Yliopistossa opiskelleet mammat hoi...

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Tästä tulikin ihan mielenkiintoinen keskustelu, vaihteen vuoksi :D Tuo jäi mietityttämään, että yliopistossa kursseja voi käydä niin paljon kuin haluaa. Siis niin nopeaan tahtiin kuin haluaa? Elieli... Äh, en mä nyt osaa selventää mitä tarkoitan :snotty:

Kun jos sanotaan että jonkun tietyn tutkinnon suorittaminen kestää 6v, niin onko sun mahdollista saada pakolliset hommat suoritettua jo aikaisemmin, ja luettua jotain sivuaineita siihen päälle ekstrana? Silloin voisi olla jonkinlainen etulyöntiasema jatkoa ajatellen, ehkä :whistle:

Tämä juuri on yliopistossa mahdollista! :D Eli esim. minä voisin kolmen vuoden maisteripaketin jälkeen opiskella vaikka toisen tutkinnon heti perään, eli saisin kuudessa vuodessa kahden eri alan maisterinpaperit. Opiskeluoikeus pitää tietenkin olla eri aloille, mutta niitä on aika helppo saada. Tai sitten voisin lähteä suoraan jatko-opiskelijaksi, ja tavoitella tohtorinhattua. Jälkimmäinen vaihtoehto kyllä houkuttaa, täytyy myöntää.

Nuo annetut ajat on ohjearvoja, riippuu tosi paljon alasta kuinka paljon voi joustaa. Mutta sivuaineita saa lukea niin paljon kuin haluaa, tehdä vaikka tuplakokoisen tutkinnon, jos huvittaa.

Kiitos tiedosta!! :) Kiva tietää että tommonen on mahdollista... :whistle:

Siellä on tosiaan aika paljon vapaitakin sivuaineita, ja kieliä esim. saa opiskella niin paljon kuin sielu sietää. Ei tule tekemisen puutetta, jos vaan rahat piisaa ja opiskelu kiinnostaa. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja linnea75:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pääainetta en tahdo sanoa, mutta FM ja viisi vuotta. :)

sama täällä. mutta en siis ollut mamma vielä silloin. jos tuota ap;n otsikkoa oikein venkulista luetaan.

No älä lue venkulista vaan ihan normaalisti, nyt kaiketi olet mamma jo :D "yliopistossa opiskelleet mammat" -eli mammat ketkä ovat joskus opiskelleet yliopistossa, huolimatta siitä olivatko mammoja jo silloin vai eivät :D

minkäs sitä luonnolleen voi. Mie muuten vedin nuo viisi vuotta aika rennosti eli opiskelin sitä elämää siinä ohessa, mitä ei enää äiteenä voi. Nyt kaksi lasta ja suht vakipaikka.

 
Mä opiskelen oikeustieteellisessä, tällä hetkellä olen vanhempainlomalla. V. 2005 syksyllä aloitin ja tarkoitus olisi 5-6 vuodessa (lukien tuosta aloitusajankohdasta) valmistua ja minustahan tulee siis OTM. Opiskeluoikeus olisi vielä humanistisen puolellakin (Pohjoismainen filologia), mutta se jäänee suunnitelmien ulkopuolelle kokonaisuudessaan.

Takana myös opistoasteelta hankittu ammatti, jonka parissa töitä olen vuosia tehnyt/teen edelleen.

 
Mä valmistuin 4,5 vuodessa hallintotieteiden maisteriksi. Olin tuona aikana 2,5v osa-aikatyössä, rakensimme omakotitalon, olin työharjoittelussa 6kk (opintoihin liittyvä harjoittelu josta ei kuitenkaan vielä tuolloin herunut kovinkaan paljon ovareita) ja olin kaikki kesät normaalisti kesätöissä. En kokenut, että olisin opiskellut mitenkään nopeeta tai että mulla olis ollu kiire jonnekin. Istuin normaalisti kavereiden kanssa kaljalla ja biletin. Matkusteltiin miehen kans jne. Ja siis meikä on todellakin hyvin keskivertoaivoilla varustettu, en erityisen lahjakas opiskelija. Ymmärrän niitä opintojen venyttäjiä, joilla on täysipäiväduuni hoidettavana, mutta jos menee esim 8v (alasta toki riippuen) yliopistolla pallistellessa niin voi jo vähän miettiä mietä siellä tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmmm:
Mä valmistuin 4,5 vuodessa hallintotieteiden maisteriksi. Olin tuona aikana 2,5v osa-aikatyössä, rakensimme omakotitalon, olin työharjoittelussa 6kk (opintoihin liittyvä harjoittelu josta ei kuitenkaan vielä tuolloin herunut kovinkaan paljon ovareita) ja olin kaikki kesät normaalisti kesätöissä. En kokenut, että olisin opiskellut mitenkään nopeeta tai että mulla olis ollu kiire jonnekin. Istuin normaalisti kavereiden kanssa kaljalla ja biletin. Matkusteltiin miehen kans jne. Ja siis meikä on todellakin hyvin keskivertoaivoilla varustettu, en erityisen lahjakas opiskelija. Ymmärrän niitä opintojen venyttäjiä, joilla on täysipäiväduuni hoidettavana, mutta jos menee esim 8v (alasta toki riippuen) yliopistolla pallistellessa niin voi jo vähän miettiä mietä siellä tekee.

Ja lisään että äippälomailijat ja muut, joilla joku kunnon syy, vaikka sairaus tms. ymmärrettäköön
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tota noin:
Hmm, ei mene jakeluun toi roikkuminen vuosikymmeniä jossain yliopiston kirjoilla... mutta ehkä en ymmärrä just siksi koska en ole 'lukenut'. :D

Sekin vähän riippuu, esim. mun 11:sta vuodesta puolet ajasta olin jatko-opiskelija, eli olin kyllä ihan yliopiston kirjoilla "roikkumassa", mutta oikeasti olin ihan töissä siellä ;)
 

Yhteistyössä