Kaason lastenvahtiongelmat vaarana pilata häät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos kokouksia on ollut nyt 5kpl ja ne alkaneet viime marraskuussa ei mielestäni ole edes liikaa...

Mihin niitä "kokouksia" tarvitaan? Mitä niissä kuuluu juorita tai hakkua?
Mietin vain kun itse en välittänyt juorukerhoa pitää vaikka minullakin kaaso oli, hoidimme s.postilla tai nopsaan puhelimella.
Ja ajatelkaas en tarvinnut edes kaasoa hääpuku sovitukseen :O Eikös se kuitenkin minun päälle tule ;)

Tähän sopii sanonta "sitä saa mitä tilaa". Eikös morsian tuntenut kaason tapoja entuudestaan? Tulivatko lapset yllätyksenä? Tässä olisi kai rehellisen kasvotusten käydyn keskustelun paikka. Toiveet ja odotukset kannattaisi varmaan miettiä etukäteen ja sanoa ne ääneen.

[QUOTE="vieras";23365612]Ehdottomasti ärsyttävämpiä ovat monet morsiamet... joiden elämän tärkein päivä työllistää muita, joille se päivä ei ole edes toiseksi tärkein.[/QUOTE]

No tässäkin tapauksessa morsian oli suunnitellut ap:n kanssa häät ja juontojärjestelyt, mutta tämä äiti-ihminen oli itse halunnut ottaa juontovastuun. Mielestäni EI ole mitään nirppanokkaista bridezillailua jos toivoo, että häitä juontavan ihmisen huomiosta ei juontohetkellä mene suurin osa omien lavalla riehuvien pentujen huomioimiseen. Ihan joka tilanteessa ei voida vetää esiin hirviömorsian-korttia.

no jos kokouksia on ollut nyt 5kpl ja ne alkaneet viime marraskuussa ei mielestäni ole edes liikaa...

No hyvä sulle. Mä en suostuisi ja en ikinä velvottaisi ketään suostumaan. Jollekin se voi olla liikaa, kuten sille oletettavasti kotona olevalle äidille. Mietippä sitä rahamäärää jonka se olisi jo joutunut hakkaamaan lapsenvahdille vain ja ainoastaan ystävänsä häiden suunnittelupalavereiden takia, ei riitä satanen ja eikä toinenkaan edes noilla taksoilla. Sillä saa jo aika monta maitolitraa..

[QUOTE="kahden äiti";23365672]No tässäkin tapauksessa morsian oli suunnitellut ap:n kanssa häät ja juontojärjestelyt, mutta tämä äiti-ihminen oli itse halunnut ottaa juontovastuun. Mielestäni EI ole mitään nirppanokkaista bridezillailua jos toivoo, että häitä juontavan ihmisen huomiosta ei juontohetkellä mene suurin osa omien lavalla riehuvien pentujen huomioimiseen. Ihan joka tilanteessa ei voida vetää esiin hirviömorsian-korttia.[/QUOTE]

Miksi morsian ei suunnittele sulhasensa kanssa häitä?
Tässä vain kauhistellaan miten yhden kaason mies ei vahdi lapsi sen aikaa, että kaaso voi suunnitella toisen häitä.

Käsittäisin, että jos on kyse kaasosta, on kyse hyvästä ystävästä. Jos taas on kyse ystävästä niin luulisi, että sille voisi sanoa asian ihan suoraan? Kyllä minä ainakin voin sanoa ystävilleni asiat ihan suoraan. Minä olen 2 lapsen yh ja niines vaan olen kaasona toistamiseen vuoden sisään. Mun mielestä on ihanaa suunnitella häitä ja olla apuna, kun mun elämässä ei oo muuta sisältöä kuin lapset :D Enkä kyllä ole ottanut lapsia mukaan mihinkään suunnitteluihin... Toisissa häissä oli lapsenvahteja omasta takaa, joten lapset olivat mukana. Tulevissa ei ole, joten lapset jäävät kokonaan pois, että voin keskittyä kaason tehtäviini. Ei ne lapset tajua, mistä jäävät paitsi :)

Kaasolle on sanottu ja syyt miksi ei haluta hänen lasten osallistuvan palavereihin joita on siis ollut noin kerran kuussa ja nekin mennyt aina pieleen niiden lasten takia. Tässä lähinnä etsitään keinoja miten saada ihminen ymmärtämään, kun ei suora puhe ole auttanut...

lapset 8v ja 5v, mutta vaativat keskimäärästä enemmän huomiota... jos morsian olisikin halunnut lapsivapaat häät niin olisiko hänen kuulut lastenhoito maksaa kaikille vieraille? Ihmeellinen ajattelutapa.

Älä muuta asiaa toiseksi. Kaasolle kuuluu maksaa. Ihan jo palkaksi ilmaistyöstä.

Käännetään asia näin; kuuluuko häävieraiden kokata oma ruokansa? Entä osallistua koristeluun ja siivoamiseen? Ei. KOska ilmaistyö ei ole häiden idea; ei kaasonkaan kohdalla. Sitä vaivaa ja aikaa KUULUU hyvittää.

Jos morsian vaatii tietynlaiset tai väriset puvut niin tottakai hänen kuuluukin ne maksaa ja jos morsian on pyytänyt kaasokseen ihmisen jolla pienet lapset niin hänen nyt vaan täytyy tajuta että hänen se lastenhoito kuuluu maksaa, ime tyyli että kaikki heti mulle nyt ilmaiseksi vaan.

ei pidä paikkaansa:D Morsion ei kuulu maksaa kenenkään lastenhoitoa.

Kaasolle on sanottu ja syyt miksi ei haluta hänen lasten osallistuvan palavereihin joita on siis ollut noin kerran kuussa ja nekin mennyt aina pieleen niiden lasten takia. Tässä lähinnä etsitään keinoja miten saada ihminen ymmärtämään, kun ei suora puhe ole auttanut...

Kehtaisitko sinä sanoa suoraa että sori nyt mutta en voi suostua toiveeseenne lapsivapaasta palaverista siksi että mulla ei ole rahaa lapsenvahtiin. Nii-iin, oletteko nyt ihan varmoja että olette ajatelleen asiaa kaikkien osapuolten kantilta. Ja siitä työasiasta, ehkä hän on kipeästi työtä vailla...

Tämä menee hiuksien halkomiseksi. Jos kyseessä lapsivapaat häät, ei makseta kenenkään lastenhoitoa.
Jos kaason lapsille haluaa kiitoksena järjestää hoitajan, mikä ettei.

Viimeksi muokattu:
Siis jopa on ihme vastauksia! En mä ainakaan koe kaasona olevani mikään ilmaistyöläinen tai odota ystävältäni mitään korvausta siitä! Minä olen otettu, koska minut on valittu kaasoksi ja autan mielelläni, niinkuin minun ystävänikin auttavat minua, jos tarvitsen apua.

Minä kyllä veikkaan, että tämä korvauksia vaativa ilmaistyöläisestä puhuja on yks ja sama tyyppi. Ei kai moni ihminen voi ajatella tuolla tavalla kaasosta?

[QUOTE="vieras";23365702]Miksi morsian ei suunnittele sulhasensa kanssa häitä?
Tässä vain kauhistellaan miten yhden kaason mies ei vahdi lapsi sen aikaa, että kaaso voi suunnitella toisen häitä.[/QUOTE]

Tämä nyt ei liity alkuperäiseen ongelmaan mitenkään. Edelleenkin ongelman ydin on selvästi se, että tämä yksi äiti tuppautuu esimerkiksi juontotehtäviin, muttei ymmärrä että niitä lapsia ei voi ihan mihin tahansa ottaa mukaan. Kuten juurikin lavalle juontamaan toisten häätilaisuutta. Kaaso olisi voinut hyvin kieltäytyä kunniasta perhesyihin vedoten.

[QUOTE="kahden äiti";23365672]No tässäkin tapauksessa morsian oli suunnitellut ap:n kanssa häät ja juontojärjestelyt, mutta tämä äiti-ihminen oli itse halunnut ottaa juontovastuun. Mielestäni EI ole mitään nirppanokkaista bridezillailua jos toivoo, että häitä juontavan ihmisen huomiosta ei juontohetkellä mene suurin osa omien lavalla riehuvien pentujen huomioimiseen. Ihan joka tilanteessa ei voida vetää esiin hirviömorsian-korttia.[/QUOTE]

Näin on, tällä kaasollakin oli jo tiedossa että minä mahdollisesti juonnan häät ja siitä huolimatta kaaso sanoi joku aika sitten että hän voisi ne juontaa!!!

No hyvä sulle. Mä en suostuisi ja en ikinä velvottaisi ketään suostumaan. Jollekin se voi olla liikaa, kuten sille oletettavasti kotona olevalle äidille. Mietippä sitä rahamäärää jonka se olisi jo joutunut hakkaamaan lapsenvahdille vain ja ainoastaan ystävänsä häiden suunnittelupalavereiden takia, ei riitä satanen ja eikä toinenkaan edes noilla taksoilla. Sillä saa jo aika monta maitolitraa..

Lapsilla on myös isä joka ei muuta tee kotona ku makaa sohvalla...

[QUOTE="vieras";23365771]Kaason pitää siis vielä itse maksaa siitä, että hän "saa" juontaa häät ja osallistua "palavereihin"... vau :D[/QUOTE]

Sulla ei oo vissiin ystäviä?

Kehtaisitko sinä sanoa suoraa että sori nyt mutta en voi suostua toiveeseenne lapsivapaasta palaverista siksi että mulla ei ole rahaa lapsenvahtiin. Nii-iin, oletteko nyt ihan varmoja että olette ajatelleen asiaa kaikkien osapuolten kantilta. Ja siitä työasiasta, ehkä hän on kipeästi työtä vailla...

No eiks täl naisella oo mies kotona joka on lasten isä! Senhän ne lapset kuuluis hoitaa..

Näin on, tällä kaasollakin oli jo tiedossa että minä mahdollisesti juonnan häät ja siitä huolimatta kaaso sanoi joku aika sitten että hän voisi ne juontaa!!!
Tulihan se sieltä vaikka rautalangasta väännettynä :D eli nyt totuus olikin se että SINUN VARPAILLESI ON ASTUTTU :D
ehkä tämä kaaso on vaan parempi ja ehkäpä tottuneempi juontaja kuin sinä ja siksi olet ottanut noin nokkiisi :D
koita nyt pyyhkiä harmitus ja ylpeytesi ja vahdi sinä niitä lapsia jotta kaaso saa juontaa ja morsian kauniin juhlansa vai
HALUATKO MAHDOLLISESTI PILATA MORSIAMEN JUHLAN siksi kun sinun ylpeydelle ja kunnialle käy liikaa jos et saa juontaa :D :D

Tietenkin saa maksaa mitä tykkää, mutta pakko ei ole.
Jos on pyytänyt kaasoksi henkilön, luulisi tietävän myös mahdollisen lapsikuvion.
Kannattaisi varmaan kysyä suoraan voisiko asiassa olla avuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23365718:
Älä muuta asiaa toiseksi. Kaasolle kuuluu maksaa. Ihan jo palkaksi ilmaistyöstä.

Käännetään asia näin; kuuluuko häävieraiden kokata oma ruokansa? Entä osallistua koristeluun ja siivoamiseen? Ei. KOska ilmaistyö ei ole häiden idea; ei kaasonkaan kohdalla. Sitä vaivaa ja aikaa KUULUU hyvittää.

Ei kukaan ole mitään muuttanut. Vieraat tuovat lahjoja rahana tai esineinä ja ne kompensoi ettei tartte pyytää sisäänpääsymaksuja ;)

Hyviä white trash -häitä, en viitsi muuta enää kommentoida.

Muistakaa järjestää kännissä kissatappelu, joka päättyy tilityksiin ja halauksiin illan päätteeksi. Miten se Tuksu sanoikaan; glamouria.

Yhteistyössä