Lääkitykset raskauden aikana (mm.rivatril)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Serafiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Serafiini

Uusi jäsen
21.01.2011
24
0
1
Kyselisin vähän teiltä muilta, että oletteko joutuneet käyttämään raskauden aikana jotain lääkityksiä? Esim. lihaksia rentouttavia, paniikkioirelääkityksiä tms.?
Mulla erittäin hankalaa elämä ilman lihasrentouttajaa. Rakenteellisen vian vuoksi niska ja kaularangan lihakset kokoajan niin jumissa että välillä tuntuu että happi loppuu ja tähän ainut apu on ollut rivatril. Minulla on myös ollut käytössä jo vuosia zoloft paniikki ja ahdistuneisuushäiriöön. Sitä olen käyttänyt muissakin raskauksissani lääkärin luvalla ja sama lääke menee nytkin. Mietityttää ihan hirveästi että voikohan tuota rivatrilia käyttää kun sitä tarvin ainoastaan puolikkaan tabletin aina sillointällöin kun lihakset oikein jumissa. Tiedän että tuo lääke on joillakin käytössä epilepsiaan ja silloin syövät foolihappoa (muistaakseni ) estämään epämuodostumia. Kysyn toki asiaa ekassa neuvolassa, mutta aattelin että jos jollakulla olis kokemusta asiasta

Et käytä nyt yhtään mitään lääkettä, ennen kuin kysyt lääkäriltä. Vaikka joku olisikin käyttänyt, niin sinä olet sinä ja vain lääkäri voi sulle sen arvion tehdä, voitko joitakin lääkkeitä käyttää mitä ei suositella raskaana olevalle.

Tsemppiä!

Kannattaa olla yhteydessä lääkäriin, jo ennen raskauden alkamista, jos on lääkityksiä. Ei tule sitten yllätyksiä. Alkiovaihe on usein se herkin, jolloin niitä sikiövaurioita helpoiten tulee. Todennäköisesti Rivatril aiheuttaa ongelmia (vieroitusoireita vauvalle) viimeistään syntymän jälkeen, jos lääkitystä ei hallitusti pureta.

Yhteistyössä