Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

Tunteet eivät mielestäni ylipäätään ole moraalisia tai moraalittomia. Teot sen sijaan voivat tietenkin olla. :)
Naisen kieroutuneen logiikan mukaan on täysin harmitonta olla rakastunut vieraaseen mieheen ja ajatella sitä illalla kun hän koskettaa itsensä.. samalla kun aviomies onnellisen tietämättä kuorsaa vieressä.

Tämä ei ole pettämistä koska se on "vain tunteita" tai "vain ajatuksia". Jep.
 
Keijupölly
Naisen kieroutuneen logiikan mukaan on täysin harmitonta olla rakastunut vieraaseen mieheen ja ajatella sitä illalla kun hän koskettaa itsensä.. samalla kun aviomies onnellisen tietämättä kuorsaa vieressä.

Tämä ei ole pettämistä koska se on "vain tunteita" tai "vain ajatuksia". Jep.
Eihän. Tuo on jo käytännön toteutusta. En minä ainakaan ole tuota mieltä.
 
Harvoin varmasti hakeutuu tieten tahtoen vieraan ihmisen seuraan joka on vastakkaista sukupuolta vain ajatuksella ystävystyä hänen kanssaan. Tutustuminen tapahtuu jokun asian tai henkilön välityksellä. Ystävystyä minusta sen sijaan voi myös nainen miehen ja mies naisen kanssa harrastuksissa, työn tai muun kiinostuksen kohteen yhdistäessä ajatusmaailmoja.
 
Naisen kieroutuneen logiikan mukaan on täysin harmitonta olla rakastunut vieraaseen mieheen ja ajatella sitä illalla kun hän koskettaa itsensä.. samalla kun aviomies onnellisen tietämättä kuorsaa vieressä.

Tämä ei ole pettämistä koska se on "vain tunteita" tai "vain ajatuksia". Jep.
Eipäs ole koskaan tullut tuotakaan tilannetta itselläni vastaan.
Niinkuin ei ole tullut sitäkään, että olisi ollut jonkinlaista seksuaalista halua tai romanttisia tunteita parasta ystäväänä kohtaan.

Palstalla siis oppii paljon uutta ihmisluonnosta.
:D
 
Naisen kieroutuneen logiikan mukaan on täysin harmitonta olla rakastunut vieraaseen mieheen ja ajatella sitä illalla kun hän koskettaa itsensä.. samalla kun aviomies onnellisen tietämättä kuorsaa vieressä.

Tämä ei ole pettämistä koska se on "vain tunteita" tai "vain ajatuksia". Jep.
Jäin oikein miettimään tuota skenaariotasi.
Eihän siinä millään tasolla enää olisi kyse tuntemuksen moraalisuudesta tai moraalittomuudesta vaan moneen kertaan olisi tietoisesti valittu teko?

Se, että näkee jonkun ihmisen kauniina ja puoleensavetävänä on tunne. Se että fantasiois hänestä, salaa tunteensa tietoisesti kumppaniltaan jne on teko.
Eikös?
 
"mie"
Mummeliisa, mun ongelma on, että mulla on/on ollut romanttisia tunteita hyvää ystävääni kohtaan. Se on ongelma, koska olemme molemmat avioliitossa ja ajattelen, että mulla ei saisi olla tällaisia tunteita. Mitenkähän niistä pääsisi eroon...
 
[QUOTE="vieras";25185431]Entä jos rakastaa puolisoaan ja kokee tämän seksuaalisesti vetäväksi, mutta kokee myös ystävänsä seksuaalisesti vetäväksi?[/QUOTE]

Silloin on ystävänsä kanssa ystävä, mutta koska samalla kokee myös vetoa ei ole "vain" ystävä vaan ystävyyden lisäksi suhteessa on jonkinlainen seksuaalinen/romanttinen vetovoima?
Niin voi varmastikin olla.
Samoin kuin voi olla niin, ettei mitään tuollaista vetovoimaa ole.

Siihenhän alkuperäinen kysymyksenasettelu liittyy, että voivatko mies ja nainen olla "vain" (hassu sana puhuttaessa jostain niin isosta ja arvokkaasta asiasta kuin ystävyys) ystäviä.

:)
 
"mie"
[QUOTE="mie";25185442]Mummeliisa, mun ongelma on, että mulla on/on ollut romanttisia tunteita hyvää ystävääni kohtaan. Se on ongelma, koska olemme molemmat avioliitossa ja ajattelen, että mulla ei saisi olla tällaisia tunteita. Mitenkähän niistä pääsisi eroon...[/QUOTE]

Niin ja unohtui sanoa, että olemme molemmat naisia, sekin vielä.
 
Kepsis
Naisen kieroutuneen logiikan mukaan on täysin harmitonta olla rakastunut vieraaseen mieheen ja ajatella sitä illalla kun hän koskettaa itsensä.. samalla kun aviomies onnellisen tietämättä kuorsaa vieressä.

Tämä ei ole pettämistä koska se on "vain tunteita" tai "vain ajatuksia". Jep.
sitäpaitsi sinä ehdoin tahdoin menit suoraan tunneskaalaan ääripäähän että saat kärjistettyä tämän, onhan niitä muitakin tunteita kuin rakkaus, lisäksi himo ei tarvitse rakkautta toteutuakseen tai sen kummemmin mitään tunteita muutenkaan.
 
[QUOTE="mie";25185442]Mummeliisa, mun ongelma on, että mulla on/on ollut romanttisia tunteita hyvää ystävääni kohtaan. Se on ongelma, koska olemme molemmat avioliitossa ja ajattelen, että mulla ei saisi olla tällaisia tunteita. Mitenkähän niistä pääsisi eroon...[/QUOTE]

Minä olen kovin huono neuvomaan tuollaisessa asiassa, kun itselläni ei siitä kokemusta.
Olettaisin kuitenkin että paras keino "päästä eroon" moisista tuntemuksista olisi satsata avioliittoonsa ja muistuttaa itseään miksi aikoinaan halusi elää juuri tämän nimenomaisen ihmisen kanssa loppuikänsä.

Voimia sinulle sihen prosessiin.
:)
 
[QUOTE="vieras";25185431]Entä jos rakastaa puolisoaan ja kokee tämän seksuaalisesti vetäväksi, mutta kokee myös ystävänsä seksuaalisesti vetäväksi?[/QUOTE]

Minusta on hassua ajatella että tunteilleen ei voi mitään. Seksi tai seksuaalisuus, toisen osapuolen seksuaalinen viehätys voi käydä mielessä joissakin tilanteissa, mutta kyllä sen ajatuksen osaa siirtää syrjään "tässä tilanteessa ei soveliasta ajatella noin" ja samassa ajatusta ei enää edes muista.
 
[QUOTE="vieras";25185468]Kuinka pystyt naisena tai vain omasta puolestasi varmuudella sanomaan, ettei miehellä tai toisella osapuolella ole tunteita?[/QUOTE]

Kaikista ei varmasti voikaan sanoa.
Parhaan ystäväni tunnen tavallaan paremmin kuin hän itse, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kumpaa sukupuolta kumpikin meistä on. Sen sijaan sillä on kyllä kaikki tekeminen sen kanssa keitä me olemme.
(Enkä muuten ollenkaan kiellä sitäkään, etteikö Mika tuntisi minua monissa asioissa minua paremmin.)
Siksi olen tästä asiasta ihan varma.

Jostain kaverista tms. samaa en uskaltaisi tietenkään sanoa.
:)
 
"vieras"
Minusta on hassua ajatella että tunteilleen ei voi mitään. Seksi tai seksuaalisuus, toisen osapuolen seksuaalinen viehätys voi käydä mielessä joissakin tilanteissa, mutta kyllä sen ajatuksen osaa siirtää syrjään "tässä tilanteessa ei soveliasta ajatella noin" ja samassa ajatusta ei enää edes muista.
Onko sinun mielestä automaattisesti huono asia nähdä myös ympärillä olevien ihmisten, muidenkin kuin puolison, kauneus?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185468]Kuinka pystyt naisena tai vain omasta puolestasi varmuudella sanomaan, ettei miehellä tai toisella osapuolella ole tunteita?[/QUOTE]

Minä pystyn sanomaan "voivat" ihan oman kokemukseni perusteella. Ei ole tullut mitään esteitä tälle meidän ystävyydellemme. Eli voimme olla ystäviä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185481]Minä pystyn sanomaan "voivat" ihan oman kokemukseni perusteella. Ei ole tullut mitään esteitä tälle meidän ystävyydellemme. Eli voimme olla ystäviä.[/QUOTE]
Ei tuossa ollut kyse siitä. Vaan kuinka joku voi sanoa täydellä varmuudella toisen puolesta, millaisia ajatuksia kyseisellä henkilöllä on ollut.
 
[QUOTE="vieras";25185479]Onko sinun mielestä automaattisesti huono asia nähdä myös ympärillä olevien ihmisten, muidenkin kuin puolison, kauneus?[/QUOTE]

Kauneus on kai jotakin muuta kuin epäsopivat ajatukset tilanteessa. Epäsopivat alitajunnan tuottamat ajatukset voivat olla muitakin kuin seksuaalisia ja liittyä mihin tahansa ihmissuhteeseen.
 
Minusta olisi kummallista ja jotenkin itseriittoista (?) ajatella, että kaikki miespuoliset kaverini jotenkin siinä ystävyyden/kaveruuden ohessa haluaisivat minua - tai mitä tällä aloituksella nyt haetaankaan takaa - seksuaalista vetovoimaako? Ihanko totta miehet, ihan jokaista naistako te haluatte? Sad.

Kuvittelen tunnistavani sellaiset tunteet ja tilanteet, en sano ettei sellaisia ole, mutta ne ovat niin kaukana, ettei niillä ole merkitystä.

Minulla on monia miespuolisia kavereita, joita en halua millään mittapuulla. Miehen kun täytyy viehättää sekä fyysisesti että henkisesti, ja näistä ensimmäinen onnistuu helpommin teiltä hyvät herrat.
 
"jopas"
[QUOTE="vieras";25185507]Ei tuossa ollut kyse siitä. Vaan kuinka joku voi sanoa täydellä varmuudella toisen puolesta, millaisia ajatuksia kyseisellä henkilöllä on ollut.[/QUOTE]

Ei ajatuksilla ole mitään väliä. Ei ne ajatukset tarkoita että haluaa olla muuta kuin ystävä. Ohimeneviä tunteita, ajatuksia, himoja... Niitä voi olla naisiakin kohtaan, jos ei ole 100% hetero. Eikö sitten voi olla ystävä naistenkaan kanssa, jos on bi?

Vaikka mä kuinka himoitsisin jotain kaveria, miestä tai naista, en mä tee mitään asian suhteen enkä edes paljasta ajatuksiani. Eli pystyn olemaan kaveri miehen kanssa ja naisen kanssa. Uskon että useimmat pystyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä