Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

Keittiönoita
Itseasiassa uskon, että monella terveellä miehellä ja naisella on paljonkin suhteita vastakkaisen sukupuolen edustajiin ilman että tuntevat seksuaalista vetoa näitä kohtaan; vanhempiinsa, lapsiinsa, sisaruksiinsa ja läheisiin ystäviinsä.
:)
Näin juuri. Sitäpaitsi mun on vaikea uskoa, että miehille kelpaisi ihan kuka vaan nainen, kunhan on hame ja hengittää. Eiköhän miehillä ole ihan sama kuin naisillakin eli tietynlaiset vastakkaisen sukupuolen edustajat vetävät fyysisesti puoleen ja sitten taas toisenlaiset eivät. Muutenhan elämä olisi hiivatin helppoa, jos kelle vaan kelpaisi kuka vaan.
 
"viera"
[QUOTE="jopas";25185577]Vaikka mä kuinka himoitsisin jotain kaveria, miestä tai naista, en mä tee mitään asian suhteen enkä edes paljasta ajatuksiani. Eli pystyn olemaan kaveri miehen kanssa ja naisen kanssa. Uskon että useimmat pystyy.[/QUOTE]
Mutta tuohan vain todistaa, että täysin platoninen ystävyys on erittäin harvinaista. Eikä tietenkään kyseiset ajatukset sulje ystävyyttä, joku sanoisi että siinä ystävyydessä on jotain muutakin, jos tuollaisia ajatuksia kerta on ollut edes hetkittäin.
 
"jopas"
[QUOTE="vieras";25185531]Tuo on sinun tulkintasi. Miten pystyt olemaan varma puolisosi fantasioista ja mitä mieltä olet fantasioista ylipäätään?[/QUOTE]

Hetkinen, sinun mielestä ei voi olla ystävä toisen kanssa jos tulee jotain "fantasioita"? Oletko mustasukkainen mahdollisista ajatuksista ja siksi miesten ja naisten pitää välttää ystävyyttä keskenään?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185583]Tarkoittaako tuo mielestäsi, että miehet haluaisivat harrastaa seksiä jokaisen vastaantulevan naisen kanssa? :whistle:[/QUOTE]
Ei kun vaan naispuoleisten ystävien, kavereiden, kollegojen... kanssa, kuten aloituksessa väitettiin. :whistle:
 
"vieras"
[QUOTE="jopas";25185598]Hetkinen, sinun mielestä ei voi olla ystävä toisen kanssa jos tulee jotain "fantasioita"? Oletko mustasukkainen mahdollisista ajatuksista ja siksi miesten ja naisten pitää välttää ystävyyttä keskenään?[/QUOTE]
En minä noin sanonut. Muut täällä olivat kieltämässä, että ei ystävään voi ihastua ja jos ihastuukin, voi sen itseltään kieltää.
 
[QUOTE="vieras";25185531]Tuo on sinun tulkintasi. Miten pystyt olemaan varma puolisosi fantasioista ja mitä mieltä olet fantasioista ylipäätään?[/QUOTE]

Puolison fantasioista en tietenkään voi olla varma, mutta varma voi olla siitä että hän ei niiden takia vaarantaisi ystävyyttä. Fantasia on ok joissakin tilanteissa toisissa ne on (suhdetta) häiritseviä. Ystävystyn miehen kanssa joka kanssa meillä on paljon yhteistä puhuttavaa, miksi vaarantaisin suhteen sen takia että ajattelen mies voisi olla myös unelmien kummppani seksuaalisesti tai muuten. Jos se yhdistävä tekijä (ystävyys) on miehelle tärkeämpää miksi hän antaisi "epäsopivien" ajatusten häiritä kanssa käymistä. Se mitä mies ajattelee tai fantasio kotona ei oikeastaan kuulu minulle jos se ei esim. häiritse hänen suhdettaan puolisoonsa tai jotakin muuta sellaista.
 
"jopas"
[QUOTE="viera";25185593]Mutta tuohan vain todistaa, että täysin platoninen ystävyys on erittäin harvinaista. Eikä tietenkään kyseiset ajatukset sulje ystävyyttä, joku sanoisi että siinä ystävyydessä on jotain muutakin, jos tuollaisia ajatuksia kerta on ollut edes hetkittäin.[/QUOTE]

No jos ystävyyden vaatimus on ettei tule ollenkaan seksuaalisia ajatuksia, koskaan, missään tilanteessa, niin sitten en voisi olla ystävä miesten (ja myös naisten) kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="viera";25185593]Mutta tuohan vain todistaa, että täysin platoninen ystävyys on erittäin harvinaista. Eikä tietenkään kyseiset ajatukset sulje ystävyyttä, joku sanoisi että siinä ystävyydessä on jotain muutakin, jos tuollaisia ajatuksia kerta on ollut edes hetkittäin.[/QUOTE]

Miten sä voit sanoa, että jonkun random palstalaisen tuntemukset todistavat, että platoninen ystävyys on erittäin harvinaista? :D
 
Jos se yhdistävä tekijä (ystävyys) on miehelle tärkeämpää miksi hän antaisi "epäsopivien" ajatusten häiritä kanssa käymistä. Se mitä mies ajattelee tai fantasio kotona ei oikeastaan kuulu minulle jos se ei esim. häiritse hänen suhdettaan puolisoonsa tai jotakin muuta sellaista.
Joskus niitä tunteita ei välttämättä voi hallita. Mutta se on hiukan sivuun jo aiheesta. Aina niitä tunteita ei siis edes ole, väitän.
 
"jopas"
[QUOTE="vieras";25185621]En minä noin sanonut. Muut täällä olivat kieltämässä, että ei ystävään voi ihastua ja jos ihastuukin, voi sen itseltään kieltää.[/QUOTE]

En mä ole ikinä IHASTUNUT ystävään. Seksuaaliset ajatuksethan on ihan täysin eri asia. Vai ihastuisin kavereihin... :D Se että mulle tulee jotain "tuhmia" ajatuksia jostain miehestä on kaukana ihastumisesta, saati rakastumisesta. Onneksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="jopas";25185658]Se että mulle tulee jotain "tuhmia" ajatuksia jostain miehestä on kaukana ihastumisesta, saati rakastumisesta. Onneksi.[/QUOTE]
Eli ette olisi vain kavereita, koska sinä naisenakaan(?) et pysty pitämään tunteitasi täysin kurissa ja tilanne todennäköisesti johtaisi johonkin intiimimpään, mikäli mies saisi tietää.

Mies ja nainen eivät siis voi olla pelkkiä kavereita. :D
 
[QUOTE="vieras";25185684]Eli ette olisi vain kavereita, koska sinä naisenakaan(?) et pysty pitämään tunteitasi täysin kurissa ja tilanne todennäköisesti johtaisi johonkin intiimimpään, mikäli mies saisi tietää.

Mies ja nainen eivät siis voi olla pelkkiä kavereita. :D[/QUOTE]

Jollain on niin, että eivät voi.
Jollain on niin, että voivat.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Blue
minun mielestä se että mielenkiintoa on suuntaan tai toiseen on luonnollista, ei automaattista, muttei mitään hävettävääkään, se että tehdäänkö tilanteesta vaikea tyhmällä käytöksellä, on taas yksilöistä kiinni.

jos nyky-yhteiskunnan kermaperse hipit ei kykene käsittämään sitä että kemiat kehoissamme ohjaavat sukupuolesta huolimatta lähes koko elämämme ja haluavat väitellä turhaan siitä miten moraalitonta on että jos kaverit himoaa toisiaan tai yksipuolisesti, nämä yksilöt saisi pistää jäälautalla gröönlantiin.

mitä väliä sillä on kuka tykkää kenestä ja kuinka paljon niin kauan kun kunnioitus pelaa ihmisten välillä? Niin kauan kun kykenee toimimaan toisin kuin omat hormoonit sanoo, niin aivan hiton sama minusta se miten herkkää kenenkä puolesta on mihinkin suuntaan.

se että välität toisesta enemmän kuin ystävänä ei poista ystävyyttä väliltänne.

ne jotka väittää että jos toinen haluaisi panna toista, että sillon ei olla ystäviä, on aika yksinkertainen käsitys ystävyydestä ja ihmisten toiminnasta muutenkin. eihän se toivottavaa ole että ystävyys perustuu seksuaaliseen viehätykseen, mutta se voi muodostua ajankin kanssa vaikka sitä ei olisi alunperin ajatellutkaan. se että lähentelet ystävää tekee ystävyydestä jotain muuta, ei se että sinulla on tunteita tai himoja.
Niin että ei voi vai..? :whistle:
 
vier
Mites sellainen tilanne, jossa A:lla on ollut tunteita, mutta B ei ole niihin vastannut. Ja sen jälkeen on kulunut vuosia ja A:kin on päässyt niistä romanttisista tunteistaan yli. Niin emmekö ole tällä hetkellä "vain ystäviä", vaikka tilanne alunalkaen lähtikin muunlaisesta asetelmasta.

Minä olen siis A, ja nainen, ja B on miespuolinen ystäväni. Jolle todellakin olisi lohjennut vaikka pelkkää seksiä, mutta hänelle ei kelvannut, kun ei halunnut mun kanssa vakavampaa. Snif. Enkä edes ole susiruma.
 
vierestä kuultu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25185588:
Näin juuri. Sitäpaitsi mun on vaikea uskoa, että miehille kelpaisi ihan kuka vaan nainen, kunhan on hame ja hengittää. Eiköhän miehillä ole ihan sama kuin naisillakin eli tietynlaiset vastakkaisen sukupuolen edustajat vetävät fyysisesti puoleen ja sitten taas toisenlaiset eivät. Muutenhan elämä olisi hiivatin helppoa, jos kelle vaan kelpaisi kuka vaan.
Kyllä taitaa kelvata, jos on suunnaton tarve päästä pukille...
 
Mites sellainen tilanne, jossa A:lla on ollut tunteita, mutta B ei ole niihin vastannut. Ja sen jälkeen on kulunut vuosia ja A:kin on päässyt niistä romanttisista tunteistaan yli. Niin emmekö ole tällä hetkellä "vain ystäviä", vaikka tilanne alunalkaen lähtikin muunlaisesta asetelmasta.

Minä olen siis A, ja nainen, ja B on miespuolinen ystäväni. Jolle todellakin olisi lohjennut vaikka pelkkää seksiä, mutta hänelle ei kelvannut, kun ei halunnut mun kanssa vakavampaa. Snif. Enkä edes ole susiruma.
Se on omanlainen tarinansa.
Enkä näe mitään syytä miksi ette voisi nykyään olla "vain" (jälleen särähtää silmään laittaa tuollainen määre niin arvokkaalle asialle) ystäviä.
 
[QUOTE="vieras";25185747]Älä vie asiaa harhapoluille. Kuinka voit varmuudella tietää toisen ihmisen tuntemukset?[/QUOTE]

Sitä minäkin ihmettelen tässä ketjussa.
Miksi ihmiset jotka eivät itse pysty platoniseen suhteeseen kuvittelevat että kukaan muu ei pysty?
Eikö ole todennäköisempää, että ihmisiä on monenlaisia?
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa

Yhteistyössä