Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

"jopas"
[QUOTE="vieras";25185684]Eli ette olisi vain kavereita, koska sinä naisenakaan(?) et pysty pitämään tunteitasi täysin kurissa ja tilanne todennäköisesti johtaisi johonkin intiimimpään, mikäli mies saisi tietää.

Mies ja nainen eivät siis voi olla pelkkiä kavereita. :D[/QUOTE]

Äh, sä et ymmärrä mitä mä selitän... Pelkät ohimenevät ajatukset EI johtaisi mihinkään vaikka ne olisi molemminpuolisia. Ei edes tekisi mieli tehdä OIKEASTI... Ja mä pystyn pitämään tunteenikin kurissa, mutta näihin ei edes liity tunteita. Hitto, ei mulle seksin ajatteluun tarvita mitään raakkauden tunteita tms. Enkä ystävien kohdalla edes ajattele pidemmälle vaikka tulee jotain mieleen. Ihastus on eri asia kuin se että tekee mieli seksiä jota ei edes aio eikä edes halua toteuttaa.

En ymmärrä miten tämä estäisi olemasta kaveri.

Eikä varmasti kaikilla tule edes tälläisiä ajatuksia, koska ihmiset on erilaisia ja kaikkien seksuaalisuuskin on erilaista. En suinkaan usko että joka miehellä tulee ajatuksia minusta vaikka pidän itseäni kauniina ja olen itse hyvin seksuaalinen... Joten älä yleistä.
 
vier
Se on omanlainen tarinansa.
Enkä näe mitään syytä miksi ette voisi nykyään olla "vain" (jälleen särähtää silmään laittaa tuollainen määre niin arvokkaalle asialle) ystäviä.

Joo mua siis lähinnä kiinnostikin noiden "kyllä mies aina panis ystäväänsä" -tyyppien mielipiteet :D

Mutta kiitos luottamuksesta, niin me ollaankin. Vaikka itsellä kestikin aikaa että lakkasin elättelemästä toiveita, niin nykyään meillä on kelpo ystävyys.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä kuultu;25185713:
Kyllä taitaa kelvata, jos on suunnaton tarve päästä pukille...
No joo, onhan niitäkin pervoja, jotka panee vaikka omaa äitiään, koiraansa tai vaikka laamaa. Mutta tällaisilla ihmisillä ei taida ystävystyminen olla alunalkaenkaan mielessä vaan ainoastaan pukille pääseminen.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185747]Älä vie asiaa harhapoluille. Kuinka voit varmuudella tietää toisen ihmisen tuntemukset?[/QUOTE]

Jankuti jankuti. Etkö nyt jo ymmärrä, että toisten ihmisten tuntemuksia ei voi varmasti tietää. Siksi on turha väittää, että miehet himoitsevat kaikkia naiskavereitaan jne. Jos itse himoitset kaikkia kavereitasi, älä oleta, että muutkin himoitsisivat. Oma kokemukseni kertoo, että ystävyyttä voi olla ilman seksuaalisia himoja.
 
Rähinä-Reetta
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25185737:
Luulin joskus, että mulla on miesystävä/-iä kun hengailin nuorempana seurassa, jossa enimmäkseen oli miehiä. Enää en osaa sanoa. Mielenkiintoinen kysymys.
*lainaan itseäni...*

Joskus jopa kuvittelin, että tulen usein paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, mutten ole enää niin varma siitäkään. Moni tällainen mies-ihmissuhde on loppujenlopuksi ollut pettymys.
 
[QUOTE="vieras";25185776]Erehdyt tulkitsemaan miehiä omien näkemystesi mukaan naisena. Onko sinulle mahdottomuus myöntää miesten seksuaalisuuden olevan erilaista kuin omasi?[/QUOTE]

Miesten seksuaalisuudessa on isoja eroja keskenään.
Niin kuin on naistenkin seksuaalisuudessa.
Lisäksi on eroja jokaisen miehen ja jokaisen naisen seksuaalisuudessa.
Se kovin helppo myöntää.

Pystytkö sinä myöntämään saman vai pidätkö kiinni että sinulla on ultimatuumi tieto, jonka mukaan voit pätevästi väittää jokaisen miehen olevan seksuaalisesti identtinen?
 
Viimeksi muokattu:
vier
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25185770:
No joo, onhan niitäkin pervoja, jotka panee vaikka omaa äitiään, koiraansa tai vaikka laamaa. Mutta tällaisilla ihmisillä ei taida ystävystyminen olla alunalkaenkaan mielessä vaan ainoastaan pukille pääseminen.

Sen ketjun alun videon viesti taisi ollakin, että miehet etsivät naisista VAIN seksiä/parisuhdetta eivätkä ikinä ystävyyttä. Mikä kuulostaa minusta epätodelta, mutta onhan täällä useampi mies sauhunnut että niin se on.
 
Se, että näkee jonkun ihmisen kauniina ja puoleensavetävänä on tunne. Se että fantasiois hänestä, salaa tunteensa tietoisesti kumppaniltaan jne on teko.
Eikös?
Vedät moraalisen rajan jonnekin tunteiden, märkien unien ja tietoisesti valittujen fantasioiden väliin? Tällä naiset ovat monesti koskettavan yksimielisiä siitä että "henkistä pettämistä" ei ole olemassa koska salaiset fantasiat ei satuta ketään ja ovat siksi sallittuja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185787]Jankuti jankuti. Etkö nyt jo ymmärrä, että toisten ihmisten tuntemuksia ei voi varmasti tietää. Siksi on turha väittää, että miehet himoitsevat kaikkia naiskavereitaan jne. Jos itse himoitset kaikkia kavereitasi, älä oleta, että muutkin himoitsisivat. Oma kokemukseni kertoo, että ystävyyttä voi olla ilman seksuaalisia himoja.[/QUOTE]
Miksi mammat sitten täällä jankkaavat kuinka he tietävät muiden tunteet?
 
"jopas"
[QUOTE="vieras";25185776]Erehdyt tulkitsemaan miehiä omien näkemystesi mukaan naisena. Onko sinulle mahdottomuus myöntää miesten seksuaalisuuden olevan erilaista kuin omasi?[/QUOTE]

Sun näyttää oleman mahdoton myöntää että miehetkin on erilaisia keskenään. Ei kaikki ole sellaisia jotka panee kaikkia, tai edes haluaa kaikkia. Aika harva taitaa olla niin epätoivoinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185800]Miksi mammat sitten täällä jankkaavat kuinka he tietävät muiden tunteet?[/QUOTE]

Täällä on yksi "mies" jankannut tietävänsä muiden tunteet, muiden en ole huomannut väittävän moista.
 
Vedät moraalisen rajan jonnekin tunteiden, märkien unien ja tietoisesti valittujen fantasioiden väliin? Tällä naiset ovat monesti koskettavan yksimielisiä siitä että "henkistä pettämistä" ei ole olemassa koska salaiset fantasiat ei satuta ketään ja ovat siksi sallittuja.
Vedän moraalisen rajan (itselleni) sen välille pidänkö jotain ihmistä kauniina, ihastuttavana, puoleensavetävänä tms ja sen välillä fantasioinko seksistä tai romanttisesta suhteesta hänen kanssaan.
 
"heh"
[QUOTE="jopas";25185806]Sun näyttää oleman mahdoton myöntää että miehetkin on erilaisia keskenään. Ei kaikki ole sellaisia jotka panee kaikkia, tai edes haluaa kaikkia. Aika harva taitaa olla niin epätoivoinen.[/QUOTE]
Kaikki miesten vastaukset tässä pinossa puhuvat muuta. :LOL:
 
En minä muista tiedä, mutta kyllä minulla on muutama miespuolinen ystävä, jotka ovat oikein tärkeitä minulle. En minä heistä ole koskaan haaveillut mitään, enkä usko, että hekään minusta. Ja vaikka olisikin tai olisinkin, voimme silti olla hyviä ystäviä, ihmisiä joihin voi luottaa ja jotka ovat tärkeitä.
 
"vieras"
[QUOTE="heh";25185819]Kaikki miesten vastaukset tässä pinossa puhuvat muuta. :LOL:[/QUOTE]

No kuka normaali mies täällä muka kirjoittaa tai viitsii olla, ja jos onkin, niin kuka mies kehtaa kertoa julkisesti (tunnustaa) ettei olekaan seksihullu? :D
 
Keittiönoita
Sen ketjun alun videon viesti taisi ollakin, että miehet etsivät naisista VAIN seksiä/parisuhdetta eivätkä ikinä ystävyyttä. Mikä kuulostaa minusta epätodelta, mutta onhan täällä useampi mies sauhunnut että niin se on.
Video oli tehtykin ihan sitä silmällä pitäen, että nuoret sinkut miehet ystävystyvät kauniiden nuorten sinkkunaisten kanssa. Miehet yleensä pitävät pariutumisiässä ulkonäköä aika tärkeänä kriteerinä, mutta kykenevät pysymään ystävänä koko ikänsä sellaisenkin naisen kanssa, jolla on esim onnettomuudessa osa kasvoista ruhjoutunut. Silti eivät halua alkaa paneskelemaan tämän naisen kanssa.
 
Vedän moraalisen rajan (itselleni) sen välille pidänkö jotain ihmistä kauniina, ihastuttavana, puoleensavetävänä tms ja sen välillä fantasioinko seksistä tai romanttisesta suhteesta hänen kanssaan.
Kunnioitettavaa kyllä. Vaatinee itsekuria kontrolloida mieltä niin että kukaan muu kuin nykyinen puoliso eksy mieleen edes silloin kun käy kädellä?

Mutta tämä ei sinänsä liity siihen voiko olla vain ystävä vai ei; jos pitää ihmistä sillä tavalla puoleensavetävänä että posket punottaa sievästi hänen läheisyydessä niin ei ole enää vain ystävä.. sellaiset tunteet vaikuttaa väistämättä ystävyyden laatuun.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185892]No kuka normaali mies täällä muka kirjoittaa tai viitsii olla, ja jos onkin, niin kuka mies kehtaa kertoa julkisesti (tunnustaa) ettei olekaan seksihullu? :D[/QUOTE]
Julkisesti? Eihän täällä kukaan omalla nimellä kirjoita? Kyllä tänne varmaan yksi palstamies tulee vakuuttelemaan, ettei ole palstalla naisten vuoksi... mutta tehän tiedätte todellisen syyn. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25185939]Julkisesti? Eihän täällä kukaan omalla nimellä kirjoita? Kyllä tänne varmaan yksi palstamies tulee vakuuttelemaan, ettei ole palstalla naisten vuoksi... mutta tehän tiedätte todellisen syyn. ;)[/QUOTE]

Tarkoitatko Päätöntä? Hän on tosi hot. :p
 
vier
Kunnioitettavaa kyllä. Vaatinee itsekuria kontrolloida mieltä niin että kukaan muu kuin nykyinen puoliso eksy mieleen edes silloin kun käy kädellä?

Mutta tämä ei sinänsä liity siihen voiko olla vain ystävä vai ei; jos pitää ihmistä sillä tavalla puoleensavetävänä että posket punottaa sievästi hänen läheisyydessä niin ei ole enää vain ystävä.. sellaiset tunteet vaikuttaa väistämättä ystävyyden laatuun.

Okei, alanpa heti tilaisuuden tullen tarkkailemaan kuinka moni "ystävä"mies oikein liikuskelee läheisyydessäni posket sievästi punehtuneina, niin selviää tämäkin että millä mielin ovat (siat) liikkeellä.
 
Kunnioitettavaa kyllä. Vaatinee itsekuria kontrolloida mieltä niin että kukaan muu kuin nykyinen puoliso eksy mieleen edes silloin kun käy kädellä?

Mutta tämä ei sinänsä liity siihen voiko olla vain ystävä vai ei; jos pitää ihmistä sillä tavalla puoleensavetävänä että posket punottaa sievästi hänen läheisyydessä niin ei ole enää vain ystävä.. sellaiset tunteet vaikuttaa väistämättä ystävyyden laatuun.
Hmm. Yritän kovasti käsittää "kädellä käymisen" sinun tavallasi, jotta voisin ymmärtää ajattelumalliasi. Valitettavasti minulla (vaikka on runsaasti fantasioita) ei taida olla ollenkaan sentyyppisiä mihin viittaat.
(Tekee epäilemättä minusta kovin tylsän ihmisen.)
Toisaalta minulla ei ylipäätään ole sellaisia seksuaalisia fantasioita joita en voisi jakaa ja joita en jakaisikin puolisoni kanssa. Itseasiassa koen jopa että yksi erityisistä vahvuuksistamme pariskuntana on noiden jakaminen.
(Tekee epäilemättä minusta vielä tylsemmän ihmisen.)

Ja valitettavasti tuohon seuraavaankin että minulla ei posket punota parhaan kaverini kanssa (ellei sitten hetkittäin raivosta, mutta se taida olla sentyyppistä punoitusta mihin viittaat.)
Posket ei punota edes silloin jos käymme saunassa, menemme nukkumaan tai vaikka puhuisimme jomman kumman seksielämästä tms.
Yritän nyt oikein väkisin keksimällä keksiä sellaista, mikä voisi moisen soman punoituksen aikaansaada... mutta no way että onnistuu hänen kanssaan. Ihan kuin en "punottaisi" isänikään kanssa, tai veljeni tai poikani.

Ja pakko sanoa, että näiden 10 vuoden läheisen ystävyyden perusteella olen kyllä ihan varma ettei punottaisi parhaalla ystävällänikään mikään sen kummemmin seksuaalisesti kuin romanttisestikaan.

Meidän ystävyytemme toki saattaa olla omalaatuista.
Tavallaan sitä sellaisena pidänkin.
Mutta en usko että se on ainutlaatuista vaan uskon, että monilla muillakin ihmisillä on ihan yhtä läheisiä ihmissuhteita.

Rakkaus sen sijaan on ihan eri asia.
Minä kyllä rakastan Mikaa ihan täydestä sydämestäni - silloinkin kun mieluiten kuristaisin hänet. Enkä ole koskaan hetkeäkään epäillyt hänen rakkauttaan minuun.
Enkä epäile. Se kuuluu niihin asioihin, jotka kestävät kunnes kuolema meidät yhdistää. (Niin helkutin turhauttavaa ja raivostuttavaa se hetkittäin onkin.)
 
vier
[QUOTE="vieras";25185963]Muista tarkkailla myös naisia![/QUOTE]


Eei niitä tarvi tarkkailla, tämän ketju todistaa miesten ja naisten välisen ystävyyden mahdottomuudesta. Naiset sen sijaan voi olla totisia tosiystäviä, vaikka posket olis punaset kuin jouluomenalla. Toimii luultavasti myös miehillä keskenään.
 

Yhteistyössä