Voisitko hyväksyä pedofiilin ihmisenä?

• Viestiketjun aloittaja veepee
  • Ensimmäinen viesti
vierasa
Mitä tarkoittaa ihmisen hyväksyminen? Minusta ihmisestä ei voi erotella sitä, mitä kaikkea hän on vaan ihminen on kokonaisuus joka voi hyvin paljon itse vaikuttaa käytökseensä. En hyväksy ihmisiä, jotka kajoavat toisiin, jotka riistävät toiselta omaisuutta tai ihmisiä, jotka tappavat toisia pelkästä tappamisen ilosta. En hyväksy siis pedofiiliakaan, en ihmisenä, ja ajattelen että jos ihminen rikkoo toista vastaan tieten tahtoen, on hänen ihmisoikeutensakin tällöin vaakalaudalla.

Pedofilia on kuvottavaa. En voi hyväksyä sellaista ihmistä millään tavalla. Sille en voi mitään, että tällaisia ihmisiä on olemassa ja en usko, että he juuri minun hyväksyntääni edes mitenkään kaipaisivat.
Mutta säkin puhut tässä lasten hyväksikäyttäjistä, et pedofiileista.

Ymmärrän tämän, mutta aika naurettavaa sanoa syyksi se, että et hyväksy ihmisiä, jotka tekevät pahaa toiselle. Ei pedofiili ole välttämättä koskaan tehnyt pahaa toiselle.
Ei siinä ole mitään naurettavaa että ei hyväksy ihmistä joka on tehnyt pahaa toisella tai ihmistä, jonka ajatukset/fantasia toteen käyneenä on yhtä kuin pahan tekeminen toiselle.

Ihminen on se, mitä hän ajattelee, mitä sanoo, mitä tekee. Ihmisyys on olemassa, mutta onko kaikkia ihmisiä pakko hyväksyä vain sen ihmisenä olemisen takia? Ei todellakaan ole.

"Jenis"
Ei siinä ole mitään naurettavaa että ei hyväksy ihmistä joka on tehnyt pahaa toisella tai ihmistä, jonka ajatukset/fantasia toteen käyneenä on yhtä kuin pahan tekeminen toiselle.

Ihminen on se, mitä hän ajattelee, mitä sanoo, mitä tekee. Ihmisyys on olemassa, mutta onko kaikkia ihmisiä pakko hyväksyä vain sen ihmisenä olemisen takia? Ei todellakaan ole.
... ja mihin ap tai kukaan muukaan tarvitsee kollektiivista hyväksyntää? Mitä sillä tekee?

Tosiasia kuitenkin on, että kukaan normaalijärjellä ja lastensuojeluvaistolla varustettu vanhempi ei oikeasti hyväksy, eli ota lähipiiriinsä, pedofiilia. Vaikka tämä pedofiili ei ikinä olisi mennyt ajatusta pidemmälle. AP sen sijaan sanoi tahtovansa mennä ajatusta pidemmälle, ja sittenhan mennään jo sanoista tekoihin.

"Jenis"
... kollektiivista hyväksyntää teorian tasolla, siis. "Kaikilla on ihmisarvo", "Jokainen elämä on tärkeä" - ja sitten kun omaan naapuriin ollaan tuomassa vaikkapa päihdehoitolaa tai pedofiilien kuntoituskeskusta, jokainen elämä ei todellakaan ole yhtä tärkeä.

[QUOTE="Jenis";30256332]... kollektiivista hyväksyntää teorian tasolla, siis. "Kaikilla on ihmisarvo", "Jokainen elämä on tärkeä" - ja sitten kun omaan naapuriin ollaan tuomassa vaikkapa päihdehoitolaa tai pedofiilien kuntoituskeskusta, jokainen elämä ei todellakaan ole yhtä tärkeä.[/QUOTE]

Aika kiperä paikka on kenenkään sanoa, että ei, kaikkien elämät eivät ole yhtä tärkeitä. Mutta jos naapuriin oikeasti oltaisiin rakentamassa pedofiilien kuntoutuslaitosta, en koe että siinä kenenkään elämä olisi vaakalaudalla paitsi omien lasteni terveys ja sielunelämä. Ja ehkä jopa henki, mistä sitä tietää.

Kyllä se oma elämä on jokaiselle se tärkein, ja läheisten myös, ja ne menee aina ohi jonkun toisen (ja vielä nopeammin ohi jonkun sellaisen elämästä, jonka tiedetään satuttavan muita. Totta kai se on niin).

Vierasmiess
Ei kelpaa todellakaan ja auta armias jos näkisin pedarin toteuttamassa pienintäkään seksuaalista aktia lapsen kanssa niin se pedari katuis syntyneensä. Onneksi ei tarvi oikeassa elämässä tekemisissä olla heidänlaisten kanssa. Hyi vittu. Mutta yöt :)
Ymmärrätkö sä eroa näiden kahden ryhmän välillä? Tai ymmärrät yleensä mitään? Ymmärrätkö mitä eroa on teolla ja ajatuksella?

Vierasmiess
Pedofili on paljon muutakin kuin pedofiili. Hän voi olla ystävä ja luotettava työntekijä yms. Mutta tässä puhuttiin juuri pedofiliasta, joka on paitsi rikollista toimintaa myös sairasta jos siihen on hoitoa. Pedofilian tuomitsen ankarasti ja sekä pedofiilin itsensä että kaikkien lasten takia on parempi, että ihminen saa tällöin apua eikä päädy töihin alalle jossa on lapsia/nuoria.
Tai päädy sukuun jossa on lapsia, tai harrastuksiin, tai samaan kaupunginosaan jossa on lapsia.

Sulta voisi nyt kysyä, että suositteletko pedofiilille pakotettua vankilaa/ lukittua hoitolaitosta ajatusten takia?

Vierasmiess
En tunne pedofiliaa mutta tietääkseni siitä ei oikein pysty parantumaan. Ja kun lapsi on mitä helpoin uhri aikuiselle miehelle, on riski pieneenkin seksuaaliseen tekoon olemassa. Lasta ei saa altistaa sellaiselle uhalle, mutta toki jokainen voi puolisokseen ottaa millaisen sekopään tahansa.
Ota huomioon, että pedofiileja voi olla naisiakin. Itseasiassa tuntuu jotenkin loogisemmalta, että nainen "haluaa" läheisyyttä lapsen kanssa kuin mies. Ylipäätään aikuisen rooli on antaa lapselle läheisyyttä, mutta jos nainen itse kovin "nauttii" läheisyydestä niin sitäkin voi miettiä onko siinä samoja piirteitä kuin romanttisessa läheisyydessä. Mielihyvän tunnetta, nautintoa itselleen...

Ymmärrätkö sä eroa näiden kahden ryhmän välillä? Tai ymmärrät yleensä mitään? Ymmärrätkö mitä eroa on teolla ja ajatuksella?
Ymmärrätkö, että pedofiilius on aika iso ihmistä niin kun heterolle merkittävä asia oma seksuaalisuus ja homoille omansa jne. Jokainen saa valita itse lähipiirinsä ja minä en mistään hinnasta halua tutustua tai olla tekemisissä mieleltään niin häiriintyneen ihmisen kanssa - eikä mun tarvitse. Uskon, että pedofiilien kanssa työtä tekevät (terapeutit ym) saavat tukea esimieheltään ja ammatillista ohjausta tunteiden käsittelyyn mitä pedofiilin kohtaaminen saa aikaan.

Vierasmiess
Ymmärrätkö, että pedofiilius on aika iso ihmistä niin kun heterolle merkittävä asia oma seksuaalisuus ja homoille omansa jne. Jokainen saa valita itse lähipiirinsä ja minä en mistään hinnasta halua tutustua tai olla tekemisissä mieleltään niin häiriintyneen ihmisen kanssa - eikä mun tarvitse. Uskon, että pedofiilien kanssa työtä tekevät (terapeutit ym) saavat tukea esimieheltään ja ammatillista ohjausta tunteiden käsittelyyn mitä pedofiilin kohtaaminen saa aikaan.
Miten musta tuntuu, että ala mikä vaan niin aina tarvitaan henkistä tukea päänsä setvimiseen? Usko vaan niin osa ymmärtää, että mieleltään erikoisia ihmisiä ON OLEMASSA AINA ja sille ei mitään voi. Miksi siis sekoittaa oma polla jollain etukäteispanikoinnilla ja pelkäämisellä.

"musta"
Mun mielestä pedofiilin ei pitäisi KOSKAAN olla MISSÄÄN tekemisissä lasten kanssa. "Terve" pedofiili (jos nyt näin voi sanoa) tajuaa, että kaikenlaiset halut lapsia kohtaan ovat VÄÄRIN - ihan sama onko kyse seksuaalisesta hyväksikäytöstä vai läheisyydestä vai mistä. Se vain yksinkertaisesti on KAMALAA, HIRVEÄÄ ja VÄÄRIN hyväksikäyttää lasta millään muotoa omien halujensa tyydyttämiseksi.

veepee, sinun viesteistäsi huomaa kuinka vääristynyt ja sairas näkemys sulla asioista on. Toivottavasti tajuat pysyä lapsista kaukana AINA - ihan sama kuinka "viattomasta" kanssakäymisestä olisi kyse - sillä siinä kanssakäymisessä ei tule koskaan olemaan mitään muuta viatonta kuin VIATON LAPSI. Toivottavasti opit jonain päivänä tajuamaan kuinka sairaita ja vääristyneitä nämä ajatuksesi lapsista ovat!

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Jaa häh? Siis aapee oli niinko itse se joka tunsi vetoa lapsosiin? :O
Ja mä jopa kokkiveitsen mainitsin...

Paha paikka, kun pitäisi pystyä ymmärtämään vaan on kovin vaikeaa kun suojeluvaisto ärisee.

"Jenis"
Siis sinulle on samantekevää olenko raiskaamatta lapsia vai en?
Miksi provosoit tahallasi? Eikö aihe ole riittävän provokatiivinen ilmankin?

En ole tuo ketä lainasit, mutta väännän silti ratakiskosta: aika monelle vanhemmalle jokainen pedofiili on yhtä vaikea hyväksyä. Sekä sellainen joka käy lapsiin käsiksi, että sellainen joka vain fantasioi siitä. Ymmärrätkö?

Yhteistyössä