karppaajien tsemppiketju

• Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Ooo
Kuohukermaa taí jotain mascarponea tai muta rasvaista tuorejuustoa, ne käy rahkan sekaan hyvin. Itse en osaa ajatella kaakaojauhetta puolukan kanssa, mutta jos maistuu, niin mikäs siinä. Sukrin on oma suosikki makeutusaine, luonnontuote, ei sivumakuja (kuten mun mielestä steviassa on :x)

Ite en ees kehtaa sanoa kuinka huonosti on tullut syötyä melkein koko viikko. Selityksenä koulutus hotelliyöpymisineen ja vielä isäinpäivät päälle. Huh ja yök. Arkena taas yritystä ruotuun ja tiukasti.

Täällä myös viikonloppu mennyt ruoan osalta puihin. Lauantaina oli yhdet juhlat, ja tyytyväisenä vedin kaikkea kakkuja myöten. Sitten vielä isänpäivä herkkuineen :ashamed: vatsaa turvottaa kiitettävästi. Täytyy aloittaa taas viikko karpisti, ja yrittää pysyä tiukkana viikonlopun yli.

Vähän ottaa päähän kun joka maanantai on sama lukema. Viikonloppuna mielestäni syön karpisti mutta enemmän ja viiniäkin otan. En millään viitsisi luopua noista kun arki on muuten sitten 7 päiväinen. Mutta kyllä tämä sama ikuinen vaakalukema on killeri kanssa. Perjantaina ok lukema, sitten maanantaina kilo enemmän. Koko viikko menee tämän kilon tappamiseen taas.

Lunatic
Onko karppi aamupala tällä kertaa: marjarahkaa, jossa yli puolet varmaan kermaa. Ensin tein kermavaahdon ja sitten rahka ja marjat sekaan, ja Pirkan makeutusainetta pari-kolme teelusikallista.
Mansikkaa, puolukkaa, mustikkaa marjoina.
Paljonko tota nyt kannattais mättää, iso kipallinen sitä nyt on jääkaapissa, että syönkö sitä nyt joka aterian jäkeen vaikka jälkkäriksi?

Sitten viel semmonen kysymys, että kihahtaako alkoholi jotenkin ytymmin päähän, jos on vähähiilihydraattisella ruokavaliolla? Otin nimittäin lauantaina viiniä ja kaljaa :)(), ja ihan ku en ois vieläkään selvä. Koko eilisen nukuin. Enkä siis ole mikään eilisen teeren tyttö juomisen suhteen.

Vielä sitten semmonen kolmas kysymys, että onko kaupan punajuurisalaatti sopivaa ruokaa? Siis vähähiilihyd..??? Ainaki siinä olis rasvaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulle kävi samalla lailla kuin Lunaticille. Otetin kuohuviiniä perjantaina, kuten aina, ja tuota noin.. enpä paljoa muista koko illasta. Mukana tuli hirveä darra lauantaille. Kyllä meikäläisen alkoholin sietokyky nyt pikkasen suurempaa luokkaa on kun ikääkin on jo 37v eli harjoitusta on tullut riittämiin.

Kaupan punajuurisalaatissa on varmaan sokeria ym kökköä mukana. Kannattaa tehdä itse jotain, esimerkiksi itse tein tällä reseptillä lauantaina punajuurivuoan ja juma että oli makoisaa.
Punajuuri-aurajuustovuoka :: karppaus.info :: reseptit

Lunatic
Minulle kävi samalla lailla kuin Lunaticille. Otetin kuohuviiniä perjantaina, kuten aina, ja tuota noin.. enpä paljoa muista koko illasta. Mukana tuli hirveä darra lauantaille. Kyllä meikäläisen alkoholin sietokyky nyt pikkasen suurempaa luokkaa on kun ikääkin on jo 37v eli harjoitusta on tullut riittämiin.

Kaupan punajuurisalaatissa on varmaan sokeria ym kökköä mukana. Kannattaa tehdä itse jotain, esimerkiksi itse tein tällä reseptillä lauantaina punajuurivuoan ja juma että oli makoisaa.
Punajuuri-aurajuustovuoka :: karppaus.info :: reseptit
ok, kiitos. Mietinkin että onkohan niissä sokeria..

Outoa tosiaan sen alkoholin kanssa.. pää on vieläkin.. pyörällä jotenki.

Ooo
Kaupan salaateissa ja muissa eineksissähän on hiilarit ilmoitettu ihan grammoilleen, kannattaa katsoa ja valita se, missä vähiten. Tai parhainta, tehdä itse. Punajuurissa kaiken kaikkiaan on ihan kohtuullisen paljon hiilaria, ei ketoosiruokaa, mutta kelpaa kyllä vähähiilariseen toki. Aurajuuston ja kerman kanssa mainiota munkin mielestä. Ja borskeitoksi.
Aamupalarahka kuulostaa ihan jees:ltä. Syö sen verran kun maistuu. Jos itse söisin joka ruuan kanssa, niin ehkä kyllästyisin pian, mut kukin tyylillään. Ja toisia tosiaan nuo maitotuotteet vähän jumittaa, kokeilemalla löytyy oma tapa ja sopivuus.

Lunatic
Oliko karppimainen ateria?

3 keitettyä munaa, keitettyjä parsakaaleja, jäävuorisalaattia
ja päälle runsaasti soossia jossa tomaattimurskaa, tonnikalaa, sipulia, kermaa ja tietty mausteita.

Söin ison lautasellisen.
Vähempikin ois varmaan riittänyt.

En tiä, tuleekohan tästä mitään. Onko rasvan pakko olla jotain voita? Kun öljyä minä oon käyttänyt.. ja oivariinia. Ja pitäskö rasvaa mättää joka paikkaan.

Ooo
Mun suositukseni Lunaticille on ihan samankaltainen kuin Sapfollakin, eli kannattaa ihan oikeasti tutustua asiaan ennenkuin rupaa vain tekemään ;) Monen asian kanssa sama juttu, mutta tässä myös, nyt kun on kuitenkin oma terveys ja hyvinvointi kyseessä. Kannattaa miettiä mitä tekee ja miksi. Jos tajuaa sen idean karppamisen takana, niin kaikki on helpompaa. Antti Heikkilän kirjat on hyviä ja asit selitetty ilman turhaa lääkärisanastoa.

PinkLily:lle tervetuloa. Sopivalta urakalta kuulostaa ;) Täysin mahdolliselta vähintäänkin kahdessa vuodessa. Mulla tippui 10kg puolessa vuodessa. Toki kai luonnonlakien mukaista on, että jossain vaiheessa tasaantuu... Niinkuin nyt mulla. Mutta itsellä onkin ihan oma syy ja herpaantuminen hyvästä systeemistä.

Viimeksi muokattu:
Mun suositukseni Lunaticille on ihan samankaltainen kuin Sapfollakin, eli kannattaa ihan oikeasti tutustua asiaan ennenkuin rupaa vain tekemään ;) Monen asian kanssa sama juttu, mutta tässä myös, nyt kun on kuitenkin oma terveys ja hyvinvointi kyseessä. Kannattaa miettiä mitä tekee ja miksi. Jos tajuaa sen idean karppamisen takana, niin kaikki on helpompaa. Antti Heikkilän kirjat on hyviä ja asit selitetty ilman turhaa lääkärisanastoa.

PinkLily:lle tervetuloa. Sopivalta urakalta kuulostaa ;) Täysin mahdolliselta vähintäänkin kahdessa vuodessa. Mulla tippui 10kg puolessa vuodessa. Toki kai luonnonlakien mukaista on, että jossain vaiheessa tasaantuu... Niinkuin nyt mulla. Mutta itsellä onkin ihan oma syy ja herpaantuminen hyvästä systeemistä.
Mulla on nyt pudonnu 4kg :) Et nesteet on lähteny liikkeel :D Nyt mul on tuol Borssikeittoo :D

Ooo
Hiljaista on... Mitäs kaikille kuuluu?
On niin kylmä ja pimeä, että tekee mieli syödä hyvää koko ajan. Mä litkin vähän liikaa teetä, ei siinä muuten mitään, mutta se hunaja. Teehen ei voi laittaa makeutusainetta, yäks. Aamulla oli pakko partiksen lisäksi paistaa pari munaa, että sai jotain lämmintäkin syötävää. Siis eri lautaselle, ei sentään partiksen sekaan :)
Onko teillä jotain jouluherkkuja, joihin olette löytäneet karpimpia reseptejä? Jostain muistan nähneeni "karpimpi voitaikina"-reseptin, jolla voisi kokeilla joulutorttuja. Viikonloppuna ajattelin leipoa pipareita, niihin ei varmaan kovasti reseptiä voi muutella, mutta syödään sitten vähemmän. Olen tehnyt piparit jo useamman vuoden ruisjauhoon ja ne on hyviä niin, ei paljon eroa huomaa. Joskin ei silläkään ole merkitystä juuri tuohon hiilarimäärään.

On hiljaista. Itsekin kirjoittelen enemmän tuonne karppaus.infoon. Vaaka näyttää jämäkästi samoja lukemia eikä senttejäkään ole lähtenyt. Virallisterveellisellä olisin jo laihtunut suurempia määriä. Tämä on fakta. Mutta koska tässä valiossa saa syödä niin hyvin ja ravinteikkaasti, lisäksi mieliala on mahtava ja mahavaivat veks, niin tokihan tällä tiellä pysyn.

Tein tuota karpimpaa voitaikinaa mutta mielestäni se muistutti enemmän rieskaa/pitsapohjaa kuin voitaikinaa. Hyväähän se oli, en silti torttuihin laittaisi. Jouluna tulee väkisinkin syötyä karpimmin sillä sienisalaatti, rosolli, kinkku, lohi, mäti ym. on herkkua. Mutta rakastan lanttulooraa ja sitä aion sallitusti syödä.

Täällä sitä edelleen porskutellaan ja opetellaan. No pari viikkoa tuossa meni vähän metsään kun oltiin kanarialla perheen kanssa...mutta nyt taas viikko takana, ainut mikä vaivaa on laiskuus..Ihan liikaa tulee otettua raha+kerma+marja+pkkusen makeutusjauhetta systeemiä. Nytkin sellainen edessä kun en jaksanut ruokaa tehdä tai tein munakkaan nakeilla mutta jostain syystä meinas oksa tulla sitä syödessä...ei uponnut alkuunsakkaan. Paino on nyt sellaset 68-69.. heitteleekö teillä kovasti paino? Mulla saattaa heittää montakin kiloa. esim toissa päivänä mittasin 68kg niin seuraavana aamuna 70,4, mistä tuommonen voi johtua?

Ooo
Viikonloppu menikin aika täydellisesti puihin. Jossain vaiheessa mietin, miten sitä ennen söi tähän tapaan ihan koko ajan, eikä ajatellut sen enempää. Nyt tuli aika lailla tukala olo, ihan fyysisesti turvonnut, mutta henkisestikin aika surkea. Oli synttärijuhlaa ja pari yötä poissa kotoa muutenkin, ei omia ruokia mukana ja laiskotti tehdä itselle erikseen muutenkin.
Syksy on mennyt vähän huonosti syömisten kanssa kaiken kaikkiaan, hitusen oli paino silti tippunut, ei onneksi siis ainakaan noussut. Tavoitepaino olisi 60, siihen olisi vielä 4 kiloa matkaa. Periaatteessa 55 olisi mulle lyhyelle ihmiselle ihan sopiva, mutta tuohon 60:iin olisin jo tyytyväinen.

Viikonloppu menikin aika täydellisesti puihin. Jossain vaiheessa mietin, miten sitä ennen söi tähän tapaan ihan koko ajan, eikä ajatellut sen enempää. Nyt tuli aika lailla tukala olo, ihan fyysisesti turvonnut, mutta henkisestikin aika surkea. Oli synttärijuhlaa ja pari yötä poissa kotoa muutenkin, ei omia ruokia mukana ja laiskotti tehdä itselle erikseen muutenkin.
Syksy on mennyt vähän huonosti syömisten kanssa kaiken kaikkiaan, hitusen oli paino silti tippunut, ei onneksi siis ainakaan noussut. Tavoitepaino olisi 60, siihen olisi vielä 4 kiloa matkaa. Periaatteessa 55 olisi mulle lyhyelle ihmiselle ihan sopiva, mutta tuohon 60:iin olisin jo tyytyväinen.
Mä ratkesin viikonloppuna myös :( söin joulutortun ja ihan pikkasen suklaata JA lanttulaatikkoa :( No, nyt mä oon taas (s)karpannu ja nyt alkaa tuntumaan hyvältä :) Ei enää turvota ja pekoniki maistuu HYVÄLTÄ :p Ai nam. Mä en kyllä tajunnut kuinka noi hiilarit vaikuttaa hyvinvointiin OIKEESTI! :O

Muoksista. Mä oon nyt alimmillani ollut jo 76.8 ja viikonlopun mätöistä huolimatta paino ei noussu ku 300g eli 77.1!! JESSS

Viimeksi muokattu:
voihan sapetus

Mua sitten ihan oikeasti jurppii tällaiset vastaukset. Jos joku täällä kysyy karppauksesta, niin eikö se tarkoita sitä, että hän toivoisi saavansa vastauksen TÄÄLTÄ!? Mua ei ainakaan nappaa alkaa lukea jotain opusta, ei mulla oo aikaa eikä intoa. Miksei joku voi kertoa mikä se helvetin "idea karppaamisen takana" oikein on, pähkinänkuoressa? Samalla vaivalla kun kirjottaa pitkät litaniat siitä, kuinka järkevää/mahtavaa/super/hyper/fantastista on itse perehtyä aiheesta käsitteleviin kirjoihin!!! Mä en aio lukea ainuttakaan kirjaa, ja aion silti laihtua 20kg. Syön päivässä alle 20g hiilareita ja jatkan näin niin kauan, kunnes tavoite on saavutettu. :D

Se on vain järjen köyhyyttä jos ei ota selvää asiasta mihin aikoo panostaa täysillä.

Sitä paitsi täältähän voisi neuvoa toinen tuota ja toinen tätä, kummatkin vaikka ihan päin mettään mitä karppaukseen tulee.

Ooo
Voi tsiisus. Tähän saakka on ollut asia-ketju, mutta meinaa itsekin mennä kiukun puolelle. Tässähän sitä "voihan sapetus" on tekstiä 30 palstasivua!! Senkin jälkeen pyydät vielä jotain pähkinänkuoressa, vai? Tai siis sinähän et pyydä, jos tiedät vetäväsi sen 20 g ja punnitset, lasket makrot jne. Kenenkään ei vain mun mielestäni kannata (ja se oli tuossa lainaamassasi vastauksessanikin) ruveta noudattamaan yhtään mitään ruokavaliota siksi, että se jollakin toisella toimii. Siis tajuamatta sitä mekanismia ja tekemällä asiat oikein ja ymmärryksellä. Jatka sinä niin kauan kituhiilareilla kunnes tavoite on saavutettu ja jatka sitten taas entiseen malliin, vai? Toiset hakevat tietoa ja koittavat muuttaa koko elämänsä tietäen mitä tekevät. Kirjatietoa ja itseään/kehoaan kuunnellen.
-> Yrittävät siis, kuten itsekin aiemmin tänään totesin, aina ei ole helppoa.

Lisättävä vielä, että täysin järjettömältä kuulostaa, ettei ole intoa tai aikaa lukea jotain opusta (nyt ei puhuta mistään tiiliskivikirjoista kuitenkaan vaan ihan helppotajuisista kansankielellä kirjoitetuista ruokakirjoista), jos kuvittelee, että on kuitenkin intoa ja aikaa pudottaa se 20 kiloa. No, kukin tyylillään. Lukeminen kannattaa aina ;) Tsemppiä siihen syömiseen ja laihtumiseen, koita pitää järki päässä. Joku tekee tätä ihan ilman laihtumistarkoitustakin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä