YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

Chef sä et vissiinkään imetä? Tuo "juon liian vähän/syön liian harvoin" ei tietysti ole hyvä juttu muutenkaan, mutta imetyksen kannalta kuulostaa ihan mahdottomalta. Mutta sähän olitkin jo korjaamassa tilannetta.
Ei, en imetä. Jos imettäisin, en pudottaisi painoa. Voisin ehkä järkeistää ruokavaliota hieman, mutta mihinkään painonpudotusurakkaan en imetyksen aikana lähtisi :)
 
"Murmeli"
Juu nyt on TÄYSIN oikeat lukemat, olen muuten sitten esimerkkinä niille jotka luulevat ettei pelkällä ruokavalion muuttamisella voisi laihtua kun mulla tuo liikunta on tosi vähäistä jalkavamman takia. Kyllä mä kesällä sitten jo kirmailen ihan ilman keppejä ja varmasti hoikempana- sen verran kova tahdonvoima päällä!
 
Tänään olisi taas jumppaa tiedossa, harmi kun on vaan kerran viikossa.

Tässä mietiskelen mitähän sitä ruuaksi keksis..
Mulla on kahvi tullu hirveesti mukaan kuvioihin, kun tupakan lopetin :| ja sen veden juominen jää vähäksi.

Nyt sen ruuan tekoon..
 
jellyjolly harmaana
Takana tunnin lenkki anopin kanssa. Ja mä oon ihan jäässä, mutta hyvä mieli tuli :)

Mulla on sellanen mielikuva, että ruokavalio on se ykkösjuttu painonhallinnassa, mutta tietty jos on kovin hankalaa oikein tiukkaa ruokavaliota pitää, niin lisäämällä liikuntaa (kulutusta) saa vähän pelivaraa syömisen kanssa. Ja tuskin siitä liikunnasta koskaan haittaa on :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Sadie"
Ymmärrän täysin Chefin pointin tosta, ettei pidä siirtää ja opetella toisia huonoja tapoja entisten tilalle :). Mutta kuten Jelly totesi, joitain paheita pitää olla ;).
Rooiboksella tosiaan on liuta terveysvaikutteita ja tarkistin senkin, että tosiaan kaloriton on. Ehkä se tosiaan saattaa ylläpitää sitä makeanhimoa, mutta onpahan ainakin paaaaljon parempi vaihtoehti kuin keksi/suklaa tms. :)
Mä päätin nyt niin, että tällä viikolla juon vielä kahviakin, ensi viikolla koitan päästä siitä kokonaan eroon. Se kahvi kun tosiaan saa mulla sen naposteluhimon päälle, enkä kahvista oikeestaan edes tykkää, se on vain sellainen tapa. Mun mahakaan ei siitä oikein tykkää :D
Mutta tosta rooiboksesta en taida kyllä luopua, ja sallin sen itselleni myös näin päikkäriaikaan :)

Ai ja juu, Jellylle onnittelut työtarjouksesta!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
jellyjolly harmaana
Sadie toisto on tehokas vaikutusväline :D Mitkäs siellä on tänään fiilikset? Onko napostelu pysyny kurissa? Mitkäs on muiden tunnelmat?

Eilisen päivän palelin ja luulin jo olevani kipeäksi tulossa, mutta ei sentään, onneksi. Tänään varmasti lenkkeillään myös. Sitkeyttä ja sisua lähetän kaikille!

Mun sisko on tulossa käymään kolmen viikon päästä, ei oo nähty moneen kuukauteen, tietää kyllä, että oon laihtunut, mutta mielenkiinnolla odotan, että onko reaktio tyyliin "wow" vai "aha" vai jotain ihan muuta :)
 
No ihan ei nyt mene putkeen, mutta sentään paremmin, kuin mitä edellispäivä. Asetin itselleni tavoitteeksi juoda 2 litraa. En saavuttanut tätä tavoitetta eilen. Mutta tänään uutta yritystä vaan kehiin :)

Nyt taidan ottaa päikkärit...harvinaista herkkua tässä perheessä :D
 
Täällä menee mukavasti :) Eilen päivällä ja illalla oli jostain syystä tosi huono olo eikä syömisestä meinannut tulla mitään...ei sit kuitenkaan mitään vatsatautia lykännyt tähän kohtaan, onneks :) Eilen aamusta kävin vesijuoksemassa heti kahdeksan aikaan ja muutenkin on tullut käveltyä enemmän kuin ennen. Syömiset hallinnassa, eikä enää juurikaan tee mieli mitään makeaa. Koulussakin yllättävän hyvin kestänyt sen, ettei mässäile niin kuin useat siellä tekevät :) Eli fiilis kaikin puolin jees!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
8vko
Moi,
eipä mulla muuta jaettavaa kuin että töitten jälkeen kävin luistelemassa! En ole sitten viimeseen 30 vuoteen laittanu luistimia jalkaan. Lähinnä naurettavaa kun pyllähdin parikin kertaa jäälle ja junnut vetivät vauhdilla ohi. Mutta sieltä se taito palautui kuitenkin muistin perukoilta.

Syömingit ok.

Kolme viikkoa takana ja viisi viikkoo seuraavaan etappiin. Katotaan miten ämmän käy...
 
  • Tykkää
Reactions: chef
kahvista ja teestä kahvia en juo olenkaan,ja teetä yleensä vain aamusin kupin.

oon onnistunut juomaan vettä nyt sen 2l päivässä,siis ennen ei mennyt vettä juuri ollenkaan.join vaan limua...nyt on limut jääny,en oo edes pepsi maxiin koskenut,ku viime vkl,join lasisllisen,ennen siis meni pullo päivässä miehenkaa.

jotenkin olo on tosi hyvä!! entiä johtuuko tosiaan siitä et ruokavalioo muuttanut,ja muokannut ajatuksiaan ja alkanut lipittään tota vettä.

vaa alle meen pe aamuna,entiä jos ei oo tippunut kiroon,ja maan perkeleesti.....
sen voi sit merkata tonne maanantaina kun teillä se punnauspäivä.
ite tykkään pe kun vkl saattaas herkutella ja painoa ma on ehkä enemmän

nutrilet kuuri loppui ja kestin niukkin naukin sen 3pv, 3 iltana repsahdin ja annoin itelleni vallan syödä tonnikalaa ja raejuustoa+ 1 ruisleipä...mut ai ettö tänään ruoka maistui taivaalliselta noiden litkujen jälkeen.

hu torstaina olisi taas jumppa

lippu korkeella!
 
Kotona pystyy hyvin olla puputtamatta, mutta mistä tahdonvoima kyläreissuille yms? Ja ei siinä mitään jos kyläillessä söis esim. yhen pullan tai keksin, mut jos sille antaa periks, ni se ei vaan jää yhteen... mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja mööh;29486092:
Kotona pystyy hyvin olla puputtamatta, mutta mistä tahdonvoima kyläreissuille yms? Ja ei siinä mitään jos kyläillessä söis esim. yhen pullan tai keksin, mut jos sille antaa periks, ni se ei vaan jää yhteen... mur
Jännä, että menee näin päin. Mulla on pareminkin se kokemus, että kylässä ollaan "siivosti" ja kotona se mopo karkaa käsistä, jos on karatakseen... Ja kotonakin ehkä herkimmin illon,kun oot yksin eikä kukaan ole sun moraalista romahtamistas todistamassa... Tosin, ei mulla enää ole tämmösiä, sillon ennen kuopusta tuli useikin, kun isommat lapset oli hoidossa ja mulla oli vaikka etäopiskelupäivä (opiskelin siis sillon ja kävin myös töissä. Asuin toisella paikkakunnalla ja pyöritin arkea yksin kahden nuoremman lapsen kanssa. Rankkaa oli ja nyt ei voi kun ihmetellä, miten siitä selvittiin...)niin söin itseni ähkyyn lähes joka päivä.

Mutta auttasko mööh jos sopisit itses kanssa ennen kahvitteluja, että syön vaikka yhden suolaisen ja yhden makean herkun ja sit pyrit pysymään siinä? Jos homma leviää käsiin,niin sit varmaan jättäisin sen yhdenkin palan ottamatta.

Täällä o taas -20. Plääääh... Piti lauhtua mun mielestä tänään, mutta eipä näytä siltä:( Pitääköhän pukee isännän pilkkihaalarit,jos meinaa lenkille uskaltautua.... Mulla on aika lailla mennyt leipää tässä nyt parin päivän aikana. En usko, ettämitään hillittömiä kalorimääriä (täysjyvänäkkäriä päällä kinkku tai juusto, ei rasvaa), mutta enempi kun oon aatellu. Pitäs keksii joku korvaava pureskeltava. Porkkana? Jos joka kerta kun tekee syömistä mieli, kuorii porkkanan, niin kertyy helposti se puol kiloa päivässä :)
 
Moi,
eipä mulla muuta jaettavaa kuin että töitten jälkeen kävin luistelemassa! En ole sitten viimeseen 30 vuoteen laittanu luistimia jalkaan. Lähinnä naurettavaa kun pyllähdin parikin kertaa jäälle ja junnut vetivät vauhdilla ohi. Mutta sieltä se taito palautui kuitenkin muistin perukoilta.

Syömingit ok.

Kolme viikkoa takana ja viisi viikkoo seuraavaan etappiin. Katotaan miten ämmän käy...
Meillä oli viime talvena kova hiihtobuumi, kun (sillon 4, nyt 5v) kuopus innostu hiihtämään. Niinpä mäkin vaan jouduin suksille, ekan kerran sitten lukiovuosien. Se oli oikeastaan ihan lystiä, löytyi kropasta ihan uusia ulottuvuuksia (ja kipupisteitä!). Tänä talvena ei ole oikein päästy alkuun, kun lumi tuli niin myöhään ja nyt on niin hillittömän kylmä, mutta ehkä se tästä vielä... Luistimia en edes omista, mutta varmasti löytyy hokkarit, jotka sopii mun jalkaan, jos siltä paikalta ottaa... Ei ole vielä ottanu :D
 
Näin muuten lehdessä ilmotuksen, että paikallisella kuntosalilla (missä en oo ikinä käynyt) olis tämmönen opastus kuntosalin ja laitteiden käyttöön. Maksais kympin eli ei työttömän (3.2. muuten alkaa se uus jobi) kassaankaan ihan hirvee lovi. Vähän houkuttais, mutta sit en tiiä ilkeenkö mennä sinne kuitenkaan... Oonko liian vanha, kömpelö, läski... Vai vaan laiska.... hmmmm....
 
Näin muuten lehdessä ilmotuksen, että paikallisella kuntosalilla (missä en oo ikinä käynyt) olis tämmönen opastus kuntosalin ja laitteiden käyttöön. Maksais kympin eli ei työttömän (3.2. muuten alkaa se uus jobi) kassaankaan ihan hirvee lovi. Vähän houkuttais, mutta sit en tiiä ilkeenkö mennä sinne kuitenkaan... Oonko liian vanha, kömpelö, läski... Vai vaan laiska.... hmmmm....
Jos alan joskus käymään kuntosalilla niin mieluiten menisin sellaselle missä ei ole miehiä. Mä kyllä tartteisin personal trainerin joka tekis kunto-ohjelman ja neuvois laitteiden käytössä. Eipä sitä tiedä vaikka syksyllä ku alkaa työt jos innostuskin.
 
:P
Anteeks kun tungen teiän pinoon, mutta tiputtaako täällä kukaan painonvartijoiden pisteiden mukaan? Minä ostin huutiksesta yhden pv-ruokaohjekirjan mutta siinä ne on merkattu jotenki ihan ihmeellisesti. Tietääkö kukaan näistä?

 
Meillä kävi tänään vieraita ja ostin sitä varten pari pakettia keksejä. Voi että, kun ne maistuis hyviltä, jos niitä ihan vaan vähän menis ja maistais :p

Missään nimessä ei tee tiukkaa niistä kieltäytyä, eli mitään sortumisvaaraa ei näkösällä ole. Mutta kyllä mun silti mieli niitä tekis. Ajattelen tän homman niin, että kyllä mä niitä keksejä vielä syödä saan. En vaan juuri tällä hetkellä. Kunhan 100 päivää on ohi, voin käydä kaupasta niistä ostamassa...ei ne sieltä mihinkään kesken lopu :D

Mä odottelen jo vappua. Ja anopin tekemää vappusimaa ja tuoreita munkkeja. NAM! Mä voisin (ja olen niin tehnytkin) syödä vaikka 5 munkkia kerralla ja vetäistä pullon simaa...mutta tänä vuonna en meinaa niin tehdä. Syön kaksi munkkia (yksi nyt vaan on liian vähän ja piste) ja simaa juon vappuna max 0,5 litraa. 23 päivää takana, 77 edessä...ja kun siitä vielä parisen viikkoa menee etiäpäin, on vappu :D
 

Yhteistyössä