Kaason lastenvahtiongelmat vaarana pilata häät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23365771]Kaason pitää siis vielä itse maksaa siitä, että hän "saa" juontaa häät ja osallistua "palavereihin"... vau :D[/QUOTE]

No täytyy olla sit aika saakelin vässykkä kaaso jos ei saa sanaa suustaan ja sanoo et sorry no can do..

Kaasoudesta saa kieltäytyä, sen saa lopettaa kesken jos homma näyttää vaikeelta. Tällä naisella on mies kotona ja hän vois kyllä käskyttää sen hoitamaan lapsia. Eri asia olis joku yh jolla ei lasten isää ole saatavilla tai muuta hoitopaikkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja tulihan se sieltä;23365822:
Tulihan se sieltä vaikka rautalangasta väännettynä :D eli nyt totuus olikin se että SINUN VARPAILLESI ON ASTUTTU :D
ehkä tämä kaaso on vaan parempi ja ehkäpä tottuneempi juontaja kuin sinä ja siksi olet ottanut noin nokkiisi :D
koita nyt pyyhkiä harmitus ja ylpeytesi ja vahdi sinä niitä lapsia jotta kaaso saa juontaa ja morsian kauniin juhlansa vai
HALUATKO MAHDOLLISESTI PILATA MORSIAMEN JUHLAN siksi kun sinun ylpeydelle ja kunnialle käy liikaa jos et saa juontaa :D :D

:D :D voi elämän kevät! ei kukaan ole kenenkään varpaille astunut, kun juontajaa ei ole lukkoon lyöty. tässä on kyse siitä, ettei tätä kaasoa voi lapsineen lavalle laittaa! tätä ei halua myöskään morsian.

Ei kukaan ole mitään muuttanut. Vieraat tuovat lahjoja rahana tai esineinä ja ne kompensoi ettei tartte pyytää sisäänpääsymaksuja ;)

Voi apua :O
Mitä jos jouku tuokin liian vähän rahaa tai liian halvan vaasin, kaisinä sitten menet sanomaan asiasta ettei syö tai juo häissä eikä kuuntele orkesteriakaan kun ei pulittanut pääsymaksua tarpeeksi me mikään hyväntekeväisyyslaitos olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23365828:
Hyviä white trash -häitä, en viitsi muuta enää kommentoida.

Muistakaa järjestää kännissä kissatappelu, joka päättyy tilityksiin ja halauksiin illan päätteeksi. Miten se Tuksu sanoikaan; glamouria.

Peesi. Ja tästä keskustelustakin löytyy hyviä vinkkejä draaman aineksiin. Toisaalta tämä voisi toimia myös hyvän tragikoomisen ohjelmanumeron runkona. ;)

[QUOTE="vieras";23365853]On... mieleeni ei vain putkahtanut työllistää heitä omilla juhlillani... pienten lasten äiteinä heillä oli muutakin puuhaa, kuin palaveroida häistä =)

Ai niin... juhlat eivät olleet lapsivapaat, vaan ystävien lapsetkin saivat osallistua juhlintaan :D[/QUOTE]

No mut tarkoitinkin sitä, että josko sinun "ystäväsi" pyytäisi sinua kaasoksi niin kokisitko sen itsesi "työllistämisenä"? Ei kuulosta minusta ystävyydeltä... Mutta kukin tavallaan.

[QUOTE="vieras";23365819]Morsiammella on myös sulhanen, miksi hän ei osallistu häiden suunnitteluun? Voisi vaikka hoitaa kaason lapsia palverien ajan =)[/QUOTE]

hän hoitaakin, pariskunnan omia lapsia...

No mut tarkoitinkin sitä, että josko sinun "ystäväsi" pyytäisi sinua kaasoksi niin kokisitko sen itsesi "työllistämisenä"? Ei kuulosta minusta ystävyydeltä... Mutta kukin tavallaan.

Jos käy töissä joka päivä ja hoitaa lapset & kotihommat, niin täytyy tunnustuu että hääpalaverit eivät oikein innosta työpalavereiden päälle. Jostain kumman syystä omien häiden järjestelyt onnistuivat aivan mainiosti sulhasen ja äiden avustuksella...

Mä toimin kaasona nyt neljättä kertaa. Mä en oo ikinä vaatinu mitään lastenhoitoapuja, tai vaatinut itselleni mitään. Olen järkännyt polttareita, ollut arkasteluapuna, suunnitellut hääohjelmaa, ollut etsimässä pukua, sovituksissa, ja hääpäivänä ollut morsion apuna.

Kyllä kun kaasoksi lupautuu niin pitäs tietää et siin saattaa joutua jotain tekemään, mutta toki tehtävät sovitaan morsion kanssa sitten erikseen.

Jos tietää jo etukäteen et se tulee olemaan lastenhoidon kannalta tehtävä mahdoton niin kannattaa jättää välistä.

Tässä on selkeästi kyse siitä, ettei ko. kaaso ymmärrä mihin kaikkialle ne lapset tulisi ottaa mukaan. Jos on jo suoraan sanottu, niin voitte miettiä joko kaasontehtävistä "poistamista", morsian voi selittää tämän valinnan esim. sillä perusteella, ettei ko. hlöllä selkeästikään ole aikaa kaasontehtäville nykyisessä tilanteessa ja ajattelee vain hlö:n parasta. (Kamalaa, että tuollaisia sohvaperunamiehiäkin löytyy, onneksi ei omasta takaa....)

Ja kaikille "ilmaistyöläisistä" ja muusta soopasta puhuville: Kuulostatte äärimmäisen katkerilta. Kaasoksi nimenomaan Päästään ja siitä ollaan yleensä otettuja! Se on myöskin vapaaehtoista, kaason tehtävistä Voi kieltäytyä, mikäli ei halua "ilmaistyövoimaksi"!! Kaaso on usein todella tärkeä ja läheinen ystävä morsiamelle ja kaasoksi valituksi tuleminen on jopa kohteliaisuus sinänsä.

Itse rakastan järjestelemistä ja vaikka minulla on 4kk ikäinen vauva, autoin mielelläni siskoni häiden järjestelyssä - "palavereissa" vauva oli mukana (isä oli myös mukana hoitamassa vauvaa) tai sitten kotona isän kanssa.. Tosin 4kk ikäinen on hieman eri kuin 5v ja 8v, jotka varmasti vaativat oman huomionsa. :)

Meillä niin minä kuin siskonikin teimme suurimman osan omiin häihimme - miehet osallistuivat jonkin verran ja molemmilla pariskunnan molemmat vanhemmat ovat osallistuneet niin järjestelyyn kuin kuluihin omien mahdollisuuksien mukaan. Samoin morsiusparin sisarukset ovat meillä osallistuneet jonkinverran (erityisesti kun me siskokset ollaan oltu toistemme kaasojakin :)) Kuuluttaja on ollut morsiamen isä, meillä kun isä on ollut otettu ko. tehtävästä ja tykkäsi kovasti.

Eikös bestmankin voisi tehdä jotakin? Itse olen huomannut, että kamalan usein sulhanen ja bestman ovat kovin sivussa hääjärjestelyissä - usein bestman kokoaa vain polttarit kasaan.. Juhlapaikan koristeluapuna, kuuluttajana... meillä miehet on jopa askarrelleet kutsukortteja ja nättejä tuli!

lapset 8v ja 5v, mutta vaativat keskimäärästä enemmän huomiota... jos morsian olisikin halunnut lapsivapaat häät niin olisiko hänen kuulut lastenhoito maksaa kaikille vieraille? Ihmeellinen ajattelutapa.

Kutsun voi esittää joko maija ja mikko meikäläinen, jolloin kutsuttu vain aikuiset
tai mikko meikäläinen perheineen, jolloin kutsuttu koko perhe.
Myöskään ei tarvi miettiä miten kukin järjestää lapsenvahtinsa.
Ylellisyyttä häissä on lastenhoitopalvelu. Lapset mukana vain ruokailun ja kahvin muuten ovat lastehoitajien hellässä huomassa.

Paraskin sanomaan :laugh:
itselläsi ei ole pokeria puhua toisen aikuisen ihmisen kanssa tuosta ongelmasta vaan tulet tänne vinkumaan, no kertoohan se tietysti jotakin ..meinaan sinusta :laugh:

Ja sinulla on pokeria kommentoida näin, vaikket ole edes lukenut ketjua tai sitten luetunymmärtämisessä on ongelmaa. Ap sanoi, että asiasta on kyseisen henkilön kanssa puhuttu suoraan, vaan ei apua...

Kuulostaa ihan yhdeltä tutulta vapaaehtoistyökuvioista, joka raahaa joka kokoukseen vapaasti kasvatetut tarkkaavaisuushäiriöiset lapsensa mukana ja haalii ihan itse ja vapaaehtoisesti itselleen tehtäviä, joista valehtelematta ainakin 9 kertaa kymmenestä tekee sitten oharit viime hetkellä jonkun osapuolen sairastumiseen vedoten tai sitten ihan vaan koska "lapsiani ei huvitakaan tulla" tai "lapset eivät viihdykään siellä". Itseasiassa lasten iätkin taitaa täsmätä...

Mä en millään kykene ymmärtämään, miksi tuollainen ihminen edes tulee paikalle vapaaehtoisesti tarjoamaan työpanostaan, kun lasten takia hän ei kuitenkaan pysty oikeasti tekemään mitään ja toisekseen paikallaolollaan lapset sabotoivat kokoukset ja pahimmillaan yhdistyksen järjestämät tapahtumatkin riehumisellaan kaikilta muiltakin. Jos se kaipaa seuraa tai tekemistä, menisi jonnekin mammakerhoon jos ne lapset on kerran pakko raahata aina mukana ja niiden on vielä saatava mellastaa ihan miten tykkäävät.

Uskon, että ap:lla on nyt tämä sama ongelma, ei se, että ap kokisi kaason hyppivän varpailleen. Kaasous on kuitenkin aivan vapaaehtoista ja tuossa tilanteessa varmasti jokaikinen ymmärtäisi ja olisi jopa hyvillään, jos ihminen tajuaisi itse luopua tuosta tehtävästä, jota hän ei kykene hoitamaan.

[QUOTE="vieras";23366598]Kuulostaa ihan yhdeltä tutulta vapaaehtoistyökuvioista, joka raahaa joka kokoukseen vapaasti kasvatetut tarkkaavaisuushäiriöiset lapsensa mukana ja haalii ihan itse ja vapaaehtoisesti itselleen tehtäviä, joista valehtelematta ainakin 9 kertaa kymmenestä tekee sitten oharit viime hetkellä jonkun osapuolen sairastumiseen vedoten tai sitten ihan vaan koska "lapsiani ei huvitakaan tulla" tai "lapset eivät viihdykään siellä". Itseasiassa lasten iätkin taitaa täsmätä...

Mä en millään kykene ymmärtämään, miksi tuollainen ihminen edes tulee paikalle vapaaehtoisesti tarjoamaan työpanostaan, kun lasten takia hän ei kuitenkaan pysty oikeasti tekemään mitään ja toisekseen paikallaolollaan lapset sabotoivat kokoukset ja pahimmillaan yhdistyksen järjestämät tapahtumatkin riehumisellaan kaikilta muiltakin."

Juuri näin, kaikki eivät vain tajua että heidän pikku kullanmurunsa eivät valitettavasti olekaan tervetulleita tai toivottuja aina ja kaikkialle. Jonkin erityisen syyn vuoksi järjestetyt aikuisten tapaamiset tmv. eivät todellakaan ole synonyymi lastenkutsuille.

Mulla nousee karvat pystyyn näistä nykyajan suureellisista häistä jotka vaativat kymmenien ihmisten jakamattoman huomion puolen vuoden ajan jotta morsian saa olla prinsessa yhden (WTF, vain yhden päivän, johan sitä on jo puoli vuotta paapottu..!!) ajan. Ikään kuin kellään ei olisi omaa elämää ollenkaan.

Just näin. Ja asian vierestä: en voi tajuta sitä, että pidetään "lapsivapaita" häitä. Ei ihme, että monet suomalaiset on sosiaalisesti täysin pihalla. Lapsena ei päästä mihinkään, missä on "aikuisten juttuja". Sitten ihmetellään, miksi nuoriso kännää keskenään kaduilla 11-vuotiaasta lähtien ja käyttäytyy kuin villieläimet.

[QUOTE="jebu";23366847]Just näin. Ja asian vierestä: en voi tajuta sitä, että pidetään "lapsivapaita" häitä. Ei ihme, että monet suomalaiset on sosiaalisesti täysin pihalla. Lapsena ei päästä mihinkään, missä on "aikuisten juttuja". Sitten ihmetellään, miksi nuoriso kännää keskenään kaduilla 11-vuotiaasta lähtien ja käyttäytyy kuin villieläimet.[/QUOTE]

Mä olen lapsuuteni aikana käynyt ehkä kolmissa häissä. En usko, että niiden väliin jääminen olisi aiheuttanut milläänlailla korvaamatonta menetystä kasvatukseni suhteen.

En myöskään usko, että käytöstapojen oppimistani on mitenkään palvellut se, että äitini on olosuhteiden pakosta joutunut raahaamaan minua mukanaan pitkästymään sekä töihinsä että myös luottamustoimiin liittyviin kokouksiin.

Kyllä ne käytöstavat opitaan pääasiassa ihan siellä kotona perheen parissa.

Siis oikeesti... Palaverejä. Nyt jo useampia. Anna mun kaikki kestää.

Kuulostaa kyllä melkoisen suureelliselta. Mitä ihmettä pitää kuukausikaupalla palaveerata "kokouksissa"? Sitten häät ovat kuitenkin sitä samaa huttua kuin kaikilla muillakin. Eikä siinä mitään, vakiintunut "sakramenttihan" kyseessä onkin.
Ihan älytöntä, kun yritetään nokittaa maailman kaikki muut häät ja seurauksena kaikenmaailman tyhjänpäiväisiä "kokouksia" kuukausittain.

Yhteistyössä