Ystävän häät + kateus ulkonäöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaasoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauhea morsian!!! Morsian on tuossa se MINÄ MINÄ MINÄ. Jos hän on pukusi hyväksynyt niin eihän noin voi käyttäytyä.
En ymmärrä näitä häitä, joissa vedetään noin överiksi muiden pomputtelu.

[QUOTE="A P";28572706]Tämä ei ole sama mekko, mutta hyvin samantyylinen:

http://image.dhgate.com/albu_331875986_00-1.0x0/2013-sweetheart-neckline-orange-long-prom.jpg

Omassa mekossani on olkaimet ja väri ei ole noin kirkas.

Tuntemistani naisvieraista melkein kaikki laittaa iltapuvun.[/QUOTE]

Kaunis mekko, ei mitenkään liian pramea tms. Jos on yläosasta noin avoin, niin laittaisin kevyen harson kirkkoon hartioille. En peittääkseni itseäni, vaan ihan yleisen tavan vuoksi.
Pituus määräytyy tietysti kutsussa ja ymmärsin, että olet sen huomioinut.

Nyt ap järkikulta käteen. Ystäväsi alkaa olemaan hermona ja morsiamet ovat yleensä aika sekopäisiä ennen häitä, joten muista ettet tällä hetkellä keskustele enää normaalisiti käyttäytyvän ystäväsi kanssa ja joudut suhtautumaan häneen kuin rauhoitteleva äiti hysteeristä lastaan. Älä siis lähde vänkäämään puvusta.

Ehdotan, että menet ystäväsi luokse ja sovitat mekkoa. Samalla kysyt onko hän aaaaivan varma, että haluaa kaason olevan niin epäedustavan näköinen vai olisiko sittenkin järkevämpää edustaa morsianta kauniissa asussa. Yksi syy, että olet kaasona on varmasti myös edustavuutesi ja voin vannoa, että jos laahustat paikalle itsellesi vieraissa kamppeissa muuttuu käytöksesi yhtä lailla surkeaksi. Morsiamen kannalta nolo juttu ja joku kysyy vielä häneltä, etteikö hänellä ole parempaa seuraa ollut valita kaasoksi.

Totta hemmetissä häissä näytetään näteiltä ja on tyhmää morsiamelta olettaa, että muut pukeutuvat säkkiin helpottaakseen hänen epävarmaa oloaan pääroolissa. Aivan naurettavaa, joten koeta saada hänet ottamaan pari tujausta väkevämpää ja rauhoittumaan.

Koeta jaksaa kaasona. Ei helppo homma, mutta jotkut ihmiset eivät hallitse itseään juhlien alla ja olen työni puolesta nähnyt niin älyttömiä tempauksia ennen kuin juhlat alkavat ja tämä sinun tapauksesi on vielä lievästä päästä. Ota tilanne haltuun ja pukeudut juuri niin kuin aiotkin. Olet hieno kaaso, että välität miltä näytät ystäväsi häissä. Toki, jos olet ylipukeutuja, vältä sitä, mutta kirjoituksestasi päätellen vaikutat huomaavaiselta kaiken aikaa.

valitsemasi mekko on mielestäni kyllä hieman liikaa, itsenäni haittaisi ainakin se että on kokopitkä, niikuin morsiammella yleensä on.

Tuon mekon nimikin kertoo jo tarpeeksi.. prom..

Eikö kellonaika kerro saako puku olla minkä pituinen? Muutenkin onko lyhyempi vähemmän tyrmäävä?
Spring-bridesmaid-dress-choices-wedding-plan-ideas.jpg

Tuo ap:n laittama puku on mielestäni varsin arkinen iltapuvuksi, ei mikään erityisen hieno.

[QUOTE="vieras";28572864]Kun on vaikea olo niin ei näytä niin kauniilta. :D

Myöskin se, että juhlien alla alkaa hämmentämään tilannetta, kohtuuttomilla vaatimuksilla, saattaa vaikuttaa samoin. Mutta sehän on morsiamen tavoite.[/QUOTE]

Niin kai se olikin. Kieltämättä tuntuu nyt todella kurjalta ja koko hääinnostus laski melkolailla. En tiedä vieläkään mitä tuon pukeutumisasian suhteen teen, mutta vähän tuli sellainen lässähtänyt olo tästä asiasta..

[QUOTE="vieras";28572864]Kun on vaikea olo niin ei näytä niin kauniilta. :D

Myöskin se, että juhlien alla alkaa hämmentämään tilannetta, kohtuuttomilla vaatimuksilla, saattaa vaikuttaa samoin. Mutta sehän on morsiamen tavoite.[/QUOTE]

No niinpä. Ilmeisesti morsian todella tuntee itsensä epävarmaksi aloittajan rinnalla..

EIkös sen hääetikettikin sano, että kaasojen ja muiden naisvieraiden ei tulisi kilvoitella asuillaan ja kampauksillaan morsiamen kanssa?? Eli ihan ymmärrettävää minusta, kyllähän se on sen morsiamen päivä eikä kaason ja ap:n pitäisi nyt vaan tyytyä siihen sivurooliin!

[QUOTE="huom";28572994]EIkös sen hääetikettikin sano, että kaasojen ja muiden naisvieraiden ei tulisi kilvoitella asuillaan ja kampauksillaan morsiamen kanssa?? Eli ihan ymmärrettävää minusta, kyllähän se on sen morsiamen päivä eikä kaason ja ap:n pitäisi nyt vaan tyytyä siihen sivurooliin![/QUOTE]

Jos puhutaan etiketistä niin puhutaan myös käytöstavoista.
Kuka käytöstavat omaava ihminen sanoo kaverille, että koeta näyttää mahdollisimman tavalliselta juhlissa, alkaa vaihdatuttamaan jo hyväksyttyä mekkoa ja tekemään ystävänsä oloa vaivautuneeksi jos tämä aikoo olla oma itsensä ilman ulkonäön alennusta?
Etiketillä ei kannata lyödä ketään päähän, varsinkaan jos sitä ei itse hallitse. :)

[QUOTE="huom";28572994]EIkös sen hääetikettikin sano, että kaasojen ja muiden naisvieraiden ei tulisi kilvoitella asuillaan ja kampauksillaan morsiamen kanssa?? Eli ihan ymmärrettävää minusta, kyllähän se on sen morsiamen päivä eikä kaason ja ap:n pitäisi nyt vaan tyytyä siihen sivurooliin![/QUOTE]

Lukisit koko ketjun ennen kuin tulet puhumaan etiketistä...

[QUOTE="A P";28572538]Minulla siis oli jo juhliin mekko. Sellainen maksimittainen, oranssihtava "kaason puku". Nyt hän ehdottaa sitä omaa mekkoaan, jota en todellakaan haluaisi pukea päällensä. Värikin on oma inhokkini. Hiukset ajattelin auki laittaa, ettei pitäisi kampaajasta maksaa, mutta sekään ei käy, vaan pitää laittaa kiinni vaan.[/QUOTE]

ymmärrän. ja ehkä morsiamen häästressi vain saa nyt otteen hänestä. voisithan tehdä jonkun myönnytyksen. et ok. mä laitan ton oman mekkoni josta tykkään ja sit hiukset kiinni kuten sinä haluat.
mun mielest morsian ja kaaso on ain juhlan upeimmat naiset. ja se morsian tottakai ykkösenä. jos yrität tulla puolitiehen vastaan. kehut häntä ja sanot ettet tietenkää tule näyttämään yhtähyvältä kuin hän. eikä ole aikomuksesikaan mutta haluaisit pukea sellaisen vaatteen päällesi jossa itse viihdyt ja tykkäät.

• Tykkää
Reactions: Millenia
valitsemasi mekko on mielestäni kyllä hieman liikaa, itsenäni haittaisi ainakin se että on kokopitkä, niikuin morsiammella yleensä on.

Tuon mekon nimikin kertoo jo tarpeeksi.. prom..

täh! mun mielest toi näyttää joltain kesämekolta lindeksiltä.
sori.
mä nyt odotin jotain hiukan upeempaa jos iltapuvuissa ollaan juhliin menossa.
eli en edelleenkään ymmärrä miks morsian kiukkuaa.

täh! mun mielest toi näyttää joltain kesämekolta lindeksiltä.
sori.
mä nyt odotin jotain hiukan upeempaa jos iltapuvuissa ollaan juhliin menossa.
eli en edelleenkään ymmärrä miks morsian kiukkuaa.

Se minun ostettu mekkoni on kyllä hieman näyttävämpi kuin tuo linkin mekko, koska siinä on sellaiset hienot, arvokkuutta tuovat olkaimet. Mutta siis kuva on siis idealla pitkä, yksivärinen, yleissiluetti sama.

Mun kaaso olis saanut pukeutua juhlavammin ja näyttävämmin mun puolesta meidän häissä. Mutta hän taas on sen tyylinen, ettei paljoa vaatteilla koreile, joten pukeutui sitten arkisemmin.

Ap:n tilanteeseen. Ymmärrän ap:tä hyvin, en itsekään haluaisi pukeutua ali ja asuun, josta en pidä. Ap:n puku ei ole liian näyttävä.

Jotkut on kyllä niin uskomattomia ja epävarmoja, ettei tiedä itkisikö vai nauraisiko.

Mun yksi kaveri lukittautui kerran leffaan lähtiessämme vessaan itkemään, eikä tullut sieltä ulos, ennen kuin olin "rumentautunut".
Hän sai laittaa korkkarit, tavallista nätimmät vaatteet ja ehostusta, kun taas itse jouduin lähtemään vaatimattomamman näköisenä, jotta hän suostui tulemaan mukaan.
Muistan ikuisesti sen tilanteen, kun yritimme hänen poikaystävänsä kanssa saada häntä vessasta ulos ja oven takaa kuului itkuista huutoa "Mä en lähde mihinkään, jos fortunate ei rumentaudu! Mä näytän aivan rotalta!". :D
Ja tuo ihminen on oikeasti minua kauniimpi ja omaa erittäin hyvän vartalon.
On vain hemmetin epävarma ja miettii ulkonäköä "vähän" liikaa. Sen lisäksi, että haluaa olla aina se "kaunein".

Aika outoa. Minua ei haitannut mitä kaasoni laittaisivat, koska ne olivat minun hääni ja minä olin morsian. Molemmat kaasoni ovat todella kauniita, mutta minä olin kaunein. Heidän häissään he ovat kauneimpia.

Sanoisin morsiammella olevan huono itsetunto. Itse en pukeutuisi huonommin jonkun itsetunnon vuoksi.

[QUOTE="A P";28573166]Se minun ostettu mekkoni on kyllä hieman näyttävämpi kuin tuo linkin mekko, koska siinä on sellaiset hienot, arvokkuutta tuovat olkaimet. Mutta siis kuva on siis idealla pitkä, yksivärinen, yleissiluetti sama.[/QUOTE]

ok. mut ei siltikään liian hieno!
eli turhaan kiukkuaa. Ja omasta mielestäni pitkä puku sopii häihin, varsinkin kaasolle. Kaikissa häissä missä itse olen ollut ni kaasot ovat ihan itse valinneet mitä päällensä pistävät. ja tosiaan toinen ollut lyhyessä vihreässä satiinipuvussa ja toinen pitkässä harmaassa mummopuvussa. mitä väliä.

[QUOTE="Pinky";28572726]Minä en ymmärrä, että miksi on pyytänyt sinua kaasokseen, jos ei kuitenkaan halua sinun olevan oma itsesi vaan joku muu.

Minulle ei olisi omissa häissäni tullut mieleenkään sanella kaasolleni tuollaisia ehtoja pukeutumisesta tai mistään muustakaan. Jopa kustansin kaasolleni kampaukset ja meikit, jotta oltaisiin molemmat kauniina ja laitettuina. Kaasoni on erittäin hyvä ystäväni, enkä todellakaan olisi toivonut mitään muuta kun että hänkin näyttää häissäni tyrmäävältä.[/QUOTE]

peesi tähän. Sanot kohteliaasti että haluat pukeutua oman tyylisi mukaisesti ja koska olet jo mekon ostanut niin se saa kelvata.