Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Titak, en siis todellakaan tarkoittanut että kommentti olisi loukannut mua. Tää on vaan niin tätä... Näitä tunteita. :( Ymmärtäkää mua! Tää ikäjuttu taitaa vaan olla niin herkkä aihe mulle - jatkuvasti mietin, mihin kaikkeen turhaan elämäni olenkaan tuhrannut. Oikeastaan olen tasan samassa pisteessä niin työn, perheen kuin miehenkin suhteen, kuin missä olin 5 vuotta sitten. Se masentaa. En ollut ajatellut tätä ihan näin.

Tosiaan Outik, tervesykeskuslääkärin kautta (oma lääkäri) saat lähetteen lapsettomuustutkimuksiin julkiselle puolelle. He joskus kyllä olettavat, että miehen siemenneste on tutkittu ensin (yksityisellä, mutta ei ole kovin kallista). Jonot kyllä on sitten pitkät... Siksi itse ajattelin, että jos tulee ajankohtaiseksi, niin varmaan ainakin alkututkimukset yksityisellä. Mun omalääkäri sanoi mulle km:n aikaan, että jos puoleen vuoteen (toukokuuhun mennessä siis) ei tärppää uudestaan, niin hän on valmis laittamaan meille lähetteen eteenpäin. Mulla on siis aikaraja. :)

Tietty voi myös mennä suoraan yksityiselle, ja varautua maksamaan. Julkisella kaikki tulee halvemmaksi. Hintaesimerkkejä näet esim. Väestöliiton sivuilta, jos niiden tutkailu ei ahdista sua liikaa.

En enää muista, mitä muuta piti kommentoida. Hm... No, lähden tästä viikonlopun viettoon kai. Ens viikolla onkin jo töitä, itse asiassa jouluun asti. Katsellaas, kuinka paljon palstailu häiriintyy!

Luokitellaanko sitten ne clomit ynnä muut jo noihin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin, niin että niitä saa sitten jonottaa pitkään? Eli mitään nopeaa tietä ei ole olemassa? Paitsi yksityinen...

Juu en mäkään titak ottanu sun kirjotuksesta itseeni. Tää mieliala ei vaan tänään oo ollu paras mahdollinen. Mutta on tää jo parantunut, kiitos vaikean asiakkaan ;) Niinpä, ei voi muuta kuin nauraa, kun asiakas saa kaiken niin sotkuun ettei meinaa saada mitään selvää. Ja sama juttu joka kuukausi... Jostain se on se huumori revittävä ;)

Nyt alkaa palaveri...

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Plussanneet:

Sini, + testi 2.12.2008, la 11.8.2009
Nilla87 + testi 11.12.2008 la..??

Outik: jos sulla on vakigyne, jolla käyt (julkisella tai yksityisellä), niin varaa suoraan aika sille. Puhut siellä nämä jutut ja kyselet esim. clomeista (olet kuullut, että sellaisia määrätään ennen tutkimuksiin menoa tms.). Ja pyydät laittamaan lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin. Kyllä hän osaa neuvoa. Clomeja määräävät vain erikoislääkärit eli gynet, ainakin minun tietääkseni. Toki terveyskeskuslääkäriltäkin voit saada lähetteen gynelle ennen varsinaisia lapsettomuustutkimuksia, mutta kaipa sekin aikansa kestää.

Mulla on se tilanne, että en saa mennä enää vakipaikkaan ehkäisypoliklinikalle (ikää liikaa) ja valmistuin, joten YTHS:nkään ovet eivät enää auenneet mulle. Ja siksi olen nyt terveyskeskuksen varassa. :( Onneksi siellä kumminkin ihana omalääkäri, jonka tiedän laittavan lähetteen, jos sen haluan sitten kesän korvalla.

No täällä ei uutta. Eilen ekan kerran seksiä harrastaessa tuntui tosi voimakkaasti kipu oikeassa munasarjassa... Että eiköhän se ovis sieltä tule. Toivon vaan, että tulee ennen keskiviikkoa, kun mies lähtee silloin työmatkalle. Tiukille vetää...

Ok, kiitos Eemi tiedoista. Täytyy pohtia tuota sitten parin kuukauden päästä, jos se alkaa näyttää ainoalta vaihtoehdolta...

Tänne tosiaan löysi täti sitten tiensä eilen. Sinne meni viimeisetkin toivonrippeet, vaikka kyllä mä sen toivon heitin mäkeen suurimmaks osaks jo perjantaina. Eipä auta, toivo on laitettava taas seuraavaan ovikseen. Pystyypähän ainakin nautiskelemaan viiniä jouluna...

Mites Moon Fairyn tilanne? Toivotaan parempaa tuuria sinne. Ja toivottavasti Eemin ovis tajuaa nyt tapahtua alkuviikosta :)

Huomenta! Sorvin ääressä taasen...

Joku ihme kiukkuakka valtasi mielen viikonloppuna ja olin kuin takamuksille ammuttu karhu. Siis joka asiasta vedin herneen nenään ja tein kärpäsestä mammutin. Ihan itseäkin häiritsi, mutta kun oon aika tulinen ihminen, niin mitenpä itseänsä hillitsee(?)
Mulla tulee noita härö päiviä muutama kuukaudessa, ihan kauhiaa...

Laskeskelin seuraavien menkkojen alkamisen ja onneksi ne alkaa vasta uuden vuoden tienoilla, eikä jouluna. Mulla varsinkin menkkojen ekat päivät on tosi inhottavia, olen kipeä ja vuoto megaluokkaa, joten olo on tosi kurja ja "#¤%###. Joten jouluna saapi olla niistä vapaa, vuoden vaihteesssa ne ei haittaa niin paljon, kun silloin ollaan ihan rauhallisesti kotosalla (näillä näkymin ainakin).

Harmi, et se täti pörhälsi outikin luo =(.
Eemille taas toivotaan pikaisti oviksen kyläily. Meilläkin saapi aina miehen työ takia jännätä, että onko hän tarvittaessa paikalla vai ei, pöh!

Nyt jos olis jotain tärjeää tekevinään...

Täälläkin täti teki varaslähdön pari päivää aikasemmin mitä piti, eli tuli eilen. :( Kaiken lisäks menossa mykkäkoulu miehenpuolikkaan kanssa eikä se helpota oloa... Mäkin oon yleensä tosi kipee pari ekaa vuotopäivää jos en saa napsittua särkylääkkeitä ajoissa. Jäi sitten kierto ihmeen lyhyeksi, 26 kp! En kyllä muista oisko ikinä ollut noin lyhyt. No jaa. Toivo on taas heitetty kaivoon ja mieliala sellainen ettei sitä viitsi enää jatkossa edes yrittää. Eikä auta oloa sekään kun epäilen kaverin olevan raskaana eikä ole viitsinyt mainita asiasta minulle suoraan! Tietää hyvin meidän yrityksestä ja olisi tosi loukkaavaa saada tietää asiasta netin kautta... :( Ja niin, olihan meillä molemmilla hiivanalkukin, en kerennyt itseltäni hoitaa kunnolla pois kun tädin perkele tuli kylään. Sitä se liika pupuilu vissiin teetti?! :D

Oviksen metsästys & miehen kellistys -tuulia niitä tarvitseville! Ei taida ollaan ketään jolla olisi piinaviikot menossa, vai?

Sori aika lailla omaanapaa mutta en ole nyt innostunut oikein mistään...

Heipä hei! Ja taas maanantai... voisi olla parempikin maanantai. Tai siis viikonloppu meni itsellä ihan kamalan migreenin kourissa ja tyttökin on ollut taas vähän sairaana. Viime yönäkin tuli nukuttua peräti reilu 5 tuntia, meinaa olla puhti pois.

Mutta jospa tää tästä paremmaksi muuttuisi kun viikko etenee!
Sitä odotellessa,
Sini

Voi, nyt on liikkeellä vissiin tädin megahyökkäys... Pahoittelut. :(

Omaa napaa lyhyesti töiden keskeltä: eilen tikutettu positiivinen ovistesti ja hyödynnetty se myös iltasella. Tänään tuskin enää jaksaa iltasella, kun yöunet jäi pariin tuntiin... Ja töitä on ihan rutosti. Mutta mukavaahan sekin on välillä. Nyt tsemppivaihde päälle meille kaikille!!

Mutta siis, mulla jouluaattona olis 10 päivää oviksesta, eli se päivä, jolloin viimeksi positiivinen tulos jo näkyi. Että silloin jännäilen...

Krooh, taasen huonosti nukutti yö takana ja sen huomaa, väsyttää ihan törkeesti.

Iltapäivällä olis koulun tutorointi, jonne olis pitänyt papereita tehdä/täytetellä valmiiksi, en ole tehnyt mitään. Hyvin alkaa sekin tie.

Eemillä sit jouluna jännätään muutakin kuin pukkia ;).
Itse ajattelin testata kp27, vaikka menkat ei silloin edes myöhässä ole (kierto siis 27-28), mut kun on kotona testejä valmiina ja en todellakaan jaksa sitä toivon/epätoivon vuoristorataa. Kyllä mulla varmasti testi näyttää tuolloin jo tuloksen, kun kerta oviskin oli niin aikaisin. No, odotukset ei kyllä ole korkealla, jotenka...

Moon Fairylle pahoittelut tätistä ja toivotaan, et asiat miehen kanssa selviää.

Porukkaa vähän liikkeellä... Jolly, mikä tilanne? Kivut aisoissa? Mneme, Tuiskuli - ei vissiin raportoitavaa? Ja juu, ei pukin jännääminen ole ollenkaan näin jännää! ;)

No, eilen jaksettiin sitten kumminkin varmistella, ovis oli eilen tai viim. tänään. Näillä mennään! Ja töissä kiiru...

Nillalle plussa onnittelut!!!! ja täti pahoittelut niiden kouriin joutuneille.
Ja meille muille plussatuulia rutkasti :)
Mulla menossa kp 8, ovistikkuja testaamaan kp 16 ainakin ton viimeisen kierron mukaan.
Onneks mulla häävalmistelut vie hieman ajatuksia pois yrityksestä. Mut mäkin meinasin nostaa jalat kohti kattoa joka kerta tästä eteenpäin kun en ole niin tehny ja mun kaveri sano että hänkin tuli raskaaksi samantien sen tehtyä.Ihan niinku nillakin :)
Että sen suhtee jaksaa taas olla toiveikas.

Heissan taasen :) Mä oon pitäny pari päivää hiljaiseloa, ei oo jaksanu miettiä näitä vauva-asioita nyt jotenkin ollenkaan. Kai se taas noi menkat masensi ja masentaa, mut onneks on ollu työkiireitä ja kotonakin puuhailtavaa, niin ei oo kerinny mököttää. Ehkä tää tästä, joulu lähestyy ja sitä myöten myös vapaapäivät :)

Mä laskeskelin että aattona pitäis varmaan viimeistään alkaa taas tikuttaa ovista. Toivotaan että se löytyy siinä joulunpyhien aikaan, niin ois enemmän mahollisuuksia hyödyntääkin se :)

Eipä taida olla kenelläkään nyt jännäystä päällä? Vai?

No mikäs mikäs nyt on, kun meillä on näin hiljaista täällä?

Sini, hyvältä kuulostaa oksuolo. ;) Varmaan kaikki on sitten ihan hyvin.

Mulla on niiiin tylsää kun odottelen sitten vain tän loppukierron... Mutta niinhän se aina menee. Ei oikein juttukaan luista, harmittaa tietysti hirveästi jos taaskaan ei tärppää ja joudutaan odottelemaan se toinen vuoksi. Paineita on siis sikäli.

Kohdun tienoilla jännää painetta... Sitä ei kyllä tärpätessä tuntunut. Mutta ehkä mä vain kuvittelen näitä, kun toivon taas niin kovasti sitä plussaa.

Oksuolo kuulostaa hyvältä, mutta ei niinkään tunnu siltä.. No, ei mä en valita yhtään, kärvistelen vaan sen kanssa. Muutenkin on ollut hyvin samanlainen alkuraskaus kuin ekassa odotuksessa, toivotaan myös että jatkuukin näin. Varsinaisesti en ole siis vielä kertaakaan oksentanut, mutta oikeastaan koko ajan on sellainen oksuolo kurkussa.

Mutta kyllä tää tosi kovasti pelottaa ja varsinkin tämä tietämättömyys kuinka tässä nyt oikein käy. Kirjoittelen tuolla toisissakin paikoissa ja yhdessä keskenmenon jälkeen plussanneiden pinossa tuli maanantaina 3 keskenmenoa jo siis aikaisemminkin km:n saaneille. Se tuntui niin pahalle, että itkin koko kotimatkan. Tuntui niin pahalta heidän puolestaan ja olin jo aivan varma, että ei mullakaan voi tämä jatkua kun ei heilläkään... vaikka samaan aikaan samassa pinossa niin moni raskaus päättyy hyvin ja tälläkin viikolla luultavasti syntyy uusi vauva. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti, mutta kyllä se hetkittäin on kovin vaikeaa.

Kerrottu ei olla vielä kenellekään. Maanantaina menen ekaan ultraan, katsotaan nyt ensin mitä sieltä löytyy. En tiedä miksi, mutta olen jotenkin niin varautunut kuulemaan, että kyseessä on tuulimuna, että olen enemmänkin yllättynyt jos se ei sitä ole. Joo, varmaan joku defenssimekanismi päällä ja huolellla...

Mutta sellaista päässä liikkuu, päällisinpuolin kuitenkin kaikki siis hyvin.

Sini, rv 6+1

Heippa!
Kylmissäni töissä värjöttelen, olen sellainen vilukko että... kesälläkin kotona villasukat jalassa kuljen. Ei vaan kehtais täällä töissä laittaa pattereita ihan täysille, joten kuumaan kahviin on turvauduttava.

Oih, delegoin itselleni joulusiivouksen lauantaiksi, siinä meneekin sit koko päivä. Ens tiistaina sit vain jos imurois, kun kuusi on tuotu sisälle, niin sit sais rauhoittua jouluun. Näin siis olen suunnitellut, katsotaan kuin menee.

Mulla on kovat mietinnät, et mitä ihmettä ostaa miehelle lahjaksi. Siinä jos on kuka, joka on nirso! On tosi tarkka asioista mitä haluaa. Esim. navigaattoria hän tarvitsisi, koska sellainen puuttuu, kun ups, allekirjoittanut edellisen hajoitti, mut voi hyvänen aika, että mies on tarkka millainen uusi on... joten hankkikoon siis sellaisen ihan itse.
Paidat, alusvaatteet pitää olla tietynlaisia jne. Mieheksi siis vaikea tapaus...

Nyt pitää sähköpostit tsekata.

Tinsula: onko teillä isot häät tulossa? Olette varmaan jo näistä puhuneet, mut jos jotain kerrot tulevasta suuresta päivästä... =))

Hei pikaiseen, töissä on aika älytön kiire ennen vuoden vaihdetta!

Olen onneksi nyt ollut aika oireeton tuon vaivan kanssa, varmaan nuo pilsutkin osaltaan auttavat. Eikä ole tarvinnut uusia särkylääkkeitä napsia ollenkaan, hyvä niin. Sänkyelämä on kyllä aika kuihtunutta =(, joten eipä se kyllä senkään puoleen ole siellä päässyt häiritseen... Olen myös aika hyvin pystynyt unohtamaan tulevan rääkkäyksen ja keskittynyt vaan näihin töihin ja tulevaan joululomaan, saan olla aatosta loppiaiseen lomalla, ihanaa!!!

Hih, eilen oli naperon hoitopaikan joulujuhla, olimma koko porukalla. Juhla oli kirkossa päiväkerholaisten kanssa yhteinen. Mä ainakin sain viime silauksen joulumieleen, kun katselin kuinka reippaasti kolmivuotias meni hoitolaisten joukkoon ja omalla vuorollaan (ensimmäisinä) aloittivat lauluesityksillä. Meidän nappula hoilasi letit suorina, ääni kantoi kirkon puoliväliin saakka, jossa me miehen kanssa istuttiin. Ihania olivat kaikki <3

Voi titak parka, onpas tosiaa "omituinen mieheksi" =D eikös tuollainen tarkkuus ole enempi naisten heiniä. En kyllä osaa auttaakaan. Meillä ei siis lahjoja ukon kanssa vaihdella, tenavalle ja sukulaisille jotain pientä on yritetty haalia kokoon, vähän vielä puuttuu. Mutta se joulukuusi, se pitää hankkia, ja siivoukset on tekemättä. En kyllä revi siitä ressiä =D

Sini, mä uskon vahvasti, että teillä kaikki menee nyt hyvin. Tuut sitten heti ultran jälkeen kertomaan, mitä siellä näkyi... Jännitän sun puolesta kovasti ja onnea toivottelen! :)

Titak, mulla sama juttu eli lauantaille on se joulusiivous proggiksessa. Ei jaksaisi kyllä yhtään, mutta koti on kuin pommin jäljiltä. Täytyy jotain yrittää... Jospa se ukko veisi matot ulos ja imuroisi. Vois sitten luututa urakalla...

Jolly, hyvä että kivut on helpanneet. Noi on kyllä niin liikuttavia nuo lasten joulu- ja kevätjuhlat, nytkään en pääse niistä ilman itkua vaikkei omia lapsia siellä vielä esiinnykään. ;) Eli sitten joskus hamassa tulevaisuudessa varmaan kyyneleet virtaa valtoimenaan!

Kuusta meille ei onneksi tule, ei tarvi siitä stressata. Joululahjatkin hankittiin viime viikonloppuna kaikki loput, joten ei tarvitse niitäkään ajatella. Kunhan selviäis näistä töistä... Hirveää olla viiteen asti duunissa kun oon tottunut pääsemään kolmelta kotiin. :( Silmät meinaa painua kiinni... Taidan käydä hakemassa kahvikupposen vielä.

Huh, onpa poikki olo. Sain yllättäen töitä loppuvuodeksi ja luultavammin jatkuu ensi vuonnakin. Päivittäin joutuu käveleen yhteensä 8 km, näin ekan työpäivän päätteeks oon ihan poikki kun yöunetkin jäi kolmeen tuntiin. Pakko kaiketi opetella ihmisten unirytmiin taas! :D Jouluna ollaan molemmat ihme kyllä vapailla! :) Yks stressin aihe vähemmän kun molemmat saatiin töitä. :) Kyllä hajottaa pääkoppaa ja koettelee parisuhdetta ihmeen paljon huono rahatilanne... Se on niin ettei rahalla saa onnea, mutta rahan puute voi viedä suhdetta huonompaan suuntaan. :S

Ootkos miettinyt titak, että joululahjaksi miehellesi ostaisit lahjakortin vaateliikkeeseen? ;) Okei joo, ehkä vähän tylsä idea mutta ei tulisi narisemista huonoista lahjoista ja mies saisi kaupasta haluamansa hyvällä lykyllä jopa alennusmyyntien aikaan. :D

Selvisi tosiaan juu työpäivän aikana että paras kaverinikin on raskaana... Kotimatka menikin niiskutellessa asiaa, ettei miksei meille vielä. Menee vähän aikaa sulatellessa asiaa. Kaikkialla ihmiset pamahtaa raskaaksi ja sitä näkee vauvamasuja ja lapsia joka kulman takaa, vai onkohan sitä tullut kiinnitettyä enemmän huomiota tähän tämän vauvakuumeilun myötä?

Moon Fairylle onnea duunipaikasta! Mullakin jatkuu sijaisuudet ensi vuoden alusta, pientä pätkää teen mutta niitä riittää. Tietysti oman psyyken kannalta ne on stressaavampia, mutta mieluummin sitä töitä tekee kuin istuu toimettomana kotona. Kyllä se helpottaa, ettei koko ajan tarvitse miettiä, onko ensi kuussa rahaa tuohon tai tuohon...

Musta kanssa tuntuu, että kaikki muut raskautuvat ympärillä, paitsi minä. Kai se on tämä oma kuumeilu mikä teettää tällaista katkeraa vainoharhaisuutta... ;) Mutta tosiaan, ihan luonnollistahan se on että siltä tuntuu, kun suurin osa ihmisistä raskautuu ilman mitään ongelmia - toisin kuin meikä. Mutta hei, kyllä kai parhaalle kaverille voi sitten sanoa, milloin vauvahehkutus alkaa mennä yli. Mä ainakin voin sanoa! Ihan suoraan vaan voi todeta, että kun mulla nyt ei sitä lasta ole, niin en osaa samaistua ja vaikka olen onnellinen sun puolesta, niin ehkä muustakin voisi puhua. Ei tarvi edes paljastaa, että yritetty on...

Mä oon miettinyt myös sitä, että kun en pysty nyt olemaan ystävä mun odottaville ystäville tai edes ihan pienten lasten vanhemmille, niin jääkö mulle jäljelle yhtään hyvää ystävää sitten, kun itse (toivottavasti) sen lapsen saan. Joten ehkä pitäis vaan kärsiä ja pitää suuta supussa... Mutta vaikeita juttuja nämä.

Töihin, töihin... kahvia tekis kovin mieli.

Huomenta!

Hienoa, et Moon fairylla ja Eemillä töitä riittää. Kyllä se kummasti helpottaa arkea, niin rahallisesti kuin muutenkin.

Hellyttävä tuo jollyn tyttö, tuo "letit suorina" =)) pisti hymyilyttämään.
Tuon ikäiset kun vielä niin antaumuksella laulaa, söpöä.

Tänne ei ihmeempiä, vähän pistää taas mielen maahan, kun tuli niin sata varma olo, että tärppiä ei ole tullut.

Nyt ei raksuta yhtään enempää. odotan et alakerran toimiston setä keittäis kahvia, niin josko koneisto lähtis käyntiin...

Sama satavarma olo täällä, että ei tullut tärppiä... Mä oon jotenkin niin varma, että mulla ei tää oikea puoli oikein pelitä kunnolla. Kun ovulaatiotuntemukset on sillä puolella paljon "vaimeammat" kuin vasemmalla ja ovulaatiota seuraa sellainen jännä turtunut tunne munasarjoissa... Vaikea selittää, mutta jotenkin se kipu pitkittyy ja turtuu, eri lailla kuin vasemmalla, missä kipu on todella kova ja sitten vain loppuu. Ja vasemmalta siis ovuloin silloin, kun raskauduin.

No, tää on taas tätä vatvomista ja todennäköisesti olen kuvitellut koko jutun. Sain sitä kahviakin - mutta jouduin kyllä itse keittämään. ;)

Yhteistyössä