Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

"vieras"
[QUOTE="mies";25184393] Olkoonkin, että se on vain omalta kohdalta.[/QUOTE]

No niin, tulihan se sieltä. Et voi tietää kaikkien miesten ajatuksista. Et voi tietää, että minun ystäväni oikeasti tunteekin vetoa minuun. :)
 
"mies"
[QUOTE="vieras";25184400]No niin, tulihan se sieltä. Et voi tietää kaikkien miesten ajatuksista. Et voi tietää, että minun ystäväni oikeasti tunteekin vetoa minuun. :)[/QUOTE]
Oho, en olekaan ajatustenlukija, vaikka olenkin mies. Sen sijaan voin miehenä sanoa, että ystävälläsi on ollut ihastuksellisia/seksuaalisia tunteita sinua kohtaan 99% todennäköisyydellä. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="mies";25184419]Oho, en olekaan ajatustenlukija, vaikka olenkin mies. Sen sijaan voin miehenä sanoa, että ystävälläsi on ollut ihastuksellisia/seksuaalisia tunteita sinua kohtaan 99% todennäköisyydellä. ;)[/QUOTE]

Pöh, sinä et voi sitä tietää, usko pois. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="mies";25184440]Mummeliisakin pyrkii rivien välistä v*ttuilemaan, olisin odottanut parempaa. Tai no eihän tuo missään rivien välissä ole, vaan ihan näkyvästi rivillä. Ei osu. :)[/QUOTE]

Onko noin kova pala myöntää, etteivät ehkä kaikki miehet ajattelekaan kuten sinä. :) Älä nyt turhaan loukkaannu ja ota näitä viestejä vittuiluna.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";25184451]Et muuten voi sinäkään. Eikö totta. ;)[/QUOTE]

En ole missään kohti niin väittänytkään. ;) Mutta minä voin tehdä todennäköisesti lähemmäs osuvan arvion ystäväni ajatuksista ihan siitä syystä, että minä tunnen ystäväni (toisin kuin sinä), minä tiedän hänen naismakunsa (toisin kuin sinä) jne. Joten turha tätä on jatkaa sen enempiä.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";25184460]Onko noin kova pala myöntää, etteivät ehkä kaikki miehet ajattelekaan kuten sinä. :) Älä nyt turhaan loukkaannu ja ota näitä viestejä vittuiluna.[/QUOTE]
Ei, koska en ole väittänytkään aukottomasti kaikkien miesten näin ajattelevan. Suurin osa kuitenkin niin tekee. Terve tuloa kokeilemaan miehenä olemista. :)
 
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184397]Näin en ole tehnyt. :)[/QUOTE]

Väitit, että seksiä ehdottava mies jää ilman. Sanoisin naisena, että se riippuu siitä millainen kysyinen mies on. Naisetkin voi haluta "vain" seksiä. ;)
 
tavallinen nainen
[QUOTE="mies";25184478]Ei, koska en ole väittänytkään aukottomasti kaikkien miesten näin ajattelevan. Suurin osa kuitenkin niin tekee. Terve tuloa kokeilemaan miehenä olemista. :)[/QUOTE]

Säpä et tiedä miten suurin osa naisista ajattelee. ;)
 
[QUOTE="mies";25184440]Mummeliisakin pyrkii rivien välistä v*ttuilemaan, olisin odottanut parempaa. Tai no eihän tuo missään rivien välissä ole, vaan ihan näkyvästi rivillä. Ei osu. :)[/QUOTE]

Ei se ollut tarkoitettu vittuiluksi eikä todellakaan ollut mihinkään rivienväliin piilotettu.

Miksi sinä uskot, että sinun oma kokemuksesi oikeuttaa sinut sanomaan, että tiedät 99.9 % varmuudella että muut eivät voi kokea asioita toisin kuin sinä?

Se on yhtä absurdia kuin olisi minun väittää, että koska minulla on platonisia ystävyyssuhteita, niin sinun tuntemasi platonisen ystävyyden estävät seksuaaliset tunteet ovat 99.9 %:n varmuudella valetta.
:)
 
Viimeksi muokattu:
Keijupölly
[QUOTE="mies";25184375]Sulla on huolestuttavan vahva moraali, jos se poissulkee geeneihisi rakennetun biologian. Toisaalta sinä olet uskovainen?
Rinnastat myös, kenties naiselle tyypillisesti, fantasiat vakaviin ajatuksiin.[/QUOTE]

On pakko olla korkea moraali, ollakseen uskollinen puolisolleen ja ystävä ystävilleen.
 
"mies"
Se on yhtä absurdia kuin olisi minun väittää, että koska minulla on platonisia ystävyyssuhteita, niin sinun tuntemasi seksuaaliset suhteet ovat 99.9 %:n varmuudella valetta.
:)
Yleistät platoniset suhteet sellaisiksi, joissa ei kummallakaan osapuolella ole käynyt vetovoiman tunne mielessä edes hetkellisesti ja sen on ihmislajin todennäköistä luontaista käyttäytymistä vastaan.
 
[QUOTE="mies";25184591]Yleistät platoniset suhteet sellaisiksi, joissa ei kummallakaan osapuolella ole käynyt vetovoiman tunne mielessä edes hetkellisesti ja sen on ihmislajin todennäköistä luontaista käyttäytymistä vastaan.[/QUOTE]

Voiko sitten esim. nainen ja nainenkaan olla 100% "vain" ystäviä? :D Suurimmalla osalla ihmisistä kun on biseksuaalisia tuntemuksia. ;)
 
[QUOTE="mies";25184591]Yleistät platoniset suhteet sellaisiksi, joissa ei kummallakaan osapuolella ole käynyt vetovoiman tunne mielessä edes hetkellisesti ja sen on ihmislajin todennäköistä luontaista käyttäytymistä vastaan.[/QUOTE]

Ihmislajilla on paljonkin luontaisia restriktioita seksuaalisenkin käyttäytymisen kohdalla. On tyystin luonnollista olla kokematta seksuaalista vetoa vanhempiaan, lapsiaan, sisaruksiaan ja muita yhtä läheisiä ihmisiä kohtaan.
Se, että sinulta henkilökohtaisesti puuttuu yksi näistä resktriktioista, ei tarkoita sitä että sitä ei muilla ihmisillä voisi olla olemassa.

Jännä, miten lujaa pidät kiinni siitä että vain sinun tunteesi ovat oikeita ja automaattisesti yleistettävissä 99.9 %:iin muista ihmisistä. MIKSI näin? Jos yhden ihmisen tyunteet ovat automaattisesti yleistettäviä koskemaan kaikkia, niin miksi ne olisivat juuri sinun tunteesi? Miksei minun tai jonkun muun ketjussa kirjoittaneen?

:)
 
"mies"
Sitä ette miehet voi ainakaan kiistää etteikö lapsesta asti läheisissä väleissä olleet mies ja nainen voisi olla vain ystäviä. :) He saattavat olla kuin veli ja sisko toisilleen.
Tämä on jo ajatuksen tasolla väärä oletus. Historia on täynnä tapauksia, joissa jopa sisaruksetkin ovat kokeneet fyysistä vetovoimaa tai romanttista rakkautta toisiinsa.
 
[QUOTE="mies";25184627]Tämä on jo ajatuksen tasolla väärä oletus. Historia on täynnä tapauksia, joissa jopa sisaruksetkin ovat kokeneet fyysistä vetovoimaa tai romanttista rakkautta toisiinsa.[/QUOTE]

Uskallan kuitenkin veikata, että suurin osa ihmisistä EI tunne vetoa omiin sisaruksiinsa...
 
[QUOTE="mies";25184627]Tämä on jo ajatuksen tasolla väärä oletus. Historia on täynnä tapauksia, joissa jopa sisaruksetkin ovat kokeneet fyysistä vetovoimaa tai romanttista rakkautta toisiinsa.[/QUOTE]

Historia on myös täynnä tapauksia joissa sisarukset eivät ole kokeneet fyysistä vetovoimaa tai romanttista rakkautta toisiinsa.
Eli sellaistakin on.
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25184550:
On pakko olla korkea moraali, ollakseen uskollinen puolisolleen ja ystävä ystävilleen.
Mm. Onko toi nyt käytännöllinen määritelmä ystävyydelle jos se vaatii moraalia ja tahdonvoimaa jotta ei riistäydy käsistä?

Tilanne jossa jommalla kummalla on muitakin kuin puhtaasti veljellisiä tunteita ei voi laskea puhtaaksi ystävyydeksi. Ihastuminen ja seksuaalinen veto ei estä sitä ettei lisäksi voi olla hyviäkin ystäviä mutta otsikon avainsana on "vain".
 
hym
Jännä, miten lujaa pidät kiinni siitä että vain sinun tunteesi ovat oikeita ja automaattisesti yleistettävissä 99.9 %:iin muista ihmisistä. MIKSI näin? Jos yhden ihmisen tyunteet ovat automaattisesti yleistettäviä koskemaan kaikkia, niin miksi ne olisivat juuri sinun tunteesi? Miksei minun tai jonkun muun ketjussa kirjoittaneen?

:)
tämä on tosiaan ärsyttävä piirre.
 

Yhteistyössä