Paniikkihäiriöön Cipralex-resepti. Kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle Cipralex on ollut tosi hyvä lääke, mitään sivuoireitakaan ei tullut. Mutta ei kannata säikähtää, jos aluksi esim. ahdistus voimistuu. Se menee kyllä ohi, kun vain jatkat lääkitystä.

[QUOTE="hennukka";22984944]Mulle Cipralex on ollut tosi hyvä lääke, mitään sivuoireitakaan ei tullut. Mutta ei kannata säikähtää, jos aluksi esim. ahdistus voimistuu. Se menee kyllä ohi, kun vain jatkat lääkitystä.[/QUOTE]

Kiitos sulle :)

Mä syön Citalopramia, lienee sama asia? Mulla oli pari viikkoa vähän etova olo, ja pyörrytti, mutta se meni tosiaan ohi. Lääke ärsyttää mun mahaa jonkun verran ja lääkäri suositteli vaihtamaan lääkkeenottoajan aamusta iltaan. Helpotti.

Lähinnä kiinnostaisi, että onko aiheuttanut pahoja sivuoireita.

Toki tiedän, että on yksilöllistä.

Joskus nuorena minulla oli paha paniikkihäiriö, söin tuota pari vuotta. Lihoin vähän, mutta se auttoi tosi hyvin. Laitoin tabletin puoliksi ja se jo auttoi. Muita sivuoireita ei tullut, sain nukuttua yöni tosi hyvin. Kannattaa syödä, hyvä lääke, ei kannata kärsiä paniikista.

Nyt vanhempana paniikit ovat ohi, eikä lääkkeitä tarvitse syödä. Se tuli ja meni, pyh ja pah.

[QUOTE="Panic";22984959]Mä syön Citalopramia, lienee sama asia? Mulla oli pari viikkoa vähän etova olo, ja pyörrytti, mutta se meni tosiaan ohi. Lääke ärsyttää mun mahaa jonkun verran ja lääkäri suositteli vaihtamaan lääkkeenottoajan aamusta iltaan. Helpotti.[/QUOTE]

Kiitos sullekin :)

Joskus nuorena minulla oli paha paniikkihäiriö, söin tuota pari vuotta. Lihoin vähän, mutta se auttoi tosi hyvin. Laitoin tabletin puoliksi ja se jo auttoi. Muita sivuoireita ei tullut, sain nukuttua yöni tosi hyvin. Kannattaa syödä, hyvä lääke, ei kannata kärsiä paniikista.

Nyt vanhempana paniikit ovat ohi, eikä lääkkeitä tarvitse syödä. Se tuli ja meni, pyh ja pah.

Kivasti kirjoitettu :) Kiitos sullekin.

uteliasuutta kysyn, kuinka selvisi, että sinulla on paniikki häiriö? millaisia oireita?

minulla lääkäri epäilee olevan myös paniikkihäiriö, itse en oikein ole varma asiasta.

Auttaa tosi hyvin.. Mulla ollut paniikkihäiriö nelisen vuotta, välillä lääkitys välillä ei. Nyt syön Cipralexiä ja alussa hiukan ahdistunut olo ekan pari viikkoa, mutta kokoajan meni parempaan suuntaan. Nyt syönyt muutaman kuukauden ja tosi hyvä ja tasapainonen vointi ja hyvä olo. Ei kohtauksia:) Voimia. Älä kärsi turhaan!

Söin sitä sosiaalisten tilojen pelkoon ja masennukseen n. vuoden verran. Lääke auttoi, minusta tuli kamalan tyyni ja en saanut paniikkikohtauksia esim. työpaikkojen kokouksissa niinkuin ennen.

Nyt olen ollut syömättä Cipralexia puolisen vuotta ja pärjännyt ihan hyvin :) tällä hetkellä en käytä mitään lääkitystä

Sivuoireita olivat lähinnä haluttomuus tai sit kun halusin niin en kyennyt saamaan orgasmia ollenkaan ...

Aloittaessani lääkitystä ensimmäiset kaks viikkoo menin kuin sähköjänis, minusta tuntui että silmätkin nykivät ja ihmeellisesti "tarkensivat" .. äh, vaikee selittää. MInusta ei kuitenkaan mitään päällepäin huomannut.

[QUOTE="pii";22985523]uteliasuutta kysyn, kuinka selvisi, että sinulla on paniikki häiriö? millaisia oireita?

minulla lääkäri epäilee olevan myös paniikkihäiriö, itse en oikein ole varma asiasta.[/QUOTE]

Mulla on ollut jo muutaman vuoden mutta pelkään kaikkia lääkkeitä aj sivuvaikutuksia. Nyt vaan tilanne se, että jotain on kokeiltava.

Mulla suljettiin ensin fyysiset sairaudet pois ja näin sain diagnoosin.

Kiitos taas kaikille jotka olette vastailleet :)

Mulle aiheutti n. 2 viikkoa kestäneen etovan olon, mutta ei tarvinnut oksentaa. Äiti taas kun aloitti kys. lääkkeen niin joutui oksentelemaan.
Itselläni oli masennukseen se, yksi muiden lääkkeiden joukossa jota kokeiltiin, ja olikin sitten myös viimeinen.

Olen itse saanut fibromyalgian ja stressi/masennukseen Cipralexin kolme vuotta sitten. Jokunen viikko sitten tulin siihen tulokseen, et jätän lääkkeen "tauolle". Ja aloin muutenkin tutkia sen sivuvaikutuksia paremmin... mm. googlettamalla. Olen entistä varmempi, että lääkettä en enää kiduksiini laita!!!! Alkuun lääke kyllä tehosi ja oli tarpeellinen, mutta olisi ehkä ollut mielekästä syödä sitä korkeintaan vuoden. Nyt paljon "viisaampana" voin sanoa, että painoa on tullut 20kg, yleinen haluttomuus ja innottomuus, myös seksuaalisesti. Suun kuivuminen, tukkoinen nenä... mitä vielä... Olen aina ollut innokas tekemään ja touhuamaan kaikenlaista ja seksuaalisestikin aktiivinen. Nämä sivuoireet on tulleet ns. salakavalasti, etten niitä ole sen paremmin edes ajatellut, enkä ainakaan osannut ajatella niiden johtuvan lääkityksestäni. Olen tavallaan näin jälkikäteen ajateltuna kulkenut tasaista tietä, velvollisuudesta toiseen tuntematta mitään.... Ja kaikki tämä lähti purkautumaan siitä kun tuli hyvän ystäväni kanssa puheeksi se millainen olin ennen... tajusin mikä sen kaiken takana on - Cipralex! Nyt olen lääkkeen jättänyt pois ja olo alkaa ns. avautumaan.... vaikea selittää. Toki lääke oli tarpeellinen, mutta se olisi pitänyt lopettaa jo pari vuotta sitten...
Seksuaalista ja muunkin halukkuuden lisääntymistä odotellessa....

Yhteistyössä