Yli 36v KesäToiveet

epskeps laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 14:05 Klaava harmaana kirjoitti:
B) Missäs kaikki 36-v:t?
No täällä yksi melkein 36v B) ;)

Nyt on sitten oviksetkin kaiketi ohi, ainakin se hirveä himoitus ei enää vaivaa :p Parin viikon päästä on sitten taas piinaviikko edessä. Jospa se täti nyt ymmärtäisi pysyä poissa... :D
 
Hei,

Olen lueskellut kyllä palstaa, mutta kirjoittaminen jää välillä. Onnea vaan Hissun Myy!!! :flower:

Itselläni taitaa olla kp 19 (jos lasken oikein päässäni) ja maha kipeä vieläkin, jo kolme päivää. Maha on oikein turvonnut pallo, johtuu kai siitä pillereiden lopettamisesta. Vaikka salaa toivonkin sen johtuvan muusta...
Mutta tuskinpa on heti tärpännyt. Mutta ei tässä malttais odotella millään testin tekemistä... sama ongelma varmaan muilla?!

Mutta eipä auta kuin ajatella ihan tavallisia asioita, jottei mene tämä elämä vain haaveiluksi. Onhan tässä yritettävä paiskia töitäkin haaveilun lomassa. :)
 
Tässä vielä päivitetty lista minunkin osaltani, vaikken tuota kierron pituutta tiedäkään vielä...

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET:

Miesku rv
HissunMyy la. 12.5.07.


PIINASSA:


PEITTOJEN ALLA ;)


Tiitiäisen äiti KP 20/28

epsukepsu KP 15/28

Micosa Kp 18/28-33

klaava KP 23/30-32

Maudie

Lyydia2001 9/28-30

kipinää 19/??-??

Mimsku


TÄTI KUOKKIMASSA:

Pilkettä 4/29-32


 
epskeps yökyöpelinä
Keskiviikon kaipaukset :)

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET:

Miesku rv
HissunMyy la. 12.5.07.


PIINASSA:


PEITTOJEN ALLA ;)


Tiitiäisen äiti KP 21/28

epsukepsu KP 16/28

Micosa Kp 19/28-33

klaava KP 24/30-32

Maudie

Lyydia2001 10/28-30

kipinää 20/??-??

Mimsku


TÄTI KUOKKIMASSA:

Pilkettä 5/29-32

 
Huomenta!

Hiljaisempaa on pitänyt täälläpäin paripäivää kun on pitänyt viihdyttää tuota tätiä, eilenkin sai mut niin huonolle tuulelle, että olin ihan pööh koko illan. No nyt taitaa olla kerännyt kampsunsa ja poistunut..eli listauksessa taidanpa hypätä Peittojen alle :p
On tainnut muillakin aika vierähtää muissa puuhissa...toivottavasti tuo tuloksia :D

Epsu, luulen että tuo työpaikka selviää ens viikolla. Homman pitäisi alkaa 1.10.

Meillehän tähän pinoon on alaknut plussia kertyä, toivottavasti saadaan laittaa kohta otsikoksi pikaplussanneet, heh.

Voi vihne, taitaa tuo täti vielä kummitella päässä, kun ajatus ei meinaa millään juosta eikä keksi mitään mistä jutella, ööh, ei kiva mutta eiköhän se taas tästä ala juttu luistaa taas pikkuhiljaa.
Meni tuonne vkon 39 piinauspinoihin kanssa, en oo aiemmin ollut, joten katotaan kuinka se muhun vaikuttaa.... :p

keksikääs joku jolla ei o yhtä tahmanen pääkoppa just nyt niin joku kiva galluppi tai leikki meijän pinoon kans. Tuolla oli Mitäs nyt palstalla sellanen hauska P-tarina johon oli tosi kiva osallistua lauantaina....Eihän meillä vielä montaa täällä ole mutta sitäkin aktiivisempia :D

Heippa ja kivat keskisviikot ja :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: Petteri heittää ilmoille paljon plussia!
 
epsukepsu
Pilkettä pidetään peukkuja työpaikan puolesta, toivottavasti saat sen homman! =) Mulla ei tällä hetkellä ole jännättävää töiden suhteen. Vieläkään en ole päättänyt haenko sitä yhtä työtä vai en.. vähän näyttää siltä että en.. :/ Mut jospa noita ilmaantuis syksyn mittaan.. Ois ihan hyvä päästä töihinkin, vaikka mielelläni täällä kotonakin olen. :)

Kotvasen sain haeskella tuota P-tarinaa ja olipas melkoinen tarina! :D Mikähän galluppi tai leikki me tänne kehiteltäisiin..? Pitääkin miettiä. :)

Eipä tänne muuta ihmeempiä. Kovin on kolea keli, sataa tihuttelee että taitaa se syksy olla tosiaan tullut... höh..

Ensi kesää odotellessa... Epskeps ;) (toivon mukaan sitä kesää saisi odotella IIIIIIIIIIIIISON mahan kanssa :heart: )
 
Iltoja

Uuupsis kun oltiin pudottu!

eipä mittään uutta tältä rintamalta, paitsi että Täti pitää henkisessä otteessan vissiinkin vielä, kun ihan ihme itkuiita musta on tullut. Tänään oltiin syömässä miehen kanssa iltapäivällä töiden jälkeen niin rupes ihan mahottomasti itkettämään yhtäkkiä, himputti. Oli vähäs noloa. Siinä sitten nieleskelin ja mies hämmennyksissä, parka että mikä mulla on. No, enhän voinut muuta sanoa kuin etten tiedä.. :ashamed: No onneksi se meni ohi ja pääsin laulutreeneihin ihan normaalissa olotilassa :D

Niin, Epsu, mustakin on alkanut tuntua että olis ihankiva olla myös kotona. Monet tykkää uran rakentamisesta ja hyvä niin, mutta mulle, ainakin tällähetkellä on jotenkin ihan samantekevää että pääsenkö eteenpäin ja nouseeko tulot, mutta jotenkin se on niin että tänä päivänä pitää olla kiinnostunut uran luomisesta, hmm, tai sitten vaan musta tuntuu siltä. Mä tykkäisin ihan olla kotona ja riittäisi nuo kotihommat ja harrastus, joka on siis musiikki mulla.
Nyt kuiteskaan tänäpäivänä ei oikein ole mahdollisuutta olla kotona, siis että molempien on pakko tienata jos mielii vähänkään elämiseen materiaalista laatua. tietysti jos on toisella tulot hyvät nin asia on eri, mutta meillä pienipalkkaisilla ( sos. ja terv.ala)yhden tulot ei riitä mihinkään ainakaan täällä etelässä, joss asuminenkin maksaa hunajaa.

Tästäpä tulikin mieleen että mitäs harrastuksia teillä on vai onko niille omille harrastuksille vielä tilaa kun lapset on pieniä aika monella täällä?

Vielä siitä P-tarinasta, että kirjoittelen tuonne Mitäs nyt osioon siis Rentukka nimimerkillä, kun en halua tätä kuumeilunimeä siellä käyttää. siis en ole paljon sinne laitellut mutta silloin kun laitan nin sillä nimelläSiinä P-tarinassa oli joitain ihan hauskoja juttuja mutta en kyllä tykännyt niistä ihan rivoimmista mitä siellä oli, joillakin se vaan het lähtee ihan ääripäähän heti, mutta antaa kaikkien kukkien kukkia juu :flower:

Nytpäs taas tuli tätä tarinaa...Toivottelen hyviä öitä ja lämpöä syysarkeen pinolaisille! Ja Petterin taikatassut taas ilmoille
:wave: + :wave: + :wave: + :wave: + :wave: + :wave: + :wave: +
 
Klaava harmaana
Harmaana kuten ilmakin ;) On se vaan jännä, että sitä odotti innoissaan, että ilma viilenee ja tulee syksy. Mutta nyt kun se on (täällä on sumua ja kylmä), nin eipä tuo niin mukavaa olekaan... Oli se niin kiva, kun oli lämmin :LOL: :LOL:

Ihme homma miten heti, kun ilmat viileni, niin eikö ala nää flunssat ja muut. Kuopus ehti juuri ja juuri toipua vastataudista, kun alkoi nenä vuotaa. Sitten se tietty tarttui myös minuun ja nyt on kurkku niin vietävän kipeä. Mutta eiköhän se tästä.

Harrastuksista, hmmm... Mun harrastukset on lähinnä sellaisia käsillä tehtäviä eli olen innokas neuloja, virkkaja ja ompelija. Aina on sata ja yksi työtä kesken (joskus jopa jotain valmistuukin :whistle: ). Itse asiassa parasta aikaa tehdään tästä lähtöä kangaskauppaan, jos vaikka ompelisi jotain. Ja joku neuletyö on aina kesken.

Lisäksi piirtelen, kun jää aikaa. Ja sitten mulla on vielä opiskelut yliopistossa, joita voisi pitää harrastuksena, kun en niihin oikein täysipainoisesi voi keskittyä lapsen hoidon takia. Aloitin viime syksynä ja jotain olen saanut aikaiseksikin ja yritän saada tänäkin vuonna.

Miehen kanssa meillä on enempi sellaisia ulkoiluun liittyviä yhteisiä harrastuksia, kuten retkeily, melonta hiihto yms. Mutta niitä tulee vähempi, koska ne vaatisi melkein aina lapsenvahtia, että pääsis lähtemään.

Eli harrastuksia piisaa, muitakin kuin tämä vauvanteko ;)

Itse käyn kanssa välillä kirjoittamassa jotain tonne Mitäs nyt -osastolle, mutten oikein perusta sen tyylistä. Asia kuin asia menee aina riitelyksi ja toisten haukkumiseksi. Ihan pitää ihmetellä millaista kieltä ihmiset kehtaa käyttää anonyyminä tai nimimerkin suojissa. Itse en kyllä sellaiseen syyllisty :saint: Tosin, joskus kirjoitan jotain arkaluontoista vieraana, kun en halua tunntustautua jonkun asian kirjoittajajksi, mutten kyllä koskaan mitään ilkeää. Ei sovi mun luonteelle. Edes anonyyminä.

Mutta nyt lähdetään kauppohin neidin kanssa. Oikein hyvää syksyistä päivää kaikille, missä päin maailmaa sitten olettekin. Ja +++++++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Nyt on Tyksissä käyty.Miehellä kaikki ok,minulla ei niinkuin tiedossa olikin.
Ensin verikokeisiin vielä maksa&munuaisarvot ja sitten saapi aloittaa metut,huomenna yritän aamulla verikokeisiin päästä.
Sitten vielä pitää sokerirasituskokeissa käydä.
Puolen vuoden päästä kontrolli,painoindeksi pitää saada 35->32:teen.
Muuten eivät mitään jatkotoimenpiteitä muuta edes aloita.
Nyt ekätellään toiveita että saisin painoa laskemaan,kun sekin jo yksin auttaa Pco:ssa.
 
heippa Micosa!

Hyvä, että saitte etipäin tutkimuksia, toivottelen tsemppiä! Varmaan rankkaa tuo tuollainen. Itse painiskelen tupakoinnin lopettamisen kanssa ja painoakin taitaa olla kyllämuutama kilonen liikaa myös.
Saanko kysyä että mikä se pco tarkalleen ottaen on ja miten se ilmenee? En tarkoita ollla tungetteleva eli jos tuntuu että et halua puhua enempää asiasta, niin ei tietenkään tarvitse. Olen vain huomannut, että se on tullut aika monella esiin täällä eri pinoissa.

Olen nyt töissä ja aikas rankka päivä ollut, mutta palailen iltasella asiaan. Hyvää loppupäivää kaikille! :flower:
 
Klaavalle vielä, että totta turiset tuosta Mitäs nyt osiosta. Se on kumman ärhäkkä, eli sieltä monesti henkii sellaista aggressiivisuutta, josta mäkän en oikein pidä. Joskus siellä on ihan kivoja juttuja ja välillä sitä haluaa lukea muutakin kun kuumeilua. Tosin tulee enemmän silloin luettua vaikka lehtiä... ;) ..onneksi :D
 
epskeps kurkkimassa
Torstain toiveikkaat :)

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET:

Miesku rv
HissunMyy la. 12.5.07.


PIINASSA:


PEITTOJEN ALLA ;)


Tiitiäisen äiti KP 22/28

epsukepsu KP 17/28

Micosa Kp 20/28-33

klaava KP 25/30-32

Maudie

Lyydia2001 11/28-30

kipinää 21/??-??

Mimsku


TÄTI KUOKKIMASSA:

Pilkettä 6/29-32



:) :)
 
epskeps kurkkimassa
Morot kaikille! :wave:

Joku tuossa kyseli harrastuksista, niin tän nettisurffailun lisäksi harrastan ratsastusta. Oma heppakin on ollut kohta 10 vuotta. :) :heart: Muuta ei sitten oikein joudakaan harrastelemaan kun tuo heppailu vie melkoisen ajan. Tässä pitäisi kohta puoliin lähteä tallille...

Muuta ihmeellistä tänne ei kuulukaan. Piinaviikkoja odotellaan ja toivon mukaan sitä tällä kertaa osais pitää hermonsa kurissa ettei ne monsuunit vaan noiden hermoilujen takia myöhästelisi vaan niillä ois paaaaljon parempi syy. =)

Täällä päin on ollut oikein aurinkoinen ja lämmin päivä. :) Toisin oli eilen :/ harmaata, kylmää ja kosteaa.. yök :\| Mentiin sitten ulos lapsen kanssa ja vilustutettiin itsemme :( Nyt pojalla nokka tuhisee ja kurkkuun koskee. Itse alan olla jo toipumaan päin (kiitos Esberitoxille jälleen kerran :) ), toivon mukaan ei tuu takapakkia...

:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 16:59 Pilkettä kirjoitti:
heippa Micosa!

Hyvä, että saitte etipäin tutkimuksia, toivottelen tsemppiä! Varmaan rankkaa tuo tuollainen. Itse painiskelen tupakoinnin lopettamisen kanssa ja painoakin taitaa olla kyllämuutama kilonen liikaa myös.
Saanko kysyä että mikä se pco tarkalleen ottaen on ja miten se ilmenee? En tarkoita ollla tungetteleva eli jos tuntuu että et halua puhua enempää asiasta, niin ei tietenkään tarvitse. Olen vain huomannut, että se on tullut aika monella esiin täällä eri pinoissa.

Olen nyt töissä ja aikas rankka päivä ollut, mutta palailen iltasella asiaan. Hyvää loppupäivää kaikille! :flower:

Vastaan sen mitä osaan.
Eli Pco eli monirakkulainen munasarjaoireyhtymä(polycystic ovary syndrome)
hedelmällisessä iässä olevien naisten yleisin hormonaalinen häiriö.Sen oireita ja löydöksiä ovat liikakarvoitus,epäsäännöllinen kuukautiskierto,lapsettomuusongelmat,mieshormoonin ylituotanto ja useita pieniä rakkuloita sisältävät munasarjat.
Oireet ja vaikeusaste vaihtelee hyvinkin paljon naisesta toiseen.Vaikka ei tiedetä sairauden varsinaisia syitä,näyttää siltä että insuliiniresistenssi ja PCOS ovat yhteydessä toisiinsa(siksi varmaan tuoda Metformiinia)


Oireita:
-harvoin tapahtuvat tai niukat kuukautiset tai niiden puuttuminen
-hedelmättömyys joka johtuu useimmiten kroonisesta anovulaatiosta eli munasolu ei irtoa
-veressä liikaa mieshormoneja ja nimenomaan testosteronia jne jne
-miestyyppinen kaljuus
-akne,rasvainen iho,seborrea
-taivepaikoissa esiintyviä tummia läikkiä
-pieniä ulkonevia varrellisia möllykköitä
-kestoltaan pidemmät PMS-kaudet oireineen(turvotus,mielialavaihtelu,lantiokipuja ja selkäkipuja)


löydöksiä:
-useampi kysta jommassakummassa tai kummassakin munasarjassa.Ultrassa rakkulat näkyvät helminauhana.
-rakkuloiden takia suurentuneet munasarjat,jotka yleensä ovat 1,5-3 kertaa isommat kuin normaalit munasarjat.
-munasarjojen ulkopinta paksuuntunut,sileä ja h-elmenvalkoinen
-krooninen lantiokipu,joka johtunee ahtaammasta lantioalueesta suurempien munasarjojen takia
-kuukautiskierron kolmantena päivänä testattu LH:n ja FSH:n välinen suhde on suurempi kuin 1:1
-matalia sukupuolihormoneja sitova globuliini-arvoja
-liikaa insuliinia.


Tuli hieman paljon tekstiä,mutta siinä pääpiirteittäin.

=) <br><br>
 
Klaava nuhassa
Micosalle kaikkea hyvää. Toivottavasti hoidot auttaa äkkiä.

Meillä on nyt näemmä jäänyt tää syksyn ensimmäinen sairastusputki päälle. Heti sairastetun vatsataudin jälkeen tuli flunssa kuopukselle ja mulle (varmaan joku tasoitus, kun ei tarvinnut oksentaa). :snotty:

Karsea olo, nenä vuotaa, kurkku on kipeä ja lämpöäkin on. Onneks on noin huono ilma, ettei haittaa, kun joutuu vaan sisällä oleilemaan. Pääsis vaan lepäämään, mutta sehän ei kuulu kotiäitien oikeuksiiin :whistle:

Ensi viikko olis tätin kestitysviikko. Tai sitten ei. Henkisesti valmistautunut jo siihen, vaikka eihän sitä tiedä, jos tulis vaikka yllätys ;)
 
Pilkettä töissä
hei vaan ja mukava viikonlopun alkua!
Klaavalle pikaista paranemista. Tää syys on flunssa aikaa. Itse olen yleensä AINA lokakuussa flunssassa...hmm katotaa säästyisinkö tänvuonna. Tosin kun on työssä monien ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin niin ne flunssat tarttuu helposti.

Micosa, kiitos kattavasta infostasi. Onko tuo sellainen, että se tulee esim.myöhemmin vai onko se joillain henkilöillä "alusta asti". Toivottavasti sinun hoitosi onnistuvat hienosti! :hug:

Olen nyt tilannut itsekin ajan yksityiselle gynelle. Ajattelimme miehen kanssa, että on mukava nyt etukäteen käydä tutkitutamassa nuo perinteiset hedelmällisyyteen vaikuttavt jutu eli gyne on ens tiistain ja pitäisi ultrata ja otta papakoe samalla. Onnekis sain hyvän naisgynen Dextrasta. Tää lekuri on erikoistunut just raskaus ja synnytysasioihin.
Kyllä mua vähän jännittää, että jos jotain onkin...mutta toivotaan parasta!

Kävi kyllä mielessä kun joku jossain pinossa sanoi että spermatestejäkin saisi tilata netistä....hmm suostuisikohan mies..ehkä kyllä vähän turhan hätiköityä. tietääkö kukaan mikä se paikkaoli jos jossain vaiheessa tarttis? Miehellä kun ei vielä lapsia ole.
:ashamed: :ashamed: ..mutta kun sitä haluisi niin kovasti varmistaa että ei menisi aikaa hukkaan.

Oikein loistavat viikonloput teille!! meillä menee viikonloppu niin että mies on huomenna töissä päivän ja minä taas keikalla(laulu) illalla...joten sunnuntai jää yhteiseksi söpöilyajaksi, mutta ihanaa sekin! :D
 
Klaava harmaana

Perjantaina

----SYYSTOIVEET YLPEÄNÄ ESITTÄÄ:


PLUSSANNEET:

Miesku rv
HissunMyy la. 12.5.07.


PIINASSA:


PEITTOJEN ALLA ;)


Tiitiäisen äiti KP 23/28

epsukepsu KP 18/28

Micosa Kp 21/28-33

klaava KP 26/30-32

Maudie

Lyydia2001 12/28-30

kipinää 22/??-??

Mimsku


TÄTI KUOKKIMASSA:

Pilkettä 7/29-32


Pilkettä, jokos Täti läks? Sori, nuhainen pää ei keksinyt mitään hauskaa perjantain jatkoksi :snotty:
 
epskeps pikaisesti
Moikka kaikki!

Tässä on sen verran kiirus päivä ollut ja on edelleen ja viikonloppuna tiedossa reissukin, niin ihan vaan pikaisesti teitä täällä morjestan :wave:

Noita spermatestejä oli muistaakseni www.kotitestit.com sivuilla, vai olikohan se www.mammaksi.fi..? no jommassa kummassa varmaankin :D Sen tiedän ettei oma ukkokulta niihin kyllä suostuis.. :p

Mun pitäis kans gynelle mennä, mutta mitä jos tässä oiskin nyt raskaana, niin onko siitä gynellä käynnistä mitään haittaa tai vaaraa? En uskalla varata aikaa kun en tiedä.. :/ :ashamed: Tietääkö kukaan? Muuten tässä vois yrittää sitä aikaa saada lähiaikoina, muuten pitää odottaa tuleeko täti ja jos ei, niin sitten vasta...

Jees, mut oikein mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :) :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 16:51 Pilkettä töissä kirjoitti:
hei vaan ja mukava viikonlopun alkua!
Klaavalle pikaista paranemista. Tää syys on flunssa aikaa. Itse olen yleensä AINA lokakuussa flunssassa...hmm katotaa säästyisinkö tänvuonna. Tosin kun on työssä monien ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin niin ne flunssat tarttuu helposti.

Micosa, kiitos kattavasta infostasi. Onko tuo sellainen, että se tulee esim.myöhemmin vai onko se joillain henkilöillä "alusta asti". Toivottavasti sinun hoitosi onnistuvat hienosti! :hug:

Olen nyt tilannut itsekin ajan yksityiselle gynelle. Ajattelimme miehen kanssa, että on mukava nyt etukäteen käydä tutkitutamassa nuo perinteiset hedelmällisyyteen vaikuttavt jutu eli gyne on ens tiistain ja pitäisi ultrata ja otta papakoe samalla. Onnekis sain hyvän naisgynen Dextrasta. Tää lekuri on erikoistunut just raskaus ja synnytysasioihin.
Kyllä mua vähän jännittää, että jos jotain onkin...mutta toivotaan parasta!

Kävi kyllä mielessä kun joku jossain pinossa sanoi että spermatestejäkin saisi tilata netistä....hmm suostuisikohan mies..ehkä kyllä vähän turhan hätiköityä. tietääkö kukaan mikä se paikkaoli jos jossain vaiheessa tarttis? Miehellä kun ei vielä lapsia ole.
:ashamed: :ashamed: ..mutta kun sitä haluisi niin kovasti varmistaa että ei menisi aikaa hukkaan.

Oikein loistavat viikonloput teille!! meillä menee viikonloppu niin että mies on huomenna töissä päivän ja minä taas keikalla(laulu) illalla...joten sunnuntai jää yhteiseksi söpöilyajaksi, mutta ihanaa sekin! :D

Alusta asti se on,mutta ollut rauhakseen.E-pillerit kun lopetin neljä vuotta sitten "ärhäköityi",jos nyt niin voi sanoa.Ja mennyt tässä neljän vuoden aikana pahemmaksi.

Toivottavasti miehesi suostuu menemään spermatesteihin.Meillä miehen olisi pitänyt 4 vuotta sitten mennä,mutta tulin raskaaksi ennen sitä.
Nyt kävi,mutta taisi kynnys olla jo matalampi,kun yksi lapsi ennestään.
=)

Ja kiitos kaikille :hug: :sta.
Niillä on joskus uskomaton vaikutus.<br><br>
 

Yhteistyössä