Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuunkulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Liityn ilomielin teidän mukaan! Täällähän on paljon tuttuja! =)

Eilen oli ultra ja voihan hämmennys sentään, mikä pieni öttiäinen siellä massun uumenissa makoili evän tyngät levällään ja sydän jumpsuttaen. :heart: Pituutta oli hurjat 16mm ja rv oli 7+5 ja la on 5.3. Nyt tämä alkaa tuntua todelta. Pahoinvoinnilta olen toistaiseksi välttynyt, väsymystä on ilmassa. Luget saan lopettaa pikku hiljaa tällä viikolla. Synnärinä TAYS tai VAS.

Ensimmäinen IVF toi plussan. Tosin yrityksiä oli enemmän, vasta kolmas kerta toden sanoi ja siinä päästiin vihdoin siirtoonkin asti. Mukavaksi hämmästykseksi ensimmäinen siirretty alkio sitten tarrasikin kiinni. Osa soluista icsattiin, mutta juuri tämä kyseinen yksilö muodostui oma-aloitteisesti maljalla meidän soluista. Pakkaseenkin saatiin neljä alkiota. Kato oli suuri, koska munasoluja punktoitiin 32, joista 16 hedelmöittyi ja viiden päivän viljelyn jälkeen elossa oli enää viisi kaveria. Fintun huomisia ultrakuulumisia odotan, plussattiin samassa pinossa. :)

(rv 7+6)

Ihanaa, lisää odottajia! Tervetuloa Cattus ja Ronttuli :heart: On se vaan niin ihanaa kun lopulta saa sen kauan odotetun plussan!!

Väsymyksestä: Sanoin juuri ukolle, että me vetäydytään pojun kanssa kohta päikkäreille kunhan ollaan syöty. Hän sanoi leikillään, että tässä on nyt jotain epäreilua kun hän saa raataa yksin pihahommissa. Sanoin siihen, että nii nää on näitä raskaanaolevien etuoikeuksia =) Kummasti iskee aina väsymys iltapäivästä tai myöhemmin.

Taidan huomenna mennä ostamaan kangasta josta teen lastenhuoneen verhot. Kankaita saa paljon kivempia kuin valmisverhoja. Ja helppo ommella, vaikken siitä puuhasta pidäkään. Haluan jotkut pirteät turkoosit. Kai tää nyt alkaa tää ns. pesänrakennusvietti. Ajattelin aina, että mulle tuskin se iskee, mutta tässä sitä ollaan B)

Marica ja poju (Jaakko) 23+0

Ronttuli ja Cattus tervetuloa! :wave:
Itsellä ollut jännät pari päivää voinnin kanssa, onneksi pikkuinen voi kuitenkin hyvin. Jouduin lähtemään sunnuntaina päivystykseen kipujen ja kuumeilun takia. Kohdusta ei löytynyt syytä, ja gyne epäili umpparia. Tämä tutkittiin Meilahdessa, siellä lääkäri tutkimusten perusteella ei uskonut olevan umpparitulehdus. Siirrettiin sitten Naistenklinikalle osastolle, josta pääsin tänään kotiin. Syytä ei ole oikein löytynyt, ja nyt seuraillaan tilannetta. Tulehdusarvot eivät ole onneksi kuitenkaan nousussa vaan jumittavat suunnilleen samoissa lukemissa kun perjantaina. Tärkeintä on minulle masuasukin vointi, ja hän on onneksi tietämätön meidän murheista.

Finttu, mulla näkyi 7+ toinen sikiöpussi, jossa ei kuitenkaan sikiötä. 5+6 tätä ei vielä näkynyt. Onnea huomiseen ultraan!

muoks. Sorayalle kanssa tervetuloa ja onnea. :)

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Finttu, miten ne sulle tosiaan TAYSissa noin on laskenut. Kun punktio on 2+0 ja kävin tsekkaan, sulla on ollut punktio 4.6. keskiviikkona. Sain sulle tälle päivälle 8+6. TAYSin lääkäri P.D. laski mulle ihan saman, minkä itsekin olin laskenut näillä opeilla.

Kiitti Kuunkullalle listan ylläpidosta!

Annulille hyviä vointeja!

Kiitos tervetulo toivotuksista, ihanaahan tämä vihdoinkin on.
Finttu: Mäkin laskin ensin itse siirrosta, mutta se lasketaan punktiopäivästä ja samainen Taysin lekuri laski kuin Sorayallekkin. ja onnea huomiseen ultraan!

Ihanaa kun tulee uusia odottajia mukaan :heart: ! Tervetuloa ja onnittelut Soraya! :flower:

Annuli, Pikaista paranemista :hug: Ihme sitkeä tulehdus sulla kyllä ja kurjaa kun ei sitä selvää syytä löytynyt. Onneks ei ole kuitenkaan kohdussa ja pikkuinen voi hyvin.
Se on kaikkein tärkeintä.

marica, mulla iskee väsymys aina syömisen jälkeen...ja mä syön koko ajan :p

Huomasin tänään, et pikkuinen ei tykkää yhtään imuroimisesta. Sai sellasseen kauheen sätkykohtauksen, et oli pakko lopettaa siivous :) Maha heilu vaan puolelta toiselle, kun poitsu sätkyili. Oli ihan työn kanssa, et sain sen rauhottumaan...puhelin rauhallisesti ja laitettiin lempimusat soimaan, niin rauhoittu taas ja jatkoi unia. Huomaan kyllä että poika kuulee tarkasti. Reagoi isän ja äitin ääniin pienellä potkasulla tai sitten rauhottumalla ja keskittymällä tarkasti kuuntelemaan. Kivaa, kun pystyy jo vauvelin kanssa kommunikoimaan.

Kuunkulta ja poitsu rv 24+3

Finttu, mulle siirrettiin kans kaksi ja ei ollut vuotoja, RV 6+1 ultrassa näkyi vain yksi alkio ja syke, eli sitä ei kait voi tietää monta siellä on! Jännitetään!!

Nyt alkaa olla jo niin väsy, ettei muista mitä kaikkea muuta piti kommentoida, tervetuloa kaikki uudet ja onnea hyvistä uutisista kaikille!

Viime viikolla kävin NP-ultrassa ja kaikki oli hyvin, turvotusta oli 1,4mm. Nyt aloin sitten miettimään (aina pitää jotain kehitellä... :( )Downin mahdollisuutta, koska meillähän käytetty luovutettuja munasoluja ja riskiarvio laskettu mun tiedoilla... Tähän ei varmaan ole mahdollista saada selvyyttä ennen synnytystä??? Mitenhän paljon pelkkään turvotuksen voi luottaa?? Luovuttajan ikä kun kuitenkin oli 35 v., jota pidetään jo aika riski ikänä...

Muuten siis kaikki hyvin ja nautin olostani ja lomastani!!

-Surullinen RV 13+1

Tervetuloa Cattus, Rontuli ja Soraya :flower: Mukavaa saada uutta porukkaa mukaan.

Cattus, Oulun systeemit on kyllä vähän pyllystä kun ultria ei juuri ole. Tosin mie olen laukkonut ultrissa Oys:ssa ihan kiitettävän usein, jotain positiivista siinä ettei kaikki ole mennyt normaalisti :). Mihin meette 4d-ultraan ja paljonko lysti maksaa? Mieki haluaisin mennä mutta meillä on nyt mennyt ihan kiitettävästi rahaa lääkärikäynteihin muutenkin joten en taida enää raskia.

Annulille lämmin halaus! Ikävää kun tulehdus sinua nuin kiusaa! Onneksi vauvalla on kaikki kuitenkin hyvin!

(.) Perjantain rakenneultrassa ja laparoskopian jälkitarkastuksessa oli kaikki niin kuin pitääkin. Päätettiin kysyä vauvan sukupuoli ja minun mahassa kasvaa pieni tyttö :heart: Ihanaa kun kaikki on hyvin ja saa vihdoin nauttia tästä raskaudesta :D

Tiiti 21+1

Tervetuloa uusille! teitä jo vähän odottelinmkin ku oon käyny kuokkimas lapsettomuuspuolella... :flower: :flower:

Huoh...
Taas se alkaa. Evakko kutsuu mua ja koiraa, jälleen kerran. MIKSI TÄMÄ ON NIIN SAATANAN VAIKEAA? Mies tuli hakemaan mua sairaalasta sen rautatiputuksen jälkeen ja ilmoitti taas tarvitsevansa omaa aikaa. Itku tulee.

Sairasloma alkoi nyt sitte tänään. Loppuu äitiyslomaan. Lääkäri ihmetteli miksi äitipkl:lla oli laitettu kontrolli kuukauden päähän ku kerta kaksoset on. Perjantaina on seuraava tiputus prenalla jolloin lääkäri sitte lupas tehdä äitipkl tarkistuksen. Eli kohdunsuuntilanne ja koko arviot.

Mä soitin seurakunnalle ja pyysin parisuhdeneuvontaan/terapiaan aikaa. Ei kuulemma oteta muita ku aviopareja. Ei vaikka vaarana on ettäå suhde kaatuu ja tulee lisää yh-perheitä.

Mä en jaksa. Miksi mulle käy aina näin.
Ps. sillon ku sanoin, että miehellä oli suhde mut eivät tehneet mitään.... Se oli vale, kertoi totuuden joku aika sitten. Kyllä ne on seksiä harrastanu. :'(

Mä niin toivoisin ettei mua olisi tai että oltais jätetty viimeinen hoito tekemättä. Sen kun piti olla viimeinen. Enkä mä edes silloin uskonu enää että vois onnistua.
Nyt en jaksa olla onnellinen näistä lapsista.

Kaikille uusille tervetuloa! :wave:

Ulpulummukka: Laita se mies pihalle, saa itse lahtea evakkoon! Ei kai sun tarvitse mihinkaan lahtea kun odotat kaksosia, ole vain kotonasi ja laita se idiootti pihalle! Sitapaitsi, eiko se itse tajua mitaan...kauanko yrititte tulla raskaaksi? Kavitte yhdessa lapsettomuushoidotkin ja nyt sitten tarvii omaa aikaa...olisi ajatellu vahan aikaisemmin. Anteeksi nyt, mutta olen todella vihainen sun miehellesi :( Han kylla kayttaytyy kuin Kalle 2v. Toivon todella etta han tajuaisi kuinka tarkeaa on nyt olla tukenasi, nyt kun viela odotatte kaksosia. Voi tietenkin olla etta han on ihan paniikissa myos tasta kaksosodotuksesta, menee pupu poksyyn kun ajattelee tulevansa kaksosten isaksi, mutta nyt on vahan myohaista juosta karkuun.
Nyt laitat sen ukkosi kuriin ja pistat sen pihalle vuorostaan. Voisit laittaa jonkun fiksumman sille puhuun jarkea, vaikka isasi/veljesi/hanen sukulaisensa.

Kylla routa yleensa porsaan kotiin ajaa, mutta huolitko enaa....Miehesi pitaisi ymmartaa etta et ehka otakaan hanta takaisin.

Mutta, ajattele niita ihania vauvoja siella massussa, kuinka ihanaa sitten kun ne vihdoin syntyy ja antaa sinulle ensimmaisen hymyn. Ne rakastavat sinua estoitta! Nyt vaan tsemppia!!!!

T: Denina 20+6

Voi Ulpis :hug: Kurjaa kun sulla on nyt noin vaikeeta vastoinkäymistä :(
En tiedä miten nyt lohduttaisin....
Mua ärsyttää niin paljon, että sun mies on noin sika ja menee pettää sua tossa tilanteessa! |O ...täytyy myöntää, et se tuli heti ensimmäiseks mieleen, kun kerroit sillon et se tarvii aikaa...en vaan kehdannu heti sanoa. Ei se ole sua ansainnu tollanen *%§+#äijä! |O
Voi että kun mua raivostuttaa...verenpaineet nousee heti( mut ei se haittaa, ku ne on muutenkin liian alhaiset ).
Älä nyt kulta pieni ajattele tuollaisia et parempi kun sua ei olis jne... :(
Ei kyl mikään ihme jos tuossa tilanteessa masentuu ja tulee noita ajatuksia :hug:
Muista aina se, että sä olet arvokas ihminen ja sulla on 2 ihanaa vauvaa masussa, jotka rakastaa ja tarvii suaMuulla ei ole mitään väliä. Te kolme muodostatte perheen ja mitä sun miehestä, jos se ei kerran arvosta teitä, niin hän jää paljosta paitsi.
Ei sitä nyt välttämättä miestä tartte, ilmankin pärjää. Ja ihan varmasti sä tulet apua saamaan. Apua saa aina jostain!

Tiitille onnittelut tytöstä!

Nyt täytyy meitin mennä nukkumaan

Onnea ronttuli ja soraya! On se tosiaan mahtava tunne kun vihdoin tärppää :)

Finttu: meille siirrettiin myös 2 alkiota, eikä ennen ensimmäistä ultraa (6+6) ollut mitään vuotoa. Ultrasta pari päivää tuli päivän verran jotain ruskehtavaa, mutta ultrassa ei näkynyt mitään jälkeäkään toisesta alkiosta. Vuoto alkoi uudestaan reilun viikon kuluttua ja jatkui sillä kertaa useamman päivän, niin ei enää kestetty jännitystä, vaan käytiin uusintaultrassa (9+0). Siinäkään ei näkynyt merkkiäkään toisesta alkiosta, eikä vuodolle löytynyt mitään syytä... Ite jo aattelin ennen ultria että molemmat ois voinnu kiinnittyä kun oli niin paha olo, ja samaa oli "pelännyt" kuulemma meidän lääkärikin :D

Annuli, toivottavasti kipujen ja kuumeen aiheuttaja selviää, ja pääset nauttimaan odotuksesta. Onneksi asukilla on kuitenkin kaikki kunnossa :)

Tiiti: 4d ultria Oulussa tehdään vain Terveystalolla, ja sielläkin vain yksi ainoa lääkäri. Ei tuota tiedetty kun alettiin varaamaan aikaa muka hyvissä ajoin kesäkuun alussa. Oli tarkotus ajottaa se jo aiemmille viikoille, kun ei tosiaan rakenneultraa saatu ollenkaan, että olisi samalla sitten kattanut senkin. Ekat vapaat ajat oli kuitenkin vasta 2kk päähän, ja omakustanteinen rakenneultra ois ollut "vain" 40eur halvempi, joten päädyttiin sitten kuitenkin tuohon 4d:hen vaikka se tuleekin vähän turhan myöhään rakennetutkimusta ajatellen (rv26). Siksi tässä onkin vielä vähän jännitys päällä, että onkohan kaikki ihan hyvin, kun on tietysti kaikki kauhutarinat tullu kuultua/luettua. Mutta ei kai se auta kuin uskoa siihen :). Niin, siis se hinta on muistaakseni hurjat 280eur :| (- mahdolliset kela korvaukset, en muista millä perusteella niitä saa).

Ulpis :(. En voi kuvitellakaan miten rankkaa sulla on. Enkä voi käsittää mitä sen miehenketaleen päässä liikkuu (jos mitään)... Voi kun voisi jotenkin auttaa :(

Ulpulummukka! :hug: Soita teidän paikkakunnan terveyskeskukseen ja kysy, onko siellä psykologia. Jos sellainen löytyy, niin voipi olla niin täystyöllistetty, että sinne ei pääse muut kuin lapset ja lapsiperheet. Sieltä voisitte saada apua. Itselläni on tuttava pariskunta (avopari), joka odotti toista lastaan ja heillä oli samanlainen kriisi kuin teillä. Saivat yksilö ja yhteisterapiaa tk-psykologilta ja he selviytyivät. Nyt vuosien jälkeen on kuin se olisi ollut vain pahaa unta. Hirmuisesti voimia! Varmasti löytyy joku taho, joka voi auttaa. Yhdessä tai erikseen.

Ihanaa kun noin monta uutta plussaajaa, eli onnea Soraya, Ronttuli, Surullinen :flower: :hug: Tuo plussaus on maailman ihanin asia jonka kokee moisten hoitojen jälkeen.
surullinen, pyydä neuvolasta lähete seerumiseulontaan, siinä näkee vielä tarkemmin sen down riskin ja joitain muitakin sairauksia. se tehdään sit viikolla 15. Mut passitettiin siihen ihan kiltisti kun pyysin ja joissain pitäjissä se on jo ihan vakio kamaa.

ulpis, Nyt laitat sen hulttion pihalle ja alat elämään omaa perhe elämääsi ihanien enkeleiden kanssa jotka sulle on vihdoin annettu. Niiltä saat rakkauden pyyteettömänä ja niitä rakastat pyyteettä. Unohda moinen kuspää kakara, keräät helvetinmoiset elatusrahat ja sillä se. Jos ukko ei tajua mitä menettää sen on parempi sit häipyäkkin. Yksin sä et jää siihen tilanteeseen, neuvolasta ohjataan eteenpäin kun sinne soitat ja kerrot tilantees.
ulpis rakasta lapsias ja itseäs sen verran että passitat sen jäbän pihalle, tai me tullaan ja lähetetään se matkoihinsa...(jos olis oikein vihainen hymiö niin se tulis tähän)

Annulille voimia tulehduksen taltuttamiseen, onneksi vauvalla on kaikki hyvin.

Tiitille tyästä onnittelut, tasapainottaa vähän tätä miesvaltaa joka täällä tuntuu olevan
:flower:
Itse saan toivottavasti tänään selville kumpi viuhti oikeen onkaan.

olikohan jotain mihin piti kommentoida.....siis tää mun muisti on kadonnu tyysitin. Pitää käydä kurkistamassa.

Tervetuloa joukkoon uudet mamman alut =)

Tuolla aikaisemmin oli puhetta väsymyksestä.Miutakin on taas alkanut vaivata väsy.Onneksi töissä on hiljaista puolenpäivän aikaan ,niin voin sohvalle oikaista ja tänään pääsen jopa ihan nukkariin päikkäreille.Olen siis päiväkodissa töissä ja "luontais etuna" on päikkärit.

Nyt ulpis heität sen miehen pihalle.Eihän sitä jaksa elää ainaisen epävarmuuden kanssa.Tuo on mieheltäsi sellaista soutamista ja huopaamista että ratkaisu johonkin suuntaan tuo sinulle mielenrauhan.Nyt vaan napakasti toimeen ja mies ulos ja mielenrauha sisään.

Tasapuolinen tervetulotoivotus kaikille uusille!! :wave:

Ja Ulpiksen miehelle....

Onnea Tiitille neitokaisesta!!

Tiltalitille: Tässä kaks osoitetta..

www.cosgan.de
www.smilies.4-user.de

Kirjoittelen paremmalla ajalla illalla.. Töissä ei viitti.. =)

woi juma*a*ta, wi**u, s**t*n* perk**e!%&¤###&% !! *hyppi tasajalkaa ja kiroaa niin maan hel**tisti. Nyt kyllä ulpis lähetät sen miehen johonkin hevonvi**n Helv*ttiin! Toinen vaihtoehto on, että lähetät sen tänne mun luokse vähän "yksilöterapiaan". Voisin sen ensin laittaa pariksi tunniksi pakastimeen ja kaivaa sitten sieltä, kun on vähän jäähtynyt. Sen jälkeen laittaisin sen sirkkelin läpi ja vetäisin sitä zetorin pärässä jalat yhteen teipattuna. Siellä sais sitten pomppiessaan miettiä vähän "syntyjä syviä". Voi että tommosia voi oikeesti olla olemassa.

Tiitille onnea tytöstä.

(.) No nih. Mä voin sitten alkaa säästämään niihin emmaljungan luonnonvalkoisiin yhdistelmiin, niitä kun ei tuplana saanu. Eli yksi mukula on tulossa. Syke 150 ja mitta 22,7mm. Mitäs muuta... niin ne viikot on tasan 9. Täähän menee ihan vauhdilla, muutama päivä meni ihan huomaamatta (niin kun eilen olin vielä mukamas 8+4).
Luin siellä polilla simpukkaa ja siinä oli kirjoitettu, et suurin keskenmenoriski on viikkoon 8 asti. Nyt mä meen nukkumaan ja sitten maalailemaan ulkovuorilautoja.

Voi hittolainen! :'( Ei hyviä kuulumisia tänään gyneltä tullut :(
Mulla on kohdunsuu jo auki 2 senttiä :o
Mä en kestä tätä, kun saa koko ajan pelätä jotain.
Miten ihmeessä se kohdunsuu on ruvennut aukeamaan, kun ei mulla ole edes kipeitä suppareita ollut?! Harjoitussuppareita kylläkin ja painontunnetta alapäässä.
Voi ei! Nyt saan pelätä et tää vauva tulee ennenaikojaan ulos. Gyne puhui jo et ois hyvä kun päästäis edes tuonne 28 viikolle.
Mä menen nyt ens viikolla uudestaan kohdunkaulan kontrolliin...ties vaikka joudun odottamaan loppuajan sairaalassa :(
Jos oisin tällähetkellä töissä, niin oisin nyt saikulla.
Nyt on kyllä päivä ihan pilalla....

Kuunkulta ja poitsu rv 24+4

Kuunkulta :hug: Osasto, jolla olin nyt pari päivää, oli suunnattu raskaana oleville, joilla erilaisia ongelmia. Yhdellä naisella oli lapsivedet lähteneet tihkuttamaan viikolla 23, ja tällöin ennustettu ettei 24 viikkoa pidemmälle pääse. Nyt oli kuitenkin jo lähempänä viikkoa 35, ja synnytystä käynnisteltiin... Eli näköjään voidaan päästä vaikka kuinka pitkälle, vaikka olisi pahoja ongelmia matkassa. Otahan rauhallisesti, uskon että kaikki sujuu loppujen lopuksi oikein hyvin!

Tiitille onnea tytöstä ja Fintulle hyvistä ultrakuulumisista!

Onpa kuunkultaa säikytelty, hui :hug:

Pitkästä aikaa mökkeilemässä ja kyllä oli aivan ihanaa. Selkäsäryt vaan inhottavasti vaivailee aika-ajoin.
Kylläpäs Fintulla on ollut pitkä lapsonen :D meillä oli paljon pienempi eilisessä mittauksessa. Vaan 21 mm. :D

Aurinkoisia päiviä toivottelee kaikille Ronttuli

Yhteistyössä