voi v""u mitkä tarjottavat oli lapsen kaverin synttäreillä!

  • Viestiketjun aloittaja Giia
  • Ensimmäinen viesti
LaMamanMorbid
[QUOTE="...";30335844]Juuri tällaiset vanhemmat ovat niitä ksikkein veemäisimpiä. Heivaavat lapsen ovesta sisään synttäreille, ja jättävät synttärikalun vanhemmat yksin vahtimaan kahtakymmentä riehuvaa mukulaa.[/QUOTE]
Kuka kutsuu 20 lasta synttäreille? Jos kutsuu niin siinähän vahtii. Sitäpaitsi ei kai ituhippi-synttäreillä kukaan ole ees sokerihumalassa....? :D
Just pahimpia on ne jotka valittaa aina ja kaikesta. Jopa toisten tarjoiluista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30337745:
Hah, kuule eivät ne 4-5 teepussilajitelmat välttämättä osu nappiin. Joku juo vihreää, joku mustaa, joku valkoista teetä, joku tykkää rooiboksesta, toinen ei voi sietää, joku juo yrittiteetä ja toinen ei tykkää siitä... Tätä juuri tarkoitan. Kiva, että tarjolla on jotain. Mutta jos minä alkaisin vaatia omaa lempiteetäni ja moittisin tarjoiluja, joissa teet ovatkin perheen oman maun mukaisia, olisi se yhtä tyhmää kuin valittaa, jos jollain ei satu olemaan kahvia. Ja ei hunajaa todellakaan ole kaikilla - yleensä sitä ei ole, jos eivät itse käytä.

Ja meillä ei koskaan tarjoilla lihaa. Mutta sähän provosoitkin eikös vaan ;)
Niin, en ole perehtynyt makuteihin mutta luulisin et parista eri vaihtoehdosta joku on hyvä. ;o
Siksi, että te olette perheesi kanssa kasvissyöjiä niin ette voi tarjota lihaa? :D Hah no sepäs huomaavaista! Mulle ei ainakaan ole vaiva eikä mikään ostaa vaikka pakaste altaasta kasvispyöryköitä tms., jos ei kerkeä tms., itse alkaa väsäämään erikoisruokavalioillisille sapuskoita.
 
Niin, en ole perehtynyt makuteihin mutta luulisin et parista eri vaihtoehdosta joku on hyvä. ;o
Siksi, että te olette perheesi kanssa kasvissyöjiä niin ette voi tarjota lihaa? :D Hah no sepäs huomaavaista! Mulle ei ainakaan ole vaiva eikä mikään ostaa vaikka pakaste altaasta kasvispyöryköitä tms., jos ei kerkeä tms., itse alkaa väsäämään erikoisruokavalioillisille sapuskoita.
Miksi pitäisi tarjota lihaa? Moni vieraista syö myös esim. porkkanaa, mutta ei kai se sitä tarkoita, että joka ruuassa on oltava sitä porkkanaa. Ja jos itse syön vaikka pähkinöitä, en todellakaan odota että pähkinäallerginen ystäväni tarjoilisi niitä minulle. Liha on käsittääkseni vain yksi ruoka-aines monen joukossa sekasyöjän ravinnossa - tuskinpa kukaan on sellainen, joka syö vain ja ainoastaan lihaa - joten hän voi syödä sellaistakin ruokaa, jossa ei ole lihaa (vrt. esim. se porkkana).

Mitä järkeä siinäkään edes olisi, että yrittäisin kokata jotain lihaa (en todellakaan osaa!) ja yökkisin koko ajan kattilan ääressä. Lopputulos olisi varmaan jotain hirveää paskaa, koska en edes tietäisi, kuinka kauan niitä lihoja pitää kypsentää. En osaisi tehdä niille möykyille mitään :D

Mutta ethän sä tosissasi ollutkaan ;)
 
Ja mitä noihin teemakuihin tulee, niin kaikesta huomaa, että et todellakaan tajua teestä mitään.

Tosi usein käy niin, että tarjolla ei ole mitään sellaista teetä, mitä varsinaisesti tykkään juoda. Usein on vaan jotain, mistä en edes pidä. Mutta en toki voi odottaakaan, että kaikki ostelevat juuri minun lempiteetäni - ja samoin ei voi odottaa, että ihmiset ostavat kahvinkeittimen, jos eivät juo kahvia.
 
"..."
En tajua tuota, että synttäreille ei osallistu kuin lapset. Meillä suurin osa synttäreistä on sellaisia, joihin osallistuvat niin lapset kuin aikuiset. Ettekö te esim käy kummilastenne synttäreillä? Tottakai kaverisynttärit on erikseen, mutta kyllä meidän ystäväpiirissä/sukulaisten kesken käydään juhlimassa ainakin vielä ala-asteikäistenkin synttäreitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30338009:
Miksi pitäisi tarjota lihaa? Moni vieraista syö myös esim. porkkanaa, mutta ei kai se sitä tarkoita, että joka ruuassa on oltava sitä porkkanaa. Ja jos itse syön vaikka pähkinöitä, en todellakaan odota että pähkinäallerginen ystäväni tarjoilisi niitä minulle. Liha on käsittääkseni vain yksi ruoka-aines monen joukossa sekasyöjän ravinnossa - tuskinpa kukaan on sellainen, joka syö vain ja ainoastaan lihaa - joten hän voi syödä sellaistakin ruokaa, jossa ei ole lihaa (vrt. esim. se porkkana).

Mitä järkeä siinäkään edes olisi, että yrittäisin kokata jotain lihaa (en todellakaan osaa!) ja yökkisin koko ajan kattilan ääressä. Lopputulos olisi varmaan jotain hirveää paskaa, koska en edes tietäisi, kuinka kauan niitä lihoja pitää kypsentää. En osaisi tehdä niille möykyille mitään :D

Mutta ethän sä tosissasi ollutkaan ;)
No kunhan joku proteiinin lähde on niin se riittää minustakin. Terveydellekin on hyväksi pitää välillä lihattomia päiviä. Toisaalta kyllä mä vaikka miesvieraille en kehtaisi olla kokkailematta liharuokaa. Mutta, kukin tyylillään :)

Tosissani olen - eli kukin tehköön miten haluaa. Mä aina illanistujaisia pitäessä mietin minkälaisia ne vieraat on ja mistä he tykkää. Kaverit on yhtä ystävällisiä ja empaattisia myös.
 
No kunhan joku proteiinin lähde on niin se riittää minustakin. Terveydellekin on hyväksi pitää välillä lihattomia päiviä. Toisaalta kyllä mä vaikka miesvieraille en kehtaisi olla kokkailematta liharuokaa. Mutta, kukin tyylillään :)

Tosissani olen - eli kukin tehköön miten haluaa. Mä aina illanistujaisia pitäessä mietin minkälaisia ne vieraat on ja mistä he tykkää. Kaverit on yhtä ystävällisiä ja empaattisia myös.
Niitä on (miespuolisia) vegaanikehonrakentajiakin, joten eiköhän tavallinenkin jamppa pärjää aterian tai pari ilman lihaa :D

Mäkin mietin, mutta kai kaikki jostain muustakin voivat pitää kuin pelkästä lihasta? En mäkään oleta, että kukaan tarjoilisi minulle jotain, mitä ei itse halua syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30338099:
Niitä on (miespuolisia) vegaanikehonrakentajiakin, joten eiköhän tavallinenkin jamppa pärjää aterian tai pari ilman lihaa :D

Mäkin mietin, mutta kai kaikki jostain muustakin voivat pitää kuin pelkästä lihasta? En mäkään oleta, että kukaan tarjoilisi minulle jotain, mitä ei itse halua syödä.
Joo aivan varmasti :D Vielä jos onnistuu tekee todella hyvää vegaaniruokaa niin sekös vasta ois kiva nähdä miekkosen ilme, että saa kasvispöperöistäkin täyttävää ja hyvänmakuista!
 
5322
vanhemmat jotain ituhippiviherpiiperoita ja sen kyllä huomaa! ruissipsejä, porkkanatikkuja, porkkanakakkua. ei täytekakkua, ei karkkia. ei limsaa eikä kahvia, lapsille oli maustettua vettä ja aikuisille teetä ! :eek: :headwall:

en yhtään ihmettele, että moni vieras häipyi nopeasti.. mekin käytiin kotimatkalla kahvilassa ! otin itselle iiison kahvin, lapselle tuplasuklaa-kakkua & limsan
No mikä vika porkkanakakussa? Tiedätkö paljonko sokeria senkin tekoon menee. Meillä ei juoda kahvia, mutta kahvinkeitin löytyy kahvihammas-vieraiden varalle. Tosin saavat varautua siihen että meidän kahvipaketit lojuu avattuna kaapissa jonkun vuoden putkeen, niin tuokoot sitten vaikka omat kahvit varalta ;)
Eli kyllä meillä olisi tarjoiltu teetä myös mitä ilmeisimmin.

Ja eihän synttäreillä ole pakko olla kakkua! Meilläkin kysyttiin lapselta, 8v synttäreitä tehdessä, että mitä hän haluaa tarjota synttäreillä? Hänkin halusi ruissipsejä, valkosipulin makuisia. Niiden kaveriksi dippiä. Eikä hän halunnut kakkua ollenkaan vaan tehtiin muffinsseja ja niihin kuorrute ja kynttilät päälle. Limsaa ja karkkia oli tarjolla tosin nykyään esim. mehukivennäisvesikin on ihan yhtä hyvää kuin limsa..
 
Niin, en ole perehtynyt makuteihin mutta luulisin et parista eri vaihtoehdosta joku on hyvä. ;o
Siksi, että te olette perheesi kanssa kasvissyöjiä niin ette voi tarjota lihaa? :D Hah no sepäs huomaavaista! Mulle ei ainakaan ole vaiva eikä mikään ostaa vaikka pakaste altaasta kasvispyöryköitä tms., jos ei kerkeä tms., itse alkaa väsäämään erikoisruokavalioillisille sapuskoita.
Itse asiassa juuri näin. Mun mielestä on ihan hassua ajatella, että vegaani paistaisi omassa keittiössään ruokaa lihasta. Usein vegaaneilla on ajatus tai ideologia miksi eivät lihatuotteita käytä.
Itse en ole vegaani, mutta en syö mitään lihabaslmisteita. Enkä myöskään tee niistä itse ruokaakaan. Kenellekään. Miksi mun pitäisikään?
 
vierass
Joo aivan varmasti :D Vielä jos onnistuu tekee todella hyvää vegaaniruokaa niin sekös vasta ois kiva nähdä miekkosen ilme, että saa kasvispöperöistäkin täyttävää ja hyvänmakuista!
Uskomatonta tekstiä näppäimistöltäsi suollat. Jutut on kuin 80v mummolla, oletuksena että miehet TARVII lihaa jokaisella aterialla, kasvisruoka on pahaa ja kahvia on jokaisessa kyläpaikassa saatava.

Meidän lapset ei juo limsaa, karkkia ei allergian vuoksi voida juuri syödä (1 merkki toistaiseksi käy/uppoaa) ja kaikki leivonnaiset pitää tehdä allergian vuoksi itse. Mä juon itse kahvia aamulla mutta en enää iltapäivällä, koska sitten en saa yöllä nukuttua. (Kahvia tarjotaan kyllä vieraille aina mutta moni kieltäytyy samasta syystä kuin minä).

Mitä tarjoaisit meille jos tultais kylään tai mitä olettaisit saavasi meillä?

En ees viitsi kommentoida mitään tuohon että mielestäsi kasvissyöjän pitäisi valmistaa lihaa sekaruokavaliota noudattavalle vierailleen. WTF? Säkö et pysty syömään mitään kasvisruokaa?

Mä en ite juurikaan juo teetä mutta sen verran luulen tietäväni, että "oikeat teenjuojat" ei käytä noita pussitee-laatuja vaan hauduttelevat itse ns. oikeaa teetä. Eli se teesekoitus-paketti ei tod. oo välttämättä hyvä valinta vaikka "sosiaaliseen normiisi" riittäisi.
 
Uskomatonta tekstiä näppäimistöltäsi suollat. Jutut on kuin 80v mummolla, oletuksena että miehet TARVII lihaa jokaisella aterialla, kasvisruoka on pahaa ja kahvia on jokaisessa kyläpaikassa saatava.

Meidän lapset ei juo limsaa, karkkia ei allergian vuoksi voida juuri syödä (1 merkki toistaiseksi käy/uppoaa) ja kaikki leivonnaiset pitää tehdä allergian vuoksi itse. Mä juon itse kahvia aamulla mutta en enää iltapäivällä, koska sitten en saa yöllä nukuttua. (Kahvia tarjotaan kyllä vieraille aina mutta moni kieltäytyy samasta syystä kuin minä).

Mitä tarjoaisit meille jos tultais kylään tai mitä olettaisit saavasi meillä?

En ees viitsi kommentoida mitään tuohon että mielestäsi kasvissyöjän pitäisi valmistaa lihaa sekaruokavaliota noudattavalle vierailleen. WTF? Säkö et pysty syömään mitään kasvisruokaa?

Mä en ite juurikaan juo teetä mutta sen verran luulen tietäväni, että "oikeat teenjuojat" ei käytä noita pussitee-laatuja vaan hauduttelevat itse ns. oikeaa teetä. Eli se teesekoitus-paketti ei tod. oo välttämättä hyvä valinta vaikka "sosiaaliseen normiisi" riittäisi.
Voi herran jestas mitä oletuksia tyyppi vetää :LOL: Niin kun moni palstalaiset varmasti muistaa niin mä olen ollut pitkään kasvissyöjä, mutta nyt ihan viimeisen puolen vuoden sisällä olen alkanut syödä lihaa raudan ym. Takia.
Tiedän vain sen, että moni tykkää lihasta proteiininlähteenä enemmän kun esimerkiksi linsseistä, pavuista. Mutta se on vain makukysymys! Kuten sanottu; lihattomuus on terveydelle todellakin terveellisempää, senhän tutkimuksetkin osoittavat.

Minusta arki - ja juhla on asiat erikseen. Vkl:na kun laitan ruokaa ja kaverit tulee meille jonka jällkeen lähdetään yleensä yöelämään, en mieti terveellisyyttä vaan teen jotain nopeaa ja hyvää. Jos miehiä tulee niin ilman muuta laitan liharuokaa ja salaattia mielummin kun otan riskin, etteivät oikeasti pidä kasvisruoistani. Kukin tyylillään - löysää vähän pipoa okay? ;)
 
vierass
MJos miehiä tulee niin ilman muuta laitan liharuokaa ja salaattia mielummin kun otan riskin, etteivät oikeasti pidä kasvisruoistani. Kukin tyylillään - löysää vähän pipoa okay? ;)
Entäs jos sulle tulee miesvieraita joista yksi on vege? Tai jos vege onkin nainen?

Oletatko että vegekin syö lihaa vai teetkö erikseen ruuat?

Mitä tarjoat jos vieras ei halua kahvia?
 
Entäs jos sulle tulee miesvieraita joista yksi on vege? Tai jos vege onkin nainen?

Oletatko että vegekin syö lihaa vai teetkö erikseen ruuat?

Mitä tarjoat jos vieras ei halua kahvia?
on meillä tuossa kauppa ihan tien toisella puolella että jonkun puolivalmiin vegejutun vois käydä ostaa, mutta jo oisin kuullut ennakkoon et on vege joukossa niin oisin tehnyt jtn tai pistänyt äidin/kämppiksen tekee. Ei ole kyllä itselle tullut vastaan kuin yksi mies vegetaristi!
Ei tietenkään vege syö lihaa eikä kananmunaa, tai maitotuotteita ;o
Teetä, mehua, alkoholia?
 
on meillä tuossa kauppa ihan tien toisella puolella että jonkun puolivalmiin vegejutun vois käydä ostaa, mutta jo oisin kuullut ennakkoon et on vege joukossa niin oisin tehnyt jtn tai pistänyt äidin/kämppiksen tekee. Ei ole kyllä itselle tullut vastaan kuin yksi mies vegetaristi!
Ei tietenkään vege syö lihaa eikä kananmunaa, tai maitotuotteita ;o
Teetä, mehua, alkoholia?
Missä päin oikein asut, jos et ole tavannut koskaan kuin yhden kasvissyöjämiehen???
 
vierass
on meillä tuossa kauppa ihan tien toisella puolella että jonkun puolivalmiin vegejutun vois käydä ostaa, mutta jo oisin kuullut ennakkoon et on vege joukossa niin oisin tehnyt jtn tai pistänyt äidin/kämppiksen tekee. Ei ole kyllä itselle tullut vastaan kuin yksi mies vegetaristi!
Ei tietenkään vege syö lihaa eikä kananmunaa, tai maitotuotteita ;o
Teetä, mehua, alkoholia?
Teitkö aina miesvieraille (ja lihaa syöville naispuolisillekin ystävillesi) liharuokaa tarjottavaksi ollessasi itse kasvissyöjä?

Mä olin pitkään kasvissyöjä ja bileisiin ym. tein vain kasvispiirakoita ym ja hyvin ne miehillekin upposi eivätkä edes huomanneet että "liha" puuttui.
 
Teitkö aina miesvieraille (ja lihaa syöville naispuolisillekin ystävillesi) liharuokaa tarjottavaksi ollessasi itse kasvissyöjä?

Mä olin pitkään kasvissyöjä ja bileisiin ym. tein vain kasvispiirakoita ym ja hyvin ne miehillekin upposi eivätkä edes huomanneet että "liha" puuttui.
Joo, ei niistä huomaa että on "lihan korviketta" kun osaa hyvin tehdä, mutta entinen avomies tykkäsi broilerista yms niin totuin laittaa niitä mutta tyttökavereille ei ollut niin tarkkaa. Jätkille kunnon pihvin tuoksu on jo elämys ;D
 
Kasvissyöjämiehiä kyllä olen tavannut useimpia, mutta en vegejä.
Tarkoitatko vegaaneja? Kyllähän varmaan tiedät, että termiä "vege" käytetään myös yläkäsitteenä kaikista erilaisista kasvissyöjistä (niitä kun kaikkia fennovegaanejakin yms joilla vielä tarkemmat ruokavaliot). Sitten kun aletaan puhua tarkemmin, kuka syö mitäkin, puhutaan vegaaneista (eivät käytä mitään eläinkunnan tuotteita) ja kasvissyöjistä/vegetaristeista (ei syö ainakaan lihaa, kalaa ja kanaa). Kaikki tuntemani vegaanit (joukossa on useampi mieskin!) kutsuvat itseään vegaaneiksi ja vähän löysemmin kriteerein sapuskoivia (tarkoitan niitä jotka syövät maitotuotteita ja/tai kananmunia) hekin kutsuvat kasvissyöjiksi. Myös vegaaniliitto käyttää termejä näin. Mutta sana "vege" ei kyllä yleensä tarkoita vain vegaania, se on yleisimmin joko yläkäsite (tarkoittaa kaikkia) tai sitten lyhennys vegetaristista eli kasvissyöjästä. Myös englannissahan käytetään termejä vegan ja vegetarian, ja vegetaristi lienee tuosta jälkimmäisestä tullut lainasana. Vege ei ole virallinen sana ja se oli käytössä jo 90-luvun alussa ennen kuin juurikaan puhuttiin vegaaneista (varmaan aiemminkin, mutta 90-luvun alussa olen itse kuullut sitä käytettävän).

Ja se sanahan ei sitten tarkoita ketä tahansa joka syö joskus jotain kasviksia - mutta ethän sä varmaan toki niin hölmöjä ajatellutkaan?
 
Viimeksi muokattu:
"Samu"
Pakko muuten hieman päteä (sori), rautaa saa todella hyvin, ellei paremmin, joistain kasvikunnan tuotteista, kuin lihasta. Eli ei onneksi tarvitse siirtyä lihaan raudanpuutteen takia.
 
vvvvv
Ei sitä kahvinkeitintä ole itse pakko ostaa. Luulen, että moni mielellään lainaisi juhlien ajan. Ja vielä mieluummin myös keittäisi ne kahvit sielä.

En halua olla ilkeä, mutta ihminen joka ei itse keitä ja juo päivittäin kahvia, ei saa sillä 15€ keittimellä ja Juhlamokka paketilla mitää kovin nautinnollista aikaseks.

Mutta minäkin olen sitä mieltä, että kyläillessä lasten on hyvä ja kiva tutustua toisten perheiden tapoihin. Jokainen kuitenkin syö kotonaan ruuan ennen synttäreille menoa, nii nälässä ei silti tarvii olla. Voi kun vielä aikuisetkin oppisivat käyttäytymään kylässä ja arvostamaan toisia
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
"vvvv"
[QUOTE="Samu";30338578]Pakko muuten hieman päteä (sori), rautaa saa todella hyvin, ellei paremmin, joistain kasvikunnan tuotteista, kuin lihasta. Eli ei onneksi tarvitse siirtyä lihaan raudanpuutteen takia.[/QUOTE]

Se luuli puhuvansa B12-vitamiinista
 

Yhteistyössä