Miksei äitini voi suoraan sanoa, ettei halua hoitaa lastamme??

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ihan vaan lyhyesti se että isovanhemmila ei ole mitään velvolisuuksia lastenhoidossa. He ovat omansa aikanaan hoitaneen ja kasvattaneet (miten siten kenelläkin on kasvatus onnistunut ja miten on esim elämänarvot siirtyneet eteenpäin). mummolla on oikeus poimia rusinat pullasta eli ottaa ne hauskat asiat lasten kanssa ilman velvotteita ja pakkoa ottaa lapsia hoitoon. se lastenlasten kanssa oleminen voi toteutua myös ihan päiväkyläilyn kautta niin että vaikka lasten äitikin on mukana. ja kyläily muutenkin sekä lasten että isovanhemmat ehdoilla eikä vanhempien tahdosta. Lapsi kyläilee ilman äitiä yleensä vasta sitten kun osaa sitä haluta, sitä ennen se on sitä hoitoa eli puhutaan rehelllsesti yöhoidosta eikä mistään kyläilystä.
Jokainen on pääasiallisesti velvollinen hoitamaan itse lapsensa eikä mitään saa laskea kenenkään toisen, ei myöskään mummon varaan. Eri juttu tietysti kun käydään töissä ja lapset on päivähoidossa mutta siinä onkin hoitosuhde jossa myös raha vaihtaa omistajaa.

Kyllä se on kyläilyä vaikka olisi yön yli isovanhemmilla.

Mun likka on alle vuoden ikäisestä ollut äitilläni ja miehellään yötä. Äitini itse ehdotti, että likka olisi heillä n. kerran kuukaudessa viikonlopun. Likka itsekin haluaa viettää heidän kanssaan aikaa. Joskus on siellä enemmän kuin kaksi yötä.

Miksi lopettaa tuollaista käytäntöä, kun siitä tykkäävät niin lapsi kuin mummo ja miehensä?

No ei tietenkään pidä lopettaa..nää asiathan on sopimusluontosia asioita ja ne sopii asianomaiset itse!!!!!!!! Eihän se nyt muille kuulu pätkän vertaa... :whistle:

Yhteistyössä