CIPRALEX kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
Ahdistunut
Sain lääkäriltäni resepti: cipralex 5mg. Tarvittaessa annoksen nosto.
En ole vielä aloittanut...Mutta mielelläni kuulisin kokemuksia tuosta lääkkeestä?
Hieman pelottaa, kun olen raskaaana..Et jos lääke aiheuttaa unettomuutta, kun unilääkkeitähän ei pysty nyt käyttämään...ikävä sit valvoa.
Lääke määrättiin ahdistuneisuuteen ja epätodelliseen oloon....
 
Mä oon syönyt 10mg Cipralexia nyt 2kk, alkuun oli kans annostus tuo 5mg. Ihan ok lääke kun saa ajettua sen sisään. Kaksi ekaa vkoa oli aikasmoista, kun huimas ja oli jotenkin höntti olo, mut nehän on ihan normaaleja oireita ennenkuin tuo kunnolla alkaa vaikuttaa. Että rohkeasti alottamaan vaan, niin niistä on sitten apuakin. Mulla ei univaikeuksia ole, mutta unia näen joka yö. Tai siis muistan ne aina aamuisin....Kai sitä normaalistikin unia näkee, mutta eri asia muistaako niitä enää aamulla. Mutta siis....Ne mun unet on sellasia uskomattomia, ihan yliampuvia painajaisia tai muuten omituisia ettei niissä oo päätä, eikä häntää.... :D Mutta tuotakin voi kuulemma alkuun olla, ja sen vuoksi en oo niillä niin stressannut, kun aamuisin aina vaan naurattaa ja huokailee että mitä sitä on taas yöllä tullut nähneeksi. :heart: Muutoin olo tosi mainio. Mä sain tuon lääkkeen paniikkihäiriöön, joka mulla oireili huimauksena ja epätodellisena olona.... ;)
 
Ahdistunut
Kiitoksia vastauksista!

Muuten, vaikuttaakos tuo cipralex teillä seksi haluihin? Kun yleensähän nuo lääkkeet taitavat latistaa tuon libidon...toivottavasti ei cipralex......
 
Hug
Mä olen syönyt cipralexiä n. 1,5v. Aluks 10mg, nyt 20mg. Mulla ei varsinaisesti vaikuttanu seksihaluihin, mutta orgasmia oli aluks hankala saada. Sitten sekin tasaantui ja nyt on ihan normaali seksielämä.
 
Ahdistunut
No, toivotaan ettei tämä nyt kamalasti vaikuttaisi seksuaalisuuteen.

Mulla nyt pari päivää lääkettä takana, ja pahoinvointi on aika moista. Myös päänsärkyä, väsymystä, ja pöpperöinen olo, jotenkin epätodellinen fiilis.Ajatus ei oikein kulje, ja sitä on kuin sumussa.Nämä siis päälimmäisiä tuntemuksiani alun sivu vaikutuksista....Kai ohimeneviä?!
 
Seksihaluja ei ole vienyt, mutta orgasmia on vaikea toisinaan saada... Kai se ajastaan sitten tasottuu !!
Juu, ihan normaalia alun oloja nuo kuvailemasi oireet, mutta kyllä se viikossa-parissa tasoittuu !! :hug: ;)
 
Ahdistunut
Kuule Äippis: Huomasitkos että lääke olis ens alkuun jotenkin lamaannuttanut sua?Kun musta tuntuu että mua ei huvita enää tehdä yhtään mitään..Sitä vaan istuis ja miettis, ja tuijottais. Kaiken aloittaminen tuntuu työläältä. Ajattelin vaan että onkohan tällainen nyt mussa pysyvä vaikutus vaiko tämäkin lääkkeen aloitusoireita, sillä en todella ollut näin seis ennen lääkitystä.... :'(
 
tipu
Olen syönyt joulukuusta asti cipralexia ja annos nyt 10mg.
Nyt olen itse pyytänyt että jos annostusta suurennettaisiin kun tullut takapakkia.

Mulla vaikutti seksihaluihin. ei tehnyt mieli ja orkkua ei tullut. Nyt sen suhteen vähän tasaantunut. Vielä ei halut ole kohdallaan ja orgasmin tulo kestää, mutta parempaan päin.

Mulla myös aivan outoja ja todentuntuisia unia, sekä välillä pahoja painajaisia. Välillä tuntuu että näen unia koko yön tauotta.

Mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa lääkkeestä, mutta väliin toivoisin että vaikutus olisi parempi ja kait se just riippuu ehkä siitä että annostus liian pieni.

Jos nuo sun oireet jatkuu, niin ole yhteydessä lääkäriin! Kyllä ne "aloitus"oireet pitäisi mennä parissa viikossa ohi.
 
Aloitin maanantaina käyttämään cipralex 10mg masennuksen hoitoon eli olen käyttänyt sitä nyt noin viikon.
Minulle tuli siitä sivuvaikutuksena pahoinvointia ja päänsärkyä. Pahoinvointi on jo ohi ja päänsärkykin on lieventynyt. En ole tällä hetkellä raskaana. Lääkäri sanoi lääkkeen vaikutuksen näkyvän n. neljän viikon käytön jälkeen.
Tällä hetkellä olen tyytyväinen, että aloitin lääkkeen käytön, vaikka kynnys aloittaa ,oli minullekkin todella suuri.
 
Tutina
Minäkin juuri aloitellut tuon cipralexin.tuolla 5mg:n annostuksella.ja ihmeellistä, vaik annos näin pieni..niin silti ahdistuneisuus on tuntunut näin ensalkuun lisääntyvän.onkohan se normaalia?
Lisäksi lääke väsyttää, oksettaa, huimaa..mutta ne ilmeisesti ovat normaaleja aloitusoireita..
Vähän huolestuttaa tuo ahdistuneisuuden ja pelokkuuden lisääntyminen..Mielialakin on ihan nollassa vielä. Toki, en ole syönyt vielä montaa päivää...
 
Minä olen kolme päivää sit aloittanut cipralexin, annostuksella 5mg aamuisin. Olo aika kamala!!! Oksettaa, sisäistä vapinaa, ahdistaa himskatisti, pelottaa kaikki, olo on ihan sellainen epätodellinen.Ja väsyttääkin aika lailla. Mitään ei voi tehdä, kun olo on niin kurja.sitä' vaan istuu ja jumittaa, tai makaa sohvalla ja tuijottaa tyhjyyteen. Hommia olis vaikka ja kuinka paljon, mut ei yksinkertaisesti pysty tehdä mitään..kun pelkkä kävelykin olohuoneesta keittiöön jo hirvittää, kun pää on niin sumuisen olinen.
Voi hirveetä :'(
 
itse olen syönyt nyt viisi päivää 5mg aamulla.Aivan samoja oireita.Olipa helpottavaa kuulla,että jollain myös tuota sisäistä vapinaa,ihan säikäytti.Onko jollain ollut vaikutusta silmiin/näkökykyyn?
 
vieras kyselee
Olen minäkin syönyt Cipralexia 5 mg reilun viikon ja alussa oli oli kerta kaikkisen paska, siis ahdistusoireet paheni mutta siitä ne ovat nyt laantumaan päin, aamuisin on enempi ja illalla tuntuu jo ihan hyvälle. Otan lääkkeen illalla, mites te? Ja sitten kun olette nostaneet lääkkeen 10mg:n niin onko noita sivuvaikutuksia tullut taas? Mun pitäisi nostaa ja pelottaa koko nosto jos on taas pari pv ihan lamassa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 09:28 Tutina kirjoitti:
Kauan sinä Äippis söit tuota 5mg:n annostusta??
2vkoa ja sitten nostettiin tuonne 10mg...Eli se on se normaali alun sisäänajo tuolla lääkkeellä. Ja tuo sun kuvaama ahdistuneisuuskin on ihan normaali oire alkuun,siis vaikka ihan lisääntyisikin. Se kyllä siitä tasoittuu. Ja tuon huomaat myös, että on mainittu siellä lääkkeen mukana tulleessa paperissa.... ;) :hug: sinne !!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 10:04 vieras kyselee kirjoitti:
Olen minäkin syönyt Cipralexia 5 mg reilun viikon ja alussa oli oli kerta kaikkisen paska, siis ahdistusoireet paheni mutta siitä ne ovat nyt laantumaan päin, aamuisin on enempi ja illalla tuntuu jo ihan hyvälle. Otan lääkkeen illalla, mites te? Ja sitten kun olette nostaneet lääkkeen 10mg:n niin onko noita sivuvaikutuksia tullut taas? Mun pitäisi nostaa ja pelottaa koko nosto jos on taas pari pv ihan lamassa...
Ei niitä sitten pitäisi enää tulla, mutta edelleen voi alkuun olo olla huonohko....Mutta johtuen ihan siitä, ett' lääkehän kaikkinensa vie jonkun kk:n ennenkuin alkaa helpottaa kaikkinensa. Mulla nyt siis 3½kk takana ja olo ihan mainio. Yöunet on edelleen aika raisuja ja päättömiä, mutta eipä tuo liioin haittaa....Aamuisin on vaan sellanen "huh, mitä unia taas"-olo :D :whistle:
 
Cipralexin käytöstä: Olen popsinut Cipralex 10 mg syyskuusta alkaen vakavaan masennukseen.

Alussa olin huonovointinen pari viikkoa, kuvottava olo ja epätodellinen fiilis vaivasi, tuntui kuin lääke ei olisi auttanut ollenkaan. Mä itkin ja nukuin vuorotellen, yöllä heräilin moneen otteeseen. Cipralexia otan aamuisin.

Sivuvaikutuksia ei enää ole ollut.

Sitten sain lisälääkkeeksi Seroquel 25 mg, nukahtamiseen. Sitä otan iltaisin. Oloni on kyllä parantunut näiden seitsemän kuukauden aikana, mutta vieläkin vain olen, en elä!

Mä ahmin vanukkaita, jätskiä, suklaata, makeisia ym. Täytän itseäni, yritän kai niin täyttää tyhjyyttäni, poistaa pahaa oloani, pakonomaisesti mässään. Tai sitten se johtuu osittain Seroquelista? Olen paisunut, lihonnut, vaikka kävelen melkein joka päivä, yritän ainakin.

Olen käynyt lisäksi kerran viikossa juttusilla psykologin kanssa. Lääkitykset ja keskustelut yhdessä auttavat eteenpäin. Menneisyys vaikuttaa, tämä hetki meni jo, tulevaisuus on hämärän peitossa?

Tsemppiä elämään, Cipralexin käyttöä ei kannata pelätä!
:flower:
 
äitykkä81
Hei! Onko kellään cipralex vaikuttanut painoon miteskään? Siis että onko paino ruennut nousemaan? Mulla koko ajan kauhee makean himo, tekee miel karkkia sairaan paljon. Menkatkin on kyllä alkamassa vajaan viikon sisään, et jospa noi himot johtus siitä.Jos ei ja jos paino rupee nousee,niin pakko ottaa toi painonnousu puheeksi ens kerran, ku käyn terapiassa. En halua meinaan, et mun paino rupee nousee ; just kun oon päässy raskauskiloista eroon.
Tsemppiä kaikille :hug:
 
Olen käyttänyt Cipralexia nyt 4 viikkoa. 10 mg nostin viikko sitten.
Syömishimoa ei ole tullut, päinvastoin olen laihtunut pari kiloa, mutta väsymys tuntuu ihan ylivoimaiselta. Onko muilla tullut väsymystä ja voisiko johtua kenties siitä että otan lääkkeen illalla?
Toki vauvakin herättää vielä muutamia kertoja yössä.
 
Mä käsitin ensinnäkin, että cipralex pitäis ottaa aamulla, ennenkuin oma serotoniinin tuotanto kunnolla alkaa...? Liekö sitten saanut väärää tietoa ? Ja kyllä mulla lääkäri ihan reseptiin kirjoitti että otetaan aamuisin....
Ja tuota väsymystä mulla oli alkuun tosi paljon...Kun sain isommat lapset aamulla kouluun, siirryin sohvalle torkkumaan ja nousin siitä ehkä 10-10.30...Ja illallakaan ei tosiaan tarvinnu nukkumaan menon kanssa taistella, vaan aina ihan sammuin kerta kaikkiaan tosta vaan...Sekin siis kuuluu kuvioihin....Ja josku mua vaan haukotutti päivisin ihan urakalla, niin että varmaan 30sek. välein sai haukotella, ja sitä saattoi jatkua monta tuntia.... Mutta kyllä nuo kaikki ajastaan tasottuu !! ;)
 
vieras kyselee
Jatkan minäkin! Eli onko niin että serotoniinin tuotto käynnistyy aamuisin, joku asiaan niin viittasi? Minulle lääkäri sanoi ja kirjoitti reseptiinkin että lääke illalla. Pakkausselosteessa lukee että kerran päivään, ajankohdasta ei puhuta. Liekö sillä sitten pitemmällä tähtäimellä merkitystä? Onko teillä muilla huonoin ja ahdistavin olo aamuisin? Oletteko huomanneet mitään itsehoitokeinoja siihen, siis auttaako jos nousee vaan sängystä ylös eikä jää sinne torkkuilemaan ja makoilemaan? Mulla nimittäin sänky hirmu helposti kutsuu aamupäivisin. Sitten olo siitä korjaantuu ja on iltaa kohti oikein hyväkin. Ja ennen kuin sain nuo lääkkeet, mun teki mieli maitoa ihan älyttömän paljon, siinä eikös ole serotoniinia? Siitäköhän johtui? Mulla oireet alkoivat sydämen rytmihäiriöillä, joka pisti elimistön ylikierroksille, siitä paheni unettomuudeksi ja aamuahdistukseksi.
 
Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 19:04 äitykkä81 kirjoitti:
Hei! Onko kellään cipralex vaikuttanut painoon miteskään? Siis että onko paino ruennut nousemaan? Mulla koko ajan kauhee makean himo, tekee miel karkkia sairaan paljon. Menkatkin on kyllä alkamassa vajaan viikon sisään, et jospa noi himot johtus siitä.Jos ei ja jos paino rupee nousee,niin pakko ottaa toi painonnousu puheeksi ens kerran, ku käyn terapiassa. En halua meinaan, et mun paino rupee nousee ; just kun oon päässy raskauskiloista eroon.
Tsemppiä kaikille :hug:
mulla nousi 15kg paino lääkityksen myötä :x
 

Yhteistyössä