Voi vi-tun pentu! Järki lähtee!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
En taas saanut yöllä unta ja tyttö heräs heti aamusta. Huomasin kun se lähti hiippaileen makkarista pois ja ajattelin et meen kohta perässä, kun väsytti niin paljon. No, sit menin katsoon et mitähän se tekee kun kuuluu jotain kolinaa ja ajattelin et leikkii siellä ihanasti joillain leluillaan, niin NIIN VARMAAN! V*t*un nulikka oli ottanut astianpesukoneen pulverit ja heitellyt pitkin keittiön lattiaa! Onneks tutti pysyy sillä niin visusti suussa ettei varmasti oo syöny sitä, mut silti! Ja tiedän, et oli oma mokani kun en jaksa kokoajan kytätä mitä se tekee, mut vituttaa silti tollanen pentu. Aina on jotain paskaa tekemässä!
Siskon lasta kun aikoinaan hoidin niin ei tosiaan ollut tollanen. Leikki aamusin nätisti omia leikkijään ku mä vielä pötköttelin. Ja siihen pysty aina luottaan ettei se oo tollanen idiootti kuin tämä omani! Ei ikinä mennyt pistokerasioihin koskemaan, eikä mun tietokoneelle....
Tiedän et saan paskaa niskaan. Haukkukaa ihan vapaasti kun vituttaa jo valmiiks.
 
:headwall: Mitäs jätit vartioimatta. Idiootilta kuulostat sinä eikä lapsesi joka luontaisen uteliaisuutensa ohjaamana on leikkinyt myrkyllisellä astianpesuaineella sillä aikaa kun sinä pötköttelit.
 
mitäs itse et mennhyt tarpeeksi ajoissa nukkumaan, tästä syytän tällä hetkellä itseäni, tyhmästä päästä kärsiii koko ruumis, miks mun piti valvoa, en tajuu tuli sit nukuttua vain 4h

mutta

helpottiko edes kun sait kirjoitettua, vähän surettaa tyyli millä kirjoitit, lapset on lapsia eikä ne ole samasta muotista tehty, voi olla että sisaresi lapsi on ihan erilainen, oliskohan myös iässäkin vaihtelua? Isommat osaa käyttäytyä.
Koitappa ymmärtää se että lapsi on lapsi, ei hän pilaa sinun päivääsi tarkoituksen mukaisesti, ei hän ajattele näin että pilataas äidin päivä, hän tekee asioita omasta mielijohteesta ja kokeilemisen halusta, koita ymmärtää

Ja pitkää pinnaa ja koita jaksaa
 
Voi jee, totta jo prpvoilet. Ensinnäkin, pienet lapset ovat AINA arvaamattomia, myös siskosi kullannuppu. Ootko nyt ihan tollo. He ovat lapsia eivätkä ymmärrä mikä on oikein ja mikä väärin, mikä on turvallista ja mikä vaarallista. Sun kuuluu tehdä koti turvalliseksi, ettei tollaista pääse tapahtumaan (kaappeihin lukitsijat jos on kaappien kaivelija, vähintäänkin noin vaaralliset aineen pois lasten ulottuvilta).

Menisit nyt itseesi. Miksi syytät pientä lasta, joka ei ymmärrä mistään vielä mitään, kun vika on yksin ja vain ja ainoastaan sinusta itsestäsi.
 
Lasten kanssa menee joskus hermo, paremmalta äidiltäkin, mutta sitä ei saa näyttää lapselle.

Mietin vain omasta kokemuksesta, että lapset ovat erilaisia. Siskollasi on äärimäisen kiltti ja rauhallinen lapsi, sinulla taas omatoiminen ja kokeilunhaluinen. Molemmat ovat yhtähyviä luonteenlaatuja, mutta vaativat aivan erilaisia asioita vanhemmilta kasvatuksessa.

Koti pitää suojata lapsiturvalliseksi, sellaiseksi, että lpsi voi rauhassa tutkiskella paikkoja ilman, että täytyy vanhempien olla sydän syrjällään mitä tapahtuu.
Kaikki vaaralliset aineet ja tavarat lukkojen taakse ja pistorasioihin suojat nyt ensimmäiseksi.

Ole vain iloinen että lapsesi on touhukas vaikka se rankkaa onkin. Hän haluaa tutkia maailmaa ja sinun tehtäväsi on pitää huoli, että hän saa virikkeitä turvallisesti.
Ei sinun lapsesi ilkeyttään "pahojaan" tee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
mitäs itse et mennhyt tarpeeksi ajoissa nukkumaan, tästä syytän tällä hetkellä itseäni, tyhmästä päästä kärsiii koko ruumis, miks mun piti valvoa, en tajuu tuli sit nukuttua vain 4h

mutta

helpottiko edes kun sait kirjoitettua, vähän surettaa tyyli millä kirjoitit, lapset on lapsia eikä ne ole samasta muotista tehty, voi olla että sisaresi lapsi on ihan erilainen, oliskohan myös iässäkin vaihtelua? Isommat osaa käyttäytyä.
Koitappa ymmärtää se että lapsi on lapsi, ei hän pilaa sinun päivääsi tarkoituksen mukaisesti, ei hän ajattele näin että pilataas äidin päivä, hän tekee asioita omasta mielijohteesta ja kokeilemisen halusta, koita ymmärtää

Ja pitkää pinnaa ja koita jaksaa

Niin siis kärsin unettomuudesta ihan oikeesti. Menin jo puoli9 illal sänkyyn mut kun se uni ei vain tule! Et en todellakaan mitenkään tarkoituksella valvonut ja jättänyt yöunia vähille.

 
Miks sulla on astianpesukoneenpulverit lapsen saatavilla? Meilä ainakin kaikki myrkyllinen on korkealla pois lapsen ulottuvilta. Ja kaapit lapsilukossa on paljon vähemmän niitä vaaratilanteita. Kuulostaa muuten ihan normaalilta lapselta toi sun utelias yksvuotias. No mä en uskokaan että sä olet aina tota mieltä lapsesta ehkäpä tänään on vaan huono päivä ja v...ttaa, no huomenna taas uusi päivä ja parempi. Joskus sille lapselle on ihan oikeskin olla vihainen jos vaan ajatuksen tasolla vihasi pysyy niin ok.

 
Jokusen kerran olen itsekin torkahtanut aamuisin uudelleen ja muksu tääl riehunt puolikin tuntia ilman valvontaa, meillä onneks ei oo mitään vaarallisuuksia esillä eikä edes helposti saatavana mutta jos jotain on lentäny vessan pyttyy tai kipot ja kattilat revitty kaapeista ja verhot ikkunoista niin siinä saa itteesä syyttää... :laugh:
 
Olisiko niin, että siskosi lapsi on saanut tuntea olevansa rakastettu ja arvostettu niin, ettei sitä huomiota tarvitse hakea näillä tempuilla? Oikeassa olet, että nyt on peiliin katsomisen paikka. Se ei ole lapsen vika, että et saanut yöllä unta. Lapsi on nukkunut hyvin ja on toiminut ikätasolleen kuuluvalla tavalla. Ensitöiksesi nyt korjaat ainakin kaikki myrkyt sellaiseen paikkaan, missä lapsi ei niihin käsiksi pääse. Mieti, miltä tuntuisi, jos nyt istutisit vatsahuuhtelussa lapsen kanssa, joka on hengenvaarassa siksi, että et viitsinyt nousta?
 
No aika rankkaa tekstiä äidin suusta.. minulla myös äärettömän utelias poika 1v, mutta olen esim. pesuaineet kaikki laittanut paikkaan josta poika ei varmasti niitä saa, sama pätee lääkkeille, veitsille yms. vaarallisille jutuille. Ja äsken istui niin hiljaa ruokasalissa, että epäilykset heräs.. siellähän hän oli penkonut mun lompakon kassista ja kaikki kortit pitkin lattiaa.. sen siitä saa ku unohdin laittaa laukusta vetskarin kiinni :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja balou:
No aika rankkaa tekstiä äidin suusta.. minulla myös äärettömän utelias poika 1v, mutta olen esim. pesuaineet kaikki laittanut paikkaan josta poika ei varmasti niitä saa, sama pätee lääkkeille, veitsille yms. vaarallisille jutuille. Ja äsken istui niin hiljaa ruokasalissa, että epäilykset heräs.. siellähän hän oli penkonut mun lompakon kassista ja kaikki kortit pitkin lattiaa.. sen siitä saa ku unohdin laittaa laukusta vetskarin kiinni :D

hehheee

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
En taas saanut yöllä unta ja tyttö heräs heti aamusta. Huomasin kun se lähti hiippaileen makkarista pois ja ajattelin et meen kohta perässä, kun väsytti niin paljon. No, sit menin katsoon et mitähän se tekee kun kuuluu jotain kolinaa ja ajattelin et leikkii siellä ihanasti joillain leluillaan, niin NIIN VARMAAN! V*t*un nulikka oli ottanut astianpesukoneen pulverit ja heitellyt pitkin keittiön lattiaa! Onneks tutti pysyy sillä niin visusti suussa ettei varmasti oo syöny sitä, mut silti! Ja tiedän, et oli oma mokani kun en jaksa kokoajan kytätä mitä se tekee, mut vituttaa silti tollanen pentu. Aina on jotain paskaa tekemässä!
Siskon lasta kun aikoinaan hoidin niin ei tosiaan ollut tollanen. Leikki aamusin nätisti omia leikkijään ku mä vielä pötköttelin. Ja siihen pysty aina luottaan ettei se oo tollanen idiootti kuin tämä omani! Ei ikinä mennyt pistokerasioihin koskemaan, eikä mun tietokoneelle....
Tiedän et saan paskaa niskaan. Haukkukaa ihan vapaasti kun vituttaa jo valmiiks.

ymmärrän tunteesi... sellaista sattuu... varmasti on hatuttanut siivota pulveria lattialta... :hug:
mutta nyt vaan keität tosissaan itelles vaikka kahvia ja istut hetkeksi alas... sitte voittekin hyvillä mielellä tehdä jotain mukavaa..
itellä on samanlaisia ajatuksia kun poitsu pääsee käsiksi vaikka pöydälle unohtuneeseen puurohiutalepakettiin... sitä jyvää kun sitten on ympäri asuntoa... |O |O mutta se menee kyllä ohi... ja varmasti siskosi lapset vaikuttavat "rauhallisemmilta" kun et "joudu" kokoajan heitä hoitamaan :) :)
nyt vaan koita piristyä :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko niin, että siskosi lapsi on saanut tuntea olevansa rakastettu ja arvostettu niin, ettei sitä huomiota tarvitse hakea näillä tempuilla? Oikeassa olet, että nyt on peiliin katsomisen paikka. Se ei ole lapsen vika, että et saanut yöllä unta. Lapsi on nukkunut hyvin ja on toiminut ikätasolleen kuuluvalla tavalla. Ensitöiksesi nyt korjaat ainakin kaikki myrkyt sellaiseen paikkaan, missä lapsi ei niihin käsiksi pääse. Mieti, miltä tuntuisi, jos nyt istutisit vatsahuuhtelussa lapsen kanssa, joka on hengenvaarassa siksi, että et viitsinyt nousta?

Siskon lapsi ei oo saanut kyllä tuntea oloaan rakastetuksi missään muualla kuin mun luona.
Tiedän että onni onnettomuudessa kun ei ole syönyt pulveria, mutta vituttaa kun aina se keksii jotain paskaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Ja ap:lle!!! Kannattais varmaa mennä takas sänkyy ja vetää peitto pään yli siinä vaiheessa kun ipana menee päikkäreille!!!! :D

joo, suosittelen kans tätä... kun nousee ekankerran väärällä jalalla nii voi koittaa jos vaikka auttais kun sieltä sängystä kömpii uudelleen ylös... :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
En taas saanut yöllä unta ja tyttö heräs heti aamusta. Huomasin kun se lähti hiippaileen makkarista pois ja ajattelin et meen kohta perässä, kun väsytti niin paljon. No, sit menin katsoon et mitähän se tekee kun kuuluu jotain kolinaa ja ajattelin et leikkii siellä ihanasti joillain leluillaan, niin NIIN VARMAAN! V*t*un nulikka oli ottanut astianpesukoneen pulverit ja heitellyt pitkin keittiön lattiaa! Onneks tutti pysyy sillä niin visusti suussa ettei varmasti oo syöny sitä, mut silti! Ja tiedän, et oli oma mokani kun en jaksa kokoajan kytätä mitä se tekee, mut vituttaa silti tollanen pentu. Aina on jotain paskaa tekemässä!
Siskon lasta kun aikoinaan hoidin niin ei tosiaan ollut tollanen. Leikki aamusin nätisti omia leikkijään ku mä vielä pötköttelin. Ja siihen pysty aina luottaan ettei se oo tollanen idiootti kuin tämä omani! Ei ikinä mennyt pistokerasioihin koskemaan, eikä mun tietokoneelle....
Tiedän et saan paskaa niskaan. Haukkukaa ihan vapaasti kun vituttaa jo valmiiks.

Ja ikää lapsella? Se kuulostaa kuules aivan normaalin uteliaalta lapselta joka
kokeilee ja tekee kaikenlaista. Jos sä jätät lapsen ulottuville aineita niin elä sitä syytä vaan katto peiliin....pistorasiat jne voi suojata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Ja ap:lle!!! Kannattais varmaa mennä takas sänkyy ja vetää peitto pään yli siinä vaiheessa kun ipana menee päikkäreille!!!! :D

joo, suosittelen kans tätä... kun nousee ekankerran väärällä jalalla nii voi koittaa jos vaikka auttais kun sieltä sängystä kömpii uudelleen ylös... :D :D :D

En voi nukkua päiväunia kun sitten en ainakaan saa ensi yönä unta :(
 
meidän ukko sai eilen kurotetuksi keittiön pöydältä ruokaöljy pullon... ja ei varmaan tarvii arvata kuin kertaalleen mitä siinä oikein sitten tapahtu... :D :D :D
onneksi mä olin nukkumassa niin että mies sai siivota... :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Ja ap:lle!!! Kannattais varmaa mennä takas sänkyy ja vetää peitto pään yli siinä vaiheessa kun ipana menee päikkäreille!!!! :D

joo, suosittelen kans tätä... kun nousee ekankerran väärällä jalalla nii voi koittaa jos vaikka auttais kun sieltä sängystä kömpii uudelleen ylös... :D :D :D

En voi nukkua päiväunia kun sitten en ainakaan saa ensi yönä unta :(

höh, no sitte lähtekää vaikkapa ulos, se piristää aina... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
En taas saanut yöllä unta ja tyttö heräs heti aamusta. Huomasin kun se lähti hiippaileen makkarista pois ja ajattelin et meen kohta perässä, kun väsytti niin paljon. No, sit menin katsoon et mitähän se tekee kun kuuluu jotain kolinaa ja ajattelin et leikkii siellä ihanasti joillain leluillaan, niin NIIN VARMAAN! V*t*un nulikka oli ottanut astianpesukoneen pulverit ja heitellyt pitkin keittiön lattiaa! Onneks tutti pysyy sillä niin visusti suussa ettei varmasti oo syöny sitä, mut silti! Ja tiedän, et oli oma mokani kun en jaksa kokoajan kytätä mitä se tekee, mut vituttaa silti tollanen pentu. Aina on jotain paskaa tekemässä!
Siskon lasta kun aikoinaan hoidin niin ei tosiaan ollut tollanen. Leikki aamusin nätisti omia leikkijään ku mä vielä pötköttelin. Ja siihen pysty aina luottaan ettei se oo tollanen idiootti kuin tämä omani! Ei ikinä mennyt pistokerasioihin koskemaan, eikä mun tietokoneelle....
Tiedän et saan paskaa niskaan. Haukkukaa ihan vapaasti kun vituttaa jo valmiiks.

Ja ikää lapsella? Se kuulostaa kuules aivan normaalin uteliaalta lapselta joka
kokeilee ja tekee kaikenlaista. Jos sä jätät lapsen ulottuville aineita niin elä sitä syytä vaan katto peiliin....pistorasiat jne voi suojata.

Vajaa kaksi vuotias. Niin on normaali utelias lapsi, mut vituttaa se silti.
 
täytyy myöntää et oon joskus myös torkahtanu aamul hetkeks ja 2wee on touhunnu yksinää n.10-20min..meilläkään ei kyllä oo pesuaineet tms. lapsen ulottuvilla ja muutenki,pieni asunto,pistorasian suojukset on ym.mut ei oo mitää koskaa sattunu paitsi tulee mieleen parin kuukauden takainen "yllätys"kun tajusin nousta poika oli kakan tehny,repiny vaipan pois ja sotkenu olkkarin maton p*askalla:-O ensi reaktio oli et voi v*ttu,mut sit ei voinu muuta ku nauraa oli sen verran huvittava juttu:-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Ja ap:lle!!! Kannattais varmaa mennä takas sänkyy ja vetää peitto pään yli siinä vaiheessa kun ipana menee päikkäreille!!!! :D

joo, suosittelen kans tätä... kun nousee ekankerran väärällä jalalla nii voi koittaa jos vaikka auttais kun sieltä sängystä kömpii uudelleen ylös... :D :D :D

En voi nukkua päiväunia kun sitten en ainakaan saa ensi yönä unta :(

Mikäs sua valvottaa??
 

Yhteistyössä