Voiko miehet ja naiset olla vain ystäviä?

Keittiönoita
Voiskohan olla niin, että niin kauan, kun ollaan liikkeellä pariutumismielessä, sekä miehillä että naisilla saattaisi olla suurempi riski tuntea ystäväänsä kohtaan jotain muutakin kuin ystävyyttä? Ja sitten, kun sitä pariutumista/parittelua ei enää kaipaa, toiseen ihmiseen voi suhtautua samalla tavalla sukupuolesta rippumatta? Ystävästä tulee ikäänkuin sukupuolineutraali tai ystävään suhtautuu kuin sisarukseensa?
 
Eei niitä tarvi tarkkailla, tämän ketju todistaa miesten ja naisten välisen ystävyyden mahdottomuudesta. Naiset sen sijaan voi olla totisia tosiystäviä, vaikka posket olis punaset kuin jouluomenalla. Toimii luultavasti myös miehillä keskenään.
Jännä.
Ja minä kun olen lukenut ketjusta paljon todisteita naisen ja miehen välisestä platonisesta ystävyydestä. Ja muutaman ihmisen hätääntyneen kommentin jolla pyritty todistamaan muuta

Niin eri tavoin voi saman tulkita.
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25186024:
Voiskohan olla niin, että niin kauan, kun ollaan liikkeellä pariutumismielessä, sekä miehillä että naisilla saattaisi olla suurempi riski tuntea ystäväänsä kohtaan jotain muutakin kuin ystävyyttä? Ja sitten, kun sitä pariutumista/parittelua ei enää kaipaa, toiseen ihmiseen voi suhtautua samalla tavalla sukupuolesta rippumatta? Ystävästä tulee ikäänkuin sukupuolineutraali tai ystävään suhtautuu kuin sisarukseensa?
Voi olla joo.
Minä olin onnellisesti naimisissa tutustuessani parhaaseen ystävääni ja samoin oli hän tahollaan. Ehkä se syy siihen, miksi me emme joutuneet koskaan kohtaamaan vaihetta, jossa meidän olisi pitänyt vahvistaa keskenämme se, että vaikka toisiamme kovin rakastamme, meidän välillä ei ole minkäänlaista seksuaalista vetoa tai romanttisia tuntemuksia...

Hyvä huomio.
 
[QUOTE="jopas";25185806]Sun näyttää oleman mahdoton myöntää että miehetkin on erilaisia keskenään. Ei kaikki ole sellaisia jotka panee kaikkia, tai edes haluaa kaikkia. Aika harva taitaa olla niin epätoivoinen.[/QUOTE]

Halut ei johdu epätoivosta vaan siitä että miehen aivot on kytketty niin että ne harhailee aina naisen seurassa. Ystävättären kanssa on mahdotonta jutella ilman että mieleen iskee ajatuksia tyylii miltä hän näyttäisi jos nyt olisi ilman paitaa, tai miltä nuo huulet tuntuisi kalun ympärillä. Ohimeneviä ajatuksia mutta vie keskittymiskyvyn hetkeksi :)

Naisilla ei taida olla samanlaista ongelmaa, tai ainakin monet väittää niin.
 
Keittiönoita
Halut ei johdu epätoivosta vaan siitä että miehen aivot on kytketty niin että ne harhailee aina naisen seurassa. Ystävättären kanssa on mahdotonta jutella ilman että mieleen iskee ajatuksia tyylii miltä hän näyttäisi jos nyt olisi ilman paitaa, tai miltä nuo huulet tuntuisi kalun ympärillä. Ohimeneviä ajatuksia mutta vie keskittymiskyvyn hetkeksi :)

Naisilla ei taida olla samanlaista ongelmaa, tai ainakin monet väittää niin.
Rupeeppa mun ystäväksi, niin jo vain ymmärrät, mitä naiset tarkoittavat :D

Oikeasti...mietipä vaikka sellaista tilannetta, että olet poskettoman rakastunut uuteen kumppaniisi. Lapsesi harrastuksissa tapaat jonkun plösähtäneen naisihmisen, joka on lapsesi harrastuskaverin äiti. Tuskin sun ajatuksesi alkaa kiertää tämän naisen ympärillä. Hänessä saattaa olla joku sellainen ominaispiirre - joko ulkoisesti tai sisäisesti - joka on sulle seksuaalisessa mielessä ehdoton ei. Mutta se ei sua haittaa, koska sulla on uusi rakkaasi etkä tästä naisesta haekaan mitään seksuaalista. Noh, menee vuosia ja sulle tulee ero. Tässä harrastustoiminnassa olevassa naisessa on edelleen se seksuaalisesti vastenmielinen ominaisuus. Uskoisin, että silti pystyisit olemaan hänen ystävänsä edelleen etkä edelleenkään miettisi, miltä hän näyttää ilman paitaa.
 
vrs
Ei hitto vie, ihan tajutonta jankkaamista! Kyllä mä vaan vakaasti olen sitä mieltä, että mies ja nainen voi olla VAIN kavereita. Kaikki miehetkään ei koe tarvetta pökkästä joka hameenhelman alle.

Mulla on ikäni ollu poikia/miehiä kavereina. Tasan kerran, yhden kerran, kävi niin, että jätkä olis halunnu enemmän. Ja siitäki on jo vuosia.

Moni mun parhaista ystävistäki on miehiä, eikä kyllä koskaan oo ollu mitään ongelmaa. En puhu nyt vaan omista tunteistani, vaan myös noiden kavereideni: kyllä tästäki aiheesta on puhuttu. Ja jos jotain seksualisia tunteita olis noilla miehillä ollu, oon satavarma että olisin huomannu _viimestään_ saunassa tai joskus, ku ollaan yövytty samalla sohvalla.

Niin ja kyllä, heteromiehiä nuo kaikki, itse olen bi, ja ei, en ole susiruma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25186090:
Uskoisin, että silti pystyisit olemaan hänen ystävänsä edelleen etkä edelleenkään miettisi, miltä hän näyttää ilman paitaa.
Ei toimi, olisin kuvitellut hänet ilman paitaa jo ensi tapaamisella.. vaikka kasvot ei olisi erityisen miellyttävät ja olisin samalla kuinka rakastunut toiseen naiseen.

Tahaton ihastuminen ei edes rajoutu ulkomuotoon vaan voi vahingossa ihastua naisen mieleen.. jos vaikka on söpön naiselliset tai muuten vaan yhteensopivat ajatukset. Siksi myös viestittely naispuolisen ystävän kanssa on vaarallista.
 
"vieras"
Mulla on yksi miespuolinen ystävä, joka ei taatusti tunne vetoa mua kohtaan, ei seksuaalista eikä romanttista. Ainakin ulkonäöllisesti olen täysin kaikkea sitä, mistä hän ei pidä, bmi 24,5 eli vähän pyöreä ja brunetti, hän taas tykkää pitkistä ja laihoista blondeista. En pidä itseäni rumana, mutta en ole sellainen klassisen kaunis, josta hän tykkää. Ollaan lukioajoista asti pyöritty yhdessä enkä ikinä ole saanut mitään merkkejä mistään muusta kuin kaverillisesta kiinnostuksesta, testailin sitä kyllä silloin kun tutustuttiin. Uskoisin siis, että koska kumpikaan ei yksinkertaisesti tunne toista kohtaan fyysistä vetoa eikä mitään romanttisiakaan tunteita ole vuosien aikana syntynyt, pystytään oikein hyvin olemaan "vain" hyviä ystäviä.
 
"Mörri"
Olet ihan mahdoton seksihullu mutta ah niin oikeassa. Sen olen monta kertaa elämässäni todennut. Minulla oli monta hyvää miespuolista ystävää kunnes eräänä päivänä yksi heistä yritti suudella minua,toinen ilmestyi ovelleni humalassa vonkaamaan ja kolmas tekstasi kaikenlaisia ehdotuksia. Ei siis samana päivänä kaikki mutta enää en kaveeraa miesten kanssa sillä tavalla.
 
Ei toimi, olisin kuvitellut hänet ilman paitaa jo ensi tapaamisella.. vaikka kasvot ei olisi erityisen miellyttävät ja olisin samalla kuinka rakastunut toiseen naiseen.

Tahaton ihastuminen ei edes rajoutu ulkomuotoon vaan voi vahingossa ihastua naisen mieleen.. jos vaikka on söpön naiselliset tai muuten vaan yhteensopivat ajatukset. Siksi myös viestittely naispuolisen ystävän kanssa on vaarallista.
Ever heard about "jarru"?

http://www.kokataantaas.fi/kokkaan/media/1/Hernekeitto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="Mörri";25186278]Olet ihan mahdoton seksihullu mutta ah niin oikeassa. Sen olen monta kertaa elämässäni todennut. Minulla oli monta hyvää miespuolista ystävää kunnes eräänä päivänä yksi heistä yritti suudella minua,toinen ilmestyi ovelleni humalassa vonkaamaan ja kolmas tekstasi kaikenlaisia ehdotuksia. Ei siis samana päivänä kaikki mutta enää en kaveeraa miesten kanssa sillä tavalla.[/QUOTE]

Mulle ei oo koskaan käynyt kyllä noin, kukaan niistä mun viidestä miespuolisesta ystävästä ei oo ikin ehdotellut yhtään mitään, ei vaikka tilaisuuksia olisi ollut miljoonia. Ollaan oltu kahdestaan jossain kännissä, nukuttu samassa sängyssä, oon istunut monenkin sylissä ja muutenkin ollaa oltu lähekkän mut mitään seksuaalista/romanttista ei oo näkynyt eikä kuulunut... jotain vikaa näissä miehissä siis?
 
sivusta seuraava mies
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25186304:
Ever heard about "jarru"?
Mihin terve mies jarrua tarvitsee? Kannattaa mammojen ehkä hyväksyä se tosiasia, että sehän se on miehillä aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.
 
"minä taas"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25186484:
Ilman jarrua tulee lahkeeseen, jos liian kuumia naapureita tai vastaantulijoita osuu kohdalle? :xmas:
Ei kai se mitään haittaa, kun ei täälläkään osa sinisilmäisistä mammoista ole huomannut, että pelkkä miehen ystävyys naista kohtaan on mahdotonta. :xmas:
 
[QUOTE="minä taas";25186508]Ei kai se mitään haittaa, kun ei täälläkään osa sinisilmäisistä mammoista ole huomannut, että pelkkä miehen ystävyys naista kohtaan on mahdotonta. :xmas:[/QUOTE]

Se voi pakkasella jäätyä ikävästi, jos joutuu liikkumaan ulkona? :whistle:
 
Keijupölly
Tässä keskustelussa paljastuneiden seikkojen valossa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että toimin oikein heivatessani yhden miespuolisen ystäväni. Se tosiaan oli yksipuolista ystävyyttä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kyennyt ystävyyteen. Hänelle olisi todellakin ollut aivan sama, kuka hänen "ystävänsä" olisi ollut. Hän olisi ehtinyt jokatapauksessa kuvitella naisen kuin naisen ilman paitaa jne.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25186612:
Tässä keskustelussa paljastuneiden seikkojen valossa olen entistä vakuuttuneempi siitä, että toimin oikein heivatessani yhden miespuolisen ystäväni. Se tosiaan oli yksipuolista ystävyyttä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kyennyt ystävyyteen. Hänelle olisi todellakin ollut aivan sama, kuka hänen "ystävänsä" olisi ollut. Hän olisi ehtinyt jokatapauksessa kuvitella naisen kuin naisen ilman paitaa jne.
Helppo arvata ketä tarkoitat, ja ymmärrän hyvin tunteesi...
 
"vieras"
[QUOTE="minä taas";25186508]Ei kai se mitään haittaa, kun ei täälläkään osa sinisilmäisistä mammoista ole huomannut, että pelkkä miehen ystävyys naista kohtaan on mahdotonta. :xmas:[/QUOTE]

Jotkut sinisilmäiset isukit ei tajua että mies on todella ruma jos nainen haluu olla vaan sen ystävä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25186646]Jotkut sinisilmäiset isukit ei tajua että mies on todella ruma jos nainen haluu olla vaan sen ystävä.[/QUOTE]
Ovatpas naiset pinnallisia. Selittää sen miksi täällä avaudutaan huonoista suhteista niin usein.
 

Yhteistyössä