Voi TSIISUS mikä kakara!

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja jännää miten:
Aiheki vähän hukku matkalla :whistle: siis kaupassa lapsi käyttäytyi huonosti ja nyt tästä tuli erityislapsi keskustelu :D

Joo, ehkä seuraavaksi pitäis keskustella siitä oliko tän lapsen ÄITI mahdollisesti erityisäiti.... :whistle: ;)

Saattoi vaikka ollakin, mutta ainakin varmasti aivan väsynyt tilanteeseen, siihen, että lapsi riehuu ja siihen, että samalla pitäisi jaksaa ajatella muita ihmisiä sekä nopeasti tehdä ostokset, jotta pääsee tiukasta tilenteesta pois. On erittäin noloa, joutua siihen tilanteeseen ja silloin ei aina aivotoimintakaan niin täydellinen ole

:ashamed:

Jep! Mä ymmärrän kyllä täysin...mulla menee aivotoiminta lukkoon vähemmästäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Koska nämä adhd:t tuli muotiin?

Emmä oo varma, vissiin samoihin aikoihin narsismin ja sen, ettei laihdu vaikkei söisi mitään ja liikkuu kamalasti, kanssa?

Aa, siis silloin kun "en laihdu vaika mitä tekisin"-geeni löydettin? :D

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200811178602961_ul.shtml
:snotty:

Suurimmalla osalla ihmisiä ei edes ole mitään käsitystä
mitä adhd edes tarkoittaa, se ei ole synonyymi riehujalle,
kyllä ne ongelmat ihan muualla on ja todellisia ongelmia
mitä nämä muotidiagnoosi puheet kyllä pahasti halventavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Emmä oo varma, vissiin samoihin aikoihin narsismin ja sen, ettei laihdu vaikkei söisi mitään ja liikkuu kamalasti, kanssa?

Uuups...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Voi jeesus mikä kädenvääntö ketju. ei voi kuin nauraa :laugh:

Aika jännä juttu että miten tästä sukeutui erityislapsi/adhd-ketju vaikka alunperin käsiteltiin lapsen huonoa käytöstä kaupassa :laugh: mut näinhän se yleensä menee :D

Alkuperäinen kirjoittaja omg:

Aika jännä juttu että miten tästä sukeutui erityislapsi/adhd-ketju vaikka alunperin käsiteltiin lapsen huonoa käytöstä kaupassa :laugh: mut näinhän se yleensä menee :D

no tuohon mun täytyy myöntää osani, kun käytin esimerkkinä, mikseivät jotkut lapset kuuntele tai ymmärrä vanhempiaan :snotty:

Älkää viitsikö. :/ Sanotaan mitä sanotaan, niin toisille adhd on arkea, totisinta totta. Eikä se ainakaan meillä tarkoita sitä että adhd-lapsi saa diagnoosinsa varjolla tehdä ihan mitä vaan, elää kuin pellossa. Ei ainakaan meillä, päinvastoin.

Ja joku sanoi siitä että varmaan vanhemat on tyytyväisiä kun sai diagnoosin. Jep, totta hemmetissä olin. Diagnoosin avulla ovet avautui sellaisiin terapioihin ja tukimuotoihin mitä olisi ollut turha haaveilla muutoin. Esim henkilökohtaiseen avustajaan koulussa.

Mä oon huomannut että yleensä aina kun on vastaava ketju, vedetään adhd mukaan. Ja se kieltämättä joskus kyrsii.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Mä oon huomannut että yleensä aina kun on vastaava ketju, vedetään adhd mukaan. Ja se kieltämättä joskus kyrsii.

Näinpä on juu ja sitte kuten tässäkin ketjussa se on "laillinen" peruste sille että voi käyttäytyä huonosti että on joku adhd-diagnoosi :/

Näinpä on juu ja sitte kuten tässäkin ketjussa se on "laillinen" peruste sille että voi käyttäytyä huonosti että on joku adhd-diagnoosi :/

Älkää viitsikö. :/ Sanotaan mitä sanotaan, niin toisille adhd on arkea, totisinta totta. Eikä se ainakaan meillä tarkoita sitä että adhd-lapsi saa diagnoosinsa varjolla tehdä ihan mitä vaan, elää kuin pellossa. Ei ainakaan meillä, päinvastoin.

Ja joku sanoi siitä että varmaan vanhemat on tyytyväisiä kun sai diagnoosin. Jep, totta hemmetissä olin. Diagnoosin avulla ovet avautui sellaisiin terapioihin ja tukimuotoihin mitä olisi ollut turha haaveilla muutoin. Esim henkilökohtaiseen avustajaan koulussa.

Tottakai adhd on toisille totista totta. Ja diagnoosin saaminen varmasti on helpotus: saa selvyyden sille, miksi lapsi on sellainen kuin on.

Mutta sitten on, ihan oikeasti, olemassa näitä äitejä, joiden Mikaelit saavat tehdä mitä tahtovat, koska niillä on aadeehoodee, eikä niitä voi näinollen kieltää. Sekä äitejä, jotka eivät oikein jaksa tai osaa pitää kuria, ja siksi toivovat että lapselle löytyisi joku diagnoosi johon vedota.

Mulla on tuttavapiirissä adhd/aspergerien äitejä, jotka pitävät kuria, eivätkä anna lastensa terrorisoida muita diagnoosinsa varjolla. Ja niin sen mun mielestä kuuluu ollakin. Ei diagnoosi ole mikään erityisoikeus jonka myötä saa unohtaa lapsensa kasvattamisen ja hänestä huolehtimisen. Ei erityislapsen äitikään saa olla välinpitämätön, päinvastoin.

Heh. Kiva tulla tännä katsoo aina tunnin välein ja mammat jaksaa vääntää. :) No olipahan ainakin keskustelua herättävä avaus. Itse en jaksa enää kommentoida. Hauskaa päivää kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jos oli tosi hankalan päivän viimeiset "julkiset hetket" menossa ja väsynyt äiti koitti vaan selvityä kotiin asti lapsineen ostoksineen päivineen? Eihän tuommoinen kivaa ole, kenellekään mutta....
mä en millään jaksa ymmärtää tätä ajattelutapaa, että tenava saa tehdä ja touhuta mitä haluaa kaupassa, kun äiti on kenties väsynyt ja ei jaksa pitää tenavaa kurissa. joskus tällä " väsymyksellä "voi olla vahingolliset seuraukset kuten meille kävi, ja mun tyttö joutu terveyskeskukseen tikattavaksi kahden vieraan tenavan kaupassa riehumisen seurauksena.

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
joskus tällä " väsymyksellä "voi olla vahingolliset seuraukset kuten meille kävi, ja mun tyttö joutu terveyskeskukseen tikattavaksi kahden vieraan tenavan kaupassa riehumisen seurauksena.

Mä muistan tämän.

Siinäkin ketjussa riitti ymmärtäjiä - meinaan niiden riehuvien lasten ja heidän vanhempiensa ymmärtäjiä :o

Minä olisin sanonut lapselle voi jumalauta jos oma mukulani ois noin ääliösti tehnyt, jotkut rajat sentään!Toisten ostoksia näppäillä tai muita tönitä!!!Oli sitten erityislapsi tai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
joskus tällä " väsymyksellä "voi olla vahingolliset seuraukset kuten meille kävi, ja mun tyttö joutu terveyskeskukseen tikattavaksi kahden vieraan tenavan kaupassa riehumisen seurauksena.

Mä muistan tämän.

Siinäkin ketjussa riitti ymmärtäjiä - meinaan niiden riehuvien lasten ja heidän vanhempiensa ymmärtäjiä :o

joo mä sain ymmärtää sillo, että munhan se vika olikin, kun satuin kauppaan ja varsinkin tytön vika, kun yritti auttaa äitiä tavaroiden pakkaamisessa, mitäs se nyt haittaa, jos toisen lapset riehuu niin, että tällaisia ikäviä vahinkoja sattuu. tuokin olis ollut estettävissä sillo, jos vanhemmat vaan olis vähäkään viitsineet

Minun poikani on tuollainen kauhukakara, ollut koko pienen ikänsä..ainoa syy miksi ei ole sentään, luojan kiitos, kyennyt ap:n kertoman mukaiseen käytökseen kaupassa tms. yleisillä paikoilla, on voimakas ujous. Mutta kotona on siis niin karsee kakara että meitä vanhempina välillä suoraan sanottuna oksettaa ja voitte olla aivan varmoja että aina ollaan asioihin puututtu, mitään ei olla päästetty menemään toisesta korvasta sisään eikä silmiämme suljettu poikamme käytökseltä..mutta mutta..ei mulla oo mitään tekosyytä poikamme kauhukakaramaiskäytökseen, mutten sitä kaipaakkaan vaan todellista apua kaverin kanssa arjesta selviytymiseen..
Ja syy miksi otan osaa tähän keskusteluun on kommentti tuosta avun hakemisesta ja sen saamisesta..hakeuduimme perheneuvolaan apua saadaksemme nyt vuoden alusta, olemme mieheni kanssa käyneet siellä ensitapaamisella ja poikamme yksin 3 käyntiä, nyt yhteistä aikaa sopiakseni juttelin psykologin kanssa puhelimitse ja tämän hetkinen "apu" jonka häneltä saimme on: "Lapsenne vaikuttaa tempperamentiltaan voimakkaalta". Ihan tosi, ei me sitä vaan olla huomattu..Joten edelleen mietin, mistä helvetistä me oikein tullaan saamaan sitä todellista apua pojan kasvatuksen suhteen vai onko se vaan tuuripeliä, että "oikea" auttaja kävelee vastaan.
Ja mikä tuntuu oikeestaan todella pahalta, että vastaavassa tapauksessa kuin ap:n kertoma, heti leimataan vanhempi pilalle kasvattaneeksi oman pentunsa, vaikkei asia todellakaan kaikissa tapauksissa ole niin. Ja kyllä mä ainakin otan täyden vastuun poikani käytöksestä ja häpeän sekä poikaani että itseäni mutta voimat vaan alkaa olla loppu ja odottamani perheneuvolan tuki kasvatukseen vaikuttaa erittäin pintapuoliselta, lähinnä kuin päähän taputeltas: "Koittakaa ymmärtää hänen luonteensa voimakkuutta.."

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

:laugh:

Noh, yleisin syy lasten käytöshäiriöihin (lue häiriköintiin) on vanhemmissa, etenkin äidissä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta näin on. Mullakin olis kertoa lukuisia esimerkkejä, mutta tyydyn tässä vaikka yhteen tapaukseen. Kyseessä 3-vuotias tyttö, joka puree, potkii äitiään, tekee yleisillä paikoilla mitä lystää. Äidin kommentti mulle: toi on ihan mahdoton, en minä jaksa komentaa sitä. Kenessä siis syy tässäkin tapauksessa? ÄIDISSÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
Noh, yleisin syy lasten käytöshäiriöihin (lue häiriköintiin) on vanhemmissa, etenkin äidissä. Sanokaa mitä lystäätte, mutta näin on. Mullakin olis kertoa lukuisia esimerkkejä, mutta tyydyn tässä vaikka yhteen tapaukseen. Kyseessä 3-vuotias tyttö, joka puree, potkii äitiään, tekee yleisillä paikoilla mitä lystää. Äidin kommentti mulle: toi on ihan mahdoton, en minä jaksa komentaa sitä. Kenessä siis syy tässäkin tapauksessa? ÄIDISSÄ.

Ainahan vika on äidissä, aina ja iänkaikkisesti :whistle:
Isillä ei ole mitään tekemistä lasten kasvatuksen kanssa?

Ei tietenkään äidissä vikaa, kun lapsessa kun se on mahdoton, vaikka kuinka hyvin ja johdonmukaisesti on kasvatettu. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Ainahan vika on äidissä, aina ja iänkaikkisesti :whistle:
Isillä ei ole mitään tekemistä lasten kasvatuksen kanssa?

Äidit vaan sattuvat useimmiten olemaan niitä perheen mamoilijoita, joita lapset pyörittävät mielensä mukaan tullen, mennen. Harvemmin se isä on joka ei kuria saa pidettyä.

Yhteistyössä