voi v""u mitkä tarjottavat oli lapsen kaverin synttäreillä!

  • Viestiketjun aloittaja Giia
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Pikakahvin tekoon ei tarvita keitintä.
Pikakahvi on kamalaa. Juon kahvia ja aamuisin varsinkin toivoisin sitä saavani mutta kaverisynttäreillä kukin varmasti kestää pari tuntia ilman sitä kahvia jos muuta tarjottavaa kuitenkin oli.

Meidän lapset ei tykkää karkista eikä limsasta enkä kyllä aio niitä synttäreillekään ostaa. Keksejä, pullaa, jätskiä, kakkua ym "sokerista" kyllä on mutta en tiedä miksi juuri karkki on ehdoton synttäreillä mikäli päivänsankari ei siitä piittaa.

Mä tykkäisin kyllä kovasti jos jossain olis porkkanakakkua tarjolla, se on nam! Eikä todellakaan mikään terveysherkku jos joku nyt ei sitä vielä ole tajunnut.

Ei kai kukaan mene kylään tarjottavien vuoksi vaan siksi että haluaa nähdä isäntäväkeä?! Käsittämättömän ongelman tämmöisestäkin saa näköjään aikaiseksi.
 
Pikakahvi on kamalaa. Juon kahvia ja aamuisin varsinkin toivoisin sitä saavani mutta kaverisynttäreillä kukin varmasti kestää pari tuntia ilman sitä kahvia jos muuta tarjottavaa kuitenkin oli.

Meidän lapset ei tykkää karkista eikä limsasta enkä kyllä aio niitä synttäreillekään ostaa. Keksejä, pullaa, jätskiä, kakkua ym "sokerista" kyllä on mutta en tiedä miksi juuri karkki on ehdoton synttäreillä mikäli päivänsankari ei siitä piittaa.

Mä tykkäisin kyllä kovasti jos jossain olis porkkanakakkua tarjolla, se on nam! Eikä todellakaan mikään terveysherkku jos joku nyt ei sitä vielä ole tajunnut.

Ei kai kukaan mene kylään tarjottavien vuoksi vaan siksi että haluaa nähdä isäntäväkeä?! Käsittämättömän ongelman tämmöisestäkin saa näköjään aikaiseksi.
Ei kai sitä ole pakko juoda. On mullakin teetä vaikka en juo sitä.
 
vierass
Ei kai sitä ole pakko juoda. On mullakin teetä vaikka en juo sitä.
No joo mutta en kyllä tunne ketään joka jois pikakahvia. Mieluummin ilman, noloakin ehkä jos kysytään että otatko kahvia ja sanoisin joo ja sit kun näkisin että on pikakahvia niin perua että ei kiitos sittenkään.. :D

Kahvi ei mun mielestä oo mikään itseisarvo kyläreissulla. Jos juotavaa tarjotaan niin se riittää. Kotona ei tarvi olla kahvilan valikoimaa.
 
"heh"
:D heh, ei minun päivä menis siitä pilalle mutta tulisi myötähäpeä heitä kohtaan. Kuitenkin se on suomalainen perinne, että kahvia/teetä ja lapsille jtn mehua tarjotaan. Briteissä tarjottiin aina teetä ja siihen itsekin opin :) nämä on näitä normeja ja hyviä tapoja joihin ihminen yleensä oppii kulttuurissaan.
Näin! Mut vieraanvaraisuushan on Suomessa katoava luonnonvara. Oma napa tärkein, vieraita ei tartte ajatella.
Kyllä muakin hävettäis jos ei olisi kahvia edes tarjota tai teetä jos sellaista juo. Ihan perusasioita.
Missä lie junttilassa tuollasia ees kasvaa jotka ei pysty vierailleen kahvia tarjoomaan? :O
 
"sugarmama"
Tosi fiksua oikeesti tarjota muuta kuin sokerimättöä !! Lapset saa muutekin niin usein juhlissa joita on monta kertaa vuodessa /kk .
Oppivat myös vähän jotain uutta :)

Hirvee ongelma kahvista ?? En minäkään raivoo jos en saa juhlissa suklaakakkua. Tuskin kukaan :)
 
"-m-"
Mun mielestä kuulosti itseasiassa aika hyviltä noi tarjottavat :p vaikka itse olenkin perso karkille ja kaikelle epäterveelliselle. Miten se nyt niin kamalaa on välillä syödä terveellisempiä herkkuja ja sitten taas välillä herkutella sokerilla ym?
Kahvia tietysti olisi voinut olla tarjolla muita varten mutta itsekkään en juo kahvia ja yksin asuessani en omistanut kahvinkeitintä.
 
"pipari"
SYNTTÄREILLÄ KUULUU OLLA KAKKUA, SIPSEJÄ SUN MUUTA EIKÄ PORKKANTIKKUJA JA KUIVAA RUISLEIPÄÄ!!! ne ovat SYNTTÄRIT, eivät mitkään terveyshihhulien iltamat :headwall:

varmaan lapsellekin noloa, kun vieraat eivät tule toiste..

ai s olikin porkkanakakku? no anyway harva muksu tykkää siitä, eivätkä kaikki aikuisetkaan
 
jessee
Ituhipit voisi varoittaa etukäteen syötävistään, niin ei tarvitse niissäkään bileissä käydä. Tai no ehkä sen 15 minuuttia kohteliaisuudesta käy pyörähtämässä ja lähtee äkkiä helvettiin. Muutenkin moni ituhippi täysin sekaisin kuin seinäkellot, ei niiden hörhöjen juttujakaan kukaan täysjärkinen jaksa kuunnella.
 
vierass
Meijän mukulat söis tollaiset tarjottavat mukisematta ja varmasti tykkäisivät. Ja itsekin pärjäisin hyvin muutaman tunnin ilman kahvia, jos teetä ei voi porkkanakakun kanssa juoda ni sit voi juoda vettä.

Ja me ei olla mitään viherpiipertäjiä ni silti maistuis hyvin, alkoipa tehä mieli porkkanakakkua, ruissipsejä ja porkkanatikkuja :)
 
A-puaaa!
...nuo tarjottavat olleet sekä herkullisia että terveellisiä. Äärimmäisen ääliötä olettaa, että lasten myrkyttäminen valkoisilla jauhoilla ja sokerilla tekisi syntymäpäiväjuhlista mitenkään paremmat. Kaunis ajatus synttärisankarin vanhemmilta tarjota terveellisiä ja maistuvia herkkuja. Jo on valittajalla otsaa. Ottaen vielä huomioon senkin, että monessa köyhässå maassa ihmisiä kuolee nälkään joka sekunti.
 
"huh huh"
paskaa tollanen tärkeily. jos ite on joku idunsyöjä niin turha sitä on muille tyrkyttää. ihan sama kun absolutistilla voi olla vierailleen muutama olut jääkaapissa tai vegaani voi tarjota jotain lihapitoista lihaa syöville ystävilleen tai teetö juova henkilö voi keittää kahvia vierailleen.
ei herranjumala minkälaisia nihilistejä sitä onkaan olemassa
 
muka ituhippi
Haluaisin itse mennä (ja ottaa lapset mukaan) paikkaan jossa saisi jotain juuri erikoisempia tarjoiluja. Olen itse perus kahvinjuoja/sekaruokavaliolainen. Olisi hyvä totutella erilaisiin ruokiin. Olisi idioottimaista vetää herneet nenään siitä ettei saisi kahvia "koska muut keittää" tai jotain muuta tyypillistä. Ole kiitollinen mitä saat.
Aloittaja voisi harkita maailmankatsomuksensa avartamista. ;)
 
Mad
Vetäkää elin päähän ja paetkaa vuorille. Kukaan ei ole hullumpi kuin suomalainen yliläski tuulipukumutsi, joka kuvittelee olevansa paras äiti. Hankkikaa elämä, älkää lapsia, saatanan kaahottajat.
 
"pentti"
On pakko olla niin, että puolet teistä on trolleja, kuten ketjun aloittajakin. Ei voi kenekään mielestä olla normaalia keskustella tällä tavalla toisten ihmisten kanssa. Toinen vaihtoehto on liian karu: te vain olette tuollaisia. Epäkohteliaita, tylyjä kiusaajia, vailla sosiaalisia taitoja. Se on tavallaan hemmetin pelottavaa, koska teidän kanssa pitää pystyä elämään tässä maassa. Huh-huh.. tsemppiä meille muille.
 
14v LAPSIOLIO
Voin tällein 10 vuotta kaverisynttäreillä kiertäneenä sanoa että ei meillä koskaan ollut kenenkään muun kuin sankarin vanhemmat katsomassa. Eikä me ikinä mitään pahaa tehty vaikka välillä oltiin ilmankin valvontaa jonkin aikaa, sankari oli paikalla ja tiesi talon säännöt eikä me ikinä ketään turhia rämäpäitä kaverisynttäreille kutsuttukaan.

Sukusynttärit onkin eri asia, sillon kuuluukin tulla koko porukalla juhimaan.

Anteeksi mutta en pysty kuvittelemaan kaverisynttäreitä jonne minun vanhempani olisivat tulleet. Juurikin tuosta syystä tämä synttäreille mukaan meno kuulostaakin siltä että perustetaan Pohjois-Korea synttäreiden ajaksi ettei lapset vaan tee mitään tyhmää. Kuulostaa melkoiselta hippiäistouhulta.
 
"..."
No joo mutta en kyllä tunne ketään joka jois pikakahvia. Mieluummin ilman, noloakin ehkä jos kysytään että otatko kahvia ja sanoisin joo ja sit kun näkisin että on pikakahvia niin perua että ei kiitos sittenkään.. :D

Kahvi ei mun mielestä oo mikään itseisarvo kyläreissulla. Jos juotavaa tarjotaan niin se riittää. Kotona ei tarvi olla kahvilan valikoimaa.
Monet hyvät pikakahvit ovat paaaaaljon paremman makuisia kuin halvalla keittimellä kärvennetyt kitkerät kahvit.
 
[QUOTE="...";30335855]Niin, sinulle ehkä on yksi hailee, missä lapsesi luuhaavat, mutta itse kyllä haluan olla vahtimassa, kun kolme-vuotias tai edes viisi-vuotias lapseni lähtee kyläilemään. Ja jotenkin siinä aina käy aina niin, että juuri niiden kaikkein huonoimmin käyttäytyvien lasten vanhemmat jättävät ne lapset vahtimatta juhlapaikoille, ja olettavat muiden hoitavan riehuvat jälkikasvunsa.[/QUOTE]

Siis mitä? Jos laps on kutsuttu synttäreille niin ei se kutsu automaattisesti tarkoita että äitikin on kutsuttu. Kolmevuotias tosin on aika pieni juhlimaan ilman äitiä, mutta mä aikoinaan soitin juhlakalun äidille ja kysyin et onko tarkoitus että Ville jää yksin juhliin (siis ilman minua) ja niin oli. Hyvin meni. Saattaa siinä juhlakalun vanhemmat olla vähän ihmeissään kun äitikin tulee (ellei ole kutsuttu) ja jos itse ei juo kahvia niin mistäs sitä yllätysvieraalle tempaisee kun on niitä lapsia paimennettavana.
 
Minä vaan ihmettelen...
Ei oo tosi, että joku moittii jos ei saa lasten synttäreillä itselleen/lapselleen sokerihumalaa, että onpa köyhät juhlat, ei oo tosi näitä kirjoituksia, kaipa jäätte seuraavilta juhlilta pois
 
Voin tällein 10 vuotta kaverisynttäreillä kiertäneenä sanoa että ei meillä koskaan ollut kenenkään muun kuin sankarin vanhemmat katsomassa. Eikä me ikinä mitään pahaa tehty vaikka välillä oltiin ilmankin valvontaa jonkin aikaa, sankari oli paikalla ja tiesi talon säännöt eikä me ikinä ketään turhia rämäpäitä kaverisynttäreille kutsuttukaan.

Sukusynttärit onkin eri asia, sillon kuuluukin tulla koko porukalla juhimaan.

Anteeksi mutta en pysty kuvittelemaan kaverisynttäreitä jonne minun vanhempani olisivat tulleet. Juurikin tuosta syystä tämä synttäreille mukaan meno kuulostaakin siltä että perustetaan Pohjois-Korea synttäreiden ajaksi ettei lapset vaan tee mitään tyhmää. Kuulostaa melkoiselta hippiäistouhulta.
Äkkiuseltään ajatellen löytyy 3 tuttavaperhettä joissa lasten synttärikutsu on perheille.
Muutama on kutsunut vain lapsen. Meilläkin on vaihtelevasti vanhempia mukana. Minusta ei yhtään outoa tai kummallista. Nytkin pojan synttäreille on tulossa joku äitikin.
 

Yhteistyössä