karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
karppikatti
Täällä myydään steviaa ilman katkeraa sivumakua! http://www.iherb.com/NuNaturals-NuStevia-White-Stevia-Powder-12-oz-340-g/4319?at=0 Itse en muuta steviaa pysty käyttämäänkään...

Itsellä on ollut parin kuukauden mittainen maitosuklaa-kausi, eli karppaus ei ole ihan onnistunut. Nyt olen taas palannut ruotuun :) Onneksi en ole kuitenkaan lihonnut, sillä muuten olen rajoittanut hiilareita. Ihan epäreilua että ei lihoo kun syö maitosuklaalevyn päivässä! Ennen lihosin niin helposti. Toisaalta haluan vielä kiinteytyä ja pudottaa rasvaprosenttia ja siksi päätin palata tiukemmalle linjalle.
 
Ooo
No joo, tuolla logiikalla ei kannata uskoa mitään mitä ei itse tee/näe/koe. En osaa makeutusaineitani itse valmistaa, niin on ostettava teollisesti tuotettua ja uskottava kuluttajana siihen mitä ymmärtää. Ei steviakaan itse lehtenä taida maistua kelvoliselta vaikka sen saisikin pihallaan kasvamaan, jotenkin sekin on välillisesti valmistettu käytettävään muotoon. Mutta ei jankata tästä, jokainen uskoo mitä tahtoo, välttelee niitä, jotka kokee vaaralisiksi ja syö sitä minkä kokee omalle keholleen sopivaksi. Uskon karppaamiseenkin, vaikka suurin osa maailmanväestöstä ehkä ei.

Aamupala on itsellä aika usein partajugu-sekoitukset. Perjantaina löysin ruohonjuuri-kaupasta sellaisen mukavan siemenrouhesekoituksen (mm. pellavan, unikon, kurpitsan, aurinkonkukan siemeniä, gojimarjaa), jota olen nyt käyttänyt (pari hiilaria parin ruokalusikallisen annoksessa). Tänä aamuna lisäsin vielä lusikallisen sokeritonta kirsikkahilloa. Aina syön jotain. Viikonloppuisin menee ne muna-pekoni-annokset, mutta arkena ei ole siihen aikaa. Joskus keitetty tai paitettu muna juustolla, joskus karppileivän siivu tuhdeilla päällisillä. Nyt olen syönyt vähän liian kevyttä ruokaa kun on ollut usein nälkä.
 
Ooo
Mites karppikatti tuo nu-stevian tilaukset, onko onnistunutta ulkomailta tilaus, miten toimii? Ei taida saada suomesta? Stevia olisi edulisempaa varmasti pitkällä tähtäimellä kuin tuo sukrin, kun määrät on pienempiä. Jotain hiilaria siihen oli lisätty, mutta jos annoksessa vain gramma, niin eihän se maata kaada.
 
Helekutti
No joo, tuolla logiikalla ei kannata uskoa mitään mitä ei itse tee/näe/koe....
Onpa harvinaisen ihmeellinen vastaus, sori vain. Okei, kaikkia ei ehkä edes kiinnosta miten mikäkin valmistetaan tai mistä mikäkin on peräisin mutta joku suodatin kannattaa kuitenkin pitää kun valmistajien/myyjien nettisivuja lukee. Ja varsinkin kun sitä tietoa levittää eteenpäin. Eikä kyse ole mistään tekemisestä/näkemisestä/uskomisesta vaan tietämisestä. Ja kyllä, stevian lehteä myydään ihan sellaisenaankin, kuivattuna ja jauhettuna. On ihan parin kertaluokan ero siihen että fermentoimalla tuotetaan jotain juttua jota sitten putsataan syötävään muotoon. Yhtä luonnollista kuin margariini.

Asiasta viidenteen, tässä lukemista illaksi: http://ec.europa.eu/health/reports/docs/health_glance_en.pdf

Tuosta näkee mm. sen kuinka terveitä me suomalaiset olemmekaan rypsiöljyinemme, ruisleipinemme ja rasvattomine maitoinemme. Etelämpänä Euroopassa voita, rasvaa yleensäkin ja lihaa kuluu tuplaten (ainakin tuplaten) eikä siellä mitään kokojyvää puputeta vaan vaaleaa leipää. Ja eletään terveenä ja pidempään kuin Suomessa. Jos ei jaksa lukea niin voi hypätä suoraan sivulle 29
 
Ooo
Höpsis tömpsis, ei kiukuttelua tänne, kiitos. Tontut kurkkivat ja saattavat tuoda vielä kostoksi pussillisen stevian siemeniä :xmas: Sen verran vielä jankkaan, että TIETO on uskomista, sitä vain päättää mitä "tietoa" uskoo. Tietoa se on ollut sekin, että on vältetty rasvaa kaiken maailman pahan aluksi. Sekin, että lihankasvatus ja -käyttö ei ole maailman ekologisuutta ajatellen kovin järkevää. Mutta hei, olen tehnyt valinnan, että syön silti lihaa ja rasvaa. Ja toki jaksan lukea ravinnosta, parehdyn tuohon linkkiisi joskus kun on paremmin aikaa. En kommentoi jankkaustyylillä enempää, sillä sitten loppuu tämän ketjun mukavuus (ollutkin ihmeen pitkään aika jankkausvapaa muusta sivustosta poiketen?).
 
Mielellään ei tähän ketjuun tälle palstalle välillä niin ominaista jankkaamista:)

Joulu tulee ja mulla ainakin alkaa suunpielet valua jo kun suunnittelen joulupöytää. Yllättävän paljon silleissä on hiilareita!
 
Viimeksi muokattu:
Ooo
Niin, olisko niiden sillien liemissä se sokeri aika vahvasti mukana?
Mä tein viime jouluna graavi- ja kylmäsavulohesta smetanan, kermaviilin ja punasipulin kanssa aika ihanan mössön, jota täytynee tehdä tänäkin vuonna. Itsessään ihan kelpo nautittavaa, mutta melkein vaatii perunan tai leivänpalan alleen ja sitten jo hiilareita tuleekin. Mutta eihän se maailmaa kaada, ohut siivu leipää tai yksi peruna. Imelletty perunalaatikko on myös herkku :ashamed:
Mutta tosiaan ajattelin, etten ihan kieltäydykään herkuista, onhan sentään joulu. Mun on tullut nyt muutenkin syötyä silloin tällöin leivänsiivu (jopa pulla!) ja paino oli silti parissa viikossa mennyt edelleen alaspäin; vain 400g, mutta alaspäin silti, vaikka pelkäsin paljon isompia lukuja ylöspäin. Eli mulla jo se, että suurimman osan aikaa katsoo nuo hiilarit auttaa kokonaisuutena, vaikka ajoittain menisikin ruokavalio sekaisin. Sekin on itselle suuri siunaus, ei tule sitä tavallisen diettiruokavalion paniikkia, missä yksi repsahdus romutti koko motivaation.
 
Mulla ongelma joulun suhteen ei ole se etten voisi syödä normia aattona vaan se että siitä tulee sitten helposti muutaman päivän repsu. Siksi aion yrittää olla karppilinjalle mahdollisimma pitkälle.

Paino viime perjantaista -700g! Vaikka söin pe-su kuin possu ja join joka päivä skumppaa.

Ehkä tämä elimistön järkyttäminen hiilareilla silloin tällöin toimii.
 
Ooo
Eilen tuli työpaikan joulukahveilla sorruttua leivonnaiseen. Illan hikinen ratsastustunti ehkä vähän vähensi morkkispisteitä.
Tänään aion tehdä keittoa. Kokonainen savukalkkuna tuli eilen taloon, siitä ahkerana pakastin lihoja ja keittelin luista liemiä. Liemeen vihanneksia ja vähän kalkkunanlihaa sekä kookoskermaa, niin a´vot, naminami. Rintafileet tulee joulupöytään possun seuraksi.
 
Ooo
Mukavaa joulun jälkeistä aikaa! Jos tuli sortumisia (niinkuin itsellä ainakin), niin eikun uuteen nousuun! Mutta kyllä siirappiset hiilarilaatikot vain maistuivat hyvältäkin. Ja muutamat konvehdit... Tänään pitäisi mennä ajatuksella kauppaan, että saisi taas kaappiin kunnon ruokaa.
 
Hei vaan :D Mä ainaki vedin kuin en olis koskaan hiilareita syönä :ashamed: Ehkä olis pärjännyt vähemmälläkin MUTTA nyt alkaa uusi aika.. Ekaksi tässä uuden vuoden alla ilman laskemista ja sit tiukka alle 20-15 hh:n määrällä. Pakko saada kaikki joulukilot heti pois.

Ja liikunta alkaa myös. Ainakin kerran päivässä tiukka lenkki mielellään juoksua. Uudenvuoden lupauksista tksi on se että 6kk ja paino alkais kutosella :D
 
Joo repsahdus tosiaan, taisipa upota suklaa jos toinenkin jos puhuttas ihan rasioissa sittenkin :( :( ja kaikki muu päälle. ja mittari näytti yli 70 kiva, kiva...ja tänäänkin on hiilareita mennyt kun ei ole meillä kukaan viellä kaupassa käynyt.....joten ei oo hirveesti valinnanvaraa tällähetkellä...jospa sit huomenna kävisi ja alkaisi palata ruotuunsa.....lenkille miusta ei oo mulla on keuhkoputkentulehdus ja poskiontelontulehdus päällä..
 
Lunatic
En oo jouluna miettiny mitä oon syöny, eli laatikoita söin ja eilen tein ranskalaisia ja lämmitin niitä nyt aamupalaks. Mut varmaan alotan taas normilinjalla kun arki koittaa.. en tiedä koska se koittaa.. ehkä huomenna.. mutta oikeesti vasta uuden vuoden jälkeen.
Suklaata en oo syöny ku pari geishaa.. että en oo makeita ainakaan vetäny kaksin käsin, kuten muina jouluina.
Taidan ruuaks keitellä kohta kukkakaalia ja seitiä.. ja tekee jo mieli partajugurttiakin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ooo
Kävin ihmettelemässä karppikatin suosittelemaa NuSteviaa... Kulosti hyvältä kaikki tuotteet, mutta mitkä postimaksut!! Meinasin tilata 30eurolla, niin postitus olisi ollut lähes 40e. Jäi sitten vielä tilaamatta. Koskahan näitä saisi Suomeen?
 
Kävin ihmettelemässä karppikatin suosittelemaa NuSteviaa... Kulosti hyvältä kaikki tuotteet, mutta mitkä postimaksut!! Meinasin tilata 30eurolla, niin postitus olisi ollut lähes 40e. Jäi sitten vielä tilaamatta. Koskahan näitä saisi Suomeen?
En tiedä mistä kävit katsomassa, mutta iherbistä jos tilaa niin kannattaa pitää määrä pienenä, silloin tilauksen postarit on vain 4 dollaria. Olisiko ollut n. 1,6kg se raja.
 
Ooo
No sieltä iherbistähän minä. Pienensinkin tilauksen vielä vain yhteen tuotteeseen ja se oli silti vielä 28e... Pitää joskus vielä ihmetellä uudelleen tai toivoa, että joku ottaisi Suomessakin tuotteita valikoimiin. Se vaniljastevia kuulosti ihanalta. Oletteko te tilanneet minkälaisia pakkauksia, millä nimellä? Siellähän oli jauhetta, nestettä ja tablettia...
 
Vaikeuksia katkaista tämä trippi jouluhiilarimaailmaan:x Että ottaa aivoon. On paha olo fyysisesti ja henkisestikin masentaa. Mutta mitä minä teen, jatkan anti-karppina.

Taas tuli muistutus että mulle ei sovi mitään poikkeamat tästä karppauksesta. Heti alkaa muija lipsua.
 
No sieltä iherbistähän minä. Pienensinkin tilauksen vielä vain yhteen tuotteeseen ja se oli silti vielä 28e... Pitää joskus vielä ihmetellä uudelleen tai toivoa, että joku ottaisi Suomessakin tuotteita valikoimiin. Se vaniljastevia kuulosti ihanalta. Oletteko te tilanneet minkälaisia pakkauksia, millä nimellä? Siellähän oli jauhetta, nestettä ja tablettia...
Mitä yritit tilata jos yksi tuote on noin painava? Kun me tilattiin juuri muistaakseni 11 tuotetta, ja tulee tuolla halvimmalla. Katsoithan kohdasta International Airmail sen hinnan?
 

Yhteistyössä