajatukset ihan muualle. Oikeastaan varmaan tarvitsisin nettitauon perjantaihin asti... Mutta millä sitä itsensä pitää täältä poissa ja kun työkseni käytän tietokonetta kaikkeen... aaargh.

iloksi: Musta noissa herkän testin kuvissa näkyy haamu! =) Noissa vähemmän herkissä näkyy vaan jonkinlaista viivanpaikkaa, MUTTA ei tolla dpo:lla voi "epäherkässä" testissä kyllä mitään näkyäkään ;) Että lupaavalta vaikuttaa :heart:

macy grey: dpo luultavammin tuo 6 ja lisää vaan siihen piinailijoiden listaan :) ja voi tosiaan nuo kivut olla kiinnittymiskipua tai sitten jotain muuta! Toivottavasti tietenkin tuota kiinnittymistä...

iloksi kyllä munkin mielestä noissa herkän testin kuvissa jotain hailakkaa viivaa näkyy! toivottavasti lähtee siitä vahvistumaan!

Jensar: Kyllä ultrassa näkyy oviksen lähellä millä puolella johtofolli on. Ja gyne osaa kyllä follin koon perusteella arvioidakin irtoamispäivän =)

nepari80: Tervetuloa :wave: Oireesi kuulostavat lupaavilta =) Plussatuulia!

MG Olikohan se limakalvo jotain 2,6mm tai jotain, tosi ohut kuitenkin ja lääkärin mukaan kierto ihan aluillaan..Menkkojen mukaan sillon olis ollut 5+6, mut ovulaatiosta mulla ei oo hajuakaan..Enpä mä raskaana nyt enää ole, mut utelias uuno kun oon, haluisin tietää missä ollaan menossa sen laskun kanssa..Eikä se hcg ollut sillon viikko sit kun 140 ja lääkärin mukaan sen olis pitäny olla tuhansia.. :)
Tsemppiä sulle kovasti! :hug:

iloksi
Kyllä kaikissa näkyy jotain, pregchekissä minusta ihan selvä haamu.. :heart: Voi kuinka jännää!Täällä myötäeletään kovasti ja pidän reilusti peukkuja! d:)b

nepari
Teretulemasta! :flower:

Viimeksi muokattu:
iloksi Mie nään myös viivat ja punertavaa väriä! Toivottavasti nyt olis tärpännyt =) Itse testaisin varmasti yhtä paljon kuin sinä jos saisin tuollaisia viivoja testeihin. Voi sitä tunnetta kun sain plussan siihen testiin silloin vajaa 4.v sitten. Tuntui että maailma pysähtyi. Tsemppiä! ja paljon plussapuhureita +++++++++++++++++++++:whistle:

iloksi > Tämä viivahaukka näkee kaikissa kuvissa jotain. Herkässä viiva näyttää punertavalta, mutta pregcheckissä harmahtavalta. Jos testi on sama kuin apteekin oma, niin viivanpaikkaahan ei ole eli sillon kyseessä voi olla vain hailakka haamunen. :) Toivotaan, että väriä tulee lähipäivinä lisää. :)

Maira > Vaikuttaa siltä, että hcg vain laskee hitaasti. Toivottavasti ovis tulee pien hormonin nollaannuttua, ettei kierto venähdä piinallisen pitkäksi. Jaksamista tilanteeseen!

Jensar > Mistäs sinä tupsahdit? Tervetuloa rohkeasti joukkoon! =) Lisäilen sinut listalle, jos kerrot tietojasi. :)

Jensar & Nepari80: tervetuloa joukkoon:):)!!

Matilda-80 & Gabrielle: IHANAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Onnea hurjan paljon :flower:

Iloksi:
minäkin kyllä näin niissä jokaisessa jotain! Voi kuinka toivon että alkaa tummenemaan ja että tällä kertaa saat iloisia uutisia! Plussatuulia <3
MG: Älä huoli päivityksistä, teet aina kun pystyt/jaksat! Hoidat upeasti hommat!!! kiitos siitä kovasti :)

Omaa napaa: Täällä tylsä vaihe menossa, nyt kp 8 ja odottelen että pääsisin keskiviikkona tikuttelemaan ovistesteillä. Tänään jo huvikseni tikuttelin aamulla ja kyllä sieltä jo haamua pukkasi eli ovista odotellessa...

Jensar > Mistäs sinä tupsahdit? Tervetuloa rohkeasti joukkoon! =) Lisäilen sinut listalle, jos kerrot tietojasi. :)
Oon piinaillut tarkoituksella taustoilla, koska oon kokenut että liiallinen "kuumeilu" on itseni kohdalla lisännyt sellaista ahdistuneisuutta kun ei asiat mene niin kuin olisi toivonut =) Tosin niin kuin näkyy en ole pystynyt olemaan poissakaan, joten kyllä minut voi lisätä listallekin, ilmoitan sitten jos siirryn taustoille :)

Olen 32v, meillä on tyttö vm-08 ja toista kuumeillaan :) yk 1v+/1ku . Kiertopäivä 3/35-40

iloksi: Sofi testissä näkyy ihan selvä viiva ja Pregchek testissä viivanpaikka / haalea haamunen =) Kovasti peukutuksia, että parin päivän päästä tulee jo ihan kunnon viivat. b=)d

mg: Hui! En ihmettele varovaisuuttasi tuollaisen kokemuksen jälkeen. Taisi olla totaalisen väärä lääke sinulle ja ehkä liian suuri annostuskin??? Toivottavasti nyt löytyy joku parempi, jos ei pelkkä puhuminen riitä. Ota ihmeessä yhteyttä sinne missä aiemminkin kävit ja kerro pelostasi, että juorut lähtee liikkeelle. Ehkä psykologi keksii siihen jonkin ratkaisun.

Niin tosiaan, Jensarkin lasketaan uudeks.. :D Sä oot sattuneesta syystä pistäny mun silmään jo sen verran et mun mielessä oot kuulunu jo porukkaan.. :p
:wave:

mgJuuuu, se näyttää nyt tosiaan laskevan vaan hitaasti.. :)

Huomaa et isäntä on yövuorossa ja sälli meni nukkumaan kun keikun koko ajan täällä.. :whistle: Mutta joo, mä tonne pikkukakkos puolelle kirjotinkin jo et mun kroppa vissii vieläkin "elää" raskautta kun toista nivusta jomottelee ja valkovuoto on karmivaa..Tosin, nyt olis ovis aikakin, mutta kun se ei tosissaa mun käsityksen mukaan voi vielä tulla...Tai mistä minä tiedän, nää naisen kroppa/raskautuminen yms. jutut tuntuu olevan mulle hepreaa.. :LOL: Hassua huomata kuinka vähän sitä loppujen lopuks tuntee omaa vartaloaan..

Kiitos testien tiirailijoille :)
Onneksi on ilta ja kohta huominen, joka toivottavasti kertoo tilanteesta vähän enemmän. Kiitos kannustuksesta ja ANTEEKSI kun en pysty lainkaan keskittymään muiden juttuihin. Ihan kamalaa, kun ajatukset pyörii vaan oman navan ympärillä.

Kyllä se tästä taas laantuu.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Barbamama35 > Samaan paikkaan en valitettavasti voi olla yhteydessä, sillä olen muuttanut pois paikkakunnalta. Keskusteluajan varaaminen olisikin ollut helppoa, jos olisin aikaisemmalle hoitajalleni voinut soittaa. Hän sanoikin, että voin ottaa yhteyttä jos vähänkin siltä tuntuu vaikka istunnot lopetettiin yhteistuumin. Käynneistä oli selkeästi apua, sillä sain vanhoja taakkoja pois harteiltani ja silloisen elämäntilanteenkin solmut aukenivat saatuani uusia näkökulmia. Olin parin muun kanssa yrittänyt aukoa vanhoja solmuja huonolla menestyksellä, joten tuo kokemus oli sikälikin eheyttävä. Luottamus ammattilaisen apuun palautui.

Tuo varmaan onkin viisasta ottaa puheeksi, että pelkään vaitiolovelvollisuuden rikkomista ja puskaradiota muutenkin. Ehkä keskustelut voi järjestää niin, että riski on pienempi. Samoin on varmaankin hyvä mainita tuosta lääkekokemuksesta. Annostus oli pieni, joten varmaankin vain lääkeaine oli väärä tai ylipäätään mielialalääkkeet epäsopivia. Nehän tasoittaa tunteita ja se saattoi olla se itsetuhoisiin ajatuksiin johtanut syy lääkeaineen sijaan. Olen nimittäin käyttänyt samaa lääkettä myös kroonisen kivun hoitoon samalla (ja hieman isommallakin) annoksella eikä sillä silloin ollut tuota vaikutusta.

Jensar > Nyt vasta tajusin miksi nimimerkkisi on niin tutun oloinen. :D Ymmärrän syyn taustailuun. Itse en päivittäjän hommasta huolimatta juurikaan seuraa omia kiertopäiviäni samasta syystä. Lisäilen sinut listalle viimeistään seuraavaan päivitykseen. :)

macy gray kiitoksia tsempityksestä! =) Sitä taas tarvitaan! Jännityksellä oottelen mitä huominen tuo tullessaan. En nyt tiiä onks se sit hyvä vai huono kun tuo valkkari fuskaa sillee et välil tuntuu et täti olis saapunut, mut eipä vaan näy...ainakaa vielä! Tänään(kin) tuikkinu pari kertaa alamahassa sillee et joku sukkapuikolla sitä tökkis ja mikä miusta oli aika hauska kokemus, on tuntunut muutamana päivänä siltä et joku kutittais mahaa, mutta sisäpuolelta! :D Ja oletettavasti kohdun sivuilta ollut sellasta pysty suuntaista viiltävää, ei nyt voi sanoa suoraan kipua, mutta jotain sen suuntaista kuitenkin. Ja illan mittaan alkanut tuntua enemmän oikealla (jolta puolen ilmeisesti muniskin irtosi) puolella painon tunne. Huomiseen siis... =)

Kyllä se taitaa olla niin, että Sofi One Step-testeihin ja Pregcheck-testeihin tulee viivanpaikat ja sillä hyvä. Lopun alkua tämä, eli niin se tämäkin kierto päättyy taas kuten kaikki tähän mennessä.
Kiitos hirveästi kannustaneille :) Ehkä jonain päivänä minustakin vielä tulee äiti.

Tulen varmaan ilmoittelemaan kun kierto taas alkaa alusta, taustalle en halua vielä siirtyä vaikka ajattelinkin pysytellä hetken poissa.

Tsemppiä sinulle Ansku83, toivottavasti plussa tulee :)

Muillekin kovasti tsemppiä ja plussatuulia :)

Yhteistyössä