Ystävän häät + kateus ulkonäöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaasoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei tähän montaa vaihtoehtoa ole

a. Menet niinkuin lystäät ja haistatat morsiammen toiveille pitkät *******.
b. Kunnioitat morsiammen toivetta etkä varasta showta (hänen mielestään), vaan laittaudut nätisti juhlaan sopivalla tavalla, mutta hillitysti.
c. Loukkaannut toiveesta ja jätät kokonaan menemättä ja pistät välit poikki.

Sen siis kyllä ymmärrän, ettei laina-asussa halua mennä juhlimaan, en itsekään haluaisi toisen hameessa juhlia enkä muutenkaan lainaile kenenkään vaatteita...

Mutta josko joku kompromissiratkaisu löytyisi kuitenkin.

Jos ystävyytenne on oikeaa, olisi varmaan syytä keskittyä tässä vaiheessa (kun häätkin noin lähellä) jutustelussa enemmän siihen miksi morsian tuntee itsensä niin epävarmaksi kuin näihin kaason loukattuihin tunteisiin.

[QUOTE="vieras";28572609]Tästä samaa mieltä, ja AP ei ehkä ymmärrä mutta morsiammella saattaa olla heikko itsetunto ja kokee jäävänsä aina sinun varjoosi. Siksi toi nyt ei minusta ole ihan kohtuuton vaatimus jos voisit pukeutua vähän vaatimattomammin tai yksinkertaisemmin hänen häihinsä.

Ei ollut kyse vaatetuksesta mutta vähän samantyylisiä ongelmia oli omissa häissäni, kun eräs sukulainen olisi välttämättä halunnut esiintyä, ja en halunnut hänen esiintyvän.

Jos olette ystäviä ja hän on uskaltanut sinulle toiveensa esittää niin yrittäisin niitä noudattaa. Jos tuo puku mitä hän tarjoaa ei ole sinusta hyvä voisitteko yhdessä keskustella mitä muita vaihtoehtoja olisi? Varmasti niitä on muitakin kuin se yksi mekko.[/QUOTE]

Tässä mekkoasiassa naurettavinta mielestäni on se, että olen ostanut hänen häihinsä mekon jo viime talvena. Silloin sen jo hänelle näytin, ja morsian vaan nyökytteli että hyvältä näyttää. Nyt pitäisi -näin paria viikkoa ennen- ostaa uusi tai ottaa se, mitä hän kaapistaan tarjoaa. Mielestäni tämä on vähän kohtuutonta. Ja siis oma juhlamekkoni ei ole mitään hänen pukunsa rinnalla, joka on siis erittäin näyttävä ja aivan mieletön.

Itseäni hävettää mennä hänen juhliin sen näköisenä, koska olisin selvästi vieraiden joukossa todella alipukeutunut.

[QUOTE="A P";28572585]Olen kyllä varmasti itsevarmempi ja puheliaampi, mutta onko sillä HÄISSÄ väliä vaikka miehet lähestyisivätkin minua eikä morsianta itseään? Mielestäni ulkonäöllisesti olemme hyvin samalla tasolla, ellei morsian kauniimpi.

Yksinkertainen morsiamen ehdottama puku tuntuu ahdistavalta, koska se ei ole yhtään minun tyylinen, ei sitten tippaakaan. En todellakaan tuntisi oloani kotoisaksi siinä. Muut naisvieraat on siis pukemassa hyvinkin näyttävää vaatetta sinne, koska paikka ja juhla on todella pramea ja hieno.[/QUOTE]

No siinähän se tuli. Itsevarma, puhelias ja vimosen päälle puettu kaaso = vie show.

Anna tämän kerran ystäväsi loistaa ja kokea olevansa se kaunein paikalla vaikka sinä olet siellä. tehkää kompromissi ja etsikää yhdessä puku josta sinä tykkäät (muista rajoittaa) ja hänkin tykkää.

Mä en voi sille mitään- ja anteeksi jos loukkaa. Mutta minusta tuntuu että olet loukaantunut juurikin nyt siitä että et saa näytää niin tyrmäävältä kuin tahtoisit. Olen itsekin ollut kaasona niin että morsian valitsi meille vaatteet. Mikäs siinä. Tuskin itse olisi ko. pukua valinnut jos olisin saannut. Mutta kun se teki ystäväni onneliseksi tuona tärkeänä päivänä niin sitten se oli sen väärtti. Omat halut voi päiväksi heitää romukoppaan. Kun en mä korppikotkalta näyttänyt. En vaan siltä miltä noin tavallisesti näytän häissä.

Miksi sua muuten vaivaa sekin miten muut pukeutuu versus sinä? Että näytät kamalalta muihin verratttuna?? Et loistakaan joukossa helmenä? Ymmärtäisin jos ystäväsi käskisi sinun tulla juhliin verkkapuvussa tai farkuissa. Se ei toki sovi tyyliin...mutta kun hyvä ihminen siitä ei ole kyse.

Sanon suoraan - joskus ulkopuoliset huomaa seikkoja, tässä kohtaa sun kirjoituksista paistaa tiettyä "auraaa" jotka haluaisin sinun funtsivan tosissaan.

• Tykkää
Reactions: mamacita_
No onpas tilanne.
Mielestäni morsian ei voi vaatia tuollaista sinulta.
Vaatteet ja tyyli on jokaisen henkilökohtainen asia, on kotuutonta vaatia toista muuttumaan oman mielen mukaan tai vaikka kateuden vuoksi, oletteko koskaan kokeneet sitä kun olet ns. väärissä vaatteissa.
Ilmoita että arvostat häntä ystävänä ja hänellä ei pitäisi olla mitään hätää että joku muu olisi upeampi kuin hän hääpäivänään MUTTA sinä et voi omaa tyyliäsi muuttaa.

Olen siis ostanut jo häihin puvun, joka ostaessa kelpasi, mutta enää ei. Nyt pitää a) ostaa uusi b) ottaa se mitä hän tarjoaa.

Itseäni ahdistaa se ajatus, että olen juhlissa selvästi alipukeutunut, ketä ei ahdistaisi? En toki tiedä mitä kaikki on sinne päällensä laittamassa, mutta pukukoodi on huomattavasti juhlavampi kuin perinteisissä suomalaisissa kesähäissä. Jo aiemmin ostamani mekko ei ole mitenkään "tyrmäävä" tai ihmeellinen, mutta sellainen mistä itse kovasti pidän ja morsiankin piti vielä talvella..

En tiedä, olen itse todella, todella yllättynyt tästä pyynnöstä. Omissa häissäni ei olisi tullut mieleenkään pyytää tällaista asiaa vierailtani, ja tämä samainen ystäväni oli häissäni todella tälläytynyt viimeisen päälle.

olen kanssa aika samoilla linjoilla sen kanssa että on morsiammen päivä ja kaasona yrittäisin tehdä morsiammen mahdollisimman tyytyväiseksi sinä päivänä. Jos pyydettäisiin hillittyä juhlapukeutumista se olisi ihan ok.

Voithan jättäytyä kaason tehdävistä pois jos se oma juhlapukeutuminen on sinulle tärkeintä.
Silloin olisin tavallisena vieraana etkä morsiammen vieressä seisomassa.

[QUOTE="vieras";28572662]No onpas tilanne.
Mielestäni morsian ei voi vaatia tuollaista sinulta.
Vaatteet ja tyyli on jokaisen henkilökohtainen asia, on kotuutonta vaatia toista muuttumaan oman mielen mukaan tai vaikka kateuden vuoksi, oletteko koskaan kokeneet sitä kun olet ns. väärissä vaatteissa.
Ilmoita että arvostat häntä ystävänä ja hänellä ei pitäisi olla mitään hätää että joku muu olisi upeampi kuin hän hääpäivänään MUTTA sinä et voi omaa tyyliäsi muuttaa.[/QUOTE]

Tämä on juuri tätä minäminäminä. Yhtenä päivänä - siis yhtenäkään päivänä ei voi poiketa toisen vuoksi omasta tyylistä. VAAN MINÄ olen tärkein. MINUN pitää saada tuntea oloni kotoisaksi. Viiis veisata mitä ystäväni toivoisi. Tämän maailman omanapaisuutta korostaa tämäkin kommentti. Tässäkin varmasti olisi kompromissin paikka sen sijaan että korostetaan taas sitä itsekeskeistä tapaa.

Morsiammelle yksi päivä elämässä jolloin saa tehdä kuten haluaa. Ja kaasolle ah niin kamala päivä kun joutuu kerran luopumaan omasta tyylistään. Sen kerran elämässään..

Meneekä jonkun identiteetti rikki jos yhtenäpäivänä ei saa toteuttaa itseään? JOs meneee niin huono on kyllä itseluottamus ja itsetunto.

[QUOTE="A P";28572673]Olen siis ostanut jo häihin puvun, joka ostaessa kelpasi, mutta enää ei. Nyt pitää a) ostaa uusi b) ottaa se mitä hän tarjoaa.

Itseäni ahdistaa se ajatus, että olen juhlissa selvästi alipukeutunut, ketä ei ahdistaisi? En toki tiedä mitä kaikki on sinne päällensä laittamassa, mutta pukukoodi on huomattavasti juhlavampi kuin perinteisissä suomalaisissa kesähäissä. Jo aiemmin ostamani mekko ei ole mitenkään "tyrmäävä" tai ihmeellinen, mutta sellainen mistä itse kovasti pidän ja morsiankin piti vielä talvella..

En tiedä, olen itse todella, todella yllättynyt tästä pyynnöstä. Omissa häissäni ei olisi tullut mieleenkään pyytää tällaista asiaa vierailtani, ja tämä samainen ystäväni oli häissäni todella tälläytynyt viimeisen päälle.[/QUOTE]

Kenen mielestä alipukeutunut?Taitaa olla vaan sinun omasta mielestä kyse... Tiedätkö muka tarkaan kaikkien paikalle tulevien vaatetuksen? ET. Tiedät ehkä muutaman ystävän pukeutumisen mutta et muita.

Ehkäpä kaverisi ei uskaltanut vielä aiemmin sanoa asiata. Sulatellut asiaa, mutta on jäännyt selkeäsi vaivaamaan nyt häntä. JA uskaltautui viimein sanomaan. Mitäs jos sinun häissäsi joku toinen olisi aiheuttanut sinulle kurjan tunteen?? Olisitko toivonut että hän ei sitä sinulle tekisi tärkeänä päivänä?

Jos morsiamelle ottaa noin koville kaasoun upea ulkonäkö, niin olisi sitten valinnut kaasoksi jonkun toisen henkilön.

Jos itse olisin kaunis morsian (kuten ap kertoi morsiamen olevan) niin olisin vaan iloinen jos kaasonikin oliis kaunis ja näyttävä nainen :)

Alkuperäinen kirjoittaja itsekästä;28572678:
olen kanssa aika samoilla linjoilla sen kanssa että on morsiammen päivä ja kaasona yrittäisin tehdä morsiammen mahdollisimman tyytyväiseksi sinä päivänä. Jos pyydettäisiin hillittyä juhlapukeutumista se olisi ihan ok.

Voithan jättäytyä kaason tehdävistä pois jos se oma juhlapukeutuminen on sinulle tärkeintä.
Silloin olisin tavallisena vieraana etkä morsiammen vieressä seisomassa.

Mitä ihmettä?

Mitä te kaasoiltanne odotatte? Kaasoa voi kohdella kuin käskyläistä, jonka pitäisi pukeutua työvaatteeseen?
Tehän olette kuin siinä amerikkalaisessa ohjelmassa, että kaason voi vaikka talloa kun on päässyt kuningattaren alaisuuteen. :D

Johan tässä on tullut selväksi, että kaaso ei aio ylipukeutua vaan pukeutua mekkoon jossa viihtyy ja vain kutsun esittämällä tavalla, kuten muutkin vieraat.

Jos mulla olisi linjakas musta mekko joka on tyyliseni, niin en todellakaan laittaisi päälleni mustaa röyhelömekkoa kenenkään mieliksi. Sanoisin morsiamelle, että valitse, minä ja mekkoni omassa tyylissäni tai sitten ei. :)

• Tykkää
Reactions: Data
Minä en ymmärrä, että miksi on pyytänyt sinua kaasokseen, jos ei kuitenkaan halua sinun olevan oma itsesi vaan joku muu.

Minulle ei olisi omissa häissäni tullut mieleenkään sanella kaasolleni tuollaisia ehtoja pukeutumisesta tai mistään muustakaan. Jopa kustansin kaasolleni kampaukset ja meikit, jotta oltaisiin molemmat kauniina ja laitettuina. Kaasoni on erittäin hyvä ystäväni, enkä todellakaan olisi toivonut mitään muuta kun että hänkin näyttää häissäni tyrmäävältä.

valitsemasi mekko on mielestäni kyllä hieman liikaa, itsenäni haittaisi ainakin se että on kokopitkä, niikuin morsiammella yleensä on.

Tuon mekon nimikin kertoo jo tarpeeksi.. prom..

[QUOTE="Pinky";28572726]Minä en ymmärrä, että miksi on pyytänyt sinua kaasokseen, jos ei kuitenkaan halua sinun olevan oma itsesi vaan joku muu.

Minulle ei olisi omissa häissäni tullut mieleenkään sanella kaasolleni tuollaisia ehtoja pukeutumisesta tai mistään muustakaan. Jopa kustansin kaasolleni kampaukset ja meikit, jotta oltaisiin molemmat kauniina ja laitettuina. Kaasoni on erittäin hyvä ystäväni, enkä todellakaan olisi toivonut mitään muuta kun että hänkin näyttää häissäni tyrmäävältä.[/QUOTE]

Just tätä minäkin tarkoitin

050311_pippa_113264851110503174446.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja ystävän puolesta;28572681:
Tämä on juuri tätä minäminäminä. Yhtenä päivänä - siis yhtenäkään päivänä ei voi poiketa toisen vuoksi omasta tyylistä. VAAN MINÄ olen tärkein. MINUN pitää saada tuntea oloni kotoisaksi. Viiis veisata mitä ystäväni toivoisi. Tämän maailman omanapaisuutta korostaa tämäkin kommentti. Tässäkin varmasti olisi kompromissin paikka sen sijaan että korostetaan taas sitä itsekeskeistä tapaa.

Morsiammelle yksi päivä elämässä jolloin saa tehdä kuten haluaa. Ja kaasolle ah niin kamala päivä kun joutuu kerran luopumaan omasta tyylistään. Sen kerran elämässään..

Meneekä jonkun identiteetti rikki jos yhtenäpäivänä ei saa toteuttaa itseään? JOs meneee niin huono on kyllä itseluottamus ja itsetunto.

Siis oikeesti aikuiset ihmiset joiden mielestä morsiamen vaatimukset on ihan kohtuullisia, käsittämätön minäminä morsian, ihan samalla ajatuksella mitä sinä sanot on morsian minä minä keskeinen kun vaatii toiselta tulemaan häihinsä ns. mahdollisimman rumana. Kukaan järjellä toimiva itseluottamusta omaava ihminen ei niin tee, ja jos tekee niin ei siihen tarvitse alistua.

[QUOTE="vieras";28572725]Mitä ihmettä?

Mitä te kaasoiltanne odotatte? Kaasoa voi kohdella kuin käskyläistä, jonka pitäisi pukeutua työvaatteeseen?
Tehän olette kuin siinä amerikkalaisessa ohjelmassa, että kaason voi vaikka talloa kun on päässyt kuningattaren alaisuuteen. :D

Johan tässä on tullut selväksi, että kaaso ei aio ylipukeutua vaan pukeutua mekkoon jossa viihtyy ja vain kutsun esittämällä tavalla, kuten muutkin vieraat.

Jos mulla olisi linjakas musta mekko joka on tyyliseni, niin en todellakaan laittaisi päälleni mustaa röyhelömekkoa kenenkään mieliksi. Sanoisin morsiamelle, että valitse, minä ja mekkoni omassa tyylissäni tai sitten ei. :)[/QUOTE]

En kaasolta odota mitään käskyläistä, mutta minun mielestäni tässä episodissa morsiammelta on vaadittu jo aika isoa kynnystä edes ilmaista tämä asia kaasolleen. Selvästi siis asia vaivaa ja aiheuttaa ilmeisesti mielipahaa. Jos itse olisin kaasonu jollekkin ystävälleni ja he pyytäisivät tälläistä asiaa niin minulle se olisi ihan ok. Valitsisimme yhdessä sellaisen mekon jonka molemmat kelpuuttaisi.

Toki tässä tilanteessa kaasona varmasti pyytäisin sen uuden mekon ostamisen, kerta on jo yksi mekko ostettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävän puolesta;28572681:

Millainen ihminen vaatii kaveria näyttämään vaatimattomammalta kuin muut, juhlassa? :D Todella huonolla itsetunnolla varustettu.

Mielestäni on kohtuutonta vaatia sinua vaihtamaan pukua näin viime metreillä. Laitat puvun josta sovitte aiemmin, ja morsian saa vetää sitten herneen nenäänsä, jos viitsii.

Itsepä on morsian sinut kaasoksi pyytänyt. Tuskinpa olet ulkoisesti kamalasti muuttunut. ;)