Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

"mies"
Jännä, miten lujaa pidät kiinni siitä että vain sinun tunteesi ovat oikeita ja automaattisesti yleistettävissä 99.9 %:iin muista ihmisistä. MIKSI näin? Jos yhden ihmisen tyunteet ovat automaattisesti yleistettäviä koskemaan kaikkia, niin miksi ne olisivat juuri sinun tunteesi? Miksei minun tai jonkun muun ketjussa kirjoittaneen?

:)
Kirjoittelen yhtä kieli poskessa kuin muutkin. Ihan samalla lailla osa naisista väittää 99,9% varmuudella toisin. Miksi heidän mielipiteensä on oikeampi kuin minun? Koska he ovat naisia? :)
 
hym
[QUOTE="mies";25184686]Kirjoittelen yhtä kieli poskessa kuin muutkin. Ihan samalla lailla osa naisista väittää 99,9% varmuudella toisin. Miksi heidän mielipiteensä on oikeampi kuin minun? Koska he ovat naisia? :)[/QUOTE]

kuka sun lisäksi noin on väittänyt...?
 
[QUOTE="mies";25184686]Kirjoittelen yhtä kieli poskessa kuin muutkin. Ihan samalla lailla osa naisista väittää 99,9% varmuudella toisin. Miksi heidän mielipiteensä on oikeampi kuin minun? Koska he ovat naisia? :)[/QUOTE]

Eikös "naiset" ole sanoneet, että mies ja nainen VOIVAT olla ystäviä?
Kukaan ei ole sanonut, että kaikki miehet voivat olla naisen kanssa ystäviä tai että kaikki naiset voivat olla miehen kanssa ystäviä.
Prosenteista olet puhunut vain sinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25184550:
On pakko olla korkea moraali, ollakseen uskollinen puolisolleen ja ystävä ystävilleen.
Mm. Onko toi nyt käytännöllinen määritelmä ystävyydelle jos se vaatii moraalia ja tahdonvoimaa jotta ei riistäydy käsistä?

Tilanne jossa jommalla kummalla on muitakin kuin puhtaasti veljellisiä tunteita ei voi laskea puhtaaksi ystävyydeksi. Ihastuminen ja seksuaalinen veto ei estä sitä ettei lisäksi voi olla hyviäkin ystäviä mutta otsikon avainsana on "vain".
Ei ole, vaan nimenomaan ihmisen luontaisen biologian kieltämistä ihmisten keskenään sopimin eettismoraalisin käytössäännöin. Yleensä ilmiö on sitä voimakkaampi, mitä hengellisesti uskovaisempia yhteisöjä tarkastellaan.

Eikä tällä ole mitään tekemistä pettämisen tai uskottomuuden kanssa.
 
"tii-"
Minulla on miehiä ystävinä ja uskoin, että nainen ja mies voivat olla vain ystäviä. Kunnes yksi läheisimmistä ystävistäni sanoi, että haluisi kanssani enemmän. Minä en halunnut ja sanoin, että ollaan vaan ystäviä. Mutta ei se enää onnistu... hän tuntuu olevan jotenkin katkera minulle (tai ainakin välillä piikittelee kun ollaan samassa paikassa) ja minua alkaa ahdistaa hänen läsnäolonsa, vihjailut siitä "kuinka yksi nainen voi tuhota uskon kaikkeen" yms. Että eiköhän se ystävyys ollut siinä.

Toisaalta, ehkä hänen onnensa kannalta oli tärkeämpää saada suu auki, vaikka nyt kaikki ei päättynyt kuin elokuvissa. Toivottavasti pääsee yli.
 
"mies"
Voiko sitten esim. nainen ja nainenkaan olla 100% "vain" ystäviä? :D Suurimmalla osalla ihmisistä kun on biseksuaalisia tuntemuksia. ;)
Bi- ja homoseksuaalisuus ovat suuntauksina heteroseksuaalisuutta harvinaisempia (mikä yllätys :D), mutta ihan lähes vastaavalla määrällä kuin näitä "poikkeavia" seksuaalisia taipumuksia ihmisissä on, näyttelee jonkin asteinen vetovoima roolia myös samaa sukupuolta olevien ihmisten ystävyyssuhteissa.

Jokaisessa meissä on hieman homoa.
 
hym
[QUOTE="mies";25184705]Avaahan silmäsi.[/QUOTE]

hmmm ei kukaan kirjoittanut niin että 99.9 prossaa on platonisia ystävyydessään siks kun mä olen, mut sä väität noin että tuo määrä on just niinkuin sä ja piste... kun useimmat puhuu vaan omasta puolestaan, ja jotka on sitä mieltä että mies&nainen voi olla ystäviä ajattelee oikeastaan muiden kannalta myös, mutta esim sä olet ehdoton omalla kannallesi ja väität ettei voi siksi kun sä et voi, ja ajattelet että kaikki (miehet) on samanlaisia kuin sä?
 
"tii-"
[QUOTE="tii-";25184746]Minulla on miehiä ystävinä ja uskoin, että nainen ja mies voivat olla vain ystäviä. Kunnes yksi läheisimmistä ystävistäni sanoi, että haluisi kanssani enemmän. Minä en halunnut ja sanoin, että ollaan vaan ystäviä. Mutta ei se enää onnistu... hän tuntuu olevan jotenkin katkera minulle (tai ainakin välillä piikittelee kun ollaan samassa paikassa) ja minua alkaa ahdistaa hänen läsnäolonsa, vihjailut siitä "kuinka yksi nainen voi tuhota uskon kaikkeen" yms. Että eiköhän se ystävyys ollut siinä.

Toisaalta, ehkä hänen onnensa kannalta oli tärkeämpää saada suu auki, vaikka nyt kaikki ei päättynyt kuin elokuvissa. Toivottavasti pääsee yli.[/QUOTE]

Piti siis lisätä: Uskon, että nainen ja mies voivat olla vain ystäviä, mutta en luota siihen etteikö miehelle voisi olla jonkinlaisia romanttisia/seksuaalisia ajatuksia naista kohtaan. Tai voihan naisellakin olla, mutta minulla ei ole niitä miespuolisia ystäviä kohtaan.
 
Keijupölly
Mm. Onko toi nyt käytännöllinen määritelmä ystävyydelle jos se vaatii moraalia ja tahdonvoimaa jotta ei riistäydy käsistä?

Tilanne jossa jommalla kummalla on muitakin kuin puhtaasti veljellisiä tunteita ei voi laskea puhtaaksi ystävyydeksi. Ihastuminen ja seksuaalinen veto ei estä sitä ettei lisäksi voi olla hyviäkin ystäviä mutta otsikon avainsana on "vain".
Ihmisellä on kyky ottaa vastuu itsestään ja määritellä ihmissuhteensa sille tasolle, kuin itse haluaa. Biologiasta huolimatta mies ja nainen voivat niin halutessaan olla vain ystäviä. Vai ameebaksiko pitää ryhtyä?
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25184788:
Ihmisellä on kyky ottaa vastuu itsestään ja määritellä ihmissuhteensa sille tasolle, kuin itse haluaa.
Sanot siis, että pystyt kontrolloimaan ketä kohtaan tunnet seksuaalista vetovoimaa ja kehen rakastut?
 
Keijupölly
[QUOTE="mies";25184871]Sanot siis, että pystyt kontrolloimaan ketä kohtaan tunnet seksuaalista vetovoimaa ja kehen rakastut?[/QUOTE]
En kykene kontrolloimaan biologiastani kumpuavia reaktioita, mutta kykenen käytännön tasolla kuitenkin päättämään, kenelle annan sydämeni ja kenen kanssa jaan seksuaalisuuteni. Voin päättää olla vain ystävä ihmisen kanssa, jota kohtaan tunnen jotain sellaista hellyyttä, jota en tuntisi ketään naista kohtaan. En ala kasvattaa niitä tuntemuksiani tai toteuttamaan niitä. Eihän koko maailmaa voi omistaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Kepsis
minun mielestä se että mielenkiintoa on suuntaan tai toiseen on luonnollista, ei automaattista, muttei mitään hävettävääkään, se että tehdäänkö tilanteesta vaikea tyhmällä käytöksellä, on taas yksilöistä kiinni.

jos nyky-yhteiskunnan kermaperse hipit ei kykene käsittämään sitä että kemiat kehoissamme ohjaavat sukupuolesta huolimatta lähes koko elämämme ja haluavat väitellä turhaan siitä miten moraalitonta on että jos kaverit himoaa toisiaan tai yksipuolisesti, nämä yksilöt saisi pistää jäälautalla gröönlantiin.

mitä väliä sillä on kuka tykkää kenestä ja kuinka paljon niin kauan kun kunnioitus pelaa ihmisten välillä? Niin kauan kun kykenee toimimaan toisin kuin omat hormoonit sanoo, niin aivan hiton sama minusta se miten herkkää kenenkä puolesta on mihinkin suuntaan.

se että välität toisesta enemmän kuin ystävänä ei poista ystävyyttä väliltänne.

ne jotka väittää että jos toinen haluaisi panna toista, että sillon ei olla ystäviä, on aika yksinkertainen käsitys ystävyydestä ja ihmisten toiminnasta muutenkin. eihän se toivottavaa ole että ystävyys perustuu seksuaaliseen viehätykseen, mutta se voi muodostua ajankin kanssa vaikka sitä ei olisi alunperin ajatellutkaan. se että lähentelet ystävää tekee ystävyydestä jotain muuta, ei se että sinulla on tunteita tai himoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
minun mielestä se että mielenkiintoa on suuntaan tai toiseen on luonnollista, ei automaattista, muttei mitään hävettävääkään, se että tehdäänkö tilanteesta vaikea tyhmällä käytöksellä, on taas yksilöistä kiinni.

jos nyky-yhteiskunnan kermaperse hipit ei kykene käsittämään sitä että kemiat kehoissamme ohjaavat sukupuolesta huolimatta lähes koko elämämme ja haluavat väitellä turhaan siitä miten moraalitonta on että jos kaverit himoaa toisiaan tai yksipuolisesti, nämä yksilöt saisi pistää jäälautalla gröönlantiin.

mitä väliä sillä on kuka tykkää kenestä ja kuinka paljon niin kauan kun kunnioitus pelaa ihmisten välillä? Niin kauan kun kykenee toimimaan toisin kuin omat hormoonit sanoo, niin aivan hiton sama minusta se miten herkkää kenenkä puolesta on mihinkin suuntaan.

se että välität toisesta enemmän kuin ystävänä ei poista ystävyyttä väliltänne.

ne jotka väittää että jos toinen haluaisi panna toista, että sillon ei olla ystäviä, on aika yksinkertainen käsitys ystävyydestä ja ihmisten toiminnasta muutenkin. eihän se toivottavaa ole että ystävyys perustuu seksuaaliseen viehätykseen, mutta se voi muodostua ajankin kanssa vaikka sitä ei olisi alunperin ajatellutkaan. se että lähentelet ystävää tekee ystävyydestä jotain muuta, ei se että sinulla on tunteita tai himoja.
Hyvä kirjoitus, jos kohta yhteen kohtaan haluaisin tarkennuksen.
Mielestäni ei ole mitään moraalitonta siinä jos joku tuntee halua ystäväänsä.
Tunteet eivät mielestäni ylipäätään ole moraalisia tai moraalittomia. Teot sen sijaan voivat tietenkin olla.
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
susiruma :/
Eli rumat naiset ei ole naisia ollenkaan? Vai että rumien kanssa ei olla edes ystäviä? Mahtoikohan tuo videon poika edes vilkaista muihin kuin kauniisiin hoikkiin tyttöihin tehdessään videotaan... Ihastuttavaa pinnallisuutta.
 
Voi olla ystäviä, ainakin viellä on toiminut miun ystävyys miehen kanssa, tosin tämä
mies on miun miehenkin ystävä.
 
On kummallinen ajatus että toisen pitäminen viehättävänä sulkisi pois aidon ystävyyden.Vasta silloin kun ystävyys muuttuu ihastumiseksi on kyse muustakin kuin ystävyydestä.
Tosiaankin!

Ei kai kukaan kaveeraa sellaisen kanssa, jota pitää vastenmielisenä. Kyllä ystävyydessäkin toisen ulkoinen olemus jotakin merkitsee, ihan niin kuin kaikessa kommunikaatiossa.

Mutta ei sen viehättymisen tarvitse mitään seksuaalista merkitä.
 

Yhteistyössä