Voiko vauva tukehtua pulautukseen...??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ihan vielä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ihan vielä äiti

Vieras
...jos esim. yöllä syötetään vieressä makuulla ja jäädään siihen makuulle molemmat. Pitääkö lapsi nostaa kuitenkin ylös imetyksen ajaksi/imetyksen jälkeen?

Tuli vaan mieleen tuosta refluksiketjusta.
 
kyllähän se voi jos selälleen nukutat ja oksentaa voimakkaasti.
Muuten en tietäisi, mutta meiän vauvalla takaisinvirtaus ongelmia ja alusta asti nukuttanu kyljellään koska aina hyvä röyhtäyttäminenkään ei auta..
 
eiköhän se tukehtumisen mahdollisuus ole lähimmä teoreettinen. Mahdollista kyllä, sitä en kiellä.
Mutta taas kyljellään nukutaessa on suurempi riski kätkyt kuolemaan, kuin selällään nukuttaessa.

Ja mä olen makuultaan imettänyt ja nukkunut vauvan vieressä jokaisen lapsen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
eiköhän se tukehtumisen mahdollisuus ole lähimmä teoreettinen. Mahdollista kyllä, sitä en kiellä.
Mutta taas kyljellään nukutaessa on suurempi riski kätkyt kuolemaan, kuin selällään nukuttaessa.

Ja mä olen makuultaan imettänyt ja nukkunut vauvan vieressä jokaisen lapsen kanssa.
Se on kyllä just toisinpäin toi kätkytkuolema juttu.
 

Yhteistyössä