VUODEN YRITTÄNEET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olettko käynyt missään tutkimuksissä jos olette vuoden yrittänet? Missä gynellä onko ollut kaikki ok? Antteex jos kysäisen mut ajattelin omaa tilannetta kun voisi tutkimuksiin mennä.

Voi kauheeta, kiitti vaan Vippe, arvaa soiko mun päässä nyt toi kammottava ""no onkos tullut kesä"" :) Ja kiitos minun, nyt se soi varmaan teidän muidenkin päissä, heh heh! Täytyy yrittää alkaa hyräilemään jotain muuta :) Kauneimpaa joululaulua, hmm... en osaa sanoa mitään tiettyä. Joulukonsertit on ihania, lähinnä se tunnelma jotenkin. Ajattelin fiilistellä vähän tänään illalla Lucia päivän kunniaksi ja pistää joku joululevy pyörimään, poltella kynttilöitä, juoda glögiä ja kirjoitella joulukortteja. Mies lupasi kokkailla jotain hyvää. Ostelin niitä joulukortteja tuossa viikonlopun aikana, en millään kerkeis väsäämään mitään itse. Tykkäisin kyllä tehdä jotain omia, lähinnä tietokoneen kanssa vois leikkiä ja tehdä jotain hauskoja yksilöllisiä ainakin parhaille kavereille, liittää niihin kuvia tms. hullunhauskaa insidejuttua. Mutta nyt ei kyllä jaksa. Tekeekö joku teistä omat joulukortit?

Lapsien nimistä oli galluppia myös. Puhutaan kyllä ""tulevista lapsistamme"" tietyillä nimillä, heh (joo, crazy) mutta en tiedä olisiko ne loppujen lopuksi just ne. Suht samoilla linjoilla ollaan onneksi miekkosen kanssa, ei varmaan tule riitaa nimiasiasta :) Huomatkaa muuten positiivinen aspekti, ihan kuin ajattelisin että meille tosiaan tulee niitä lapsia!

Hannamarin tilanne pitäisi ratketa pian, milloin testaat? Ajatelkaa jos ketjuun tulisi heti kolmas plussa! Kaislan tilanne kuullostaa kans jännältä! Peukkuja!

Piukki, käy ihmeessä täällä lukaisemassa kuulumiset ja turisemassa jatkossakin. Ihanaa kun oot niin onnenhätäiloitkupaniikissa :) Nauti raskaudesta nyt vaan ihan heti alusta asti! Mieti, nyt se on vihdoin totta! Helpommin varmaan sanottu kuin tehty, mutta ei kannata pilata raskausaikaa pelkäämällä kaikkea ja ei mitään. Nauti ja ota kaikki irti, jos vielä saat pysyä hyvänvointisenakin niin mikäs siinä! Glow :)

Jaaha, juttua irtoisi. Pakko kai tässä on silti alkaa tekemään töitäkin. Haen eka lisää teetä... Tulkaahan tytöt kertomaan kuulumisia, mä kyllä yleensä päivän mittaan käyn lukaisemassa vaikken kauheesti ehdi/halua kirjoitella iltapäivisin, huoneessa ramppaa kuitenkin koko ajan joku työkaveri...

Hejssan, kylläpä täällä on mukava ilmapiiri, olo tuntuu jotenkin kaikilla kohonneen noiden kahden plussan myötä, ja joulun odotusta on jo ilmassa jne. Ei muuta ku lisää plussia tänne! (Ei kahta ilman kolmatta...)

Täällä elellään kp 11:tä ja odotan ylihuomista kuin kuuta nousevaa. Siis ensikäyntiä Väestöliittoon.

Sit niihin gallupeihin... Joululauluykkönen on ollut mulla lapsesta asti Jouluyö, juhlayö, mutta sen rinnalle on kyllä kiivennyt viime vuosina se ""Oi jouluyö, oi autuas sä tähti..."" Tiedättekö biisin? Kamalimmasta päästä on sit Juicen ""Sika"" ja jokseenkin se iänikuinen ""Joulupukki, joulupukki"".

Lasten nimiä on meillä pitkä lista, pojan nimi me ollaan ilmoitettu jo nyt kavereille, että me ollaan sit varattu se. Tytön 1-suosikkinimen kanssa kävi meinaan niin, että hyvä ystäväni meni ja antoi sen nimen tyttärelleen (ei toki tiennyt minun pitävän samasta nimestä). Mutta meillä onkin tyttöjen nimiä paljon enemmän valmiina kuin pojan nimiä. Viime kesänä mökillä kahlasimme läpi nimipäiväkalenteria ja kirjoitimme kalenteriini ylös mahdollisia yhdistelmiä. Minä ehdotin leikilläni Untamoa (""Taivasdromedaari"") mutta ei mennyt läpi! Ehkä sitä voisi pitää sitten tekonimenä jos siunattuun tilaan joskus itsensä saa. Mutta toisiksi nimiksi tulee varmaan jotain suvussa kulkeneita nimiä. Ja jotenkin sen 1. nimen pitäisi olla 2-tavuinen, ettei oo liian pitkä. 2. nimi voi sit ollakin 3-tavuinen.

Kaisla ja Hannamari: Ilmoitelkaahan mahdollisista plussista/tädeistä meille pikimmiten, jännitämme kaikin teidän puolestanne!

Hannamari: Mikä on tilanne? Älä pidä meitä jännityksessä? Joko oot testannut? Kuka muu jännäili kanssa? Kertokaahan väliaikainformaatiota..

Joululaulu galluppi: Ihanin joululaulu on kyllä Joulu yö juhla yö tai Joulupuu on rakennettu.

Rizzu: Tsemmpiä ovisajankohtaan...sieltä se lähenee :)

Väliaikatietoja... Kp 30, mahaa kipristelee kuin menkat alkaisi just. Monta kertaa olen jo vessassa ravannut tarkastamassa tilanteen, mutta punahilkkoja ei vielä näy! Nyt jänskättää! Jos ei huomiseen mennessä ole alkanut, niin teen testin...

Voi vitsiläinen, nyt on alkanut tapahtua tässä porukassa. Onnea teille Piukki oikein kovasti.

En voi sitä tietenkään kieltää, että kyynel kimmeltää silmäkulmassa. Kyllä sen verran raskasta on kuulla mistään suunnasta näitä uutisia, vaikka ilonaihehan se tietysti on.

Kunhan tässä taas rauhoitun niin ilostun itsekin.

Meillä oli aamulla lääkärin kanssa juttelutuokio seuraavista vaiheista. Tammi-helmikuussa on seuraava icsi - vasta... joulutauko tulee pahaan aikaan, olisin mielelläni itse koettanut nyt joulukuussa heti uudestaan. Lääkäri oli aika varovainen, mutta ei suoranaisesti vielä tyrmännyt meidän halua koettaa uudelleen. Voihan olla että mennään vielä kolmaskin kerta. Tammikuussa päästään juttelemaan myös henkisestä puolesta tässä prosessissa yhden asiaan perehtyneen hoitsun kanssa.

Tunteet menee vuoristorataa, ku yhtenä päivänä tekis mieli unohtaa koko homma, ja toisena halu saada OMA lapsi on niin voimakas ja ylitsevuotava, ettei sitä tuskaa oikein edes käsitä.

Kuitenkin, se tunne, ettei me saada omaa, jotenkin kurkkii koko ajan lähempänä nurkan takana vaikka kuinka koetan sitä hätyytellä pois.

Olenko mä nyt tässä ketjussa ainoa, jolla on näin pitkällä tutkimukset ja jonka miehellä on olemattomat simpat? Alkaa tuntua siltä, että liikun ajatuksissani jotenkin niin yksin ja niin erilaisissa maailmoissa, että ottaa koville välillä lukea näitä palstoja ja varsinkin joskus ihan pelottaa tulla lukemaan..

Yksi tuttuni sai lapsen viime kesäkuussa. Kun hän kertoi raskausuutisen viime vuoden marraskuussa, otin sen vielä aika hyvin, koska oma yrityksemme oli vielä aika uutta. Mutta sitten kun hän sai lapsensa, en pystynyt silloin enkä vieläkään ole pystynyt laittamaan mitään onnitteluja hänelle, kun tieto lapsen syntymästä tuli tekstiviestillä. Silloin se jo oli aika kipeä paikka, kun juuri oltiin miehen kanssa sovittu, että elokuussa hakeudutaan tutkimuksiin. Koen tästä ihan jumalatonta paskamaisuuden tunnetta, mutta en vain kykene niitä onnitteluja laittamaan, tai että soittaisin ja kysyisin kuulumisia. en kuitenkaan voisi kertoa, missä vaiheessa oma elämämme on. eihän hän kylläkään edes tiedä, koska en siis ole pitänyt yhteyttä-

jaa nyt pitää lopettaa nopsaan joku tulee apua

Kiitos. Mä kyllä ymmärrän ihan täysin, että ei paljon täällä muiden hyvät uutiset tuo hyvää oloa kun haluaisi itselleen sen plussan. Mä niin toivon, että kaikki täällä sais pian plussan. Ja haluan myös kyllä uskoa niin.

Moi!

Huh, mikä päivä. Älytön jouluhässäkkä. Yritin jo päivällä kirjoitella, mutta eikö työkaveri ilmestynyt huoneeseen aivan yllättäin.

Rizzu: Kerrothan sitten väestöliitto käynnistäsi? Ja tsemppejä oviksen tiimoilta!

Hannamarille pidän täällä edelleen peukkuja pystyssä ihan satasella! ++++++++ tule, tule, tule!!!

Nimigalluppiin: Noita nimiä tulee kyllä aina joskus mietittyä. Minulla on ehtinyt vaihtua moneen otteeseen viimeisen kymmenen vuoden aikana (tajusin taas äsken, että oon tosiaan ollut yhdessä mieheni kanssa jo yli 10 vuotta... ihan hassua) vaihtua nimiehdotukset. Aloin kai miettimään nimiä, vaikka lapsista ei tosiaan ollut toivettakaan. ;)

Suvussa kulkevia hieman ""vanha""-tyyppisiä nimiä valittaisiin mieluiten. Niin ja pitäisi sopia ääkkösiin. Ei kuitenkaan ole mitään valmiiksi mietittyä olemassa.

Omaa napaa: Mulla on kp 37 menossa (mutta ovis oli vasta kp 28). Eli aion odotella vielä ainakin sunnuntaihin. Menkat ei kyllä välttämättä ala ennen tammikuuta, jos kaksi edellistä kiertoa (59 ja 60) jatkaa älyttömyyksiään.

Vaikka pari päivää sitten oli ihan ""selkeitä"" tuntemuksia, niin nyt ei yhtikäs mitään. Joten vaikka vielä toivonkin, niin en oikein jaksa uskoa.

Mutta Piukin ja Mariskan plussien ansiosta tietää, että TOIVOA ON!!! Ainakin seuraavissa kierroissa, hih...
Tunnelmallista lucian päivän iltaa!

Iltoja..

Juuri huomasin että ketjussamme kirjoittelee myös yksi kaksilahkeinen. On kiva että myös joku mies on noin tosissaan vauva-jutuissa, kun omasta miehestä ei välillä oikeen ota selvää =/ Ja ihana että kirjoittelet omia ajatuksiasi tänne melko naisvaltaiseen ketjuun. Toivottavasti kuulemme sinusta jatkossakin. =) Olisi mielenkiintoista kuulla lisää miehisiä ajatuksia vauva-haaveista.

Täällä vatsa-vihlonnat jatkuu...ovat olleet koko ajan (enemmän ja vähemmän) viime menkoista asti. Nyt taitaa olla ovis jo takana, limoja oli parina edellisenä päivänä. Eilen illalla tuli ihan ihme vihlasu/kramppi alavatsaan. Kipu kesti muutaman minuutin ja oli tosi ärhäkkä. Mä taidan olla melko lälly, kun en vieläkään oo saanu itseäni lääkäriin. Täällä vaan lääkärit suhtautuu niin kummasti jos menet yhtenä kappaleena vastaanotolle. Meinaan siis ettei vaivoihin suhtauduta kovinkaan vakavasti.. Eli ihan turhauttavaa vaivautua paikalle kun sieltä kuitenkin lähetetään kotiin lepäämään ja annetaan vahvoja buranoita kouraan. Että se siitä.. Harmi vaan että nää vatsakivut vaikuttaa mun haluihin. Ei oo ollu himot mitenkään huipussaan kun olo ei oo hyvä.. Eli jouluna luultavammin on ainakin täti kylässä jos ei ketään muita =(

Nyt kirjoittelen hieman järkyttyneissä tunnelmissa. En tiedä kuinka moni teistä ""seuraa"" myös odottajien ketjua, mutta siellä joulukuun ketjussa on sattunut todella ikävä juttu. Minna sai terveen tyttö-vauvan, mutta menehtyi itse. Mä oon ihan sanaton. Täytyy vaan rukoilla Minnan miehen ja pienen tytön puolesta ja toivoo heille paljon voimia surun keskelle. Juttu veti minut aika hiljaiseksi ja silmiin nousi väkisin kyyneleet. Elämä osaa olla epäreilu =(

Huomenta taasen!

Joo, mä kävin kanssa lukemassa siellä joulukuun odottajissa jo jonkin aikaa sitten kun jossain toisessakin ketjussa täällä haaveilijoiden puolella kirjoitettiin siitä. Järkkyä ja aivan kamalaa. Niin surullista ja epäreilua :( Toisinaan sitä just miettii kun joku vaan ""katoaa"" kans jostain ketjusta, että toivottavasti ei ole tapahtunut mitään kauheeta.

Muuten täällä meidän ketjussa vallitsee tosiaan ihanan hyvä fiilis näiden viimeaikaisten mahtavien plussauutisten ansiosta! Kaipa ne vaan on antanut toivoa meille muillekin! Hannamaria nyt jännätään ihan älyttömän paljon, kuullostaa kyllä todella lupaavalta! Tule heti kertomaan kun testaat.

Mitähän muuta? Kurkku on kipeä, ei muuta kun kurkkupastillia naamaan ja lisää kuumaa teetä... Palataan taas!

Työmotivaatio jatkuu heikkona... Palailen kommentoimaan juttuja.

Hektikolle piti ensinnäkin toivottaa tsemppiä ja jaksamista!

Peppi, kurjat noi sun mahakivut :( Onko sulla niitä siis joka kierrossa vai onko ne ihan jotain muita vatsakipuja jotka ei liity mitenkään kiertoon? Paska homma jos teillä on siellä lääkäreitä jotka ei ota tosissaan. Voisithan vielä kokeilla, jos palvelu olisi kerrankin parempaa? Ootko muuten ollut missään tutkimuksissa vielä tämän vauvahaaveilun takia?

Ja sitten Kaisla, onko sulla aina ollut noin pitkiä kiertoja? Siis pillereiden jälkeen (tai oletko syönyt pillereitä)? Vai onko kierrot venynyt ihmeellisesti ihan vaan viimeaikoina. Nyt en muista jos olet aikaisemmin kertonut. Luulisi, että joku lääke voisi korjata tuon tilanteen melko ""helposti""... Oletko käynyt gynellä juttelemassa tai tutkimuksissa? Jotenkin ajattelisi, että jos saisit kierrot kuriin niin voisi tärpätä nopeastikin? :) Vaikka tiedä vaiks olis nytkin jo natsannut!

Vippelle ovistoivotuksia! Mikähän sana tuokin oli :) Enivei, pöllyytelkää peittoja!

Aurinkoista aamupäivää!

Kylläpäs tänään tuntui hirveältä herätä...Mutta sitten noin kaunis päivä tulikin!

Mollylle tsemppiä töihin! Itse vain odotan jo huomista tai oikeastaan ylihuomista, kun on vapaata nimittäin. Tämän älyttömän 12 tunnin työpäivän kun vielä jaksaisi skarpata.

Hannamari, mites menee? Jännään niin sun puolestasi, kuten varmaan täällä jo kaikki muutkin.

Molly kyselit siitä mun ylipitkästä kierrosta. Siispä, tammikuussa -05 söin viimeiset pillerit Merciloneja viimeisimmäksi (takana kyllä 6 vuoden putki) ja sitten kaksi kuukautta kierto pysyi 28:na niiden takia varmaan. Sitten tuntui muuttuvan normaaliksi n. 33 päivän kierroksi. Mulla oli ennen pilleireitä kyllä suht. säännöllinen n. 28-33 päivää. Joten kuvittelin, keväällä, että se palasi.

No sitten loppukesästä kolmen normaalikauden jälkeen venähti eka kerran 2 kk ja viime kierto oli yhtä pitkä. Kävinkin sitten papassa ja muutenkin lääkärille siitä kertomassa, mutta se ei tiennyt muuta ""kierrontasaajaa"" kuin e-pillerit, joita jostain kummasta syystä en halunnut aloittaa uudestaan. ;)

Papassa kaikki oli kuitenkin normaalia ja näytti siltä, että olin ovuloinutkin (tiesin kyllä, että olin juuri silloin työmatkalla), joten ajattelin katsoa vielä tämän kierron. Oviksen tikutin kp28, joten taitaa olla taasen yhtä pitkä kierto.

Olen jo päättänyt, että joulun jälkeen meen gynelle kyselemään oisko esim. teroista apua, jos ei nyt ala tärppäämään. Ennen joulua en ehtisikään.

Onko jollain muuten kokemuksia näistä ""ylipitkistä kierroista"" ja/tai ootteko saaneet niihin jotain lääkitystä?

Voikaa hyvin!!!

Voi mua, täällä mä vaan pyörin... Enkä saa mitään muuta aikaiseksi :)

Kaisla, tulihan selvennys tilanteeseen, allright ymmärrän. Toivottavasti tässä nyt olisi tärppi käynyt niin ei tarvisi vaivata päätään kaikenmaailman teroilla sun muilla... Mä olen vähän huono neuvomaan niistä mitään kun mulla on kierrot pysynyt hyvin kuosissa aina *koputtaa puuta*. Oliko teillä toimintaa mahd. ovisaikaan? Pidetään peukkuja! Muuten sit ei muuta ku lääkäriin jossain vaiheessa niin varmasti korjaantuu!

Nyh, mies lähtee työmatkalle joko nyt loppuviikosta tai sitten aivan alkuviikosta. Onneks ei sentään oo ovisaikoja.

Joo, jatketaan...

Tervehdys!!!

Hektikko et ole ainoa tässä ketjussa hoitojen suhteen. Meillä on otettu käyttöön heti alussa ne lahja simpat, josta sitten lähti raskaus alkuun mutta päättyi melko pian keskenmenoon. Aivan samanlaiset on tunteet Meilläkin kuin Hektikko sinullakin. Vuoristorataa tässä ollaan menty ja aina kun kuulee jonkun tutun odottavan vauvaa niin kieltämättä vihan ja tuskan tunteet nousee pintaan.

Monta kertaa on tullu mieleen ""mitä ihmeen hyötyä minusta oikein on kun en saa uutta elämän alkua aikaiseksi""? Loppujen lopuksi tässä myllerryksessä minulta on hävinny henkilökohtaiset seksihalutkin.

Itsestä ei niin väliä, vaimoni halut tietnkin olen hoitanu toisia tyylejä ja tapoja käyttäen, eikä perinteisiä.

Tämmöisiä terveisiä Timo

Pahalta näyttää, luulen että menkat alkaa tänään... Aamulla oli jo hieman vuotoa, joten enpä testannut... Kuitenkaan ei täti ole vielä kunnon rytinällä tullut, mutta odotellaan...

Iltapäivää kaikille

Mun vatsakivut ei oo tavallisia, ei siis oo joka kierrossa. Tällasia ei oo ennen ollu, eivät ainakaan oo koko kiertoo kestänyt. Mun maha on kyl välillä oikullinen. Mä reagoin kaikkiin asioihin helposti mahalla =) Mut ei nää kivut oo sellasia kuin normaalisti. Ja ei näitä väliin voi ees kivuiksi sanoa, enemmän vaan sellasia erikoisia tuntemuksia. No sit väliin taas vihlasee tosi kipeeksi. Et otappa siit selvää sit. =/ Missään erityisemmissä tutkimuksissa en oo vielä käyny, kun toi yrittäminen on ollu vähän sellasta ja tällästa. Mut ajattelin käydä ihan tavan tarkastuksessa ja papassa heti vuoden alusta. Siellä voi sit samalla kysästä et miten edetä.

Nyt alkaa valmistautuminen konserttiin. Ollaan työporukalla menossa lauluyhtye Rajattoman joulukonserttiin. =) Mukavaa iltaa kaikille..

Heipsan! Tulin ja menin samantien... Eli ilmoittauduin mukaan keskusteluun ja olenkin sitten ollut hipihiljaa :) Noh, töissä on ollut niin kiire, etten ole ehtinyt ja sitten menkatkin alkoivat maanantaina - että v...utti taas kerran. Jos jotain positiivista tästä voi hakea, niin saapahan ainakin juoda terästettyä glögiä jouluna ;) Me mennään maanantaina kuulemaan simppatestin tulokset ja mulle tehdään munatorven tsekkaus suolaliuoksella. Yäk, kuulosti aika kauheelta ja tekee ilmeisesti kipeää, kun kehoittivat ottaa buranaa jo ennakkoon. Mitäpä sitä ei tämän eteen tekisi.

Kaisla, kyselit ylipitkistä kierroista. Mulla on todellakin ollut kokemusta niistä, aina sen jälkeen kun muutama vuosi sitten lopetin pillerit. Kerran kierto oli 50 päivää ja jouduin sit jo menemään lääkärille hakemaan teroja menkkojen käynnistämiseksi. Nyt syön primoluteja neljättä kiertoa, ja ne on lyhentäneet sekä tasanneet kirrot tosi hyvin. Nyt säännöllisesti 28 päivää :) Vaan ei siitä huolimatta ole tärpännyt :( Mulle siis määrättiin teroja keväällä kiertoja tasaamaan ja nyt syksyllä primoluteja, kun sanoin tulevani teroista niin huonolle tuulelle. Tuun kyllä vähän näistäkin, tai sitten se on luonteessa ;)

Tällaista täällä, nyt nukkumaan. Nyt vierailen täällä kyllä useammin, lupaan! :)

Ja niin tuli täti kylään. Eilen jo epäilin, mutta kun ei vuoto alkanut kuin pikkutuhrulla, alkoi taas toiveet nousemaan. Tipahdinpa taas korkealta ja kovaa... Kaipa tässä olisi kokonaan unohdettava lapsenteko ja lopetettava tämä touhu hetkeksi... Muuten hajoo pääkin...

Olen ketjuanne kurkkinut aina silloin tällöin. Itselläni alkaa tuo vuosi uhkaavasti lähestyä ja toivo on lähestulkoon menetetty. Haluaisin teiltä tiedustela sellaista, että olettko käyneet tutkimuksissa? Ja missä tutkimuksissa? Onko jotain apuvälineitä raskautumiseen? Mitä? Jos olette tutkimuksissa käynyt niin missä vaiheessa?

Itse en oikein tiedä mitä tutkimusten suhteen tekisin. Tuleeko niistä lisäpaniikki vai auttaisivatko ymmärtämään tilannetta.

Kiitos jos viitsitte vastata. Ja onnea plussanneet!

Suosittelen ehdottomasti tutkimuksia. Meillä kerittiin kaikki peruskokeet ottaa...suurempiin tutkimuksiin ei sitten kerittykkään kun plussa säteili tikussa. Meillä se ainakin ehkä vähän poisti jännitystä kun tiesi että homma etenee.
Ja sitten jos todellakin on jotain vikaa saa täsmähoitoa siihen ko. vikaan. Tutkimukset jännittää luonnollisesti koska niissä saattaa selvitä jotain ikävääkin, mutta siitäkin huolimatta suosittelen..

Sama muuten, että perustutkimukset kerittiin ottaa. Paitsi miehen simppanäytteitä ei vielä oltu otettu kun selvittelevät ilmeisesti edelleenkin, että kuka sen maksaa, me vai tk. Että sillee... Täytyy nyt toivoa, että ei enää tarvi tapella näistä lääkärin kanssa vaan tää plussa pysyisi mukana.

Pahoittelut Hannamarille. Mä jotenkin aattelin, että plussa olisi sinnekin tullut.

Kannattaa vähäksi aikaa hellittää, mähän otin tosi rennosti viime kierron. Tulikin puuhailtua sitten tosi paljon ja erittäin hyvällä mielellä. Vasta ovisviikolla tajusin, että nyt taitaa olla oviksen aika jos sellainen tulee. Vähän jo melkein taas aloin miettimään näitä asioita, mutta en sitten onneksi paljoa. Kuitenkin kaiken kaikkiaan meni todella rennosti koko kierto. Salaisena toiveenahan se plussa oli koko ajan, kun tätä rentoilua yritin harjoittaa. Ja kyllä se auttoi, kun tiesi, että kohta alkaa kunnnon tutkimukset ja hormonihoidot mulle, jotta saadaan kroppa toimimaan kunnolla.

Eli tilatkaa ihmeessä aika sinne tutkimuksiin. Meillä tässä tutkimushommassa on mennyt elokuusta asti ja se vaan kestää ainakin meidän tk:ssa sen verran, että vasta puolen vuoden päästä on tarvittavat tutkimukset saatu käytyä läpi, jotta saa edes lähetteen oikeisiin lapsettomuustutkimuksiin. Monilla paikkakunnilla on vielä lapsettomuustutkimuksiinkin pitkät jonot.

Heipsan taas.

Hoidoista just sopivasti keskustelua..

Kävin tänään siis gynellä (ekaa kertaa, tutkimuksia siis aloittelemassa, yritys aloitettu 9/2004). No, ei siellä nyt ihan hyviä uutisia tullut. Mulla on vasemmassa munasarjas endometriooma. Gyne meinas että on aika selvä tapaus, melko iso, joten se laittoi lähetteen keskussairaalaan. Siellä sit kaavitaan tähystyksessä se hyytynyt veri pois munasarjan ympäriltä tms se gyne selitti.. Oikea näytti kuitenkin ihan normaalilta ja siellä oli yks munis kypsymässä. (kp14 tänää) Siellä tähystyksessä sit samalla tehdään munatorvien aukiolotutkimus. Verikokeisiin sain myös lähetteitä, mutta niihin vasta tammikuus ja s-prog vasta tuon toimenpiteen jälkeen. Gyne veikkaili että kyllä sieltä pitäis kevään aikana kutsu tulla. Mies sai myös simppatestilähetteen.

Että semmosia täällä, mutta nyt pitää jatkaa töitä. Palaillaan!