Olen 18 vuotias tyttö ja luettuani tämän ketjun läpi olen todella järkyttynyt. Keskustelussa on ollut mukana myös asiallisia ihmisiä, mutta miten aikuiset ihmiset voivat keskustella näin? "Ei ollut kahvia". Siis tälläisestä asiasta valittaa jonkun äiti lapsensa kaverin synttäreillä? Mun äiti on 40v ja pikkuveljeni 5 joten synttäreille vois munkin äiti mennä mukaan. En vois ikinä kuvitellakkaan et hän sanois noin tai alkais valittaa jostain "terveys ruuasta". Sitten mietin et ketä te oikeen ottee te valittajat? Eikö yleensä sanota ettei nuorilla ole enää käytöstapoja? No missäs on teidän käytöstavat kun valitatte LASTEN synttäreiden tarjoilusta, kun mikään ei sano että synttäeille mennään syömään. Päätarkoituksena ei ole että lapsen kaverien vanhemmat saavat varmasti kahvia, vaan lapsen synttärit ja lasten hauskan pito ja leikkiminen. En voi käsittää että aikuiset ihmiset potevat täällä tälläisiä asioita. Täytyy suoraan sanoa että jokainen valittaja täällä on varmasti kasvatettu päin helvettiä. Kulttuuri jossa elämme on tuonut eteen sen, että kahvia juodaan ja paljon. Sen ei kuitenkaan pitäisi mitenkään liittyä siihen että kahvin tarjoaminen on pakollista. Ei todellakaan. Itse en juo kahvia, enkä "köyhänä" sitä osta kaappiin turhaan enkä omista kahvinkeitintä. Jos joku tulee käymään voimme hakea vaikka sitä pikakahvia lähikaupasta jos tarvitsee yleensä tee riittää ihan hyvin ja kaikki ovat selviytyneet muutamasta tunnista ilman kahvia. Kahvihan on kuin huume ja erittäin pahasti täällä näytetään olevan siihen koukussa jos sitä on saatava aina ja kaikkialla.
Se ettei synttäreillä ollut "herkkuja" on jokaisen oma mielipide. Jokainem pitää eri asioista. Mutta kaikki tietävät myös haitat. Väitämpä että porkkana ja kurkku on terveellisempää kuin sipsit ja karkit. Mitäpä jos tarkastelisitte miten ihmiset ovat lihoneet kaiken sokerin ja rasvan lisäännyttyä, ja sitten miettisitte haluatteko lapsistanne samanlaisen sukupolven?
Pikkuveljet 5v & 8v tuli kylään ja syötiin poikaystävän kanssa porkkanaa, kurkkua ja parikaa, dippien kera. Kotiin mentyään äiti oli tarjonnut leffan kanssa poppareita, pojat olivat pyytäneet samaa kun siskon luona saatiin
kyllä lapset tykkäät terveellisistäkin herkuista kun antaa sen mahdollisuuden eikä aina tyrkytä karkkia naamaan. En sano ettei karkkia ym. saisi syödä, mutta kohtuudella.
Ja mitä vielä tohon kahviin tulee.. Hävettäis olla näitten valittajien lapsi. Jossain ihmiset eivät saa edes vettä ja te AIKUISET ihmiset valitatte kun ei saanutkaan kahvia vaikka sitä saa melkein joka kadun kulmasta.
Ps. Toki jos joku matkustaisi mun luo kaukaa, järjestäisim kahvia kohteliaisuus syistä. Mutta jos tarhakaverin vanhempi on tulossa kylään n. 10km sääteen matkalta, ei tarvitse olla kahvia. On kohteliasta tarjota jotakin, vaikka makaroonilaatikkoa! Voi hyvänen aika.. Aina kun luulin että vamhemmat ihmiset on niitä fiksumpia, mutta ei. Valitatte asiasta josta mul ei tulis mieleenkään mainita
huvittavaa mut myös aika surullista millasta esimerkkiä annatte lapsillenne. Onneks mulla on ollut hyvä kasvatus ja oon oppinu suvaitsemaan kaikkea ja ymmärtään et on erilaisuutta jne. Toivon et joku ees lukis tän ja miettis asioita eikä tulis tähän niin "aikuismaisesti" vittuilemaan. Hyvää yötä