Yli 36v KesäToiveet

*hiippailee heinämassuista*

Epsu: Onnittelen varovasti jo sua! :flower: *hyppii riemusta sisäisesti* Oon käyny täällä sun kuulumisia kurkkimassa ja nyt on kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä että se haamu siitä vahvistuisi!! Oot ollut ajatuksissa mukana koko ajan, ihanaa jos sutkin saa takaisin tuonne odotuspuolelle. :hug: :hug: On ollutkin jo ikävä.

Mulla vatsa ja vauva kasvaa kohisten, potkii jo niin kovasti että tuntee masun päältäkin ne kädellä välillä. Rakenneultraa odottelen... Jos sais sukupuolen selville.

En nyt enempää teidän pinoa valtaa, oli vaan pakko onnitella! :heart: Voit edelleen käydä tuolla heinämasuissakin kertomassa kuulumisia, varmaan moni ilahtuisi. :hug:

VAAAAAALTAVASTI plussasäteitä ja vauvapölyä sinne nyt!!!
 
? Tiistai 13.2 ?

----KEVÄTTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:

PLUSSANNEET :heart:

HissunMyy la. 11.5.07
Klaava la 23.5.07
Lyydia2001 la 2.7.07
Kuntsikka la 19.7.07
Pilkettä la 10.8.07
äitix8
Miesku

HAAMUILIJAT :xmas:

Epskeps 31/28(?)

PIINASSA :headwall:

Pihlamaaria 20/28
Micosa 21/28-33
Tiitiäisen äiti 23/28

PEITTOJEN ALLA ;)

Eulis
Niksuliini

TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:

HAAHUILIJAT :whistle:

Maudie
Omppu-70

 
Päivittelinpä taas..

Kovin on palstamme hiljainen. Ei ole kovinkaan kiva täällä itsekseen höpistä.. :ashamed: Mihin te ootte kadonneet?? :attn: :attn: :attn: :attn: Tulkaa takaisin! :wave:

No joo.. Omaa ).( sen verran, etten tehnyt tänään testiä. No, se meni vähän silleen, että poika herätti aamulla niin aikaisin että en vain jaksanut siinä unenpöpperössä käydä aamupissistä testiä tekemään.. :ashamed: :snotty: Mut olipa tarkoitus muutenkin ottaa vähän malttia tähän testaamiseen, niin se sujuikin sitten tuolleen.. ;) Huomen ehkä joutuu tekemään... ? :whistle: Kunpa tuo haamu tuosta nyt vahvistuisi!!! :heart: Jotain tuolla alavatsalla nyt kuitenkin on. :heart:
 
Sori :ashamed: , kun ei tule käytyä täällä ahkerasti, mutta tuo muuttaminen painaa päälle.
Viimeinen päivä pitäis saada tämä huusholli tyhjäks \|O ja mulla innostus nolla.
Päivät menneet pakkaillessa ja pestessä, täkit ja tyynyt jo pesty ja pari mattoa, kun haluan pakata kaikki puhtaina.

Toi on kyllä niin uskomatonta Epskeps, mä en voi vieläkään uskoa , että sulle tuli jo noin nopeasti tuo haamu. Toivotaan vaan , että se sieltä vahvistuis.

Oma oloni on ihan sama kuin aina, eli voip olla ettei tärpännyt tällä kertaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
 
Onnittelut Epsukepsulle haamusta :flower: :D Toivon kovasti että se haamu siitä vahvistuu ja kaikki menee hyvin loppuun asti :heart:

Täällä on vissiin ollut aika hiljaista ja itsekin olen pitänyt taukoa koko vauva-jutusta. Tässä kierrossa ei tule tarppiä, koska ovis meni aikaan jolloin emme puuhalleet. Toisaalta olen taasen alkanut miettiä koko juttua taas kerran uudestaan :\|

Miehen sisko odottaa viimeisillään esikoistaan ja on mun ikäinen ja saimme muualta kuulla, että vauva ei ehkä ole terve. No me/minä siitä jo kauhukuvia luomaan mongoloidista tms. ja itse heti aloin miettimään onko tässä tällä iällä mitään järkee enää kolmatta yrittää, koska meillä jo kaksi tervettä lasta ja elämä mallillaan. Onneksi em. juttu ei ole niin vakava eli vauvan munuaisissa EHKÄ jotain laajentumaa eli vauva saattaa olla täysin terve, onneksi.

Tuo kuitenkin laittoi miettimään taas niitä riskejä, joita jo ikä tuo tullessaan. Ehkä odotan siihen asti että näen sen vauvan ja jos tuntuu siltä että haluan kanssa vauvan niin sitten jatkamme, mutta jos tuntuu siltä että suloinen ja ihana vauva, mutta onneksi se ei ole meidän, niin sitten aloitamme taasen ehkäisyn.

En tiedä, on tämä niin vaikeeta. :( Tulis joko vahinko tai sitten tieto jostain, että emme pysty enää lapsia hankkimaan, niin voisi sopeutua ko tilanteen mukaan.

Sorry kun on jotenkin oman navan ympräillä koko juttu :ashamed:
Jotenkin on nyt luovuttamisen meininki päällä.

Hauskaa talven jatkoa kaikille ja peukukuksia Tiitiäisen äidille että pääsisit samaan junaan Epsun kanssa :heart:
 
Tervehdys vaan Tiitiäisen äidille sekä Pihlamaarialle :wave: Kiva kun kirjoittelitte! :)

Tiitiäisen äiti, ei nyt ole ihmekään jos ei palstalle kerkeä kun on muuttopuuhia. Mut pidä nyt ihmeessä vähän henkireikänä vaikka tätä jos meinaa muutto stressata liikoja. :)

Pihlamaaria, teidän on vain tehtävä vauvakuumeilun kanssa juuri niinkuin itse parhaaksi näette. :hug: :heart: Ja saa täällä palstailla ja puhua ihan muistakin asioista jos siltä tuntuu. :)

Itse täällä edelleen haamuilen.. :xmas: Aamulla vähän ökätti :x et jospa tämä nyt sitä itseään kuitenkin olisi. Saisi tuo haamu tuosta vaan vahvistua. On kyllä ihan uskomaton juttu että näin pian ois tärpänny. En totisesti voi tätä itsekään uskoa! :eek: :D
 
Pikaisesti tässä, jos vaikka vielä sais jotain aikaiseksi :headwall: ei yhtään nappaa. Haettiin taas aamulla kymmenen uutta laatikkoa, jotka odottavat täyttymistá. Hitsi miten sitä tavaraa onkin kertynyt :/ ei ymmärrä.

Pihlamaaria ymärrán hyvin. oon tässä itsekkin ajatellut samaa, mutta kummasti vaan sinnittelen. esikoisesta kun haaveilimme ja yritimme melkein 3 vuotta, niin lopuksi heitin jo haaveet roskikseen ja sanoin avokille, että hankitaan vaikka joka vuosi uusi koiran jos meitä ei ole suotu vanhemmiksi. Ja kuukausi meni ja tuli raskaaksi. Silloin tuli testailtua melkein joka kuukausi ja nyt en ole edes ensimmäistä testiä hankkinut. Mutta jos päätät lopettaa niin käy nyt ainakin sillloin tällöin meitä moikkaamassa, jookos?
 
Olin tänään sokerirastuksessa (turhaan) ja vieläkin on pää ihan sekaisin. Aika kova homma olla syömättä 15 h putkeen lukuunottamatta sitä karseaa sokerilitkua. Tuloksetkin sain ja ne oli normaalit (minkä tiesinkin).

Neuvolatädin mielestä olen kuitenkin niin ikäloppu, että piti sitten mennä vaikka yhdessäkään raskaudessa ei ole ollut sokerin kanssa mitään ongelmia. Siinäpä nyt näki...

Ajatus ei kulje, joten en jaksa nyt alkaa kommentoida kenenkään kirjoituksia. Sen verran kuitenkin, että vaikka riskit lisääntyy iän myötä, niin kuitenkin suurin osa lapsista on terveitä.

Testailehan Epsu taas, niin saadaan onnitella oikeasta plussasta. Palaan, kunhan ajatus taas alkaa kulkea normaaliin malliin joskus huomenna.
 
Ai kun "kiva" tuo sokerirasituskoe, Klaava... :/ :x ja vielä turhaan! Mut toisaaltahan se on vain hyvä että oli turha koe! Eikö vain? :)

Meitsi täällä edelleen epätietoisuuden valtaamana elelee.. Toisaalta uskon että tuo haamu on yhtä kuin plussa, mutta silti.. Kunpa se viiva tärähtäisi oikein kunnolla, niin ettei tarttis tihrustella että onko vai eikö ole.. :/ Toisaalta tuntuu kyllä raskautuneelta tää olo. Rinnat vähän aristelee ja päivällä väsytti niin armottomasti et piti heittäytyä pötkölleen ja taisin siihen hetkeksi simahtaakin. Poitsu vaan ei antanut äiteensä nukkua, mokomakin :kieh: Ja nytkin mua väsyttää ihan kamalasti. Ei yleensä tähän aikaan vielä väsytä.. :snotty:

Mutta jatketaan piinailua. :headwall: :heart: :D

Huomenna sitten töihin (ja to ja pe..) ja vähän tässä jänskättää sekin.. ? :whistle: Kun on outo paikka ja homma jota en ihan osaa, niin ei kait se ole ihmekään. Mut eiköhän tuo hyvin mene.. :) Mua vaan vähän rassaa tuo pojan tilanne. Ensinnäkin hänelle tulee tosi pitkät päivät siellä hoidossa, ja toisekseen, hän ei ole ihan kunnossa :( Reppanan kurkku on edelleen kipeä ja pistää yskimäänkin välillä ja sitten on ääni ihan käheä :/ Et mitäs sitten jos hällä taas kuume nousee? Mies ei vois oikein töistä olla poissa enkä minäkään, kun on vaan tuollainen keikkahomma :/ ja jos en mee, en saa rahaakaan.. :headwall: Täytyy vaan toivoa parasta... :saint:

Jeps, mut jos vielä päivittäis tuon listan ja menis sitten unten maille. Jospa aamusella vaik taas tikkuun pissis... :p
 
? Hyvää Ystävänpäivää ?

----KEVÄTTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:

PLUSSANNEET :heart:

HissunMyy la. 11.5.07
Klaava la 23.5.07
Lyydia2001 la 2.7.07
Kuntsikka la 19.7.07
Pilkettä la 10.8.07
äitix8
Miesku

HAAMUILIJAT :xmas:

Epskeps 32/28(?)

PIINASSA :headwall:

Pihlamaaria 21/28
Micosa 22/28-33
Tiitiäisen äiti 24/28

PEITTOJEN ALLA ;)

Eulis
Niksuliini

TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:

HAAHUILIJAT :whistle:

Maudie
Omppu-70
 
K E V Ä T T O I V E E T :heart: :heart: :heart:

Epskeps 36v, Etelä-Karjala, 3v11kk poika.
Eulis 38v, 5v ja 8v tytöt
Maudie 37v, 4 lasta (14,12,7 ja 5v)
Micosa 38v, Etelä-Suomi, 18v tyttö ja 3v poika
Niksuliini 40v, 4 lasta
Omppu-70 36v, 5v poika
Pihlamaaria 37v, Keski-Suomi, 9v ja 5v lapset
Tiitiäisen äiti 36v, Espanja, poika 04.-04

TOTEUTUNEET SYYSTOIVEET :heart:

HissunMyy 38v, Utajärvi, 6 lasta (16,14,12,10,8v ja 1v) :heart:
Klaava 38v, Keski-Suomi, 3 lasta (11 tyttö, 8 poika ja 2v tyttö) :heart:
Kuntsikka 36v, 1 lapsi :heart:
Lyydia2001 36v, 4v lapsi :heart:
Miesku 40v, 3 lasta :heart:
Pilkettä 38v, Helsinki, 17v poika. :heart:
Äitix8 :heart:


:attn: Tein pientä karsintaa.. poistin listalta ihmiset jotka eivät ole tuossa toisellakaan listalla enää mukana. Takaisin voi aina kuitenkin tulla!! :) :attn: <br><br>
 
Klaava harmailee
Pitää nyt valaista tuota sokerihommaa eli miksi se minua niin ärsytti. Mulla ei siis ole missään raskaudessa ollut sokerien kanssa mitään ogelmia. Yhden kerran olen rasituksessa ollut silloin 12 v sitten kun odotin esikoista ja painoa oli enemmän.

Nyt sitten kesken jäänyt raskaus nosti painoa juuri sopivasti ehkä kilolla yli sen painoindeksirajan, josta täällä joutuu tuohon rasitukseen. Ja minun omituinen pää tietysti ajattelee, että tämäkin oli joku rangaistus siitä, että edellisessä raskaudessa kävi niin kuin kävi. Tyhmäähän se on ja toki on kyse tämän nykyisin vauvan parhaasta, mutta mua silti ärsytti. Ja sanoinkin sille neuvolan tädille, että mielestäni se on turha vaan tuolla perusteella, koska mitään muuta syytä ei ole olettaa, että jotain vikaa olisi.

Mutta nythän on sekin kidutus ohi. Ihanaa, kun ei koske päähän enää, kun olen saanut kofeiinitasot tasapainoon... Nyt pitää sännätä palaveriin, koska kohta myöhästyn.
 
Klaavalle sokerirasituksesta: vaikka se testi on useimmiten turha, niin onhan se jollain lailla rauhoittavaa tietää, että ei ole riskitapaus. Muistan, että minuakin vähän ärsytti mokoma testi ja ikä siihen kai oli syynä, paino ei noussut liikoja ja aiemmatkin raskaudet olivat sujuneet normaalisti. Ihan loppuraskaudessa voi tulla ties mitä tuntemuksia, vaikka kaikki on kohdalla ja siinä vaiheessa ei varmaan enää laita pahakseen, että sokerirasituskin tuli läpikäytyä. - Ja pitää ajatella asiaa myös terkkarin kantilta: jos sitten henkilöllä olisikin sokeriarvot koholla ja niitä ei testattais, niin jo oltais sanomassa, että miksei lähetetty sokerirasituskokeeseen, kun se olisi ehdottomasti pitänyt tehdä. Siinä vaiheessa on ammattilaisellakin varmaan sanat vähissä.
(satunnaiskävijän mietteitä)
 
Huhhelille, niinhän se on, että parempihan se on kun tietää, että kaikki on kunnossa.

Mulla vaan vaikuttaa niin paljon tuo viime toukokuussa rv 19 koettu keskenmeno kaikkiin ajatuksiin. Sen takia tulee sellaista kummallista mieleen, että koska paino nousi sen raskauden aikana (yleensäkin mulla nousee, mutta myös imetysaikana laskee, mitä ei tietenkään tuossa tapauksessa voinut tapahtua), niin tämäkin oli sitten mulle joku lisärangaistus vielä tuosta asiasta.

Joo, tiedänhän minä, ettei tällaisissa ajatuksissa mitään järkeä ole, mutta sellaisen kokemuksen läpikäyneenä voin kyllä sanoa, että se herättää ihmisen mielessä mitä kummallisempia, järjettömiä ajatuksia omasta itsestä.

Muuta ei oikein voi kuin hyväksyä nuo kaikki kummalliset ajatukset osaksi omaa toipumista. Joten samaan laariin menee tämäkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 22:40 Epskeps kirjoitti:
K E V Ä T T O I V E E T :heart: :heart: :heart:

Epskeps 36v, Etelä-Karjala, 3v11kk poika.
Eulis 38v, 5v ja 8v tytöt
Maudie 37v, 4 lasta (14,12,7 ja 5v)
Micosa 38v, Etelä-Suomi, 19v tyttö ja 3v poika (tyttärelle vuosi lisää)
Niksuliini 40v, 4 lasta
Omppu-70 36v, 5v poika
Pihlamaaria 37v, Keski-Suomi, 9v ja 5v lapset
Tiitiäisen äiti 36v, Espanja, poika 04.-04

TOTEUTUNEET SYYSTOIVEET :heart:

HissunMyy 38v, Utajärvi, 6 lasta (16,14,12,10,8v ja 1v) :heart:
Klaava 38v, Keski-Suomi, 3 lasta (11 tyttö, 8 poika ja 2v tyttö) :heart:
Kuntsikka 36v, 1 lapsi :heart:
Lyydia2001 36v, 4v lapsi :heart:
Miesku 40v, 3 lasta :heart:
Pilkettä 38v, Helsinki, 17v poika. :heart:
Äitix8 :heart:


:attn: Tein pientä karsintaa.. poistin listalta ihmiset jotka eivät ole tuossa toisellakaan listalla enää mukana. Takaisin voi aina kuitenkin tulla!! :) :attn:
 
Ystävälle,

Teen tässä nyt sinulle laulun
ihan pienen ja hiljaisen.
Sulje silmät ja kuuntele kuinka
tuuli tuo siihen sävelen.

Ei sanoja lauluni kaipaa
niissä paljon valhetta on.
Siksi lauluni tämä onkin
nyt melkein sanaton.

Muistot kultaavat herkimmät
nuotit
tuuli siivittää sävelen
ja sitä nyt aivan hiljaa
sinun kanssasi kuuntelen.


Hyvää ystävänpäivää kaikille :hug:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :flower: :flower: =) :heart: :heart:

Työpäivä takana ja kyllä osaaki väsyttää... Hohhoijaa \|O :D Poitsu taitaa onneksi olla paranemaan päin :) Toivottavasti nämä 2 seuraavaa pitkää päivää eivät kuitenkaan liikoja häntä rasita. Hyvin oli tämä päivä onneksi mennyt. :)

Ja kaipa mä uskaltaisin itseni tuonne plussanneisiin kohta siirtää.. Kyllä se haamuviiva vaan vahvistuu.. :heart: :) :D Uskomatonta mutta totta! :D Mut nyt pitää mennä..
 
Klaava vihaisena
Nyt tulin taas vihaiseksi, kun luin tuolta Mitäs nyt -palstalta, kun joku raukka parikymppinen oli joutunut perhevalmennuksessa ihan yli kolmekymppisten sekaan. Nämä kun eivät hänen mielestään pysty lisääntymään enää kuin teknisellä avustuksella eivätkä kuulu hedelmällisiin ihmisiin.

Toivon hartaasti, että ko. henkilö kohtaa samanlaista arviointia omanikäisistään joskus nelikymppisenä. En tajua miten voi olla noin typerä ihminen, joka ei tajua omaa näköalattomuuttaan ja sitä miten itsekin vanhenee ja useat asiat ja asenteet muuttuvat vuosien kuluessa.

Mutta kai sitä on itsekin ollut nuorena yhtä ahdasmielinen. Tosin, en kyllä muista pitäneeni nelikymppisiä mitenkään vanhuksina, kuten tällä palstalla on tapana. Hyvänen aika, täällähän aina vannotaan, etten ikinä hanki lapsia yli 30-vuotiaana! Ihmeellistä sakkia.

Oiskohan jossain sellainen keskustelupalsta, mihin on pääsy kielletty alle 30-vuotiailta. Tai ainakin jonkinlainen älykkyysvaatimus..

Anteeksi marmatus, mutta joskus kyllä ottaa päähän. Enkä tajua mistä on sellainen käsitys peräisin, että 40-vuotiaana olis jotenkin mummoiässä. Voihan jollain toki siinä iässä olla jo lapsenlapsia, muttei se tarkoita että olisi sitten automaattisesti vanhus.

Ennen aikaan naiset teki lapsia 16-46 -vuotiaina, eikä kukaan pitänyt varmaan kumpaakaan ääripäätä mitenkään outona. Nykyisin pitäisi olla 20-29, tai muuten on väärän ikäinen. Hohhoijaa... Taidan lopettaa koko palstan lukemisen, ettei näin mummoikäisenä ja raskaana ollessa tuo verenpaine pääse kohoamaan liian korkealle ärsytyksen takia.
 
Klaava, ota nyt ihan rauhallisesti vaan :hug: Ei noi pennut aina ymmärrä ettei se elämä tosiaan lopu siihen kun täyttää 30 ;) Kyllä mä muistan miten joskus 2-kymppisenä ajattelin, että sitten kun olen 35 niin kuljen varmaan jakkupuku päällä jne ja olen tosi aikuinen.. :LOL: Mut eipä kyllä mulle silloin tullut mieleenkään että 30 täyttänyt olisi liian vanha lisääntymään! :eek: :/ Kieltämättä moiset kommentit saa aina välillä omankin veren kuohahtamaan ja paineet nousemaan, mut minkäs sille mahtaa että jotkut ei omaa napaansa pidemmälle näe :/ Mut mepäs tiedätään ettei tässä ikäloppuja olla ja vallan hyvin voidaan vielä perhettä kasvattaa ja lapsia tähän maailmaan tehdä :D HYVÄ ME!!! :attn: :attn: :D


PS. Olen 36 enkä vieläkään kulje jakkupuvussa.. :D :LOL: :LOL: :LOL:
 
:heart: :heart: :hug: ONNITTELUT Epskeps! Että lokamassuihinkos sinä sitten..... :D

Ja tietenkin hyvää ystävänpäivää jokaiikalle! :heart:

Jooo, Klaava! Kaikille ei ole niitä tunneälyn lahjoja luotu...mutta onneksi se elämä yleensä kouluttaa :kieh:

Viittaan siis tekstiisi tuosta ikärasismista.

Öitä kauniita!
 
Kiitos Pilkettä :) :heart: Juup, lokamassuihin sitten kait.. jossain vaiheessa. Olen siellä käynyt vähän kurkkimassa, mut.. en vielä uskalla mukaan liittyä. :ashamed: Josko sitten joku kaunis päivä..

Toivottavasti sulla siellä kaikki hyvin ja paha olo ja väsymys olisivat jo hellittäneet otettaan!! :) :heart:
 
? Toiveikas Torstai ?

----KEVÄTTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:

PLUSSANNEET :heart:

HissunMyy la. 11.5.07
Klaava la 23.5.07
Lyydia2001 la 2.7.07
Kuntsikka la 19.7.07
Pilkettä la 10.8.07
Epskeps
äitix8
Miesku

HAAMUILIJAT :xmas:


PIINASSA :headwall:

Pihlamaaria 22/28
Micosa 23/28-33
Tiitiäisen äiti 25/28

PEITTOJEN ALLA ;)

Eulis
Niksuliini

TÄTI KYLÄILEMÄSSÄ :hug:

HAAHUILIJAT :whistle:

Maudie
Omppu-70
 

Yhteistyössä