Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

No joo
Miehille se tuntuu olevan helpompaa, ovatko he sitten biologisesti eläimellisempiä että melkein nainen kuin nainen käy. On mullakin miespuolisia kavereita ja jos pyytäisin heitä sänkyyni, niin luultavasti suurin osa suostuisi. En kuitenkaan koe, että kaveruus tai ystävyys siihen perustuu, vaikka toinen tilanteen tullen ei kieltäytyisikään. He kuitenkin tuntevat ja tietävät minut ja sen, että suurinta osaa miehiä kohtaan en edes tunne vetoa, joten eivät he toiveita elätellen seurassani viihdy.
 
"poikia3"
Myös minulla on useampi läheinen miespuolinen ystävä, ja paras ystävänikin on mies.

Eli mielestäni todellakin on mahdollista, että mies ja nainen voivat olla vain ystäviä. Musta on hassua käyttää tuossa sanaa VAIN, sillä ystävyys ei minusta ole koskaan vain - tarkoitan siis sitä, että ystävyyssuhde on läheinen, toiseen luottaa täysin ja ystävyys jatkuu pitkänkin ajan jälkeen siitä mihin se edellisellä tapaamisella jäi. Se on sitä, ettei toinen ymmärrä sanomisiasi väärin, ja toisaalta sitä, että tietää jo puolesta sanasta mitä toinen tarkoittaa - eli ystävien on tunnettava toisensa todella hyvin.
 
[QUOTE="eee";25183968]Katsoitko tuon videon?

Kysehän onkin siitä, että naisen puolelta asia on usein juuri noin, mutta miehen puolelta ei ihan niin tiukasti.[/QUOTE]

Kattoin joo...mä en usko että tällä miespuolisella ystävällä on mitään romanttisia tunteita mua kohdaan. Seksuaalisia saattaa olla sellaisissa määrin, että jos olisimme molemmat sinkkuja, hänellä ei välttämättä olisi mitään seksiä vastaan. Mutta ei se tarkoita sitä, ettemmekö me voisi olla pelkkiä kavereita. Siihen seksiin kun tarvitaan mun suostumus, eikä sitä kyllä ikäkuuna päivänä tipu. Kun ei hotsita, niin ei hotsita :D
 
[QUOTE="mies";25183965]Naurattaa, kun naiset yrittävät todistella kuinka miehet eivät koe naisiin minkäänlaista vetoa ja ovat vain kavereita. Oletteko te ennen olleet miehiä, kun tiedätte tämän asian 100% varmasti? :D
Ja joo, ei kai sitä vaimolle kerrota, että vaikka tätä rakastaa, niin kaverinaiset ovat myös kiinnostavia. Ei terve ihminen, edes vaimoaan rakastava mies, laput silmillä kulje.[/QUOTE]

No mun miespuolisella ystävälläni ei ole vaimoa, ja ollaan tunnettu jo silloin, kun minäkin olin sinkku. Eikä mitään sutinaa ole koskaan ollut. Samoin miehelläni ja hänen naispuolisella ystävällään on niin pitkä yhteinen historia, että heidän pariutumisensa olisi ollut jopa todennäköistä. Vaan ei. Ystävinä ovat pysyneet.

Jos siis minun ystäväni tuntisi vetoa minua kohtaan tai mieheni ystäväänsä kohtaan, miksi kumpikaan miehistä ei ole sitä koskaan ilmaissut mitenkään, vaikka tilaisuuksia olisi ollut?
 
[QUOTE="mies";25183985]Ja olisitte vähän enemmänkin, mikäli vain antaisit miehelle vinkin. :)[/QUOTE]

Mahdollisesti. Mutta enkö mä nyt saa itseäni riittävän selvästi julki...mulla ei ole mitään haluja antaa mitään vinkkiä. Kun ei kiinnosta. Oikeasti.
 
"eee"
Tuskin. Mutta vaikka hotsittaisinkin, niin ei se muuta sitä faktaa että me ollaan ja tullaan aina olemaankin vain ja ainoastaan kavereita :)
"Tuskin", eli et voi olla ihan varma. Juuri tästähän koko jutussa on kyse! Katsoitko tuota videota ollenkaan? Siis toki voidaan pysyä pelkällä ystävätasolla koko elämä, mutta pähkinänkuoressa: naisten ja miesten käsitykset siis usein eroavat toisistaan tässä asiassa, ja miehellä saattaa olla tunteitakin naista kohtaan (ainakin tilaisuuden tullen olisi), vaikkei nainen olisi liikkeellä täysin platonisesti ystäväpohjalta.
 
:D
:D mahtaakohan toi video oikeesti pitää paikkansa.. hmm.. omalla kohalla kun mietin, niin ei voi pitää paikkansa, kun mulla on ollu mies puoleisia kavereita, jotka ei ihan satavarmasti oo ollu musta kiinnostuneita, enkä mä niistä (on heteroita) . mut sit taas alko mietityttään mun miehen kaikki naispuoleiset kaverit :D ja ne jotkut omatkin, joista on salaa ollu kiinnostunu, ja mies varmasti mustakin.. hmmmmmm..
 
Keijupölly
Ei sen tarvitse ihan platonista ollakaan. Miten se muka edes olisi, jos se kaveri on viehättävä. Silti voi ajatella, että tuon kanssa olemme ystäviä. Ei se vähennä sitä ystävyyttä, mikäli se on ystävyyttä, eikä vaan tilaisuuden odottelua. Voi olla muitakin tunteita kuin ystävyyttä, mutta niiden toteuttamiseen pitää olla rajat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25184045:
Ei sen tarvitse ihan platonista ollakaan. Miten se muka edes olisi, kos sekaveri on viehättävä. Silti voi ajatella, että tuon kanssa olemme ystäviä. Ei se vähennä sitä ystävyyttä, mikäli se on ystävyyttä, eikä vaan tilaisuuden odottelua.
Sinulla on varmaan oma kili tässä ojassa, mutta vastaan silti. Uskon, että ihan käytännön tasolla mies ja nainen voivat olla ystäviä, ja vaikka miehistä ei voisikaan koskaan mennä vannomaan, niin tuskin se heillekään on tilaisuuden odottelua, jos ovat kerran ystäviksi ryhtyneet.
 
"mies"
Tai sitten siinä oli kysymys nuorten miesten pelosta paljastaa omaavansa muitakin sisäisiä dimensioita kuin "aina valmis, kova pukki" - hahmon.
Yleistämällä videon pointin miesten kova pukki -mielikuvaan, olet niin eksyksissä kuin vain voi olla. Suosittelisin sinulle päivän kokemusta miehenä oloa, mutta tiedän sen olevan mahdotonta.

Jonkun tutkimuksen mukaan taisi olla niin, että mies ajattelee seksiä yhdeksän minuutin välein. Laittakaapa kännykkänne hälyttämään vuorokauden ajaksi yhdeksän minuutin välein ja pakottakaa itsenne aina tuolloin ajattelemaan seksiä 30 sekunnin ajan.
 
[QUOTE="mies";25184014]Onko tämä kompa? Seksiä ehdotteleva sinkkumies jää lähes aina ilman.[/QUOTE]

Aina kun irvaillaan naisen logiikalle, niin tapaan sanoa, että parempi hiukan ontuvakin logiikka kuin ei logiikkaa ollenkaan. Ja tämä oli nyt taas malliesimerkki sen puuttumisesta.

Eli sinkkumies ei voi tehdä aloitetta, jos haluaa seksiä tai suhteen sinkkunaisen kanssa? Niinkö?
 
[QUOTE="mies";25184091]Yleistämällä videon pointin miesten kova pukki -mielikuvaan, olet niin eksyksissä kuin vain voi olla. Suosittelisin sinulle päivän kokemusta miehenä oloa, mutta tiedän sen olevan mahdotonta.

Jonkun tutkimuksen mukaan taisi olla niin, että mies ajattelee seksiä yhdeksän minuutin välein. Laittakaapa kännykkänne hälyttämään vuorokauden ajaksi yhdeksän minuutin välein ja pakottakaa itsenne aina tuolloin ajattelemaan seksiä 30 sekunnin ajan.[/QUOTE]

Naisena olemisesta minulla sen sijaan ON kokemusta ja harvoin sitä hereilläollessa niin pitkiä taukoja kuin kokonaista 9 minuuttia kuluu, ettei seksiä lainkaan missään muodossa ajattelisi.
:)
 
"mies"
Eli sinkkumies ei voi tehdä aloitetta, jos haluaa seksiä tai suhteen sinkkunaisen kanssa? Niinkö?
Ei, vaan sinkkumies tietää, että näkyvän aloitteen tekemällä hän jää lähes poikkeuksetta ilman. Kun aloite sinkkumiestä kohtaan tulee naiselta, on tapaus lähes varma.

Hyvä vertauskuva on, että millä todennäköisyydellä valomerkin jälkeen taksijonossa:

a) sinkkumies saa seuraa
b) sinkkunainen saa seuraa
 
Keijupölly
Sinulla on varmaan oma kili tässä ojassa, mutta vastaan silti. Uskon, että ihan käytännön tasolla mies ja nainen voivat olla ystäviä, ja vaikka miehistä ei voisikaan koskaan mennä vannomaan, niin tuskin se heillekään on tilaisuuden odottelua, jos ovat kerran ystäviksi ryhtyneet.
Joo, uskon niin myös. Mutta joskus toinen todella voi sössiä ystävyyden jauhamalla koko ajan niitä tunteitaan. Mun mielestä ne tunteet tai toisen kokeminen viehättäväksi ei estä ystävyyttä. On mulla yksi kaveri, johon olin monta vuotta oikein rakastunut. Ei se tietynlainen tunne ja kiintymys tule ikinä häviämään, mutta koska pidän hänen seurastaan, en kiusaa häntä kertomalla että pidän hänestä erityisesti silläkin tavalla. Pitää olla jotkut rajat. Hän on kumminkin ystävänä parempi.
 
[QUOTE="mies";25184135]Ei, vaan sinkkumies tietää, että näkyvän aloitteen tekemällä hän jää lähes poikkeuksetta ilman. Kun aloite sinkkumiestä kohtaan tulee naiselta, on tapaus lähes varma.

Hyvä vertauskuva on, että millä todennäköisyydellä valomerkin jälkeen taksijonossa:

a) sinkkumies saa seuraa
b) sinkkunainen saa seuraa[/QUOTE]

Blaah. Mun kokemuksen mukaan yksikään mies ei ole niin pitkäjänteinen, että jaksaisi piilotella kiinnostustaan kovin pitkään. Uskon siis, että yli 10 vuoden tuntemisen aikana ystäväni olisi JOTAKIN vihiä tuntemuksistaan antanut, jos sellaisia olisi. Miksi en ole huomannut mitään? Siksi, ettei mitään vihjeitä ole tullut.
 
[QUOTE="mies";25184149]Yleensähän suurin osa on naisia, jotka valittavat riittämättömästä seksin määrästä parisuhteessa... ;)[/QUOTE]

En valita.
Ihan olen tyytyväinen.
Mutta ei se toki persoonaani toiseksi muuta tai libidoani latista.

Eikä taatusti tee ystävyyssuhteistani yhtään vähemmän platonisia.
 
tavallinen nainen
Naisena olemisesta minulla sen sijaan ON kokemusta ja harvoin sitä hereilläollessa niin pitkiä taukoja kuin kokonaista 9 minuuttia kuluu, ettei seksiä lainkaan missään muodossa ajattelisi.
:)
Peesi. Mietittiin kerran kaverin (naisen) kanssa että jos on totta että miehet ajattelee seksiä vaan melkein 10 minuutin välein niin sittenhän me ajatellaan sitä enemmän kuin miehet...
 
"vieras"
Totta kai voivat. Minulla on ystävä, jonka kanssa olemme tunteneet lukiosta asti. En ole koskaan tuntenut mitään vetoa häneen, eikä hänkään tiettävästi minuun. Jos hän onkin tuntenut jotain vetoa minuun, ei hän sitä ole tuonut mitenkään ilmi. Joten olemme "vain" ystäviä.
 
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184149]Yleensähän suurin osa on naisia, jotka valittavat riittämättömästä seksin määrästä parisuhteessa... ;)[/QUOTE]

Kyllä mun seksin puutetta valittavista ystävistä suurin osa on naisia. Sulla ei ole naisia ystävinä, jotka kertoisi sulle ongelmistaan... Senkään takia että ne tuskin SULTA haluu apua ongelmaansa. :D
 
vrs
Pyh. Siis hauska pätkä toki, mutta jokikinen mun miespuolisista kavereista (ja niitä muuten löytyy) on sitä mieltä, että se olis ku siskoaan hässis. :D Mä toisaalta oon yleensä "yks jätkistä", aika vähissä noi nais-kaverit ja ne muutama on sitte samanlaisia poikatyttöjä ku allekirjottanu. :D
 

Yhteistyössä