Kiitos tsempistä
Mulla on tänään
selvästi parempi päivä ku eilen, hommasin Ketostixejä hoksasin, että ketoosi on päällä (jotain kasin pintaan stixin mukaan), vaikka eilen oloa kohentaakseni söin täytetyn patongin puolikkaan ja oon vedellyt noita satsumoita ihan huoletta. Ja pari palaa tummaa suklaata.. :snotty: Tänään olikin ruokana uskomattoman hyvää papu-jauheliha-hernemaissipaprika-sekoitusta turkkilaisella ja kurkulla höystettynä.
Ooo:n sienikastikkeet kuulostaa houkuttelevilta, harmittaa olla itse näin kranttu ruuan suhteen ja alkaa kananmunat ja pekonit jo iljettää kyllä miestäkin.
Lissu, musta tuntuu, että se avokado ei maistu mulle. Oon ehkä joskus sitä maistanut ja todennut huonoksi, mutta täytyy vielä varmistaa ja kokeilla uudelleen. Mantelit on tosi jees, niitä ja marjoja vois napostella enemmänkin!
Cheetah, löysin tämän selostuksen fiberhuskista ja muista vastaavista karppaus.infosta:
"
Fibrex: (pussissa lukee)
Fibrex hiutaleiden avulla on helppo lisätä ruokavalion kuitupitoisuutta. Fibrex-hiutaleet ovat sokeriijurikaskuitua, mutta eivät sisällä sokeria. Kuitupitoisuus on peräti 73%. Fibrexiä voi käyttää niin ruoanlaitossa kuin leivonnassakin. Leivistä tulee ihanan pehmeitä ja mehukkaita ja ne pysyvät kauan tuoreina. Voit käyttää Fibrexiä leipiin, kakkuihin, keittoihin, lihapulliin ja-murekkeeseen. Esim. korppujauhot voit korvata Fibrexillä.
FiberHusk (Psyllium/Visiblin ajaa saman): (pussissa lukee)
FiberHuskilla on erittäin suuri kyky imeä nesteitä ja turvota. sen avulla leivot hyvää ja mehevää tavallista tai gluteiinitonta leipää. Lisäämällä taikinaan fiberHuskia saat siitä helpommin leipoontuvaa ja kaulittavaa eikä se tartu käsiin. leivästä tulee mehevämpää ja vähemmän murenevaa.
Ksantaani: (purkissa lukee)
Ksantaani on hyydykeaine, jota valmistetaan bakteerikäymisen avulla sokeriliemestä. Ksantaani korvaa sitkon gluteenittomassa leivonnassa. Se antaa leivälle kuohkeutta ja rapean kuoren. Sitä käytetään myös sakeuttajana konditoriotuotteissa ja salaatinkastikkeissa. Ksantaani sekoitetaan jauhoihin"
Mantelijauhetta löytynee lähikaupan pähkinähyllyltä nimellä mantelijauhe, ei -jauho. Mun käsittääkseni sitä myydään vaan aika pienissä pusseissa.