vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Elämä on yllättävää. Mun mies lähti talvella kahden KILTIN lapsen kanssa kauppaan. Sama matka on menty porukalla useita kertoja ja ongelmitta. Kaupasta lähtiessä 3 vee sai yllättäen sitten kohtauksen että hän ei kävele kotiin. Vaihtoehtoina oli jättää lapsi keskelle tietä kirkumaan tai vetää perässä kotiin. Ja todellakin 3 vee saattaa painaa sen 20 kiloa, jopa enemmänkin. mies kuivasti sanoikin silloin "toivottavasti ei ollut niitä sun plussalaisia näkemässä. jo tulis tuomio lapsen pahoinpitelystä" Ja kuinka oikeassa TAAS hän olikaanAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Mä en lähtökohtaisesti lähtisi tuollaista matkaa tekemään yksin kahden lapsen kanssa varsinkaan minään uhmapäivänä. Ja painaako 3 vuotias oikeasti 20 kiloa?Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:Annan sulle esimerkin;Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Noin pieni, 2-3 vuotias ei ole niin iso, etteikö häntä voisi kantaa kotiin ilman RAJUA retuutusta. Mulla ainakin aika oikukas 3 vuotias, jota on monesti jouduttu väkisin kantamaan kainalossa, kun hän ei suostu yhteistyöhön. Huonoin keino on alkaa itse huutamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:^^^Mä olen aikoinani tuon esikoisen kanssa monet tappelut käynyt läpi kaupan pihalla. Ja monta jouduin laittamaan pojan väkisin autoon. Mutta silti en ole ikinä tuolla tavalla käyttäytynyt, saatika puhunut lapselle noin.
Kantaisitko itse 3 vuotiaan 20 kiloisen uhmarin kotiin noin kilometrin matkan? Jos vielä sulla ois 2 vee talutettavana toisessa kädessä. Matka ois pääasiassa autotien reunassa kulkemista ja ylämäkeä? Ja mukana ois viel kauppakassi?
Ei mee läpi. Jos olisin nähnyt sun miehesi ja tuollaisen tilanteen, katselisin vanhempaa myötätunnolla. Todellakin tiedän miten vaikeaa on saada lapsi tottelemaan kun oikea uhma iskee. MUTTA SILTI ON ERO siihen kun kiroilee ja kohtelee lasta RUHAA VOIMAA käyttäen. Ymmärrän sen että napakasti ottaa kirkuvan lapsen syliin ja väkisin kantaa pois. Kun joutuu korottamaan ääntään ja sanomaan tiukasti. MUTTA en ymmärrä lapsen tönimistä, hänelle karjumista enkä kiroilua! Ymmärrä jo ettei ole olemassa vaan mustavalkoisuutta vaan oikeasti voi joskus nähdä että vanhemman käytös menee kirkkaasti yli rajan!! Se ei tarkoita ettei lasta voisi ikinä komentaa ja olla napakka!! Ei tarvitse olla niin herkkähipiäinen, kukaan ei sua ja miestäsi tässä mollaa.