karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Mullä näkyy ihossa vaan kun syön hiilareita. Onko sulla ketoosipyrkimys vai vain hiilaritietoinen ruokavalio? En tiedä onko sillä toisaalta väliä. Kai monella tulee jonkunlaisia oireita jos ruokavalio muuttuu radikaalisti yhtäkkiä. Pitäisi ymmärtääkseni viikossa tasaantua ja sitten parantuakin. Jos ei, niin ehkä ei sovi (?).
Ooo ja Lissu - en ole atoopikko. Eilen söin kyllä saksanpähkinöitä.. Hmm.. pitää laittaa tarkkailuun. Muuten olen ollut on/off viime kesäkuusta lähtien mutta en ole helotusta huomannut. Tosin en ole pitkään aikaan pähkinöitä syönytkään. Kiitos vinkistä!

Mun hh on aika tarkkaan olleet 20-30g per päivä eli ketoosissa ollaan varmaan.
 
Ooo
Nyt kun näyttää että uutta vertakin on tullut mukaan. Ei silti, ei vanhoissakaan mitään vikaa ollut.
:D

Mä seurailen tätä joka päivä kun koneen ääressä olen (=töissä ), usein monta kertaa päivässä. Moni on jonnekin hävinnyt, aloittajakin?? Ehkä uudistuksen myötä hävisi tai sitten muuten vain. Onhan tämä pitkä ketju jonkun uuden kahlata läpi, mutta hypätä voi kyytiin tänne loppuunkin vain ;)
Itse en ole päässyt karppi.infon keskuksteluihin oikein kiinni, niin tästä on tullut aika tärkeä.

Mullakin on aamupalat vähän vaikeita, yhteen aikaan ei meinanut edes maistua mikään. Jugurtti useimmiten menee, mehukeiton kanssa. Joskus hiilariton leipä päällisineen ja viikonloppuisin melkein aina munia & pekonia. Mysliä pitäisikin taas tehdä, niin saisi partiksen kanssa jotain rouskuteltavaa.
 
Hyh.

Mulle ei oo tänään maistunut mikään. Ei edes herkulliset aamiaismöttöset tai kaakao.. Tekee vaan pahaa aatellakaan pistävänsä mitään suuhun, eli oikeilla jälillä kai ollaan ketoosin suhteen. :D Syömishäiriötaustaista tällaset jutut vaan pelottaa aika paljon.

Ruokahalua odotellessa.
 
Tein eilen niitä mantelileipiä, ja niistä tuli ihan hyviä. Päälle voita, kalkkunaleikettä ja kurkkua :p
Söin yhden aamiaiseksi, kun kananmunaa ei aina jaksa. Lounaaksi paistoin niitä Lidlistä ostettuja cevapcicejä, päälle cheddar-juustoa ja lisukkeeksi paljon salaattia, kastikkeeksi tein taas partiksesta jogurttikastikkeen. Hyvää oli! Jälkkäriksi pala tummaa suklaata (81%) jota myös saa Lidlistä. Siellä on nykyään myynnissä myös kotimaista raejuustoa isommassa rasiassa. Voita unohdin ostaa paketin.
Nälkä hävinnyt aika lailla, onneksi. Koko alkusyksy mennyt mässäillessä hiilarihöttöä :ashamed:
 
Missäs kaikki muut on? :attn:
Viikko takana, ja lukuisia repsahduksia :ashamed: lauantaina pizzaa, sunnuntaina pullaa ja pikkuleipiä... ja kaiken kukkuraksi paino laski viikossa 1,6 kg!! Luulin että paino pysyisi samassa, kun tuli sorruttua monta kertaa. Leipää, riisiä, pastaa perunaa ym. en kuitenkaan syönyt yhtään. Nyt niskasta kiinni ja uuteen viikkoon =)
Tein tänään uuden satsin mantelileipiä. Yhdestä tein hampurilaisen, ne Lidlin kokolihapihvit on hyviä väliin! Lisäksi juustoa, salaattia ja majoneesia :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;22231655:
Hyh.

Mulle ei oo tänään maistunut mikään. Ei edes herkulliset aamiaismöttöset tai kaakao.. Tekee vaan pahaa aatellakaan pistävänsä mitään suuhun, eli oikeilla jälillä kai ollaan ketoosin suhteen. :D Syömishäiriötaustaista tällaset jutut vaan pelottaa aika paljon.

Ruokahalua odotellessa.
Kannattaako ketoosia tavoitella jos on tällainen tausta? Ja ihan kysyn mielenkiinnosta kun itsellänikin on.

Päivä Tukholmassa - risteily takana ja repsuhan siitä tuli. Nyt ajattelin tehdä mantelileipiä mutta sanokaahan te muut että miten saatte pidäteltyä ettette ahmi noita leipäsiä koko pellillistä päivässä? Pelkään että kun leipää on tultu syötyä paljon ennen ja noihan jäljittelee leipää aika hyvin käsittääkseni niin eikö tule himoa..
 
Viimeksi muokattu:
Ooo
Mantelileipäset on aika tuhtia tavaraa, niin ei niitä taida jaksaa ihan koko satsia kerrallaan vedellä... Vaan eipä kai haittaa kauheasti, vaikka johonkin himoon vetäisikin enemmän määrällisesti!?

Mä ilmottaudun repsahtajiin ihan totaalisesti myös! Mutta on ollut varsin rankkaa, olen ollut äitiä katselemassa sairaalassa (saattohoitoa jo :'(), niin ei ole jaksanut enää tuon syömisen kanssa niin kovasti olla tiukkana, syönyt sen mitä on pystynyt ja mitä on milloinkin ollut tarjolla.
 
Tsemppiä repsuille :)
Ja Ooolle muutenkin paljon jaksamista, sulla on isoja asioita mielen päällä.

Ajattelin tulla mainitsemaan tähän ketjuun "tyttöjen asiaa", kun nyt tän kanssa itse kamppailen..
:attn:
Eli jos olette huomanneet vuotohäiriöitä, se voi johtua ruokavaliosta/ketoosista ja kestää jonkun kuukauden ennenkuin hormonitasapaino löytyy. Ettäs tiedätte, että tällainenkin vippa on mahdollista :)
Lohdullista, että karppipalstalla oli paljon kokemusta asiasta ja ilmeisesti se tosiaan menee itekseen ohi.
Mun kohdalla tosin on edessä tarkempia tutkimuksia kun on häikkää muutenkin (pcos). Mutta mä en oikeasti tiedä, voinko mä mainita ketogeenisestä dieetistä lääkärille, jolta ajattelin kysyä clomifen-reseptiä...vai sanooko se heti että mun pitää lopettaa (enkä muuten lopeta..) :ashamed:

Nyt ajattelin tehdä mantelileipiä mutta sanokaahan te muut että miten saatte pidäteltyä ettette ahmi noita leipäsiä koko pellillistä päivässä?
Jos sen koko satsin ahmii, niin eihän se ole maailmanloppu. Silloin vaan on päivän hiilarit kutakuinkin täynnä :D Tosin mä mätän päälle niin paljon voita, juustoa, kinkkua ja meetua että kahden jälkeen olen täysi. Taikinaankin kannattaa laittaa reippaasti juustoraastetta.
 
No niin, saa nähdä mitä käy. Vedin hiilarit tappiin suunnitelmallisesti viikonloppuna ja nyt olen taas palaillut karppiruokiin. Toivon tosiaan, että paino hievahtaisi johonkin suuntaan. Huomaan että painon putoamisella on karppausmotivaatioon vaikutusta, vaikken painonpudotuksen takia niinkään karppaa.

Mä tein männä viikolla aivan sairaan hyvää mantelipitsaa tuosta leipästen ohjeesta sävelletyllä taikinalla. Viisi munaa siihen laitoin, reilusti juustoraastetta, mantelijauhetta ja leivinjauhetta. Paistoin pohjan kullankellertäväksi uunissa. Täytteeksi voissa ruskistettuja kanasuikaleita, kanojen sekaan pannulle purkki tonnikalaa, kermaa ja tilkka tomaattipyrettä, pinnalle metukkaa ja juustoraastetta. Oli muuten melkoinen herkku. :D Täytyisi vaan mitata nuo aineet ja laskea vähän ravintoarvoja, että tietäisi paljonko tuota kehtaa syödä kerralla.
 
Kannattaako ketoosia tavoitella jos on tällainen tausta? Ja ihan kysyn mielenkiinnosta kun itsellänikin on.
Niin, tuskin. Mulle tuli ketoosista muutenkin niin huono olo, niin päätin että syön vaan hiilaritietoisesti ja päivässä mutustelen vähän näkkäriä vatsan takia jne. Ja totta kai oon sitten alkanut syödä turkinpippureita. :ashamed: Pitää vaan rukata taas syömistavat uusiksi.

Tehtiin pari päivää sitten jääsuklaata Dzinnin tryffeleiden ohjeella (karppifoorumilta). Tuli tosi hyviä, vaikkakin vähän.. piparminttuisia. Pistettiin vahingossa varmaan kymmenkertainen määrä piparminttu-uutetta :LOL: eilen tein sitten oikealla ohjeella ja voi että kun tuli hyviä! Suklaahiiri sisällänikin tykkäsi, vaikka aiemmin en ois voinut kuvitellakaan syöväni sokeritonta suklaata. :rolleyes:
Pitää kokeilla noita mantelileipäsiä. Me tehtiin pitsaa vyötärönmetsästäjän pitsaohjeella, tuli melkeinpä parempaa kuin "oikealla" pitsapohjalla, eikä ollut edes vaikea tehdä. :)
 
"alibaba2"
Saanko liityä joukkoonne, olen todellakin aloittelija ja etsin omaa polkuani..Jotain tästä hetkestä eli olen 162 cm ja 71 kiloa ( Hui)

Olen nyt jättänyt leivät( 1tai 2 näkkäripalaa olen syönyt) perunan, pastat ja riisin..Mulla vaan tuppaa tulee ongelmia ruokalistan kanssa :) eli lasten parissa työskentelen päivät ja heille tarjotaan tottakai normaaliruokaa, Nyt olen aika paljon paistanut broiskua, lihapihvejä mutta välillä käy kovin tympimään, lisäksi sitten salaatti, kurkkua, raejuustoa, parsakaalia. välpalana sitten rahkaa kerman tai jugurtin kanssa mustikoita/mansikoita ( tiedän ei hyvä)

täältä varmaan saan vinkkejä kysellä luvan kanssa :) Ja nyt selaan pinoa että mitä olette kirjoitellleet.

Ainiin tavoite olisi - 5-7 kiloa
 
"alibaba2"
Jos minä aloittelija nyt laittaisin tähän omat tämän päivän syömiseni niin kehtaisiko kukaan kommentoida missä menee metsään

aamupala maustamatonjugurtti+rahka mustikoilla oisko sellanen 100g rahkaa 1,5 dl jugurttia ja 1dl mustikoita, 1 pienipyöreä ruis näkkäri juustoa 2 viipaletta ja 2 metukkaa

lounas oliviöljyssä paistettu broilerinleike maustettu valmiiksi, parsakaali, salaatti ja kurkku ja raejuustoa jonninverran

välipala maitorahkaa n.150g luraus kermaa ja mustikoita ihan vähän

Päivällinen ei viellä tietoa
 
Miksihän mun edellinen kysymys ei tullut esille koskaan

eli kokeneemmat kertokaapa mikä menee metsään tän päivän ruokalistassa

ap: yksi pienipyöreä ruis näkkäri juustoa 2 viipaletta, 2 metukkaviipaletta, maitorahkaa/jugurttia masutamatonta yht ehkä 250g ja hieman mustikoita


lounas n.120g broileria maustettua sellaista, parsakaalia salaattia raejuustoa

vp. maitorahkaa, puoldesiä kermaa ja vähän mustikoita

illallinen broileri n.130g haudutettuna kermassa lisäksi siinä samassa satsissa haudutettuna parsakaalia ja edelliseltä illalta jääneitä kebabin tähteitä joku 50g + salaattia ja kurkkua
 
Viimeksi muokattu:
Miksihän mun edellinen kysymys ei tullut esille koskaan

eli kokeneemmat kertokaapa mikä menee metsään tän päivän ruokalistassa

ap: yksi pienipyöreä ruis näkkäri juustoa 2 viipaletta, 2 metukkaviipaletta, maitorahkaa/jugurttia masutamatonta yht ehkä 250g ja hieman mustikoita


lounas n.120g broileria maustettua sellaista, parsakaalia salaattia raejuustoa

vp. maitorahkaa, puoldesiä kermaa ja vähän mustikoita

illallinen ei viellä tietoa
Rasvaa ihan tajuttoman vähän!
Kaloreita liian vähän.
Todella yksipuolista ruokaa.

=)

Nyt en ehdi enempää mutta joku viisaampi ehtii kertoa jotain muita vaihtoehtoja sulle. Mäkin myöhemmin.
 
Sapfo: kiitos :) Varmaan vähärasvaisuus tulee jo takaraivosta kun olen joskus painonvartijoissa ollut. ja minä oon oikeesti luullut et syön nyt rasvaa reippaasti paljon enemmän kuin ennen :D musta tuntuu et mä olen kerännyt kiloni leivällä ja sokerilla en niinkään rasvalla :(
 
Ooo
Tervetuloa alibaba2... Mäkin tuota rasvapuolta lisäisin, vaikka se on itsellekin se kompastus niukkuuden puolesta. Satsaisin leivänpäällisiin enemmän kun itse leipään. Koita vaihtaa näkkäri vaikka mantelileipäsiin, helppoa evästä ja aamupalaa. Ja helppo sekä nopea tehdä. Osta joku hyvä karppiruokakirja. Syö PALJON kasviksia, laita sekaan voita ja öljyä, kermaisia/smetanaisia lihapatoja ja keittoja on myös helppo tehdä. Jos haluaa extraa, niin esim. hiilariton.fi:n verkkokaupassa on kaikenlaista leipää ja pastaakin. Jugurtin lisukkeeksi sopii omatekemä mysli ja sokeriton mehukeitto.
Ja joo, liha kannattaa ostaa naturellina ja maustaa vasta itse. Jos löytyy kaupasta ja raaskii ostaa, niin vieläpä luomua.

Itsellä ollut parin viikon verran ruokavalio täysin sekaisin. Äitini menehtyi toissapäivänä, enkä ole syönyt paljon mitään. Ja se mitä olen syönyt on ollut melkein pelkkää hiilaria (eilen pitsaa ja leipää). Mutta en jaksa nyt tästä enempää ottaa stressiä, palaan ruotuun taas kun saa elämän raiteilleen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä yksi uusi karppaaja aloittelemassa uuden ruokavalion opettelua :) Painoa olisi pudotettavana hurjat 50kg, ainakin näin aluksi....kova urakka edessä mutta en ole aikataulua itselleni laatinut. Hiljaa hyvä tulee ja ei se haittaa vaikka nopeampaakin lähtisi. Ensiksi kysymys teille kokeneille karppaajille, paljonko hiilareita suurinpiirtein päivässä syötte? En ainakaan aluksi lähde edes tavoittelemaan 20g päivävauhtia, ajattelin että 40-50g olisi se sopiva tahti, liekkö tuolla paino lähtisi putomaan? Eilen oli siis eka päivä ja oli kyllä illalla äklö olo, tosi raskas ja oksettavakin, tuli vissiin syötyä liikaa rasvoja. Tänään ollut jo parempi päivä :)
 
karppikatti
Olin tossa vähän aikaa korkeammilla hiilareilla, n. 50-70 g päivässä ja makeanhimohan sillä määrällä iski. Päätin pitää totaalisen herkkulakon ja nyt oon viikon ollu ketoosissa. Ihana olo ja makeanhimo täysin poissa! (vaikka houkutuksia on ollu, esim. vieraat toivat paljon herkkuja kun kävivät kylässä enkä minä koskenut niihin vaan join kahvia kermalla ). Nyt alkaa vatsalihaksetkin näkyä kunnolla. Vielä viikon ajattelin jatkaa ja sitten lisää hieman perunaa. Ehkä joku 40 g hh/päivä vois sit olla sopiva. Pari kiloakin on lähtenyt vaikkei laihdutuksen tarvetta ole.
 
Ooo
Yksi tuttu kertoi kerran kyselleensä luomukanaa. Olisi saanut ostaa koko kanan tilalta, mutta kun sulkien nyppiminen ja koko homma olisi jäänyt itselle, niin jätti väliin. Huonohan Suomessa on tuo luomutarjonta, ihan lapsenkengissä, ja kallistakin. Harmi.
 

Yhteistyössä