Voi vi-tun pentu! Järki lähtee!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
siis ei kai kukaan oikeesti pidä vaarallisia aineita lasten ulottuvilla?aika vaarallista sanoisin minä.

meillä kyllä on.. kun en oo vielä saanu tuota liukuovi kaappia lukittua millään... ja vaikka on lapsilukot niin välillä unohtuu auki...
onneksi tiedän että ainakun on poitsu hiljaa niin on pahanteossa... :D :D silloin juoksen aina ennätyksen ja korjaan aineet parempaan talteen jos on niihin päässyt käsiksi... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

No niin on meilläkin kun en keksi mitään ylähyllyä johon ne tunkis. Eikä tästä meidän kämpästä voi muutenkaan täysin lapsiturvallista saada.

Jos oikeasti haluaa, niin kyllä niille myrkyille keksii sellaisen paikan, jonne lapsi ei pääse. Turvallisuus ennen kaikkea. Ja jos asunnosta ei saa täysin lapsiturvallista, niin sitten pitää jaksaa vahtia sitä lasta.

nokun ei saa niitä mihinkään... oon kyllä koittanut miettiä mutta ei vaan onnistu... mutta pääsääntöisesti kyllä vahdin lasta...
 
Nii'i taas sai itseään syyttä, kun poitsu meni "tekemään tuhmia".. jätin sitten mehutiivistepurkin tiskipöydän reunalle ja korkki ei ollut kiinni kunnolla.. äsken ne oli sitten keittiön lattialla .... :laugh: että näitä sattuu.. ja äiti vaan palstailee ja kattoo serranon perhettä :kieh: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
mitäs itse et mennhyt tarpeeksi ajoissa nukkumaan, tästä syytän tällä hetkellä itseäni, tyhmästä päästä kärsiii koko ruumis, miks mun piti valvoa, en tajuu tuli sit nukuttua vain 4h

mutta

helpottiko edes kun sait kirjoitettua, vähän surettaa tyyli millä kirjoitit, lapset on lapsia eikä ne ole samasta muotista tehty, voi olla että sisaresi lapsi on ihan erilainen, oliskohan myös iässäkin vaihtelua? Isommat osaa käyttäytyä.
Koitappa ymmärtää se että lapsi on lapsi, ei hän pilaa sinun päivääsi tarkoituksen mukaisesti, ei hän ajattele näin että pilataas äidin päivä, hän tekee asioita omasta mielijohteesta ja kokeilemisen halusta, koita ymmärtää

Ja pitkää pinnaa ja koita jaksaa

Niin siis kärsin unettomuudesta ihan oikeesti. Menin jo puoli9 illal sänkyyn mut kun se uni ei vain tule! Et en todellakaan mitenkään tarkoituksella valvonut ja jättänyt yöunia vähille.

oletko harkinnu unilääkkeitä? Toihan on sun ja lapsen hyvin voinnille huonoksi että et saa nukuttua,

Oon syönyt aikoinaan unilääkkeitä, liikaakin. Sen takia lopetin ne nyt muutamaksi kuukaudeksi. Pakko kokeilla pystynkö oleen ilman. Lääkäri ei oo kovin tyytyväisenä kirjottele reilu 20vuotiaalle pitkäaikaiseen käyttöön unilääkkeitä...

Onko sulla mitään tukiverkostoa, mä kanssa ymmärrän sua, sairastan fibromyalgiaa ja ajoittain kun se on pahana niin hyvä kun sängystä pääsee ylös saatikka sitten lasten kanssa olla, siinä on ajoittaista nukkumisvaikeuksia ja myös sitä että kroppa ei pääse lepoon vaan nousen yhtä kireänä ja kipeänä kuin silloin kun menen nukkumaan, vaikka mieli on levänny, keho ei. Hyvin rankkaa silloin ja vaikeaa olla lasten kanssa.
Siksi kysynkin että minkälainen tukiverkosto sinulla on, pystytkö laittamaan lasta yöksi hoitoon, edes kerran-kaksi kuukaudessa?

En sinua ala syyttelemään kuten jotkut täällä, äideillä menee hermot välillä varsinkin jos taustalla on joku asia mikä vaikuttaa.
Mutta hanki itsellesi apua jollakin tavalla jos vain mahdollista ja älä hermoile asioista mitä lapsesi saattaa uteliaisuudessaan tehdä, ne on kuitenkin niitä mittakaavassa harmittomia juttuja.

Esim meillä käynyt näin : keskimmäinen löysi mun ice power hot geelin, levitti sitä jopa huuliinsa ja ympäri kehua, suuhunkin meni....
repi vaippansa aamulla kun heräsi enkä ollut herännyt siihen että heräsi, yleensä tulee ilmoittamaan että on heränny, kiva herätys kun sohva täynnä vaipan jämiä, pissasia sellaisia.
mullat levitetty
keskimmäinen yhdessä velipuolensa kanssa, heidän isänsä luona heräsivät, taisi velipuoli herätä ja herätti minun lapseni, menivät keittiöön keskellä yötä, mikro päälle jossa esineitä sisällä, astianpesukone päälle ja sinne karjalanpiirakkaa, leikitty kanssa astianpesu tableteilla

Eli näitä sattuu, kenties ottaa päähän aluksi mutta ei noin pienistä kannata murehtia, lapsi on terve kun hän leikkii ja kyllä se pikku hiljaa loppuu tuo uteliaisuus näihin asioihin...l

Ei oo tukiverkostoa. Yhtään yötä ei oo lapseni ollut pois mun luota.

Ehkä olis syytä olla. Muualla olokin on parempi ratkaisu kuin turvattomassa kodissa rätti väsyneen äidin hoidossa jolla kielenkäyttö on kuin teini-ikäisellä. Mee turvakotiin lepäämään lapsen kanssa. Siellä ymmärtävät kyllä väsynyttä äitiä eikä siellä ole kukaan ottamassa lapsia sulta pois. Siellä joku hoitaa pientä sillä aikaa kun sinä lepäät ja lataat akkusi. Ole vastuullinen ja tee nyt oikeasti asialle jotain.


Täällä tuntu kirjoittelevan muitakin äitejä, jokka vetelee hirsiä kun lapsi on jo yksin hereillä. Anteeks vaan mutta aika törkeetä teiltä äideiltä. MItä jos lapsi panee jotain suuhunsa ja tukehtuu sillä välin, mitä jos vääntää hellan levyt päälle, mitä jos saa oven ulko-oven auki. Mitä jos liukastuu kaakelilattialla ja lyö päänsä etkä tiedä siitä mitään kun makaa taju kankaalla siellä. Mitä jos saa jonku laatikon auki ja sieltä esim. sakset käsiinsä? MItä jos kiikkuu jonnekki sellaiseen paikkaan mihin ei oo koskaan ennen hokannu kiikkua mutta kiikkuukin juuri sillä kertaa. Meän 1v siirtelee ruokaliryhmän tuoleja ja kiipeilee jo joka paikkaan. Oon kuullu, että yhen äitin lapsi tukehtui kun jäi päästään kiinni vessan istuimeen, siihen renkaaseen. Oli pannu päänsä sieltä alakautta ja rengas meni niskan takaa niin, ettei saanu sitä pois. Paniikissa kai ei tajunnu.l Kuoli sitten siihen. Että älkää nyt surko sitä wc pyttyyn heitettyä vessapaperisullaa....

Ja kylä, mulla on useempi lapsi mutta heit äei oo koskaan valvomatta jätetty!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:
 
Etkös tehdessäs tiennyt, ettei se mikään piironki ole?
Mieti sitä, se on ihan hyvä vanha viisaus... Mäkin välillä mietin tolta kannalta, kun oikein rassaa.
 
Ja sitten asiaan. Mulla oli kaveri jonka poika kans heräsi kukonlaulun aikaan, ja heillä ratkaisuna oli se että makuuhuoneessa oli säppi korkealla niin että lapsi ei saanut sitä auki. Poika siis nukkui vanhempien kanssa samassa makkarissa. Makuuhuone on helposti tehty lapsiturvalliseksi ja kun on lelut ja kirjat ulottuvilla niin se leikki niillä aamulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
kuka hullu pitää myrkyllisiä ainaita lattian rajassa ??
mulla ne on kaapissa ylimmällä hyllyllä

tätä minäkin mietin :/ astianpesuaine ku on tosi myrkyllistä..

No jos ei siellä ylhäällä ole tilaa... :whistle: :xmas:

Eikö MITÄÄÄN keinoa? Hylly seinään korkealle? kaappiin lukkolaatikko? En usko ettei mitään ratkaisua ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit

Niinpä, mutta palstan "täydellisten" äitien mielestä tulee näköjään lasta vartioida..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja sitten asiaan. Mulla oli kaveri jonka poika kans heräsi kukonlaulun aikaan, ja heillä ratkaisuna oli se että makuuhuoneessa oli säppi korkealla niin että lapsi ei saanut sitä auki. Poika siis nukkui vanhempien kanssa samassa makkarissa. Makuuhuone on helposti tehty lapsiturvalliseksi ja kun on lelut ja kirjat ulottuvilla niin se leikki niillä aamulla.

Meillä on myös makkarin ovi kiinni ja muutama lelu siellä. Tänään sain levätä vielä puoli tuntia, kun kuopus leikki niillä leluilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
kuka hullu pitää myrkyllisiä ainaita lattian rajassa ??
mulla ne on kaapissa ylimmällä hyllyllä

tätä minäkin mietin :/ astianpesuaine ku on tosi myrkyllistä..

No jos ei siellä ylhäällä ole tilaa... :whistle: :xmas:

Eikö MITÄÄÄN keinoa? Hylly seinään korkealle? kaappiin lukkolaatikko? En usko ettei mitään ratkaisua ole.

No kyllä meillä on kaikki myrkyt ylhäällä, viittasin vaan erään toisen tekstiin... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja sitten asiaan. Mulla oli kaveri jonka poika kans heräsi kukonlaulun aikaan, ja heillä ratkaisuna oli se että makuuhuoneessa oli säppi korkealla niin että lapsi ei saanut sitä auki. Poika siis nukkui vanhempien kanssa samassa makkarissa. Makuuhuone on helposti tehty lapsiturvalliseksi ja kun on lelut ja kirjat ulottuvilla niin se leikki niillä aamulla.

Meillä on myös makkarin ovi kiinni ja muutama lelu siellä. Tänään sain levätä vielä puoli tuntia, kun kuopus leikki niillä leluilla.

Just ajattelin ihan samaa et pistän haan makkarin oveen ettei pääse muualle karkaamaan jos herää. Meidän makkarissa ei oo mitään vaarallista joten lelukori sängyn viereen vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit

Niinpä, mutta palstan "täydellisten" äitien mielestä tulee näköjään lasta vartioida..

Joo, tällä palstalla on kyllä niin täydellisiä äitejä, et oispa kiva päästä kärpäsenä kattoon niiden täydellisiin koteihin ja katsoa kuinka ne lässyttävät lapsilleen 24/7 ! ja näyttävät täydellistä esimerkkiä jotta heidän lapsistaankin tulisi täydellisiä!
 
on 4 vilkasta poikaa alle 5v kaikki..kyllä saanut vahtia olan takaa mut joskus ollu niin poikki että on aamulla siis heränny vastta siihe että muksut hereil..onneks ei pahemmin oo riehuneet muuta ku leluja ja petivaatteita heitelleet..ja voin sanoa että ku multa palaa pinna mä huudan ja kiroilen ku teini :( ei voi mitään..ja saatan puhua lapsistani että esim saatanan pennut ym(en siis noiden kuullen)..ei sitä voi kukaan olla koko ajan vahtimassa..kukas sit ruuat tekee,pesee pyykit,tiskaa ym..jos vaan pitäs lasten peräs juosta?? vahinkoja sattuu kelle vaan myös niille hiton "muka täydellisille äideille" ..
 
samoilla fiiliksillä ap:n kanssa. tänään taas sellanen päivä etten voi tajuta miks oon tehny lapsia. tuo poika 4 vee tekee mut OIKEESTI hulluks. koko elämä pelkkää s......n huutoa ja parkumista. viimesenä illalla ja ekana aamulla kun silmät saa auki. nytki oon niin raivona kun se tuolla jäähyllä rääkyy että piti tulla makkariin ja laittaa ovi lukkoon etten käy käsiks.. rakas tuo on silti mutta niin vitun rasittava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit

Niinpä, mutta palstan "täydellisten" äitien mielestä tulee näköjään lasta vartioida..

Joo, tällä palstalla on kyllä niin täydellisiä äitejä, et oispa kiva päästä kärpäsenä kattoon niiden täydellisiin koteihin ja katsoa kuinka ne lässyttävät lapsilleen 24/7 ! ja näyttävät täydellistä esimerkkiä jotta heidän lapsistaankin tulisi täydellisiä!

No sen verran täydellisyyttä täältäkin löytyy etten sentään pesuaineita jätä lasten käsien ulottuville. Ja kyllähän niitä lapsia tulee koko ajan vartioida, en minä ainakaan luota siihen että esim. meidän esikoinen 3-v olisi pihalla ilman vartiointia tai että jättäisin pesuainekaapin lukon auki.
Jos itse teit virheen ja jätit pesuaineet lapsesi käsiin, niin älä siitä meitä syytä, oma vikasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit

Niinpä, mutta palstan "täydellisten" äitien mielestä tulee näköjään lasta vartioida..

Joo, tällä palstalla on kyllä niin täydellisiä äitejä, et oispa kiva päästä kärpäsenä kattoon niiden täydellisiin koteihin ja katsoa kuinka ne lässyttävät lapsilleen 24/7 ! ja näyttävät täydellistä esimerkkiä jotta heidän lapsistaankin tulisi täydellisiä!

No sen verran täydellisyyttä täältäkin löytyy etten sentään pesuaineita jätä lasten käsien ulottuville. Ja kyllähän niitä lapsia tulee koko ajan vartioida, en minä ainakaan luota siihen että esim. meidän esikoinen 3-v olisi pihalla ilman vartiointia tai että jättäisin pesuainekaapin lukon auki.
Jos itse teit virheen ja jätit pesuaineet lapsesi käsiin, niin älä siitä meitä syytä, oma vikasi.

No vittu oo teitä syyttänytkään saatana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
No aika rankkaa tekstiä äidin suusta.. minulla myös äärettömän utelias poika 1v, mutta olen esim. pesuaineet kaikki laittanut paikkaan josta poika ei varmasti niitä saa, sama pätee lääkkeille, veitsille yms. vaarallisille jutuille. Ja äsken istui niin hiljaa ruokasalissa, että epäilykset heräs.. siellähän hän oli penkonut mun lompakon kassista ja kaikki kortit pitkin lattiaa.. sen siitä saa ku unohdin laittaa laukusta vetskarin kiinni :D

Mun pankkikortti löyty kerran roskiksesta ja ajokortti kukkaruukusta :o Ja tämä on tapahtunut tosi nopsaan. 1v mullaki:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
katsoppa peiliin sieltä löytyy se vitun äiti, joka ei vartioinut lastaan :headwall:

Niih!! Lasta tulee VARTIOIDA 24/7
Ihan turhaan edes yrittää nukkumista, lapsihan saattaa vaikka tehdä jotain jos et koko ajan vartioi :headwall:

mä en ainakaan ehdi vartioimaan lastani koko aikaa eli esim. silloin kun olen vessassa tms. mutta sen takia pidän vaaralliset aineet poissa lasten ulottuvilta.ainahan voi jotain sattua se on totta mutta yritän ainakin minimoida riskit

Niinpä, mutta palstan "täydellisten" äitien mielestä tulee näköjään lasta vartioida..

Joo, tällä palstalla on kyllä niin täydellisiä äitejä, et oispa kiva päästä kärpäsenä kattoon niiden täydellisiin koteihin ja katsoa kuinka ne lässyttävät lapsilleen 24/7 ! ja näyttävät täydellistä esimerkkiä jotta heidän lapsistaankin tulisi täydellisiä!

No sen verran täydellisyyttä täältäkin löytyy etten sentään pesuaineita jätä lasten käsien ulottuville. Ja kyllähän niitä lapsia tulee koko ajan vartioida, en minä ainakaan luota siihen että esim. meidän esikoinen 3-v olisi pihalla ilman vartiointia tai että jättäisin pesuainekaapin lukon auki.
Jos itse teit virheen ja jätit pesuaineet lapsesi käsiin, niin älä siitä meitä syytä, oma vikasi.

Minä käyn kyllä ihan itsekseni esim vessassa enkä silloin vartioi 3v poikaani.
Tuskin sinua kukaan on syyttänyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
on 4 vilkasta poikaa alle 5v kaikki..kyllä saanut vahtia olan takaa mut joskus ollu niin poikki että on aamulla siis heränny vastta siihe että muksut hereil..onneks ei pahemmin oo riehuneet muuta ku leluja ja petivaatteita heitelleet..ja voin sanoa että ku multa palaa pinna mä huudan ja kiroilen ku teini :( ei voi mitään..ja saatan puhua lapsistani että esim saatanan pennut ym(en siis noiden kuullen)..ei sitä voi kukaan olla koko ajan vahtimassa..kukas sit ruuat tekee,pesee pyykit,tiskaa ym..jos vaan pitäs lasten peräs juosta?? vahinkoja sattuu kelle vaan myös niille hiton "muka täydellisille äideille" ..

Totta, ennenkin on pennut ollut omillaan kun vanhemmat on tehnyt navettatyöt ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja sitten asiaan. Mulla oli kaveri jonka poika kans heräsi kukonlaulun aikaan, ja heillä ratkaisuna oli se että makuuhuoneessa oli säppi korkealla niin että lapsi ei saanut sitä auki. Poika siis nukkui vanhempien kanssa samassa makkarissa. Makuuhuone on helposti tehty lapsiturvalliseksi ja kun on lelut ja kirjat ulottuvilla niin se leikki niillä aamulla.

Meillä on myös makkarin ovi kiinni ja muutama lelu siellä. Tänään sain levätä vielä puoli tuntia, kun kuopus leikki niillä leluilla.

Just ajattelin ihan samaa et pistän haan makkarin oveen ettei pääse muualle karkaamaan jos herää. Meidän makkarissa ei oo mitään vaarallista joten lelukori sängyn viereen vaan.


Niinhän sitä luulis. Nimimerkillä eräänä aamuna heräsin siihen kun poika tiputti yöpöydältä lattialle lampun ja kellon ja ne meni rikki. Kun aloin kerätä kappaleita talteen, hän kiskoi sähköjohtoa pois töpselistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No sen verran täydellisyyttä täältäkin löytyy etten sentään pesuaineita jätä lasten käsien ulottuville. Ja kyllähän niitä lapsia tulee koko ajan vartioida, en minä ainakaan luota siihen että esim. meidän esikoinen 3-v olisi pihalla ilman vartiointia tai että jättäisin pesuainekaapin lukon auki.
Jos itse teit virheen ja jätit pesuaineet lapsesi käsiin, niin älä siitä meitä syytä, oma vikasi.

No vittu oo teitä syyttänytkään saatana!

:laugh: :laugh: Ihan oikeasti, nappaa nyt jo joku rauhoittava ennen kuin sulta lähtee taju.
 

Yhteistyössä