Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

"mies"
Uskon siis, että yli 10 vuoden tuntemisen aikana ystäväni olisi JOTAKIN vihiä tuntemuksistaan antanut, jos sellaisia olisi.
Rinnastat romanttisen rakkauden ja seksuaalisen viehätyksen. Mies ei näin automaattisesti tee ja jos miehellä on pelkkiä seksuaalisia haluja naista kohtaan, niistä kertominen tai suora viestiminen ei oikeastaan kannata. Selkeästi seksiä ehdottava mies jää ilman.
 
  • Tykkää
Reactions: Jaska-
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184262]Rinnastat romanttisen rakkauden ja seksuaalisen viehätyksen. Mies ei näin automaattisesti tee ja jos miehellä on pelkkiä seksuaalisia haluja naista kohtaan, niistä kertominen tai suora viestiminen ei oikeastaan kannata. Selkeästi seksiä ehdottava mies jää ilman.[/QUOTE]

Se on kyllä tullut selväksi että SÄ jäät ilman. :D Johtuukohan se pelkästään sun luonteesta vai onko ulkonäkösikin yhtä huono? Voiskohan sille tehdä jotain että joskus saisit? :)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";25184207]Minulla on ystävä, jonka kanssa olemme tunteneet lukiosta asti. En ole koskaan tuntenut mitään vetoa häneen, eikä hänkään tiettävästi minuun. Jos hän onkin tuntenut jotain vetoa minuun, ei hän sitä ole tuonut mitenkään ilmi. Joten olemme "vain" ystäviä.[/QUOTE]
Selvensin tuon sinulle ystäväsi kannalta. :)

Minulla on ystävä, jonka kanssa olemme tunteneet lukiosta asti. Olen aina tuntenut pientä vetoa häneen, mutta hän ei tiettävästi minuun. Jos hän onkin tuntenut jotain vetoa minuun, ei hän sitä ole tuonut mitenkään ilmi. Joten olemme "vain" ystäviä hänen päätöksestään.
 
Naisilla on tässä asiassa taipumus pettää itseään.

Miehet tietävät jo varhain että ei ole mahdollista olla _pelkästään_ kavereita.
Itsekkin olen aina sanonut että mies ja nainen eivät voi olla kavereita ennen kuin ovat harrastaneet seksiä, jos sens jälkeenkään.

Niille jotka sanoivat että heillä on miespuolisia kavereita jotka ei missään tilanteessa, jos mahdollisuus aukeisi (olosuhteet muuttuisivat ) eivät harrastaisi seksiä teidän kanssa, harkitkaa kerran vielä ja pitkään.
Mutta älkää kysykö näiltä miehiltä tätä asiaa, he tulevat tod näk valehtelemaan teille.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";25184292]Selvensin tuon sinulle ystäväsi kannalta. :)

Minulla on ystävä, jonka kanssa olemme tunteneet lukiosta asti. Olen aina tuntenut pientä vetoa häneen, mutta hän ei tiettävästi minuun. Jos hän onkin tuntenut jotain vetoa minuun, ei hän sitä ole tuonut mitenkään ilmi. Joten olemme "vain" ystäviä hänen päätöksestään.[/QUOTE]

Miten se olisi minun päätökseni, jos mies ei kerran tunne vetoa minuun? Miksi alkuoletuksesi on, että ystäväni tuntisi vetoa minuun? Usko pois, ei hän minuun mitään vetoa tunne. Hänen naisensa ovat aivan erityylisiä kuin minä.
 
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184299]Kun argumentit loppuvat, mennään henkilökohtaisuuksiin? :)[/QUOTE]

Yritin auttaa sua. :) Kun useimmilla miehillä ei ole asiat noin huonosti kuin sulla. ;)
 
Naisilla on tässä asiassa taipumus pettää itseään.

Miehet tietävät jo varhain että ei ole mahdollista olla _pelkästään_ kavereita.
Itsekkin olen aina sanonut että mies ja nainen eivät voi olla kavereita ennen kuin ovat harrastaneet seksiä, jos sens jälkeenkään.

Niille jotka sanoivat että heillä on miespuolisia kavereita jotka ei missään tilanteessa, jos mahdollisuus aukeisi (olosuhteet muuttuisivat ) eivät harrastaisi seksiä teidän kanssa, harkitkaa kerran vielä ja pitkään.
Mutta älkää kysykö näiltä miehiltä tätä asiaa, he tulevat tod näk valehtelemaan teille.
Onko sillä sitten loppujen lopuksi väliä, mitä miehen pään sisällä tapahtuu, jos käytännön tasolla homma toimii täysin?
 
"vieras"
[QUOTE="mies";25184324]Sinäkin rinnastat rakkauden ja seksin. Seksi ei katso tyyliä miehen näkökulmasta.[/QUOTE]

Kun puhuin hänen naisistaan, tarkoitin nimenomaan seksikumppaneita.
 
Sinänsä tietty hieman harhaanjohtava kysymyksenasettelu noin alunalkaen, sitä kun olisi voinut kysyä myös tarkemmin: voivatko mies ja nainen olla vain ystäviä ilman mitään hetkellisiäkään taka-ajatuksia? Itse huomaan vivahde-eroa, en tiedä sitten muista :whistle:
 
Keijupölly
[QUOTE="mies";25184324]Sinäkin rinnastat rakkauden ja seksin. Seksi ei katso tyyliä miehen näkökulmasta.[/QUOTE]
Hei herätys nyt... Eihän muutenkaan kukaan kaikkien mahdollisten ihmisten kanssa harrasta seksiä tai koko ajan sitä kelaa. Kun on löytänyt oman kumppanin, voi edelleen ystävystyä ihmisiin, eikä silloin kuulu kelailla koko ajan millaista se olisi. Itselleen pitää osata asettaa rajat ja pitää käyttäytyä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
No mun miespuolisella ystävälläni ei ole vaimoa, ja ollaan tunnettu jo silloin, kun minäkin olin sinkku. Eikä mitään sutinaa ole koskaan ollut. Samoin miehelläni ja hänen naispuolisella ystävällään on niin pitkä yhteinen historia, että heidän pariutumisensa olisi ollut jopa todennäköistä. Vaan ei. Ystävinä ovat pysyneet.

Jos siis minun ystäväni tuntisi vetoa minua kohtaan tai mieheni ystäväänsä kohtaan, miksi kumpikaan miehistä ei ole sitä koskaan ilmaissut mitenkään, vaikka tilaisuuksia olisi ollut?
No rumilla se onkin ihan eri juttu..
 
Onko sillä sitten loppujen lopuksi väliä, mitä miehen pään sisällä tapahtuu, jos käytännön tasolla homma toimii täysin?
Niin ei naisille sillä ole merkitystä, itseasiassa jopa päinvastoin.
Naiset lähtökohtaisesti olettavat että mies 'pelaa' mukana, eivätkä halua miehen tuovan näitä asioita suoraan esille.

Tietysti herää kysymys että mitenkä nainen, ajatteleva sellainen, voi edelleen suhtautua mieheen ystävänä ja leikkiä että ollaan vaan kavereita jos tietää että se on aina jossain määrin yksipuolista ja toinen vain 'pelaa' mukana.

Riittääkö ajattelevalle naiselle illuusio ystävyydestä (monen muun asian ohessa), useimmille naisille toki riittää. Ja miehet pelaavat mukana koska... eihän sitä koskaan tiedä..
 
Naisilla on tässä asiassa taipumus pettää itseään.

Miehet tietävät jo varhain että ei ole mahdollista olla _pelkästään_ kavereita.
Itsekkin olen aina sanonut että mies ja nainen eivät voi olla kavereita ennen kuin ovat harrastaneet seksiä, jos sens jälkeenkään.

Niille jotka sanoivat että heillä on miespuolisia kavereita jotka ei missään tilanteessa, jos mahdollisuus aukeisi (olosuhteet muuttuisivat ) eivät harrastaisi seksiä teidän kanssa, harkitkaa kerran vielä ja pitkään.
Mutta älkää kysykö näiltä miehiltä tätä asiaa, he tulevat tod näk valehtelemaan teille.
Oletko varma, että se on niin päin että "naiset" pettävät itseään?
Eikö ole yhtä mahdollista että ystävyyteen kykenemättömät miehet pyrkivät yleistämään puutteensa universaaliksi laiksi?

Kummassakaan tapauksessa ei kukaan voi tietenkään varmasti "tietää" muiden ajatuksia ja tunteita, mutta kumpikin on yhtä oikeutettu olettamaan ettei ole omien tunteidensa kanssa ainutlaatuinen.
Itse näen, että fiksuinta (ja todennäköisintä) on olettaa, että ne miehet ja naiset jotka kertovat, etteivät kykene platoniseen suhteeseen puhuvat omalta kohdaltaan totta ja että ne miehet ja naiset, jotka kertovat, että kykenevät platoniseen suhteeseen, puhuvat omalta kohdaltaan totta.
Kummankinlaisia ihmisiä siis on.
Ja tästä seuraa, että on miehiä ja naisia, jotka ovat ja voivat olla "vain ystäviä" MUTTA kaikki miehet ja naiset eivät siihen pysty eivätkä ehkä moista pystymistä edes arvosta.
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184331]Ei, mutta on naivia väittää, että miehellä ei ole tunteita, koska itsellä ei ole tunteita. Koska kyllä minä naisena tiedän...[/QUOTE]

Samalla tavoin on sulta ihan yhtä naivia väittää miten nainen ajattelee ja tuntee... :) Ymmärrätkö?

Ihan samalla tavoin naiset haluu mielessään miehiä vaikkei naiset(kaan) aina toimi tunteidensa mukaan...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25184332]Kun puhuin hänen naisistaan, tarkoitin nimenomaan seksikumppaneita.[/QUOTE]

Ja lisään vielä, että ystäväni ei todellakana harrastaisi seksiä kenen naisen kanssa tahansa. Hän todella kelpuuttaa vain tietynlaiset naiset, aivan kuten minäkin kelpuutan vain tietynlaiset miehet.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25184345:
Hei herätys nyt... Eihän muutenkaan kukaan kaikkien mahdollisten ihmisten kanssa harrasta seksiä tai koko ajan sitä kelaa. Kun on löytänyt oman kumppanin, voi edelleen ystävystyä ihmisiin, eikä silloin kuulu kelailla koko ajan millaista se olisi. Itselleen pitää osata asettaa rajat ja pitää käyttäytyä.
Sulla on huolestuttavan vahva moraali, jos se poissulkee geeneihisi rakennetun biologian. Toisaalta sinä olet uskovainen?
Rinnastat myös, kenties naiselle tyypillisesti, fantasiat vakaviin ajatuksiin.
 
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184341]Tälleen hassuttelun hauskasti yritätte vähätellä sanomaani henkilökohtaisilla loukkauksilla? Olette te vekkuleita. :)[/QUOTE]

Sä olet herkkis... Itse aloitit olettamalla tietäväsi naisten ajatukset. Vaikket ole koskaan ollut nainen? ;)
 
"mies"
Samalla tavoin on sulta ihan yhtä naivia väittää miten nainen ajattelee ja tuntee... :) Ymmärrätkö?

Ihan samalla tavoin naiset haluu mielessään miehiä vaikkei naiset(kaan) aina toimi tunteidensa mukaan...
En tietääkseni ole väittänyt kivenkovaan naisten ajattelevan mitään. Tehnyt oletuksia sanomanne perusteella. Sen sijaan te olette väittäneet faktana jotain sellaista, mistä vain mies pystyy kertomaan totuuden. Olkoonkin, että se on vain omalta kohdalta.
 

Yhteistyössä