S
surullinen ja kiukkunen
Vieras
Poika 10v käy isänsä luona joka toinen vk-loppu. Joka kerta isä juo, välillä enemmän välillä vähemmän mutta aina juo. Olen satoja kertoja puhunut hänelle tästä asiasta. Olen sanonut nätisti,olen huutanut ja joskus jopa uhkaillut että en päästä poikaa hänen luokseen ,jos ei pysty oleen juomatta. Selvänä "ymmärtää" asian ja sanoo ottavansa niskasta kiinni itseään, mutta ei sit kuitenkaan muutu. Välillä exän luokse tulee hänen kavereita kylään ja sit otetaan ja välillä he käyvät pojan kanssa jossain hänen kävereiden luona ja sama homma,eli juodaan sielläkin. Silloin oltiin 8v sitten yhdessä hänellä oli silloin jo alkoholi ongelma ja yritti jopa AA-klinikalla käynti.Nyt on tullut mittä täyteen ja en päästä poikaa tänään hänelle. Suuttui, että en voi määrätä häntä ja hän saa ottaa jos haluaa, puolustelee että ei juo niin etteikö pysty huolehtimaan pojasta. Mutta eihän pojalla nyt kauhean mukavaa oo sillä hänen kavereiden luona istua ja oottaa et koska iskä malttais lähteä kotiin kaljakavereiden seurasta. Ja mitä tulee tuohon huolehtimiseen niin kuulin just keskiviikkona yhdeltä vanhalta ystävältäni, että ex oli ollut muutama kuukausi sit pojan kanssa heidän luona iltaa istumas (kaverini mies on exäni serkku) ja kuppia sit ottanut ja kun kello oli puol kaksitoista niin ex oli hoiperrellut eteiseenja sanoi lähtevänsä pojan kanssa metsän kautta mummolaan(matka n.1,5km ja ympärillä vaan pimeetä metsää) kaverini oli ehdottanut siihen et hän kyllä vie sitten ,ex ei meinannut suostua millään mut aikansa kinattuu oli sit suostunut , poika oli pelokkailla silmillä itse pyytänyt kaveriani kyyditsemään.Toi oli viimenen niitti mulle kun kuulin ton. Mitä mun tarvii tehdä jos vaatii kun aina sanoo et lastenvalvojalla on sovittu kahden viikon välein on hänen vuoro.Täytyykö mun ottaa lastenvalvojaan vai mihin sit yhteyttä vai mitä?? kiitti jos luitte ja kiitti jos neuvotte.