Onko kukaan syönyt Beetasalpaajaa raskauden aikana???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydänvikainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydänvikainen

Vieras
Minulla menee seloken zoc, enkä ilman voi oikein olla. Tiedän että täytyy jutella lääkärin kanssa asiasta, mutta ajattelin kysäistä että onko kellään kokemuksia kyseisestä lääkkeestä ja raskaudesta?

Emconcor verenpaineen hoitoon, kuuluu beetasalpaajiin. Sain lääkäriltä luvan syödä raskauden läpi ihan normaalisti, mutta vauvan vointia on synnärillä seurattava tarkoin pari päivää synnytyksen jälkeen. Tämä kyseinen lääke ei kuulemma sikiöön vaikuta mutta tosiaan syntymän jälkeen saattaa oirehtia, ilmeisesti "vieroitusoireita".

Älä ota yhtään lääkkeitä enää, kaikista lääkkeistä raskausaikana PITÄÄ neuvotella lääkärin kanssa. Raskaus on lääkkeetöntä aikaa, joitain harvoja lääkkeitä lukuunottamatta. Albetol on tälläinen jota itse söin raskausaikana. Beetasalpaajan tyylinen kait.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Ainakin Albetolia määrätään raskaana oleville, jos on verenpainetta...tai ainakin sitä on määrätty

Jep, mutta ainakin mä saan tosiaan jatkaa Emoncorilla koko raskausajan (nyt rv 37).

Mutta tosiaan, kuen ap aikoikin, niin neuvottelee asiasta lääkärissä.

Se, saako lääkitystä yhtäkkisesti lopettaa, kuten joku neuvoi..? Epäilen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin Albetolia määrätään raskaana oleville, jos on verenpainetta...tai ainakin sitä on määrätty

Jep, mutta ainakin mä saan tosiaan jatkaa Emoncorilla koko raskausajan (nyt rv 37).

No ei saa, mutta välittömästi yhteys lääkäriin jos on raskaana. Parasta olisi ottaa yhteyttä lääkäriin jo kun raskautta yritetään.

Itse olen syönyt kolmen raskauden aikana albetolia verenpaineen hoitoon.

juu ei pitäisi lopettaa ilman lääkärin lupaa, varsinkaan jos on taipumusta rytmihäiriöihin....kun äkillinen lopettaminen saattaa lisätä rytmihäiriöitä, ainakin Tenoblock on sellainen jota vähennetään asteittain

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

No ei saa, mutta välittömästi yhteys lääkäriin jos on raskaana. Parasta olisi ottaa yhteyttä lääkäriin jo kun raskautta yritetään.

Itse olen syönyt kolmen raskauden aikana albetolia verenpaineen hoitoon.

Niin albetol on siis betasalpaajan tyyppinen ja adalat oros on kalsiumsalpaaja, ja nämä ovat ainoat sallitut verenpainelääkkeet raskauden aikana. Tietysti sydämen vajaatoiminta on eri juttu kuin korkea verenpaine.
Teratologisella tietokannalla oli joku puhelipalvelu mistä ainakin voi kysyä siitä oman lääkkeesi turvallisuudesta ja yleensä lukee pakkausselosteessakin voiko sitä syödä raskauden aikana. Sydänlääkkeitä ei tosiaan varmaan kannata lopeta yht äkkiä.

Mulle on raskauksien aikana määrätty Emconcoria (tai vastaavaa) liian nopean pulssin hoitoon. Verenpaine ei ole mulla koholla, joten hoito on ongelmallista, kun paineet laskee liikaa, jos pulssi saatais hyviin lukemiin..

Kiitos vastauksistanne. Varaan huomenna lääkäriin ajan. Kiva kuulla että sopivia lääkkeitäkin raskausajalle löytyy. Mulla sydämessä läppävikaa, fuskaa verta ja siksi todella nopea pulssi. Lääkitys välttämätön. Olen tästä kierrosta yrittämässä vauvaa, joten en välttämättä vielä ole raskaana. Ehtii lääkkeen vaihtamaan sopivaan. Ja tosiaan beetasalpaajaa ei voi lopettaa kuin seinään, siinä voi olla henki vaarassa.

Hei!

Olen käyttänyt nyt kolmannen raskauden (kahden aiemman aikana en tarvinnut) aikana seloken zoc lääkitystä vaikeisiin lisälyönteihin (joka toinen lisäri, 24h/vrk). Raskaus sujui hyvin loppuun asti, synnytyskin meni ihan jees ja vauva terve, iloinen puolivuotias. Lääkettä meni 1 x 47.5mg/päivä.

Yhteistyössä