Yli 36v KesäToiveet

Tervehdys!

Avaan tässä uuden pinon meille, jotka aloittavat/suunnittelevat tai ovat jo aloittaneet vauvantekopuuhat elokuussa 06.
Tervetuloa jakamaan ilot ja surut, tädit ja testit ja kaikenlaiset mietteet, jotka tänäaikana mielessänne pilkahtelee..toivon tähän pinoon tulijoille lämpöistä syyskautta ja hyvää mieltä :heart:

8.1.07 Nimi muutettiin yleisön pyynnöstä ja vuodenaikojen vaihtelusta johtuen KevätToiveiksi...eli tervetuloa jatkamaan vanhat ja kurkkaamaan uudet!<br><br>
 
=) Tervetuloa tiitiäisen äiti!

Nyt jo uni painaa, mutta huomenna jutun vääntöön.... :kieh:

Unohdin vielä mainita, että tämä pino oisi sitten tarkoitettu siis vähän enempi meille "ikäneidoille" <36 jos vauvantekoikiä ajatellaan...mutta muutkin saa tietty osallistua! :attn:
 
epsukepsu
Heips! Saako tämmöinen melkein 36v liittyä SyysToiveisiin? :) Loppuvuodesta täytän.. Tässä ollaan vasta äskettäin pikkukakkosen yritys aloitettu. Yksi lapsi on jo, ikää 3v5kk.

Olisi kiva kuumeilla suht samanikäisten kanssa :)
 
epsukepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 00:25 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
No etköhän sinäkin pääse mukaan, kun itsekkin täytän 36 marraskuussa =)
Kiva kiva! Mikäs päivä marraskuuta täytät? Mulla nimittäin kans marraskuussa synttärit! 22. päivä :D
 
Tervehdys teille kaikille "iäkkäämmille" vauvakuumeisille.

Jos lisää seuraa joukkoonne kaipaatte niin meitä "ikä-mammoja" löytyypi joukkio jo ennestään tuolta yli-35vuotiaiden pinosta.

Siellä on niin haaveilijoita, jo touhut aloittaneita kuin jo raskautuneitakin mammoja liikkeellä.

Niin et rohkeasti vaan mukaan sinnekin. Siellä meit on ikä skaalalla niin alle 35 v kuin jopa tuonne lähemmäs 46 vuoden ikää :headwall: Näin ainakin muistelen tuon ikä jakauman muodostuneen.

Äh dalmatialainen on taas tuppaamassa aivoihini. :LOL:

Vai johtuneekohan tuo muistin heikentyminen siitä kun tuolla kyseisessä pinossa emme liiemmin iästämme rupattele. Vaan muuten jutustelemme kaikki sopuisasti toisiamme kannustaen, niin huolet kuin ilotkin jakaen. ;)

vaan plussai liikkeelle tähänkin pinoon lähettelen.

++++++ :whistle: :whistle: :whistle: :wave: :wave: :wave:

Ps. Tuo yli 35-vuotiaiden pino on hiukan tupannut putoilemaan näin kesä aikaan kun olemme lomailleet kukin vuorollamme. :whistle: :wave: ;) B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 13:44 epsukepsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 00:25 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
No etköhän sinäkin pääse mukaan, kun itsekkin täytän 36 marraskuussa =)
Kiva kiva! Mikäs päivä marraskuuta täytät? Mulla nimittäin kans marraskuussa synttärit! 22. päivä :D
No vähän myöhemmin tulee mulle täyteen, 25.päivä.

Tässä vähän itsestäni. Asun Espanjassa avopuolisoni (espanjalainen) ja poikani 2v4kk kanssa.
Olemme jo tosin yrittäneet toista keväästä, mutta sitten tuli leikkaus vastaan kesäkuussa. MInulta leikattiin perä-ja paksusuoli pois ja nyt elelen avanteen kanssa.Samaisessa leikkauksessa minulta poistetiin kystat kummastakin munasarjasta, joten nyt pitäis käyttää tilannetta hyväksi, kun on paikat "puhtaana". Ja sitten toisaalta pitäis odottaa vielä kuukausi leikkaushaavojen parantuessa (yli30 tikkiä), jos sitä nyt sitten edes maltaa odottaa.
 
Hei vaan tiistaita kaikille tasapuolisesti! :wave:

Jessus, että on työntouhu alkanut oikeen sutinalla taas näin elokuussa...ekat isommat palaverit tänään ja pitää rehellisesti myöntää, että kaiken työsuunnitelmien alla ajattelin ( taisimpa lähimmälle työkaverille sanoa ääneenkin :ashamed: ) että vooooii, kun tulis nyt äkkiä raskaaks niin ei tarviis näitä taas suunnitella, eli ompi täällä selkeästi työmotivaatio huipussaan :/ ja muut asiat mielessä.

Ihan yleisesti kaikille jotka ovat kyselleet että voiko tähän pinoon tulla, niin ainakin minä, ja näyttää siltä, että muutkin, olen sitämieltä että tottakai tänne mahtuu ikäjakaumaa 36 allekkin. Aattelin vaan kun se 35:n vuoden "maaginen" hormoonilaskuikä" on tässä ylitetty ja kaikilla vaavipuuhat mielessä niin olisi ehkä jaettavaa niiltäosin.
Pitää tulla kurkkailemaan siihen toiseenkin yli kolmevitosten pinoon, jos pitäisi tämän sellasena "puuhapinona" eli niille jotka yrittävät uutta elämää alkuunsa saattaa nyt tästä syksystä alkaen. Mielenkiintoista seurata miten plussat etenee tässä pinossa =)

Kerronpa nyt minäkin vähän itsestäni. Olen siis 38v nainen Hesasta ja mulla on yksi 17v poika, ihan jo alkaa olemaan aikamies, joten tässä lähtiisin niinkuin toiselle kiekalle ;)
Asun avoliitossa ja olen löytänyt tämän avomörrikkäni ihan vasta vuosi sitten tuhlattuani sitä ennen 6v toimimattomassa suhteessa, joten nyt on alkanut nostaa vaavikuume todenteolla päätään :kieh: Miehellä ei ole omia lapsia (41v) ja hän toivoo niitä kovasti, tosin on aikas hermona ja puhuu kokajan että joshän ei osaakaan...( juu, yritän kannustaa..)
Työskentelen nuoriso-ohjaajana ja koko meidän perhe harrastaa musiikkia kukin omissa bändeissään( laulu, kitara, basso) Perhebändinäkin soitellaan välillä huvikseen... :kieh:

Tiitiäisen äidille Espanjaan erikoiskannustukset ja voimia tuohon operaatioista toipumiseen!!!!!!! :hug:
Onko siellä Espanjassa hyvä terveydenhuolto? --no mitä ilmeisimmin, koska olet saanut jo nyt hyvää hoitoa ja voit alkaa vauvatouhuihin!
Mun äidilleni on tehty tuo sama operaatio niin olen seurannut hänen toipumistaan samasta leikkauksesta ja hyvin on toipunut vaikka on jo yli 60v. Siitä on nyt jo 7v.

Itse painiskelen niinkin pienen, mutta tulevaisuutta silmälläpitäen hankalan asian kanssa kuin tupakointi. En polta paljon, mutta sekin vähä pitäisi saada loppumaan. :whistle:

No pitääpäs täsä nyt välillä mennä kotihommia tekemään, palaillaan juttutuokioihin :D
 
epsukepsu
Tässä just tuumailin että pitäiskö tässä siirtyä sinne yli 35v kuumeilijoiden pinoon, mutta katsotaan nyt josko tämä pino tästä lähtisi kehittymään :)

Kerronpa kanssa vähän itsestäni. Ikää siis 35v ja yksi lapsi on jo saatettuna tähän maailmaan. Ikää nuorella miekkosella kohta 3½ v. :heart: Tässä ollaan sitten hiljalleen tultu siihen tulokseen, että ois kiva saada toinenkin tenava, vaikka toisinaan nuoren miekkosen uhmisraivarit saavat miettimään, että näinköhän siinä on järjen hiventäkään... :LOL:

Olen ollut kotiäitinä ja nyt hoitovapaan loppumisen jälkeen työttömänä. Kiva ois töihinkin päästä, mut eipä sellaista ole vielä löytynyt.

Asustelemme Lappeenrannassa, sinisen Saimaan rannalla. :)

Ensi viikolla on sitten jännitystä ilmassa, toivon mukaan pääsis testailemaan osuuko pissi tikkuun vai ei..ja ilmaantuuko siihen tikkuun viivoja vai ei.. =)
 
epsukepsu
Tässä vähän itsestäni. Asun Espanjassa avopuolisoni (espanjalainen) ja poikani 2v4kk kanssa.
Olemme jo tosin yrittäneet toista keväästä, mutta sitten tuli leikkaus vastaan kesäkuussa. MInulta leikattiin perä-ja paksusuoli pois ja nyt elelen avanteen kanssa.Samaisessa leikkauksessa minulta poistetiin kystat kummastakin munasarjasta, joten nyt pitäis käyttää tilannetta hyväksi, kun on paikat "puhtaana". Ja sitten toisaalta pitäis odottaa vielä kuukausi leikkaushaavojen parantuessa (yli30 tikkiä), jos sitä nyt sitten edes maltaa odottaa.
:hug: Pikaisia parenemisia! :hug:

 
Epsukepsu
Vau sulla on jo pitkä etumatka meikäläiseen nähden :) . Mun vielä pitää odottaa ekaksi, että tulis tuo avokki kotiin 15.8 ja sen jälkeen alkaa taas noi surullisen kuuluisat menkat :(

pilkettä
Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen terveyden hoitoon täällä ja käytän vain tätä yleistä terveyspalvelua samoin poikani, kun en ole nähnyt tarpeelliseksi ottaa vakuutusta ja kalliita yksityisiä lääkäreitä.
 
Huomenia

Kyllä taas aurinko nousee kirkkaana ja kuuma päivä on tulossa B) Tää kesä on kyllä ollut totisesti helteinen, nurmikot ja puut alkaa olemaan ihan käkkäröitä kuivuudesta :( täällä etelässä.

Kävin itsekin tuolla yli 35v pinkassa tervehtimässä ja ajattelin, että sinnekin voisi kirjoitella välillä.En tosiaan huomannut sitä kun se oli tipahtanut alas, ennekuin jo tämän laitoin, mutta katsotaan nyt lähteekö tähän meitä muita tämän syksyn yrittelijöitä mukaan.
Tiedättekö, että onko se jotenkin "netiketin"vastaista laittaa toinen vähän samaa asiaa liippaava ketju pyörimään? Mitenkään ei ole tarkoitus ainakaan siten toimia...Ja Jos helpompaa niin voimmehan siirtyä tuonne yli 35v kuumeilijoihin, onhan ainakin valmiiksi porukkaa :D
Mitä olette mieltä?Olisi kiva kuitenkin jatkaa pikkasen alkuun päässyttä jutustelua jossain ketjussa =)

EpsuKepsu, kyllä mäkin olen välillä ajatellut että miten sitä, nyt lisää tenavia haluaa ( minullahan esikko jo on "jalka oven välissä" lähtöön eli on jo 17v ) Olisi tässä jo ihan mahdollisuus uran tekoon....ja vaikka mihin tekoon..mutta kuitenkin vauvanteko kummittelee tuolla ykkösenä :kieh:
Se vaan on kummallinen tuo luonto. Muistan heti synnytyksen jälkeen viimeeksi ( oli vähän hankaluuksia siinä ja poika syntyi hätäsektiolla) ajattelin illalla ja vielä seuraavana aamuna ettei ikänä enää. No päästiin paripäivää eteenpäin niin jo oli mieli muuttunut....Samoin on käynyt aina kun jotain hankalampia vaiheita on tullut pojan kanssa niin aivan yhtäkkiä kuin ne on tullutkin , ne katoaa mielestä yhtä nopeasti.

Minäkin odottelen tässä innolla menkkojen loppumista, (taitaa jo olla viimenen päivä tänään) ja kävin intona tuolla ovislaskurissa niin sain vastuksen että 22.8 pitäisi sitten olla seuraava ovis. Olen jo tuossa hieman raottanut miehelle näitä aikataulutuksia, mutta varovasti, ettei tuu suorituspaineita. Hänellä kun ei ole lapsia niin tuo naisen kk-kierto tuntuu olevan aika hepreaa.
Ovistikkuja ajattelin kokeila sitten jos alkaa tuntua että en tunnista oviksen ajankohtaa. Luulen että mä olen sen tuntenut vaikkei siihen nyt ole aiemmin niin kiinnittänyt huomiota...

Ai kamala, määhän aloin kirjottamaan taas romaania... :snotty: anteeksi.
Täytyypä tässä alkaa valmistautumaan töihin lähtöön.
Oikein iloista päivää sinne EpsuKepsulle Lappeenrantaan,Tiitiäisen äidille Espanjaan ( kiva olisi kuulla vähän ihan arkielämästä siellä, miten se eroaa suomesta jne jos jaksat kirjoitella ) ja muille jotka tässä pinossa piipahtavat :wave: :D
 
epsukepsu
Tiitiäisen äiti Joo vähän edellä tässä yrittämisessä ollaan, mutta eipä eihän sitä tiedä vaikka teillä tärppäisi ensin :)

Pilkettä Mulla erittäin tuoreessa muistissa vielä esikoisen synnytys, kun eihän siitä ole kuin 3v5kk.. Oli sekin suhteellisen hurja kokemus kun poika oli perätilassa ja jouduin hänet alateitse synnyttämään luomusti :/ Et vähän hirvittää mitä jos toinenkin on sitten perätilassa.. :\| Yksi lääkäri kyllä synnärillä sanoi että nyt kun olet yhden synnyttänyt perätilassa alateitse ei se seuraava tunnu missään.. :LOL: Ettäs kehtas mokomakin! Mut saapi nähdä miten käy.. kunhan tää pikkukakkonen nyt sais edes alkunsa! ;)

Pysytellään vaan tässä pinossa, eipä kait se ketään haittaa eikä ole varmaan mitään nettikettiä vastaan. Se toinen pino on jo paisunut niin isoksi että minusta ainakin tällainen pienempi on kivempi :) Tiedä sitten vaikka tähän pinoonkin muita ilmaantuisi.

Aurinkoista päivää teille kaikille! =)
 
Heipä vaan, minäkin aloittelin tuolla yli 35 vee pinossa, mutta koko kesä ollut taukoa remontin vuoksi.Ja taidampa siirtyä vaihteeksi tälle puolelle.Ikää 36, pian 37 ja 4 lasta ennestään.Pikkuviitosta kuumeiltu jo kauemman aikaa, mutta töiden ja ison remontin ynnä muiden asioiden takia homma siirtynyt.Ikä vähän pelottaa, mutta mutta...Nyt olisi sitten päätös tehtävä. =)
 
:wave: heipähei Maudie!

Tervetuloa joukkoon. No pidellään nyt sitten tätä pikkuketjua pystyssä ja risteillähän saa..itsekin olen vastaillut tuolla äidit 30-40v osiossa, kun siellä on kivoja kysymysgallupeita =) Toivottavasti saamme tähän mukaan uusia yrittäjiä. Minustakin on ihan mukavaa kun voi jutella vähän pienemmän porukan kanssa.

Epsukepsu, olipas aikamoinen kommentti lekurilta :whistle: Eikö sitä saa nykyään , jos perätilassa on niin vähän valita että haluaako sektion? Siskoni ( 40v ) sai marraskuussa tytön, joka oli perätilassa sektiolla, kun epäonnistuneen kääntämisyrityksen jälkeen sitä halusi.
Kyllä sitä itsekin on jo ajatellut mahdollista synnyttämistä, kun tuo edellinen ei ihan perussääntöjen mukaan syntynyt. Mulla siitä on kyllä jo niin kauan että, kauhukuvat on jääneet taa, onneksi. Poika syntyi siten että lapsivesi meni ja supistukset piti käynnistää. Tekosupistukset ei sitten avannut kanavaa ja happi alkoi loppua sekä minulta että pojalta joten sydänäänet alkoi mennä ihan omia menojaan ja lääkäri päätyi hätäsektioon. No, terve poika kuitenkin tuli, kiitos ammattitaitoisen naistenklinikan henkilökunnan :heart:

Milloinkas aiotte vauvantekopuuhat aloittaa epsukepsu ja maudie? Saadaanko alkaa jännäämään jo lähiaikoina?
Meillä odotellaan seuraavaa ovista joka laskujen mukaan pitäsi olla 22.8...eli tässä nyt aloitellaan harjottelemaan, kun ei noista oviksista aina tiedä.

Olemme just muuttaneet ja tarkoitus ois pitää tupaantulijaiset ensi lauantaina, joten ajankohta on ihan ok kun sitä on alkanut jo tarkkailemaan tuota alkoholin ottamistakin senmukaan milloin ovis ja mahdollinen "napsahdus" käviis. Hassua....


:snotty:

Tulinjust töistä vasta, joten nyt pitänee mennä jutustelemaan perheen kanssakin. Käyn vielä vilasemassa kirjottelua ennen nukkumaanmenoa, niin kivaa kun tämä on =)
 
No niin. Päivän hommat tehty (että mitkä kysyn itseltäni) eli poika nukkumassa, koirat ruokittu ja mulla lautasellinen pasta-salaattia edessä.
HUrjia synnytys-juttuja liikkeellä ja meikkis, kun just lämmenny ajatukselle uudesta raskaudesta, ekan kanssa jäi haaveet toisesta, iski synnytys-kammo.
Meitä oli 9 naista/ tyttöä (itseni lasken vielä tyTöksi) samaan aikaan synnyttämässa ja pitkäperjantai ja tietysti synnytys osastolla pääsiäislomalla suurin osa työntekijöistä, joten kokoliki oltiin avokin kanssa kahdestaan kaiken aikaa. Kivut oli mitä hirveimmät ja sain kaks epiduraalia, mistä ei ollut mulle mitään hyötyä. Eka ponnistus ja meikkis tajukankaalla, havahduin hereille, kun poika oli jo ulkona ja minua oltiin tikkaamassa. Sinne meni kuuroille korville esikoisen ensi parahdus :ashamed: . Huonetoverina mulla oli sairaalassa muslimi-nainen ja niillä oli just se aika ettei päivän valon aikaan saannut syödä ja mies toi joka aamu pari kattilallista safkaa vaimolleen ja vaimo rupes aina syömään, kun oli jo pimeetä, eikä tilaa oluut muissa huoneissa, että olisin voinnut vaihtaa (haju ja sen ruoan mässyttäminen teki sairaanolon, käsin söi pimeessä9. Ja kaiken lisäksi hän ei puhunnut mitään muta kieltä kuin omaansa, joten edes juttu seuraa eï hänestä saannut.
Tikitkin tulehtuivat ihanasti tai siis leikkaushaava joten olin melkein kuukauden likunta kyvytön.
Ja taas ollaan menossa samaan suuntaa ja ihan vapaaehtoisesti, ollaan me vaan kummallisia.
Ja sitten tuohon arkielämään täällä Espanjassa, en usko , että se oikein eroaa muista maista, kotiäiti, kun olen. Onhan sitteen,että äitiysloma on vain 4kuukautta ja sitten jos sen jälkeen menee töihin saa lapsilisää jos oikein muistan niin 100euroa/kk kunnes lapsi täyttää 3 tai 4 vuotta, muta sitä en saa, koska olen kotona. Jäin kotiin jo heti alku raskaudesta työni takia, olin avokin firmassa rakentamassa lasikuitu-veneitä ja niiden resiinojen ja maalien käry ei ole oikein hyvä raskaana olevalle.
Tällä ei tunneta vanhempain yms avustuksia, joten jos ei pärjää puolison tuloilla niin ei voi jäädä kotiin. Mulla on olut onnea, kun olemme pärjänneet, ei sitä rahaa nyt niin älyttömästi ole, mutta toimeen tullaan välillä senttejä venyttäen.
Tervetuloa viimeisellekkin tulokkaalle (sori, mutta nimi unohtui tässä kirjoittaessa)
:flower: Suothan anteeksi :ashamed:
 
epsukepsu harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 19:01 maudie kirjoitti:
Heipä vaan, minäkin aloittelin tuolla yli 35 vee pinossa, mutta koko kesä ollut taukoa remontin vuoksi.Ja taidampa siirtyä vaihteeksi tälle puolelle.Ikää 36, pian 37 ja 4 lasta ennestään.Pikkuviitosta kuumeiltu jo kauemman aikaa, mutta töiden ja ison remontin ynnä muiden asioiden takia homma siirtynyt.Ikä vähän pelottaa, mutta mutta...Nyt olisi sitten päätös tehtävä. =)
Tervetuloa vaan Maudie tähän pinoon :) Sinulla onkin jo oikein suurperhe! Onneksi olkoon! :flower: Minkä ikäsiä lapsesi ovat? Onnea kovasti pikkuviitosen yritykseen! =)
 
epsukepsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 21:25 Pilkettä kirjoitti:
Epsukepsu, olipas aikamoinen kommentti lekurilta :whistle: Eikö sitä saa nykyään , jos perätilassa on niin vähän valita että haluaako sektion? Siskoni ( 40v ) sai marraskuussa tytön, joka oli perätilassa sektiolla, kun epäonnistuneen kääntämisyrityksen jälkeen sitä halusi.
Niin oli :( Eipä tainnut se lääkäriNAINEN oikein ajatella mitä suustaan päästi. Käsittääkseni nykyään perätilassa olevat vauvat sektioidaan, ihan niiden riskien takia. Mutta ei täällä Lappeenrannassa :( Mietin jo esikoisen syntymän jälkeen, että jos joskus toinen lapsi saadaan, niin voisisikohan sitä mennä jonnekin muualle synnyttämään... En tiedä vieläkään onko sellainen edes mahdollista. Juttuja olen vaan kuullut, että saattavat passittaa takaisin omaan sairaalaan tms. :/ Mut turha on tuota vielä murehtia. :p

Kyllä sitä itsekin on jo ajatellut mahdollista synnyttämistä, kun tuo edellinen ei ihan perussääntöjen mukaan syntynyt. Mulla siitä on kyllä jo niin kauan että, kauhukuvat on jääneet taa, onneksi. Poika syntyi siten että lapsivesi meni ja supistukset piti käynnistää. Tekosupistukset ei sitten avannut kanavaa ja happi alkoi loppua sekä minulta että pojalta joten sydänäänet alkoi mennä ihan omia menojaan ja lääkäri päätyi hätäsektioon. No, terve poika kuitenkin tuli, kiitos ammattitaitoisen naistenklinikan henkilökunnan :heart:
Huh huh, kyllä oli melkoinen tuo sinun synnytyskokemuksesi. Onneksi kaikki sujui lopulta hyvin ja terve lapsi syntyi! :)

Milloinkas aiotte vauvantekopuuhat aloittaa epsukepsu ja maudie? Saadaanko alkaa jännäämään jo lähiaikoina?
Meillä odotellaan seuraavaa ovista joka laskujen mukaan pitäsi olla 22.8...eli tässä nyt aloitellaan harjottelemaan, kun ei noista oviksista aina tiedä.
Meillä on jo aloitettu ;) Eka yritys takana ja ensi viikolla jännätään alkaako monsuunisateet vai ei.. Tai täällä kait asia ilmaistaan tädin tulona kylään. No anyway, jännättävää on ensi viikolla. :)


Onnea Pilkettä uuteen kotiinne!!! :)
 
B) :D Loistavan hyvät huomenet käyn tässä vaan toivottelemassa pinolaisille...
Työ kutsuu ja tänään niitä parhaitapuolia kun menemme lasten/nuortenkansa saareen retkeilemään---->eipä kai sen parempaa "duunia" tällaisenä päivänä voi vaatia :D

Kirjoittelen illalla taas kun työstä palajan pidemmästi....
 
Heissan kaikille :wave:

Ilmoittelen mukaan :D . Kuumeilu on korkealla vaikka meillä on 8kk:n ikäinen vauva.

Heinäkuussa tuli keskenmeno viikolla 7 :( (tuulimuna). Vasta olen aloitanut työt :whistle: ja heti haaveilee uudesta vauvasta. Tässä laskeskelin että jos nyt tärppäsi niin vauva syntyisi toukokuussa. Sopivasti ennen kesää.

Niin itse olen 37v. ja kuuden lapsen äiti. Harrastan hevosia ja muita pikku eläimiä.

Terkuin HissunMyy
 
epsukepsu
Hei HissunMyy! :wave:

Tervetuloa mukaan! :) Sinullahan on oikein iso katras kertynyt! Onnittelut siitä! :flower: Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Minulla on yksi, poika 3,5v, toisesta haaveillaan ja kuumeillaan =) Harrastelen myös hevosia, oma hevonen on ollut nyt kohta 10v.
 

Yhteistyössä