Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
mitäs itse et mennhyt tarpeeksi ajoissa nukkumaan, tästä syytän tällä hetkellä itseäni, tyhmästä päästä kärsiii koko ruumis, miks mun piti valvoa, en tajuu tuli sit nukuttua vain 4h
mutta
helpottiko edes kun sait kirjoitettua, vähän surettaa tyyli millä kirjoitit, lapset on lapsia eikä ne ole samasta muotista tehty, voi olla että sisaresi lapsi on ihan erilainen, oliskohan myös iässäkin vaihtelua? Isommat osaa käyttäytyä.
Koitappa ymmärtää se että lapsi on lapsi, ei hän pilaa sinun päivääsi tarkoituksen mukaisesti, ei hän ajattele näin että pilataas äidin päivä, hän tekee asioita omasta mielijohteesta ja kokeilemisen halusta, koita ymmärtää
Ja pitkää pinnaa ja koita jaksaa
Niin siis kärsin unettomuudesta ihan oikeesti. Menin jo puoli9 illal sänkyyn mut kun se uni ei vain tule! Et en todellakaan mitenkään tarkoituksella valvonut ja jättänyt yöunia vähille.
oletko harkinnu unilääkkeitä? Toihan on sun ja lapsen hyvin voinnille huonoksi että et saa nukuttua,
Oon syönyt aikoinaan unilääkkeitä, liikaakin. Sen takia lopetin ne nyt muutamaksi kuukaudeksi. Pakko kokeilla pystynkö oleen ilman. Lääkäri ei oo kovin tyytyväisenä kirjottele reilu 20vuotiaalle pitkäaikaiseen käyttöön unilääkkeitä...
Onko sulla mitään tukiverkostoa, mä kanssa ymmärrän sua, sairastan fibromyalgiaa ja ajoittain kun se on pahana niin hyvä kun sängystä pääsee ylös saatikka sitten lasten kanssa olla, siinä on ajoittaista nukkumisvaikeuksia ja myös sitä että kroppa ei pääse lepoon vaan nousen yhtä kireänä ja kipeänä kuin silloin kun menen nukkumaan, vaikka mieli on levänny, keho ei. Hyvin rankkaa silloin ja vaikeaa olla lasten kanssa.
Siksi kysynkin että minkälainen tukiverkosto sinulla on, pystytkö laittamaan lasta yöksi hoitoon, edes kerran-kaksi kuukaudessa?
En sinua ala syyttelemään kuten jotkut täällä, äideillä menee hermot välillä varsinkin jos taustalla on joku asia mikä vaikuttaa.
Mutta hanki itsellesi apua jollakin tavalla jos vain mahdollista ja älä hermoile asioista mitä lapsesi saattaa uteliaisuudessaan tehdä, ne on kuitenkin niitä mittakaavassa harmittomia juttuja.
Esim meillä käynyt näin : keskimmäinen löysi mun ice power hot geelin, levitti sitä jopa huuliinsa ja ympäri kehua, suuhunkin meni....
repi vaippansa aamulla kun heräsi enkä ollut herännyt siihen että heräsi, yleensä tulee ilmoittamaan että on heränny, kiva herätys kun sohva täynnä vaipan jämiä, pissasia sellaisia.
mullat levitetty
keskimmäinen yhdessä velipuolensa kanssa, heidän isänsä luona heräsivät, taisi velipuoli herätä ja herätti minun lapseni, menivät keittiöön keskellä yötä, mikro päälle jossa esineitä sisällä, astianpesukone päälle ja sinne karjalanpiirakkaa, leikitty kanssa astianpesu tableteilla
Eli näitä sattuu, kenties ottaa päähän aluksi mutta ei noin pienistä kannata murehtia, lapsi on terve kun hän leikkii ja kyllä se pikku hiljaa loppuu tuo uteliaisuus näihin asioihin...l