karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22085903:
Syötkö minkä verran juustoa, raejuustoa, partaäijää? Maitotuotteet jumittaa ainakin, ja liian vähä rasva. Voisit tietty myös kokeilla tiputtaa hh:t alle 20 seuraavaksi viikoksi ja katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään...
Sentit kannattaa ottaa vaikka tissit, ylävatsa, alavatsa, persaus ja reisi. Kaverilla lähtee reisistä ja mulla lähti ylävatsasta.
Joku jumi mullakin on päällä, ketoilua on takana kohta 11 viikkoa ja stoppi tuli kolmisen viikkoa sitten..tosin joskus jumittaakin ja sitten lähtee taas, kun vaan on sitkeä.
Juustoja on tosiaan tullut syötyä aika paljon, etenkin leipäjuustolla olen herkutellut. Täytyykin jättää juustot vähäksi aikaa ja katsoa, miltä sitten näyttää. Rasvan määrästä ei voi olla kiinni, sitä on tullut nautiskeltua kyllä ihan riittävästi. :) E% suurin piirtein hh3%-p17%-r80%. Vaihtelee tietenkin päivästä riippuen vähän.

Tuota herkkupäivää/-tuntia olen miettinyt, mutten vielä viitsi pitää sellaista. Mulla lähtee niin herkästi kädestä tuollaiset: menee vähän pitkäksi, venähtää viikonlopuksi, sitten käyn vaa'alla, menetän toivon ja lopetan koko homman... Täytyy kokeilla sitten, jos ei tuo juustoista karsiminen auta.

Makrot ovat yhtäkuin hiilihydraatit, rasvat, proteiinit, alkoholi. Eli "isot" ravintoaineet. (mikrot eli pienet ravintoaineet ovat niitä kivennäisiä, vitamiineja ynnä muita hitusia.) Pidän itse sellaisen laskupäivän noin kerran viikossa, että merkkaan syömiset kiloklubiin ja tarkistan siten, että hiilarit ovat hanskassa ja syön riittävästi rasvaa. Proteiineja en ole hirveästi tarkkaillut, mutta täytyy jossain vaiheessa niidenkin määrä tarkistaa, jos ei jumi helpota muutamassa viikossa.
 
Ooo
Oon itse huomannut vaikeaksi nuo laskut ehkä siksi, että on vaikea arvioida paljonko joku syöty asia vaikkapa painaa, tai mitä kaikkea on yhdessä karppiomenapiirakan palassa... kun pitäisi ensin jaksaa kirjata kaikki aineet ja sitten vielä jakaa. Ehkä joskus kun mies olisi lapsen kanssa lomalla muualla ja olisi aikaa istua koneella ja väkertää päiväkirjalaskuria ;)
Tänään aamupalana juurikin tuollainen omenapiirakkaohjeella tehty muffini, juusto-meetwurstirulla, sekä siivu kotijuustoa. Ja teetä. Töissä pari kuppia jo kahvia :ashamed:
 
Lego
Hei liikutteko te tämän karppauksen ohella, ( siis lenkkeilette tms ) ?

Kun mietin että haluaisin ite aloittaa jokapäiväisen lenkkeilyn (päivisin lapsen kanssa reipasta kävelyä rattailla) ja iltaisin juostais lyhyttä lenkkiä näin alkuun kaverin kanssa. Mutta mahtaako onnistua tälleen ohella, että tuleeko niin kova nälkä siitä että karppaus menee ihan pieleen? :)
 
Hei liikutteko te tämän karppauksen ohella, ( siis lenkkeilette tms ) ?

Kun mietin että haluaisin ite aloittaa jokapäiväisen lenkkeilyn (päivisin lapsen kanssa reipasta kävelyä rattailla) ja iltaisin juostais lyhyttä lenkkiä näin alkuun kaverin kanssa. Mutta mahtaako onnistua tälleen ohella, että tuleeko niin kova nälkä siitä että karppaus menee ihan pieleen? :)
Lenkkeily ei vaikuta muhun milläänlailla (tai tietysti vaikuttaa, muttei ruokavalion kannalta :D), eikä myöskään kevyempi treeni. Niinä päivinä kun on rankkaa treeniä luvassa, syön yhden täysjyväleivän ja hedelmän noin tunti ennen aloittamista etten kuole jo lämmittelyissä :D mutta siis näinäkään päivinä mun hh:t ei mene yli 30g. Treenin jälkeen vedän protskua juomana ja tunnin päästä proteiinipitoinen ateria.
 
Viimeksi muokattu:
Noin 1 kk itse sovellettua karppausta takana, ja pari päivää sitten repsahdin Hesburgerin falafel-hampurilaiseen. Ei mennyt kuin 5 minuuttia niin sanoin ukolle että muistuta mua tästä öllöstä olosta jos toiste himoitsen tota hamppia :D Kyllä tunsi syöneensä vehnähöttöä, tosiaan! Maha tuntui tunkeelta ja oli muutenkin tönkkö olo ja hetipian tuli paskahätäkin.
 
Sangria
heippa! mäkin oon tässä nyt pariviikkoa karpannut lähinnä terveyden ja iho-ongelmien takia, toki vartalon kiinteytyminenkin olisi kiva juttu:) olen kuitenkin normaalipainoinen. on mulla kyllä painoa pudonnut sellaiset parikiloa, varmasti turvotusta tuo oli..ja mikä mahtavinta, mä huomaan jo mun ihon olevan paljon parempi ja tasaisempi kuin ennen. mulla on ollut huono iho teini iästä saakka mutta nyt se on paljon parempi jo! tää on kyllä ihan mun juttu, vehnät sun muut hiilarihötöt todellakaan sovi mulle, aina näytin raskaana olevalta:kieh: ja aina mulla oli nälkä ennen, nyt ei todellakaan ole enää, vaan kolme kunnon ateriaa riittää mainiosti, tosin välipalaa menee joskus. tänään oon syönyt aamupalaksi juustoleipäsiä ( niitä karppeja ) voin ja vihannesten kera, sekä kahvia kermalla:p päivällä syön varmaan haudutettuja vihanneksia auralihakastikkeen kera. karppiruoka on hyvää:p harmi kun en aikaisemmin tajunnut ryhtyä tähän!
 
Ooo
Niinpä, kyllä tässä sellaista pientä hurahtamismeininkiä meinaa väkisin tulla ja siksi varmaan karppaamattomat onkin vähän ihmeissään, että mitä ihmeen intoilua noilla nyt on :confused: Ja kun ne perinteiset ravintosuositukset istuu niin tiukassa, niin ammatti-ihmisillä kuin maallikoillakin. Iho on itselläkin selvästi parempi. Selkäkipukin on jäänyt, siihen on syynä varmaan ravinnon lisäksi myös tämä painon lasku. Pää ei särje enää kuin kuukautisia ennen, sekin on suuuuuri plussa entiseen verrattuna. Ja ah, karppiruoka on hyvää. Töissä oli salaattia ja kalaa tilli-kermakastikkeessa, naminami. Kotiin pitäisi vielä keksiä viikon ruokalistaa, iltapala on ollut aika nakkipainotteinen viime aikoina :ashamed:
 
"vieras"
JIPPII!!!! Tavoite saada 8 kg pois syyskuun aikana -saavutettu! :D

Ketoosissa on kiva olla, on virtaa, ei nälätä eikä tee mieli makeaa!

Nyt lisään liikuntaa ja ehkä hissukseen hiilareitakin. Saas nähdä missä mitoissa jouluna =)
 
Sangria
Menee taas nakkiostoksille, juustoa löytyy jo valmiiksi.
Ne juustoleipäset on myös hyviä kun pistää jo taikinaan aurajuustoa.
Olen nyt vasta innostunut taas leipäjuustostakin (hiukan viikunahilloa ilman lisättyä sokeria päälle) ja niistä piimäjuustoista/kotijuustoista.
juustoleipäsiin en ookkaan vielä auraa heittäny:p tohon nakki aura paistokseen sopii paistettu sipuli myös tosi hyvin tai mitkä vihannekset tahansa.
 
karppikatti
Hei liikutteko te tämän karppauksen ohella, ( siis lenkkeilette tms ) ?

Kun mietin että haluaisin ite aloittaa jokapäiväisen lenkkeilyn (päivisin lapsen kanssa reipasta kävelyä rattailla) ja iltaisin juostais lyhyttä lenkkiä näin alkuun kaverin kanssa. Mutta mahtaako onnistua tälleen ohella, että tuleeko niin kova nälkä siitä että karppaus menee ihan pieleen? :)
Mä sekä lenkkeilen että treenaan ja hyvin onnistuu vähillä hiilareilla. Treenaan 5-6 kertaa viikossa ihan kunnolla, eli lihaskuntoa ja juoksua. Lisäksi vaunulenkit ja hyötyliikunta. Hiilareita syön tällä hetkellä n. 50 g päivässä. Syön 3-4 kertaa päivässä.
 
Hei liikutteko te tämän karppauksen ohella, ( siis lenkkeilette tms ) ?

Kun mietin että haluaisin ite aloittaa jokapäiväisen lenkkeilyn (päivisin lapsen kanssa reipasta kävelyä rattailla) ja iltaisin juostais lyhyttä lenkkiä näin alkuun kaverin kanssa. Mutta mahtaako onnistua tälleen ohella, että tuleeko niin kova nälkä siitä että karppaus menee ihan pieleen? :)
Mulla ei puhti loppunut ketoosissakaan. Jaksoin käydä salilla ja lenkillä. Lapset pyörällä ja mä kävellen ja väliin hölkäten perässä... Mutta lisähiilarit urheilupäivinä ei varmaan olisi pahitteeksi. Ennen rehkintää joku hedelmä tms... Jos tuntuu, ettei jaksa.
 
Ooo
Nyt tämä kaipaa jotain tsemppausta lipsumiseen! Kahtena peräkkäisenä päivänä on ollut iltapäivällä kokous, jossa on ollut muka pakko syödä pala piirakkaa :ashamed: Eilen olikin ihan kamala olo, mahassa kiersi ja päässä tuntui kuin olisi flunssa tulossa. Sekin voi toki olla mahdollista, mutta epäilen enemmän noita piiraita. Eilen onneksi hikinen tanssitunti auttoi pahimmissa tunnontuskissa.
On ollut kiire, mies tehnyt ruokaostoksia, ja mitäs tekosyitä vielä, paljon kaikkea muuta mielessä. Tunnesyömisellä ennen itsensä huonoon kuntoon saattaneena tämä suruisa aika (äidin lähestyvä menetys) ei ole helppoa.
 
karppikatti
Mulla on nyt neljä täysin sokeriton päivä menossa. Hiilareita en siis muuten rajoita hirveesti, vaan syön esim. vähän perunaakin. Ei oo makeanhimo näkynyt, jotenkin extra hiilarit tyydyttää makeanhimon hyvin. Syön siis joku 50-70 g hiilareita päivässä. Painoa on lähtenyt 2 kg vaikken varsinaisesti laihdutakaan... Ja treenit kulkee hyvin.
 
Vihdoin sain luettua koko ketjun! Monta iltaa siinä vierähtikin.

Ilmoittaudun mukaan. Mä olen semmonen semikarppaaja. Olis varmaan pakko ryhdistäytyy että sais näille läskeille jotain tehtyä.

Semikarppaajalla tarkoitan sitä että en ole ollut ehdoton enkä juurikaan mitään laske. Joten eilenkin tuli sipsejä mätettyä (liikaa!!!). Nyt on pakastin ja jääkaappi täytetty karpeilla ruokaaineksilla, joten ei tarvi repsahdella. Lapselle ostan leipää, makaronia yms. Mutta leipää mun ei edes tee mieli. Peruna on mulla se mitä kuola valuen kaipaan.

Tänään sitten kärsitään eilisistä herkuista päätäsärkee ja kaamea turvotus. Ehkä tää tästä.

Tänään oon syöny "tortilloja", tortillaan virkaa toimitti salaatti. Oli viimeinen kerta kun ostan niitä valmiita tacomausteita! Itse saa paljon paremman makuista!

Ens viikolla syödään ainakin pestolohta (varmaan sen kukkakaalimuusin kanssa saatan höystää pinaatillakin), thaiwokkia, -salaattia, katkarapukeittoa yms.

Pudotettavaa ois 20 kg. Mutta pakko jaotella tätä projektia, eli kun kympin sais eka tippumaan niin olis oikeen jees :) Pituutta 158 ja painoa n. 80. Muutama kilo tippunu kun olen kuukauden päivät karppaillu (sillee semisti).

Painoa on nyt jumittanu se että päätin lopettaa tupakanpolton ja siitä johtuvia mielitekoja on tullu noudatettua liian orjallisesti, maitosuklaata, sipsiä jne on menny! Mutta tiedän että tämä tästä helpottaa! Nyt jo paljon vähemmän haluja ku alku viikosta!
 

Yhteistyössä