Wish a Baby 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keiju80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maanantaita kaikille! Olittepa viikonlopun aikana jaksaneet kirjoitella! Mua ei koneen ääreen yleensä viikonloppuna saa, ihan tarpeeksi joutuu viikolla tässä istumaan.

Pp, onnea valmistumisen johdosta! Ja juhlat kuulosti mukavilta. Mä rakastan juhlien järjestämistä, suuremmalle joukolle kokkaamista ja kattamista. Just aloin suunnitella pikkujoulujuhlia, että voisko niillä olla joku teema. Ehdotuksia?

Kiinteistömaailman mainos sunnuntaihesarin etusivulla pisti kyllä munkin silmääni. Oli vähän tökerö! Ajattelin, et olis kyllä tosi kornia saada joltain tutulta tai ystävältä "vauvakuumeen tartuttava sähköpostikortti", millainen se nyt sitten mahtaakaan olla. Mainos yritti varmaan olla tosi sympaattinen tai jotain, mutta omasta näkökulmasta vaikutus oli täysin päinvastainen. Uteliaana kyselen Pp:ltä, että mitä kirjoitit heille?

G: Hajuvesiä käytän tosiaan sen 2x vuodessa, kaapissa joskus teininä (!) lahjaksi saatuja Bodyshopin hajuvesiä, en muista niiden nimiä.

G: Kotitöistä imurointi sujuu, mattojen tamppaus hyvällä säällä ihan ok, talvipakkasella tuskaisempaa. Tiskauskin ihan ok. Vessaa en siivoa mielelläni, pyykkäys taas sujuu. Ikkunoita pesen tosi harvoin, mutta sitten kun sen saa aikaiseksi, niin onpas palkitsevaa! Pölyjen pyyhkiminen taitaa olla mun inhokki, ainakin teen sitä ihan luvattoman harvoin.

ON: Mun lämpöjen mittaus koki pienen takaiskun heti alkuunsa. Lämpöhän pitäisi kai mitata aina samaan aikaan? No enhän mä viikonloppuna herännyt samaan aikaan kuin viikolla, ja kun mittasin lämmön n. 3 tuntia myöhässä, niin se oli aika paljon korkeampi kuin edellisenä arkipäivänä. Eli tulos ei taida olla luotettava? Tuntuu vaan törpöltä laittaa vapaapäivänä kello soimaan vain siksi, että sais lämmön mitattua... No, olkoon tämä harjoituskierto. Keiju, vertaillaan vaan mittausten tuloksia, kunhan ehdin niitä saada kasaan!

Joku kyseli, että olenko jo käynyt lääkärin juttusilla. Olen ajatellut odottaa vielä pari kuukautta, vuodenvaihteen jälkeen mun pitää joka tapauksessa käydä gynellä kun edellisestä kerrasta tulee kaksi vuotta täyteen. Ajattelin sitten samalla ottaa nämä vauvajutut puheeksi. Nyt vaan pähkäilen sitä, että pitäisikö mennä suoraan kunnalliselle, jos sitten aletaan ottaa kaiken maailman kokeita, niin yksityisellä ne tulee varmaan aika kalliiksi? Tähän asti olen siis käynyt ihan noissa perustarkastuksissa yksityisellä, kun ei se parin vuoden välein tule mielestäni liian kalliksi. Kuinkahan pitkät jonot kunnallisella on gynen vastaanotolle täällä pääkaupunkiseudulla, tietoa kellään?

Sara, kiitokset onnitteluista! Pikkujoulut kuulostaa mukavilta! :) Me pidettiin viime vuonna ystäväpariskuntien kanssa ihanat pikkujoulut sellaisessa mahtavassa kiviluolassa, mitä voi vuokrata. Siellä oli takka ja seinille pysty laittamaan tuikkuja ja isolle pöydälle kasattiin nyyttärityyppisesti ruokaa. Meillä ei ollut varsinaista teemaa, mutta oltiin sovittu, et jokainen pari keksii jonkun leikin tai kilpailun illaksi. Näin ohjelmaakin riitti sopivasti useampaan väliin. Tässä keksimiämme ohjelmanumeroita:

- jaetaan jokaiselle lappu, jossa on jokin sana tai lause. Aina, kun lapun omistaja kuulee siihen kirjoitetun sanan tai lauseen, hänen on tehtävä jokin hänelle määrätty tehtävä (joka on kans siinä lapussa kirjoitettuna). Esim. mun lapussa luki yhden osallistujan nimi ja aina, kun joku sanoi sen, mun piti käydä laskemassa, kuinka monta tiiltä takassa on ja ilmoittaa tulos muille. Toi oli tosi hauskaa, kun kaikkien pitää sit vielä yrittää arvata, mikä kenenkin sana on. Sit siinä voi hyvin kiusata muita toistamalla sitä sanaa kokoajan. ;)

-pantomiimikisa: jaetaan pariskunnille lappuja, joissa lukee esim. urheilulajeja. Toinen esittää ja toinen arvaa. Voittaja on se pari, joka saa esitettyä ja arvattua eniten oikein.

- Mitä tiedät meistä- kilpailu. Jokainen pari kirjoittaa lapulle viisi kysymystä, jotka liittyvät ko. pariskuntaan. Kysymyksiin voi laittaa vastausvaihtoehtoja, jos haluaa. Vuorollaan jokainen pari esittää kysymykset muille ja muut koettavat arvata. Voittaja on aina se pari, joka osaa vastata parhaiten toisen parin esittämiin kysymyksiin.

Siinäpä oli joitakin ideoita, vaikka eivät nyt Saran kaipaamaan teemaan liittyneetkään. :)

Laitoin siis Kiinteistömaailmalle palautetta siitä, et niitten kampanja (josta siis enemmän firman nettisivuilla) voi loukata lapsettomia pariskuntia tosi paljon. Kun siellä nettisivulla lukee mm.näin: "Suomen väestörakenne vanhenee ja veronmaksajista alkaa kohta olla huutava pula. Kiinteistömaailma haastaa koko Suomen kansan mukaan lisääntymistalkoisiin. Jokainen, myös sinä, voit auttaa. Jos olet lisääntymisikäinen ja sinulla on jo pieniä lapsia, tee yksi ihastuttava taapero lisää." Että sillä tavalla...

Keijullakin alkaa pian lähestyä kierron puoliväli. :) Olikos sulla yleensä ovis myöhemmin vai ajoittuuko se niin, että kohta teilläkin on peittojen pöllyttelytalkoot edessä? ;)

Hups, mun oli tarkoitus kirjottaa tuohon Kiinteistömaailma-juttuun, että se kampanja voi loukata lapsettomuudesta kärsiviä pariskuntia... Ei siis välttämättä kaikkia lapsettomia. ;) Mut siis mietitään nyt vaikka Omppua. Mitähän Omppu tykkäis, jos sille toitotettais, että kuulepas nyt, sulla on se pieni lapsi jo, niin teepäs nyt reippaasti se toinenkin, että saadaan Suomeen lisää veronmaksajia ja asunnon ostajia...

Tosi hauskoilta kuulostivat nuo PP:n leikki ideat. pitää melkeen kirjoittaa vielä itelle ylös, että muistaa sitten jos tarve vaatii...

Kävin tuossa lueskelemassa toista ketjua täällä, ja siellä pisti silmään maininta ibumaxin vaikutuksesta ovulointiin... onko kukaan kuullut moisesta? (ku on niin laiska ite, ettei jaksa lähtä salaileen vanhoja viestejä kovin kauas....)

Mä kävin kans katsoon sitä kiinteistömaailma juttua... aika omituinen veto sieltä kyllä. Ja kyllähän sitä lisäännyttäis jos se vaan prkl onnistuis.... *mutinaa ja tupinaa*

Mä kävin kans katsoon sitä kiinteistömaailma juttua... aika omituinen veto sieltä kyllä. Ja kyllähän sitä lisäännyttäis jos se vaan prkl onnistuis.... *mutinaa ja tupinaa*

Täällä taas! Ja näin se gradu edistyykin... Tulispa siihen samaa vauhtia tekstiä kuin teille kirjoitellessa ;)

Piti Riikalta kanssa kysellä, että mitenkäs se teidän vauvaprojektin käynnistämisen laita nyt on, kun sait töitä? Ootteko puhuneet asiasta enempää? Ei ole tarkoitus mitenkään painostaa, uteliaisuuttani kyselen, kun muistelin vaan että odotitteko työkuvioiden selkeytymistä vai mitä :)

Sara, en minäkään viikonloppuisin laita kelloa soimaan lämpöjen mittauksen vuoksi. Kyllähän se lukema on ollut korkeampi, kun myöhemmin mittaa, eikä siksi niin luotettava. Mutta olen aina laittanut ylös, jos mittausaika on ollut myöhäisempi, niin sen voi ottaa huomioon tuloksia tulkitessa. Kuulostaapas tämä nyt oikein viralliselta tutkimukselta, hih ;) Vaikeuttaahan se kyllä oviksen bongaamista, varsinkin jos ovis sattuu viikonlopulle... Mutta siksi kannattaakin tarkkailla myös muita oireita eikä ottaa tätä niin vakavasti! *sanoo Keiju, joka mittaa lämpöjä fanaattisesti joka aamu* ;)

Mullakaan ei ole Saralle mitään teemaideoita pikkujouluihin, hmmm... Täytyy miettiä, jos tulisi jotain mieleen! Tuo PP:n juhlapaikka-luola kuulosti kyllä ihanalta...!

Meirami kyseli Ibumaxin vaikutuksesta ovikseen. Muistelisin kuulleeni, että jotkut särkylääkkeet (olisko sitten kaikki ibuprofeiinia sisältävät?) saattavat haitata ovista tai jopa estää sen. Että oviksen alla sitten parasetamolit kehiin, jos krapula yllättää ;) En tiedä mihin tuo perustuu, mutta eikös se ole sama juttu sitten raskauden aikana, että vain parasetamolia saisi käyttää?

).( kp 10, joten ovista odotellessa. Pitäisi varmaan tänään yrittää varmuuden vuoksi pöllytellä, sillä mies on lähdössä loppuviikoksi reissuun... Vaikka taitaa se ovis olla vasta sielä kp 20 kieppeillä. Ellei sitten ota Ompulta mallia, ja tulisi nyt aikaisemmin :) No, tikuttelut taidan aloittaa aikaisintaan loppuviikosta.

Ja taas on kulunut iltapäivä rattoisasti netissä :)

Huokailee täällä...tuntuu niiiiin pitkältä taas tämä työpäivä, kuten aina maanantaisin.

Kiva kuulla susta Riikka. Ja onnea sullekin gradusta ja työpaikasta myös! Parempihan se on jotain tehdä, kuin että kotona makoilis *sanoo hän joka vois vaikka maksaa jollekin, että sais nyt olla kotona..* Mutta siis periaattessa!

Joo aika törppö se mainoskampanja.. varmaan keksijänsä mielestä neronleimaus. Mutta yks mikä on varmaa, niin Kiinteistömaailma iskosti itsensä taas kansalaisten mieliin vähäks aikaa. Mun mielestä mainosten päätehtävä on ärsyttää, ja siinä ne kyllä useimmiten onnistuu..

Kiitos kaikille Ovisonnitteluista :) (kattokaas kun pitikin näköjään oikein isolla O:lla laittaa!)Kun nyt pääsis äkkiä kotiin tilannetta vielä hyödyntämään.. alkaa kyllä tulemaan *vähän* suorittamisen maku tähän hommaan, mutta ei voi mitään. Romantisoidaan sitte joskus toiste ;). Tuli tossa mieleen, kun on siitä greippimehusta ollut juttua, että voiskohan mandariinit vaikuttaa samalla tavalla? (ja mihis sen taas pitikään vaikuttaa..?). Oon meinaan syönyt jonkin verran noita palleroita, enimmäkseen perjantaina ja viikonloppuna. Että kaikki vaan klementtiinipussit lähikaupasta kainaloon ja popsimaan! Ihmettelevät kohta kookaupassa, että mikäs hittituote tuosta nyt tuli :)

PP kun laittoi, että mulla muka hauskoja juttuja, niin piti sanoa, että kyllä mäkin täällä hihitän milloin kenenkin leiskautuksille. Eiks ookin ihanaa, kun täällä saa toteuttaa itseään, niin hyvässä kuin pahassakin fiiliksessä!

Keijulle lähetetään täältä munasolupuhalluksia, että tajuaisivat sullakin vähän aikaisemmin toimia! No, eihän tää nyt kovin aikaisessa mullakaan ole tälläkään kertaa, kun on siis se kp 19 ja luulen vähitellen helpottavista kivuista päätellen, että oliskohan se veitikka jo malttanut lopultakin irrota! Tai jomotus on siirtynyt hieman keskemmälle. (joo nyt kaikki lääketieteen lisensiaatit nauraa paskasia, että joo just, hyvä, noinhan se meneekin!)

Mä lähen kohta kotiin, pitäkäähän ketju ylhäällä!

Tiistaita!

Onpas täällä hiljaista tänä aamuna. Missä kaikki on?

Omppu kyseli mandariinien vaikutuksesta. Tuo olikin hyvä kysymys, johon en vain valitettavasti tiedä vastausta. :/ Täytyy tunnustaa, etten tiedä tarkalleen edes sitä, mikä ainesosa tai hivenaine tms. greipissä on se positiivisesti vaikuttava aine. Mut auttakaa meitä te, jotka paremmin tiedätte! :)

Keiju, hyvähän se on varmuuden vuoksi pöllytellä jo nyt, jos miehesi on kerta lähdössä reissuun. :) Ja onhan se ihan mukavaa puuhaa, vaikka ovis ei vielä olisikaan, vai mitä? ;) *hihittää virnuillen*

Mulla on tylsää. Siis oikeasti tylsää. Roikun vaan toimettomana netissä. Sijaisuuksia ei taida olla pahemmin täällä tarjolla tai sit ne menee suoraan vakkarisijaisille. Pakkaamistakaan ei voi oikein alottaa vielä, kun ei ole laatikoita. Ja niitä taas ei voi hakea, kun ei ole autoa. Pöh. Eikä loppusiivoustakaan voi tehdä, kun paikat ehtii likaantua vielä ennen muuttoa. Keksikääs mulle jotain tekemistä tytöt!

Kp on... hetkinen... 21. Menkkaoireita ei vieläkään havaittavissa... Mulla on vähän sellanen kutina, et täti kurvaa paikalle juuri sopivasti muuttopäivänä. Sit onkin kiva istua tuntitolkulla autossa...

Sorppa tää valitusvirsi. Toivottavasti muiden aamu ei ole alkanut yhtä harmaissa merkeissä! :)

Huhuu, missäs kaikki on?!?!?
Yleensä tähän aikaan on jo hyvin saatu keskustelu käyntiin...

No mie täällä vaikka vähän aikaa jotain runoilen, kun tämä päivä näyttää alkavan töissä niin rauhallisesti.

Se greippimehu vaikutti jotenkin nuihin limakalvojen paksuuteen, elikkäs siitä tulis sellainen sopivan paksu hedelmöittymistä ajatellen, ja en sitten tiedä ajaako mandariini sitä samaa asiaa... koska sittenhän sen varmaan tekis myös appelsiini, ja sitten ei tarviis sitä greippiä juoda... mutta en tosiaan tiedä yhtään.

Mutta asiasta kukkapurkkiin, niin nyt on kyllä tullu niin selkeästi syksy! Puista alkaa oleen lehdet jo maassa, ja tuuli repii kokoajan loppujakin irti. Nyt on se ihanin kynttilä aika menossa! Eilen illalla ole jotenkin niin ihanaa, kun vettä tuli tuulen kanssa suoraa ikkunoihin ja kuului kamala ropina ja kolina. Olen ehkä siinämielessä erikoinen, että voin sanoa olevani niin syys ihminen kun voi olla. en pidä talvesta, enkä kesästäkään erityisemmin. Mutta syksyssä on sitä jotain ihanaa, tuoksut ja vesisateet ja pimeys, kynttilät, lentävät lehdet ym. Ja se että saa kaivaa niitä ihanan lämpimiä vaatteita kaapista esille. Pienestä asti olen ollut aina ihan innoissani kun saa laittaa toppatakin päälle :)

Hajuvesistä vielä, etttä lemppari tuoksu on miracle (vai kuinkas se nyt kirjoitetaankaan...)
Miesten tuoksuista kallistun myös tuon hugo bossin kannalle.
Jotkut miesten tuoksut on sellaisia, että kun sen haistaa niin menee melkeen jalat spagetiksi kun tulee niin.... kiva (????) olo... ne vaan tuoksuu niin hyvälle.
Muutenkin miesten "ominais tuoksut" vaihtelee kamalasti... muistan kun en exän hajusta tykännyt ollenkaan, vaikka miehestä tykkäsinkin. Sitten taas tätä nykyistä kultaa (kuulostaapa jotenkin pahalta tuo nykyistä kultaa...)siis, (otetaanpa uusiksi) Nyt sitten taas rakastan mun miehen tuoksua, joskus voin vaan iltasella nuuhkia sen vatsaa tai kaulaa. Ehkä olen liian herkkä nenäinen.

Nyt sitten ois kp 15 ja mietin tässä että olenkohan edes ovuloinut ollenkaan. koska yleensä selkeet ovis tunteet tulee just kp 13-15, mutta nyt ei ole ollut mitään nipistelyitä eikä muutakaan. Paitsi sillon kp10 tienoilla oli ne menkka tunteet, mutta ei kait se ovis nyt niin aikaisin ole voinut olla... hitsi kun ei tullu hommattua niitä testejä!! Oiskohan nyt myöhäistä, jos vaikka kävis tänään hakemassa ja testais, sillä eikö se positiivinen tulos näy vielä pitkään oviksen jälkeenkin?? Niin tietäis sitten että onko tässä kierrossa ees mitään mahkuja. Toisaalta kait ois vain fiksumpaa koittaa olla ressailematta ja antaa vaan ajan kulua ja katsoa sitten parin viikonpäästä miltä sitten näyttää...

Joo, mutta nyt tässä kerkes ilmestyä töitäkin, että pakko kait niitäkin on vähän tehä alta pois...

Hyvää YK:n päivää! =)

Tällä viikolla teen iltavuoroa, joten ehdin näin aamupäivisin roikkua netissä. Täytyy kyllä sanoa, että on tosi vaikeaa tottua taas oikeasti tekemään jotain. Ja homma on kuitenkin jonkin verran fyysistä, seisominen käy selän päälle jne. Eilisen jälkeen alkoi epäilyttämään että kestääkö meikäläisen fysiikka tällaista. No, en nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta mielessä on käynyt aika monta kertaa että olikohan tässä mitään järkeä... Työtä ei kestäne kuin reilun kuukauden (ja yritänkin psyykata itseäni että sen ajan seisoo vaikka päällään =)). Joten ihan heti ei meillä yritystä aloiteta. Ja toiveissa olisi tosiaan saada edes lyhyt pätkä oman alan työtä ennen sitä.

Pp, mulla oli vähän sama juttu ennen muuttoa. Että "ei nyt vielä voi pakata/siivota tms." No, sitten viimeisenä yönä valvottiin kolmeen ja pakattiin viimeisiä tavaroita. Aina kun jonkun kaapin aukaisi, löytyi taas uutta tavaraa. Usko meinasi loppua siinä touhussa, mutta onneksi kaikki saatiin valmiiksi ja ehdittiin jopa nukkuakin sinä yönä. Pointtini on se, että aloita hyvissä ajoin. Mulle ainakin oli yllätys miten paljon tavaraa meillä on ja miten kauan sen pakkaamiseen meni. Niin, ja kesävaatteita tms. voit jo viskellä vaikka jätesäkkeihin (Pirkka- jätesäkit ovat hyviä ja kestäviä! =)).

Vai on Meirami syksyihmisiä. =) No, aamulla täällä oli varsinainen syyssää, satoi vettä vaakasuoraan ja sateenvarjo meni kolme kertaa ympäri ja jalat kastui polviin asti. Syysmyrskyt on ihan kivoja, jos ei itse tarvitse olla ulkona... Mun mielestä tämä aika ennen lumen tuloa on se kaikkein inhottavin. On niin pimeää.

Jaaha, pitää mennä laittamaan ruokaa että ehtii syödä ennen töitä. Mukavaa tiistaita kaikille! Ja +++++!

Täällä ois yksi uusi "yrittäjä" tulossa juttuihin mukaan.Meillä on 2 lasta,mutta jotenkin nyt 35 ikävuoden lähestyessä on alkanut tuntua,että jos vielä kerran..Kävin tänään ostamassa apteekista raskaustestin,mutta suosittelivat jos oottelisin loppuviikkoon ennen kuin teen sen,näkyis vastaus varmemmin.Tahtois jo tietää!!Siis 2 lasta jo on mutta alkavat olla jo sen verran isoja että voisivat auttaa vauvan hoidossa.6-ja 7-vuotiaita.No ei se auta kuin ootella,toivoa parasta ja pelätä pahinta.Kun esikoista alettiin "tekemään" meni vuosi ennen kuin tärppäsi,toinen tulikin sit "huomaamatta".Saas nähä miten nyt käy.Eihän se ees oo varmaa,että vauvan saa vaikka haluaisikin.

Tervetuloa joukkoon Mami jo! :) Ja onnittelut parhaimman ketjun valinnasta. Me ei ollakaan saatu vahvistuksia pitkiin aikoihin eli on enemmän kuin kiva, jos liityt joukkoon! Vaikka mistäs sitä tietää, kuinka pitkäikäinen ketjulainen lopulta olet, jos teillä elellään jo noin jänniä aikoja. :) Koita jaksaa odottaa loppuviikkoon! ;) Peukut on kovasti pystyssä, bd bd bd! Ja lisäähän nimesi ja tietosi listaan:)

Riikka, on varmasti rankkaa alottaa yhtäkkiä sellanen fyysinen työ. Mut jos se pesti on noin lyhyt, niin jaksat varmasti! Jos ei muuta, niin euron kuvat silmissä! :) me ollaan alotettu pakkaamista siinä mielessä, että ollaan karsittu aika reilusti tavaraa pois. Kaapit ei siis siltä osin pääse pahasti yllättämään, kun suunnilleen tiedetään niitten sisältö karsinnan jälkeen. Mut vois kyllä tosiaan alottaa jätesäkkipakkailun, kiitos vinkistä! :)

Meirami, mulla on jotenkin sellanen käsitys, et se lh-taso romahtais oviksen jälkeen eli testi näyttäs sillon negaa... Mut en oo ollenkaan varma tuosta, korjatkaa viisaammat! Voithan aina varmuuden vuoksi testata, ei kai siinä mitään menetä. :)

Jaahas, pitäsköhän alkaa tekemään vaikka vatsa- ja selkälihaksia ajankuluksi. Tulispahan käytettyä aika ees jollain lailla hyödyksi...

Heipsan vaan taas :)

Ei mitään uutta, mutta kunhan tulin taas pyörähtään.

Ja tervetuloa Mami jo! Tämä tosiaan on ihan loistava ketju. Sun pitää sitten heti tulla informoimaan kun oot testannut. Itse en kyllä varmaan millään malttais odottaa loppuviikkoon :) mattamaton kun olen... Niin mikäs kp siellä menossa? Peukkuja pidän kuitennii pystyssä :)

Koita Riikka jaksaa töissä, ja voihan se olla, että fysiikka kehittyy tässä kuun aikana ja ei sitten tunnukkaan yhtä raskaalle? Toivottavasti, ettei tulis ihan kamalaa kyllästymistä :(

Iloista päivän jatkoa kaikille :D

Tuulista tiistaita!

Tervetuloa mukaan Mami jo!Vahvistuksia tosiaan kaivataan, kun niin moni hyppäsi tuonne plussapuolelle vähän aikaa sitten. Peukkuja sinne jännäyshetkiin!

Enpä tiedä minäkään mandariinien tai appelsiinien vaikutuksesta ovikseen... :/ Mutta hyvä pointti Meiramilta, että kai sitten appelsiinimehu ajais samana asian kuin greippimehukin. Ja kuka sitä greippiä jois, jos appelsiinikin kävisi... En kyllä sitäkään, että mikä siinä greipissä sitten on niin ihmeellistä!! Vedän vaan sitä mehua ihan hulluna, vaikka alkaa jo vähän tökkimään. Kaikkeen sitä pitääkin hurahtaa näissä vauvahuuruissa :D. Tuleekohan muuten ihan megamenkat, jos se greippi kerran paksuntaa limakalvoja? Kun eikös ne limikset sitten vuoda pois tätiaikaan, jos ei tärppi käy...? YÖÖÖÖKS!!

Hihii Meirami, alkoi ihan naurattamaan tuo sun haistelujuttu, sillä mäkin teen niin! Ihanaa, että jollain muullakin on yhtä pöljiä tapoja ;) Mun miehessäkin on joku hyvä perushaju mitä ei exässä ollut. Tai sit se on vaan se alekorista poimittu Rexonan suihkusaippua ;)

Eilen sitten laitettiin lakanat hulmuamaan, vaikka olikin vähän pakkopullaa aluksi. *huokaus*. On se vaan hullua! Kivaa sitten jos vaavi saa joskus alkunsa tuollaisesta väkisin vääntämisestä... Todellinen rakkauden hedelmä... Noo, tuskinpa tuosta vielä ehtii mikään päästä alkuun, tulevana viikonloppuna sitten!

Heh, tulikin tuosta mieleen, että onkohan oikeasti joku tietty asento paras vauvan "tekemiseen"? Tai pitäiskö oikeasti nostaa jalat ylös hommailujen jälkeen, että simpat uisivat oikeaan suuntaan? Me ei olla vielä niin pitkälle yritetty, että pitäis asentoja alkaa miettimään. Ja toisaalta mä kyllä uskon, että aina niitä simppoja menee sinne "oikeaan" paikkaan ja suuntaankin, vaikka peuhaisi miten päin. En sitten tiedä...

Riikalle jaksamista töihin! Oon parina kesänä ollut vähän fyysisemmässä työssä ja voin sanoa, että kyllä paikat siihen tottuu aika pian. Mutta aih ja voih miten kipeä ja väsynyt sitä aluksi olikaan... Yritä vaikka tsempata itseäsi etsimään uutta paikkaa entistä innokkaammin ettei tarvitsisi tehdä tuollaista!

Koitahan PP saada aikasi jotenkin kulumaan! Mikäs se teidän muuttopäivä olikaan...? Joko tulevana viikonloppuna suuntaatte nenät kohti etelää?

Pitäisköhän raahata itsensä ylös, ulos ja lenkille kun aurinkokin siellä vähän näyttäytyy... Palaillaan!

Ehtoota! Ja tervetuloa Mami jo! Kerrohan sitten heti tuloksista, kun päätät testata.

Joo, meinasin, että pysyttelen täältä pois mutta näinhän tässä taas kävi...

Keiju pohti asentojuttuja.. En usko, että loppupelissä sillä on mitään merkitystä, että miten päin ne simpat sinne lykkii, mutta toisaalta taas, jos on vaikka laiskemman puoleisia nuijapäitä, niin ei varmaan yhtään haittaakaan, jos niitä vähän auttais määränpäähänsä jalat ylhäällä maaten ;) *t. nimim. nainen, jota aviomies pitää ihan kilahtaneena, kun ei voi edes pestä tavaraansa muutamaan tuntiin sen jälkeen*

Toivottavasti Pp on saanut ajan kulumaan. Omasta muutostani on taas jo sen verran aikaa, että on päässyt ikävimmät puolet siitä unohtumaan. Vaikka kaikkein inhottavinta siinä taitaa olla se kaiken epämääräisen tavaran paikoilleen laittaminen sitten uudessa kodissa. Ainakin meillä oli pitkään yhden huoneen nurkassa sellasta ei voi hävittää, mutta mihin tän laittais -tavaraa.

Juupa, jos lähtis kohta saunaan. Ja illalla olis otettava sitten se eka nappi. Varmaan unohdan senkin. Toivottavasti ei tuo tullessaan kaikkia niitä sivuvaikutuksia, joista siinä tuoteselosteessa kerrottiin...

Illanjatkot!

Huhuu, missäs kaikki taas on kun mulla on tylsää?! Fiksuna tyttönä vitkastelin sen lenkille lähdön kanssa niin, että alkoi tulla jo hämärää ja kaiken lisäksi alkoi sataa vettä. Voi rähmä. Pakkohan sitä oli pieni lenkki vetää ja ulkoiluttaa kävelysauvoja, mutta ei ollut kovin nautinnollista. Piti käydä kaupassakin hakemassa lisää greippimehua, mutta se sai nyt jäädä.

Niin, sitä mun piti tulla tänne ihmettelemään, kun luin yhdestä toisesta ketjusta että Terolutit LYHENTÄISIVÄT oviksen ja menkkojen väliä (eli luteaalivaihetta?). Gyne oli näin kuulemma sanonut. Outoa. Eikös tässäkin ketjussa joku syönyt teroja just tuon l-vaiheen PIDENTÄMISEEN? Kiinnostuin vain, kun tämä gynellä käynyt henkilö olisi halunnut jotain lääkkeitä pitkän kiertonsa lyhentämiseen ja ajatellut teroista olevan apua, ja sitten gyne oli sanonut näin. Joo, ehkä mun pitäis jättää nämä asiat lääkäreille eikä miettiä niin kovasti kaiken maailman diagnooseja!! ;)

Mitähän sitä tekisi? Nyt mua vaivaa sama tylsyys mikä PP:llä oli päivällä! Mulla on usein niin, että kun mies on jossain reissussa, niin en saa oikein mitään aikaiseksi kotona, haahuilen vain ympäriinsä. Aikaa ja rauhaa olisi, mutta ei tule mitään. Vielä puoli tuntia Salkkareihin...

Joopa joo, jos taas yrittäis availla gradutiedostoa... Eipä se aukeis, eipä se aukeis... *loitsii tiedostoja että saisi laiskotella hyvillä mielin*

Voihan pee... kyllä ne tiedostot aukesivat ihan kiltisti... :p

Mutta oli mulla vielä asiaakin! Piti Ompulta kysyä, että mitä kauheita sivuvaikutuksia niistä lugeista voi tulla? Toivottavasti säästyt niiltä :)

Ja hetkeksi vielä hommiin, 17 minsaa Salkkareihin...

Tais olla ainakin Helmiina joka söi teroja. Siis mä olen jotenki ymmärtänyt niin, että Teroilla saadaan kierto normaaliks. Että syödään tietty aika esim kymmenen päivää ja sitte sen jälkeen alkaa vuodot. Eli jollainhan se voi käytännössä siis lyhentää luteaalivaihetta, jos on ennestään pidempi kuin esim 14 vrk. Ja jospa se sitten taass pidentyis vastaavista syistä..? Ystäväni syö teroja just siks, että meinas tuo luteaalivaihe olla välillä melko pitkä. Saa menkat aikaseks teroilla säännöllisesti.

Mitäs tos Lugeista nyt oli, huimausta, vatsakipuja, seksuaalista haluttomuutta (!), rintojen arkuutta.. Heh, eli raskausoireita pitkälti. Ei tarvi siis heti elätellä toiveita, jos jotain noista ilmaantuu.

Jaaha, perhe kaipailee taas... Keiju, tsemppiä gradun tekoon! Jaksa nyt vain puurtaa, kyllä se sitten palkitsee sut vielä moninkertaisesti!!

Koirat lenkitetty ja vatsa täynnä, nyt saa loppu illan vaan lohötä sohvalla.

Tervetuloa Mami jo joukkoomme!! Kiva, että saadaan joukkoon uusia keskustelijoita.

Hajuvesi G: En juurikaan käytä hajuvesiä. Ainoastaan silloin harvoin, kun mennään jonnekin juhliin tulee jotain hajua laitettua.

Kotityö G: Tiskaaminen on mun mielestä inhottavin kotityö, joten meilläkin tiskivuori odottaa ihan liian kauan tiskaria. Tiskikone olisi kyllä kova sana.

Taidan minäkin liittyä ihmeellisten tuhruilijoiden kerhoon. Menkat alkoi viikko sitten tiistaina. Normaalisti ne kestävät 4-5 päivää ja nyt tulee edelleen rusekehtavaa vuotoa. Kirkasta veritä vuotoa kesti kp 5 asti ja nyt kp 8 ja edelleen tulee ruskehtavaa vuotoa. Olen ihan ihmessäni, että mitä tämä on. Normaalisti menkat menee niin, että pari päivää vuotaa reilusti ja sitten alkaa hipumaan, 5 päivänä yleensä tulee enää tuhrua. Nyt on myös kuumeinen olo ja mittasin lämmön joka oli 36,9 eli koholla normaaliin lämpöön verrattuna. Tää on ihan outoa!! Eihän mulla nyt vielä voi oviskaan olla.

Heippa hei!

Tikru täällä syyslomalla...viikko tuntuu vaan menevän kovaa vauhtia eteenpäin...olen sentäs saanut aikaan jotain, eilen olin äidin kanssa ostoksilla, tuli mukaan uutta mattoa keittiöön, paksu yhtenäinen petauspatja sänkyyn ( meillä sängyssä siis ollut kaksi erillistä patjaa ja niiden väliin jäänyt inhottava kolo, nyt ei enää ole kolosta tietoakaan ja sänky on paljon muhkeampi) säilytys purnukoita keittiöön...niin ja käytiin kierrätyskeskuksessa katselemassa, sieltä mukaani tunki semmoisia hienoja laseja....:) Nyt olen sitten siivoillut kaappeja ja sen sellaista...

Limee: voihan pöh ja höh tuhrujen kanssa! Mitä kummaa tää nyt oikeen on kun tuntuu että yksi ja toinenkin tuhruttelee....ei kiva! Toivottavasti tuhrut häipyy ja nopsaan!

Mami jo, tervetuloa! :)

Hajuvesi G: tykkään kauhiasti escadan magnetism tuoksusta...nyt taas olen käyttänyt yhden pullon loppuun....pitäs varmaan välillä vaihtaa tuoksua... Miehellä tosi hyvä tuoksu mielestäni Giorgio Armanin Aqua DiGio vai miten se nyt kirjoitettiinkaan...:)

ON: Kp on nyt öööö....oisko sitten 4 vai mitä...siis kun nuo ekstra menkat alkoivat lauantaina...vai oliko perjantaina....öö en muista mutta niin sitten vissiin muuttui myös koopee ykköseksi...kait...onneksi nyt on täti kurvannut taas pois paikalta mutta ei tää kivaa ole kun tuntuu ettei uskalla käyttää kohta kun mustia housuja ku ei näkojään yhtään tiedä koska se tätskä sieltä yllätäen taas tulee...noh...:)

Hei, kesimpähän uuden gallupin!!

G: Elikkäs, onko teillä kuivausrumpua?

Me mennään kattelemaan viikonloppuna kuivausrumpuja tai siis meinattiin kun tuo pesukone pitäis jokatapauksessa uusia, kun on menossa kovaa vauhtia rikki niin että ostettais semmonen pesukone jossa samassa kuivausrumpu...

tiistai-illan jatkoja!!

Huomenta huomenta!

Äh, ärsyttää tää sijaisuuksien kyttääminen. Pakko herätä aina ajoissa, JOS vaikka jostain koululta satuttaiskin soittamaan... Näyttää siltä, ettei tänäänkään ole töitä tiedossa ja edessä on jälleen yksi tylsä päivä. No, haimme eilen muutamia muuttolaatikoita, joten taidanpa aloittaa pakkaamista. Astioita voisi laitella jo paketteihin, niitä kun on siunaantunut aika lailla... *astiafriikin mutinaa*

Tikru, kuulostipa mukavalta noi sun shoppailut! :) Varmasti piristää kotia ja mieltä saada aina välillä jotain pientä uutta:) Ja tuo yhtenäinen petauspatja on ihan must, enää en suostuisi nukkumaan ilman sitä.

Limee, musta noi sun tuhrut kuulostaa aika normaaleilta:) Tai ainakin mulla on usein just noin, et suunnilleen 3 päivää vuotaa kunnolla ja sit saattaa tuhrutella sen viisikin päivää. Ehkäpä se on se laiska kohtu;) Mut jos toi on sulle aivan epätyypillistä, niin sit en tiedä. Tuskinpa kuitenkaan mitään vaarallista! *halaa rohkaisevasti*

Omppu, muistitkos ottaa ekan lugen? :) Onko havaittavissa mitään sivuvaikutuksia? Toivottavasti ne nyt auttais vastoin sen sun idioottilääkärin uskomusta! Saisit sit kuittailla sille lekurille, jos teillä nyt tärppäisi:)

Keiju, saitkos ajan kulumaan illalla? Mulla on kans vähän sama vika, et jos mies on töissä tai reissussa, niin monesti haahuilen vain ympäriinsä osaamatta oikein alkaa mihinkään hommaan. Missäs vaiheessa sulla nyt olikaan se gradu? Joko kirjoitat tuloksista analyysiä? Tsemppiä ja voimia sen tekoon! :)

Oih, me käytiin eilen miehen kummien luona syömässä poronkäristystä. Vitsi että se oli HYVÄÄ! Miehen kummeilla on poroja, joten se käristys oli ihan omista lihoista. Tulee niin ikävä tänne Lappiin!!! Jotenkin se etelään muutto masentaa päivä päivältä enemmän. :/

Kävin tossa aikani kuluksi kahlaamassa vanhoja ketjuja läpi ja löysin sen wab-ketjua edeltäneen ketjun "Vauva mielessä, mutta ei vielä yritystä" (sivulla 60). Oli niin nostalgista lueskella sitä, kun siellä oli muun muassa Syysmarja ja Kk vasta aloittelemassa yritystä. Ja nyt molemmat ovat siirtyneet jo tuonne toiselle puolelle. :) Itse taustailin sitä ketjua aktiivisesti ja uskalsin vasta keväällä liittyä mukaan.

Ai niin, kuivausrumpuG: Meillä ei ole moista härveliä, vaikka se olisi kieltämättä aika näppärä. Opiskelijatalouteen sen hankkiminen ei kuitenkaan ole ollut ajankohtaista eikä varmaan ole vielä pitkään aikaan. Tällä hetkellä ykkösenä ostoslistalla on se astianpesukone! *nakkaa kumihanskat ja Fairyn nurkkaan*

Täällä kp22 ja eka finni jo naamassa. Siitä menee yleensä muutama päivä tädin tuloon... Plääh.

Aurinkoista päivää kaikille!